Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑιγαίο: Πολιτική κόντρα για την παράταση ισχύος των πιστοποιητικών στα πλοία

Αιγαίο: Πολιτική κόντρα για την παράταση ισχύος των πιστοποιητικών στα πλοία

|

Η απόφαση της Κυβέρνησης μέσω τροπολογίας για παράταση ισχύος των πιστοποιητικών στα πλοία με την επίκληση της πανδημίας προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης – Τι αναφέρει ο κος Σαντορινιός

Πριν από μερικές ημέρες διαβάσαμε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω της σχετικής επιτροπής διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές είχε αποφανθεί “κόπηκαν” και τα δύο πλοία της εταιρείας Zantie Ferries – ANMEZ A.E. Δηλαδή εκτός του “Αδαμάντιος Κοραής” που εξυπηρετεί την Σαμοθράκη, απορρίφθηκε η συμμετοχή και του “Διονύσιος Σολωμός” για τις γραμμές στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα Πειραιάς ή Λαύριο – Σίφνος – Φολέγανδρος – Σίκινος – Ίος – Θήρα και επιστροφή. Ούτε και αυτό είχε Πιστοποιητικό Ασφαλείας, το πρώτο απαραίτητο κα βασικό έγγραφο, σε ισχύ όταν πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός”.

Τώρα έρχεται ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κος Ιωάννης Πλακιωτάκης και με τροπολογία δίνει Παράταση ισχύος των πιστοποιητικών των πλοίων… Τι αναφέρει στην σχετική ενημέρωση;  Τη δυνατότητα παράτασης της ισχύος των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των πλοίων σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας,  προβλέπει τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας μέσω τηλεσύνδεσης με την Βουλή, «για μία ακόμα φορά το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανταποκρίνεται πρωτοποριακά στις απαιτήσεις των καιρών.

Για να μπορέσει η ναυτιλία μας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εθνικής αλλά και της διεθνούς -και άκρως ανταγωνιστικής-ναυτιλιακής αγοράς, χρειάζεται να ενεργοποιηθούν νομοθετικά και τεχνικά εργαλεία, τα οποία είναι αναγκαία για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της, ειδικά σε συνθήκες παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης. Με την τροπολογία διασφαλίζεται η ασφάλεια των υπό ελληνική σημαία πλοίων, η αδιάλειπτη επικοινωνία των  νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα,  αλλά και η διαρροή  πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο.   Είναι για όλα αυτά που εισάγουμε τη διαδικασία της διενέργεια των εξ΄ αποστάσεως επιθεωρήσεων των πλοίων, όχι με δικές μας αυτοσχέδιες εμπνεύσεις, αλλά όπως αυτές έχουν εξειδικευθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και έχουν αρχίσει πλέον και ακολουθούνται από μεγάλες και ανταγωνιστικές σημαίες παγκοσμίως.  Ο ναυτιλιακός χώρος εκσυγχρονίζεται και νέα τεχνολογικά μέσα έρχονται για να δώσουν ασφαλείς λύσεις σε υπαρκτά προβλήματα».

Και κατέληξε «Θεωρώ ότι όλοι μας έχουμε αντιληφθεί ότι, αν η Ελλάδα υστερήσει στο διαρκώς εξελισσόμενο χώρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, θα υποθηκεύσουμε το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας και, μαζί με αυτήν, το μέλλον της Πατρίδας μας. Χρέος μας είναι – και αυτό υπηρετούμε πάλι σήμερα – να κρατήσουμε ψηλά την ελληνική σημαία χωρίς καμιά απολύτως έκπτωση στην ποιότητά της».

 

Σαντορινιός: ” θεσμοθετεί εκπτώσεις στην ασφάλεια των πλοίων”

Αμεση η αντίδραση από την αντιπολίτευση.. Και ο τομεάρχης Ναυτιλίας, πρώην υπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός με ανακοίνωσή του μιλάει για “εκπτώσεις στην ασφάλεια των πλοίων που εγκυμονούν κινδύνους” και καταθέτει τέσσερα ερωτήματα…

“Αιφνιδιαστικά και με πρόφαση την πανδημία, το Υπουργείο Ναυτιλίας επιχειρεί, με αιφνιδιαστική τροπολογία, την έκπτωση στην ασφάλεια των, υπό ελληνική σημαία, πλοίων. Συγκεκριμένα στην κατατεθείσα τροπολογία, στο πλαίσιο του υπό συζήτηση νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών, προβλέπεται η, αρχικά, 4μηνη, και στη συνέχεια για αόριστο διάστημα, παράταση των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που εκδίδονται από την Επιθεώρηση Πλοίων (ΚΕΠ και ΤΚΕΠ). Η πρόβλεψη αφορά τόσο στα πλοία ποντοπόρου ναυτιλίας, όσο και στα πλοία της ακτοπλοΐας. Ενώ, για να «θολώσει» τα νερά, το Υπουργείο Ναυτιλίας προβλέπει την διαδικασία απομακρυσμένης επιθεώρησης, η οποία όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον επιτόπιο έλεγχο και την επιθεώρηση των πλοίων.

