Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑιγαίο: Ποια είναι η 3η εταιρία που θα μπει σφήνα στα Κυκλαδικά...

Αιγαίο: Ποια είναι η 3η εταιρία που θα μπει σφήνα στα Κυκλαδικά δρομολόγια

|

Με συγκεκριμένες δεσμεύσεις προς όφελος του επιβατικού κοινού αλλά και στο να «παραχωρήσει χώρο» σε ανταγωνιστές της που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν σε ακτοπλοϊκές γραμμές στην Παροναξία και το βόρειο Αιγαίο ολοκληρώθηκε το “deal” της Hellenic Seaways και Attica Group. –  Οι οκτώ δεσμεύσεις και πως επηρεάζουν Σύρο, Πάτμο και Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό – Τι αναφέρει η Attica Group

Με οκτώ σκληρούς όρους ενέκρινε τελικά η Επιτροπή Ανταγωνισμού την εξαγορά της Hellenic Seaways από την Attica Group. Η απόφαση ουσιαστικά απενεργοποιεί μεγάλο μέρος των ταχυπλόων του ενοποιημένου ομίλου σε περίπτωση που τρίτη εταιρεία επιδιώξει να μπει σε αγορές που είναι κυρίαρχη η Attica μαζί την Hellenic και καλεί τη νέα εταιρεία να αποσύρει και συμβατικά πλοία από το βόρειο Αιγαίο ή την Πάτμο όπου έχει ουσιαστικά μερίδιο 100%, αλλά και από τη Σύρο. Το σκεπτικό της απόφασης, σύμφωνα με κύκλους της Επιτροπής, είναι να μη μειωθούν δρομολόγια, να μην ανέβουν οι τιμές και να αυξηθούν οι συνδέσεις σε μη επαρκώς εξυπηρετούμενα νησιά, ενώ παράλληλα να υπάρχει η δυνατότητα εισόδου τρίτων εταιρειών.

Σημειώνεται πως στη διαβούλευση που προηγήθηκε ενδιαφέρον για πολλά δρομολόγια εξέφρασαν μικρότερες εταιρείες όπως η Golden Star και η Fast Ferries. Δεν είναι λίγοι πάντως αυτοί που θεωρούν ως δεδομένη την εμφάνιση των “Μινωϊκών Γραμμών” στις Κυκλάδες (με το “HighSpeed 7” ενώ παραμένει άγνωστο τι θα γίνει με το Superfast XII… Οι μεγάλες αλλαγές πάντως θα ξεκινήσουν από την ερχόμενη σεζόν (μετά το πέρας του Νοεμβρίου) ενώ θα έχει ενδιαφέρον το επόμενο Ακτοπλοϊκό Συμβούλιο (ΣΑΣ) που ως γνωστό τον Μάιο γίνεται στην Νάξο…. 

Οι οκτώ όροι

Αναλυτικότερα, οι οκτώ όροι είναι οι εξής:

1. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι ανταγωνιστές στα ακόλουθα δρομολόγια, η ίδια θα σταματήσει να εκτελεί δρομολόγια που εξυπηρετούνται με ταχύπλοα πλοία, στις γραμμές Αττική – Σύρος, Αττική – Ιος – Θήρα και Αττική – Πάρος – Νάξος – Κουφονήσια – Αμοργός και με συμβατικό πλοίο στη γραμμή Αττική-Πάρος-Νάξος-Ιος-Θήρα με αναχώρηση απογευματινές ή βραδινές ώρες από την Αττική. (Σ.σ. Σε όλες τις γραμμές εννοείται και το δρομολόγιο επιστροφής.)

2. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι στις συνδέσεις με συμβατικά πλοία Αττική – Σύρος, Αττική – Πάτμος και Αττική – Χίος και Μυτιλήνη θα μειώσει τις προσεγγίσεις με συμβατικά πλοία εκεί.

3. Εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος με συμβατικό στο δρομολόγιο Αττική – Πάρος – Νάξος – Θήρα με προσεγγίσεις στην Ιο, θα μεταθέσει την αναχώρηση του πρωινού δρομολογίου («Νήσος Δήλος») κατά τριάντα πέντε λεπτά τουλάχιστον.

4. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι στις γραμμές Αττική – Σύρος, Αττική – Ιος – Θήρα και Αττική – Πάρος – Νάξος – Κουφονήσια – Αμοργός θα αποσύρει από την Ελλάδα το Highspeed 4 και αναλόγως ένα ακόμη ταχύπλοο κι ένα συμβατικό.

5. Δεν θα αυξήσει τις συχνότητες δρομολογίων από και προς Αττική για Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσια, Ιο και Θήρα, σε σύγκριση με πέρυσι.