Η ρύθμιση αυτή εγείρει σοβαρά ερωτήματα, ιδιαίτερα λόγω του γεγονότος, ότι η παράταση των πιστοποιητικών αποκτά μόνιμα χαρακτηριστικά, αφού όχι μόνο με αφορμή την πανδημία, αλλά και για άλλους ασαφείς και αδιευκρίνιστους λόγους ανωτέρας βίας (πχ. λοιμός, πανδημία, επιδημία- ακόμη και γαστρεντερίτιδας αναρωτιόμαστε, ασθένεια- ποιου;, πλημμύρες, τυφώνες, ταραχές ή πόλεμο), μπορεί να εκφεύγει κάποιος από την υποχρέωση για επιθεώρηση.

Περαιτέρω η δεύτερη παράγραφος της τροπολογίας είναι ακόμα πιο προκλητική και επικίνδυνη για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας, αφού προβλέπει ότι όσα πλοία έχουν υποστεί βλάβη και ελέγχονται από τον ΚΕΠ, η αποκατάσταση της βλάβης θα πιστοποιείται με πιστοποίηση από την διαχειρίστρια εταιρεία!

Τα ερωτήματα που τίθενται από την ρύθμιση αυτή είναι:

1. Ενώ είναι κατανοητό ότι δεν μπορεί να γίνει επιτόπιος έλεγχος, λόγω πανδημίας, σε πλοία εκτός της Επικράτειας, για ποιο λόγο δεν μπορεί να γίνει επιθεώρηση στα πλοία ακτοπλοΐας, που κατά τεκμήριο ελέγχονται στον Πειραιά ή σε μεγάλα λιμάνια της χώρας όπου υπάρχουν Τοπικά Κλιμάκια Ελέγχου;

2. Για ποιο λόγο η τροπολογία δεν καταλαμβάνει μόνο την παρούσα έκτακτη κατάσταση της πανδημίας και επεκτείνει αόριστα την περίοδο εφαρμογής της με τον ασαφή όρο «ανωτέρα βία»;

3. Για ποιο λόγο η παράταση που μπορεί να δίνει ο Υπουργός δεν ορίζεται χρονικά; Θα υπάρχουν πλοία που δεν έχουν λάβει τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας επ’ αόριστο;

4. Για ποιο λόγο για τα πλοία που ελέγχονται από τον ΚΕΠ μπορούν να πιστοποιούν την αποκατάσταση βλάβης οι διαχειρίστριες εταιρείες, ενώ- ορθά- όσα ελέγχονται από εξουσιοδοτημένο οργανισμό (νηογνώμονα) απαιτείται η βεβαίωση αυτού;

Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση δείχνει ότι αξιοποιεί κυνικά την πανδημία για να νομοθετήσει ακόμα και σε βάρος της ασφάλειας των πλοίων και των επιβατών. Καλούμε το Υπουργείο να αποσύρει την εν λόγω τροπολογία”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Γερμανία – Σλοβενία: Διπλασιάζει ο Λούκα… Λουκ!

Η «μάχη» των προημιτελικών στο Eurobasket 2025 με το βλέμμα στραμμένο στον Σλοβένο σούπερ σταρ – η Γερμανία παραμένει φαβορί για το χρυσό.

Βράβευση των νέων φοιτητών από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Η εκδήλωση-θεσμός πραγματοποιείται για 7η χρονιά, με τη συμμετοχή πανεπιστημιακών, εκπαιδευτικών και εκπροσώπων της νέας γενιάς

Επίτιμος δημότης Ανάφης ο Μάριος Ηλιόπουλος

Ο ιδιοκτήτης της Seajets και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ τιμήθηκε για την προσφορά του στις Κυκλάδες και την ενίσχυση της νησιωτικής κοινωνίας

Νάξος – Απόλλωνας: Ασφαλιστικά μέτρα και αγωγή πολιτών για τον ΒΙΟ.ΚΑ.

Πολίτες ζητούν την άμεση παύση λειτουργίας του βιολογικού καθαρισμού που εδώ και τρεις δεκαετίες ρυπαίνει τον κολυμβητικό όρμο – Παράλληλες αναφορές σε υπερτουρισμό και αδυναμία υποδομών

Γιάννης Βρούτσης: «Η Ελλάδα είναι παγκόσμια δύναμη στο μπάσκετ – Διεκδικούμε το Final Four της Euroleague»

Ο αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού μίλησε για την πρόκριση της Εθνικής στα ημιτελικά του Eurobasket και για τη μεγάλη προσπάθεια να φιλοξενήσει η Αθήνα το Final Four.