6. Δεν θα αυξήσει αλλά ούτε θα μειώσει τις συχνότητες δρομολογίων από και προς την Αττική για Χίο, Μυτιλήνη και Πάτμο.

7. Δεν θα αυξήσει τους ναύλους από και προς την Αττική για Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσια, Ιο, Θήρα και Πάτμο για 3 χρόνια και προς/από Χίο και Μυτιλήνη για 5 χρόνια.

8. Θα αυξήσει τουλάχιστον κατά μία προσέγγιση την εβδομάδα τα δρομολόγια προς τρία νησιά σε άγονες γραμμές, στις οποίες δεν πραγματοποιούνται δρομολόγια από άλλη ακτοπλοϊκή και θα δημιουργήσει σύνδεση με προορισμούς στους οποίους δεν δραστηριοποιούνται επί του παρόντος η Attica, η HSW ή άλλη ακτοπλοϊκή.

Για την ορθή εκπλήρωση των όρων των δεσμεύσεων πρόκειται να ορισθεί εντολοδόχος, υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης , δύναται να επιβληθεί στην Attica Group πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης. Κατά την κρίση της Επιτροπής, τα προαναφερόμενα διορθωτικά μέτρα σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη πώληση των πλοίων Superfast XII και Highspeed 7 είναι επαρκή, κατάλληλα και αναλογικά για να διασφαλίσουν συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού στις επιμέρους σχετικές αγορές.

Attica Group: Σεβόμαστε τον υγιή ανταγωισμό 

Και βέβαια είχαμε και την ανακοίνωση από την πλευρά της Attica A.E. Συμμετοχών όπου όπως τονίζεται για ορισμένους προορισμούς νησιών των Κυκλάδων και του Βορείου Αιγαίου αναλήφθηκε δέσμευση περιορισμού της συχνότητας των προσεγγίσεων υπό την προϋπόθεση ότι ανταγωνιστές θα καλύψουν τους προορισμούς αυτούς με κατάλληλα πλοία που θα προσφέρουν επαρκή εξυπηρέτηση των συνδέσεων που θα καλύψουν. Παράλληλα η Εταιρία αναλαμβάνει την προσθήκη δρομολογίων σε νησιωτικές συνδέσεις της Ελλάδας, οι οποίες είτε δεν εξυπηρετούνται σήμερα είτε εξυπηρετούνται σποραδικά. Οι δεσμεύσεις περιγράφονται αναλυτικά στο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Επιτροπής Ανταγωνισμού www.epant.gr.

Ο Σπύρος Πασχάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρίας, δήλωσε: «Η Attica Group έχει αποδείξει εμπράκτως την αφοσίωσή της να λειτουργεί σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, συνεργαζόμενη με υπευθυνότητα και σεβασμό με τους θεσμικούς φορείς, τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές κοινωνίες. Η ολοκλήρωση της απόκτησης αποκλειστικού ελέγχου επί της HSW από την ATTICA GROUP σύμφωνα με τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, υποστηρίζει την εθνική οικονομία, ενισχύει τη νησιωτικότητα και τις τοπικές κοινωνίες, αξιοποιεί το τοπικό ναυτικό δυναμικό και διασφαλίζει τα συμφέροντα των μετόχων μέσα από ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό παραγωγικό μοντέλο».

Κατόπιν της εγκρίσεως, η Εταιρία θα προχωρήσει άμεσα στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων συμβατικών ενεργειών για την απόκτηση του 98,83% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

ΣΥΡΙΖΑ – Κυκλάδες: Παραιτήσεις μελών από Τήνο και Σύρο

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και ποια η σχέση του με τα μέλη… Νέες παραιτήσεις

Κίνα: Ρομπότ με AI «έπεισε» άλλα ρομπότ να… στασιάσουν (!!!)

Ρομπότ με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Κίνα «έπεισε» άλλα ρομπότ να... στασιάσουν και να το ακολουθήσουν (video)

Νάξος: Γιατί ο Δημήτρης Λιανός μιλάει για “ιδιαίτερη τιμή”;

Η ανάρτηση που έγινε από τον Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με αφορμή την εκδήλωση χθες Πέμπτη (21/11) στη Νάξο

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Μητσοτάκης σε Λιανό “Είναι δέσμευσή μου το φράγμα αυτό επιτέλους να ολοκληρωθεί “

Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα προβλήματα που υπάρχουν στα νησιά και δη στη Νάξο - Φθηνό ρεύμα και καλό, ποιοτικό, καθαρό νερό για τα νησιά μας

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Πανναξιακός ΑΟ: Με “τριπλό” Μανωλά το …τρίποντο κόντρα στον Πανθηραϊκό

Με χατ τρικ του Μανωλά ο Πανναξιακός 5-2 τον Πανθηραϊκό - Η αφιέρωση στην επέτειο του Πολυτεχνείου (video)