Η Ένωση Γονέων Πάρου κρούει τον κώδωνα: Σοβαρά προβλήματα σε Γυμνάσιο Παροικίας και Δημοτικό Αγκαιριάς

Με επιστολή προς τον Δήμο, ζητούνται άμεσες παρεμβάσεις σε καθαριότητα, φθορές και εξοπλισμό, ώστε η σχολική χρονιά να ξεκινήσει με αξιοπρέπεια.

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Λιμάνι Πάρου: Ο Αύγουστος των ρεκόρ – 366.812 επιβάτες και 40.710 οχήματα έκαναν… απόβαση!

Η τουριστική «καρδιά» της Πάρου χτύπησε δυνατά, με το λιμάνι να καταγράφει ιστορικά υψηλά σε επιβάτες και οχήματα, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή άνοδο του νησιού.

Νάξος – Απόλλωνας: 109 πράσινα χελωνάκια ξεκίνησαν το πρώτο τους ταξίδι στο Αιγαίο (video)

Μια μαγική στιγμή για κατοίκους και επισκέπτες, με τη συμβολή όλων στην προστασία των μικρών Chelonia mydas. (video)

Νάξος: Εκδοση ψηφίσματος και ομόφωνη στήριξη στον δήμαρχο Καισαριανής και τα μέλη του ΔΣ

Το ΔΣ Νάξου & Μικρών Κυκλάδων ζητά ανάκληση της δίωξης, κατάργηση της «διάταξης Βορίδη» και ενίσχυση των δήμων με προσωπικό και χρηματοδότηση.

Η Παπαβασιλείου αλλάζει όψη: Έρχεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στη Νάξο

Μετά την «παύση» λόγω σεισμών, ξεκινούν τα έργα υπογείωσης καλωδίων και ανακατασκευής πεζοδρομίων – Προϋπολογισμός 2,15 εκατ. ευρώ.

Εκτακτο – Νάξος: Φωτιά στο ύψος του Τιμίου Σταυρού, στο δρόμος προς Γαλήνη

Φωτιά σε εξέλιξη στον επαρχιακό δρόμο Νάξου - Εγγαρών στο ύψος του Τιμίου Σταυρού

Μείωση ΦΠΑ κατά 30% σε νησιά με λιγότερους από 20.000 κατοίκους – Εκτός σχεδιασμού οι Κυκλάδες

Η εξαγγελία από τη ΔΕΘ και ο πίνακας με τα νησιά που εντάσσονται - Δείτε ποια νησιά εντάσσονται και συνολικά κερδισμένοι είναι 67.000 κάτοικοι

ΑΜΠΕΛΙΦΕΣΤ 2025: Η Νάξος γιορτάζει με κρασί, μουσική και χορό στον αμπελώνα Τρανάμπελο

Δύο βραδιές (5 & 6 Σεπτεμβρίου) γεμάτες ρυθμούς, γεύσεις και φεγγαρόλουστες εμπειρίες στο πιο μεθυστικό φεστιβάλ του Αιγαίου.

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της κοινότητας, Εμμανουήλ Φακίνος

Μεγάλη θλίψη στην τοπική κοινωνία για την ξαφνική απώλεια του Προέδρου της Κεραμωτής, που υπήρξε σύμβολο ανθρωπιάς και προσφοράς. - Σήμερα η εξόδιος ακολουθία

«Βιώσιμες Κυκλάδες»: Το Φιλώτι της Νάξου στο πρώτο ντοκιμαντέρ της Πρωτοβουλίας για τη Δημοσιογραφία (video)

Η καρδιά της κτηνοτροφίας, η κρίση νερού και η μάχη για διατήρηση της ταυτότητας

Ι. Μητρόπολη Παροναξίας: «Η Μονή Τιμίου Σταυρού Σαγκρίου δεν είναι χώρος εκδηλώσεων αλλά ιερός τόπος λατρείας»

Με σκληρή ανακοίνωση, η Μητρόπολη Παροναξίας απαντά σε δημοσιεύματα για το Φεστιβάλ Νάξου, θέτοντας ζήτημα σεβασμού της ιστορικότητας και ιερότητας της Μονής.

Το «Τσικάλι» της Νάξου: Εκεί όπου το μαγειρείο γίνεται εμπειρία

Σπιτικά φαγητά, ντόπιες πρώτες ύλες και η τέχνη του σεφ Διομήδη Ανέστη σε ένα μαγειρείο που μυρίζει Ελλάδα και θαλασσινή αύρα Αιγαίου.

Μ. Κουτουλάκης: «Ιστορική μείωση ΦΠΑ 30% στα νησιά έως 20.000 κατοίκους»

Ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής σχολιάζει τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και μιλά για «μια νέα αρχή» στην ολοκληρωμένη νησιωτική πολιτική.