Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑιγαίο - Μ. Σακέλλης: "Το 2021 θα κινηθεί στο 50% του 2019..."

Αιγαίο – Μ. Σακέλλης: “Το 2021 θα κινηθεί στο 50% του 2019…”

|

Τι είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για τις ζημιές του κλάδου και την ενίσχυση που δέχθηκε – Η επιδημία του κορωνοϊού το 2020 σχεδόν εξαφάνισε την κρουαζιέρα δήλωσε ο Ανδρέας Ποταμιάνος

 

«Το 2021 ξεκίνησε με το βάρος των αποτελεσμάτων της υγειονομικής κρίσης την οποία  ακόμα ζούμε χωρίς να είμαστε αισιόδοξοι για γρήγορες και σημαντικές βελτιώσεις. Επίσης έχει ξεκινήσει μία δεκαετία μεγάλων περιβαλλοντικών προκλήσεων. Στην  περίοδο αυτή ο Σύνδεσμός μας θα κληθεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις απαραίτητες θεσμικές αλλαγές και στα μέτρα που θα ληφθούν. Η διαφύλαξη της αξιοπιστίας, της συνοχής και της αντικειμενικότητας του Συνδέσμου μας είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ, τα έχουμε μέχρι σήμερα κατακτήσει και πρέπει να τα διαφυλάξουμε» αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  Μιχάλης Σακέλλης στο πλαίσιο του απολογισμό για το 2020, κατά την ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

«Το 2021 ξεκίνησε με ζημιές του Κλάδου που ξεπερνούν τα 130 εκ. € και έναντι των οποίων έχουμε λάβει ενίσχυση μόνο 31 εκ. Έχουμε μπροστά μας μία προβληματική χρονιά με δυσάρεστες εξελίξεις με δεδομένη την καθυστέρηση των εμβολιασμών διεθνώς, το οποίο θα επηρεάσει δυσμενώς τον εισερχόμενο τουρισμό.
Είναι βέβαιο ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 δεν θα είναι καλύτερο από αυτό του 2020 χωρίς να αποκλείεται να είναι και χειρότερο. Η κίνηση την τρέχουσα περίοδο είναι μειωμένη κατά 70% και οι τιμές των καυσίμων αυξημένες κατά 65%. Υπολογίζουμε ότι οι εταιρείες μας δαπανούν την τρέχουσα περίοδο 15 εκ ευρώ. μηνιαίως για να καλύψουν το κόστος των καυσίμων, όταν τον Απρίλιο του 2020 δαπανούσαν €9 εκ. για τα ίδια δρομολόγια
»

και προσέθεσε: «Παράλληλα η ενίσχυση των εταιρειών μας δεν είναι συνεχής, πχ διεκόπη την περίοδο 2/5-19/7, 8/8-25/9, 1/10-24/11 του 2020, επίσης τον Ιανουάριο του 2021, ενώ ανησυχούμε για τον Μάρτιο.  Είναι χαρακτηριστικό, χωρίς να υπολογίζουμε τα υπόλοιπα έξοδα, ότι το κόστος των καυσίμων των εταιρειών μας τους μήνες Ιανουάριο – Φεβρουάριο 2021 εκτιμάται σε 30 εκατ. ευρώ, ενώ η ενίσχυση που δόθηκε με βάση τις Συμβάσεις Covid ήταν 6.800.000 ευρώ. Σε ότι αφορά τη θερινή περίοδο οι προβλέψεις είναι ότι ο εισερχόμενος τουρισμός θα κυμανθεί στο 50% του 2019, χωρίς όμως αυτό να επιβεβαιώνεται λόγω των αρνητικών εξελίξεων της πανδημίας».

Είναι βέβαιο λοιπόν ότι έχουμε μπροστά μας μία κακή χρονιά με αμφισβητούμενα αποτελέσματα σε ότι αφορά την κίνηση και με βέβαια ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα με μειωμένη ρευστότητα και αυξημένο δανεισμό» και συμπλήρωσε:

«Εκτός από αυτά που αναφέραμε έχουμε μπροστά μας και τις υποχρεώσεις μας για την προσαρμογή των πλοίων σε νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την υποχρέωσή μας για βελτίωση του Ενεργειακού αποτυπώματος των πλοίων και μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030 κατά 55%. Είναι βέβαιο ότι θα αυξηθούν τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων με την εφαρμογή του ETS, δηλαδή την αγορά ρίπων σε κόστος που δεν μπορούμε να υπολογίσουμε και με την επιβάρυνση των τιμών των καυσίμων με φόρους. Επίσης θα παραστεί ανάγκη επενδύσεων στα υπάρχοντα πλοία και βέβαια θα επιβαρυνθεί σημαντικά το κόστος κατασκευής νέων πλοίων. Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων  είναι άγνωστο εάν και πότε θα είναι δυνατή για τα πλοία που εξυπηρετούν τα νησιά μας».

Ο Μιχάλης Σακέλλης δεν έμεινε μόνο εκεί αλλά περιέγραψε με λεπτομέρειες τις προσπάθειες του ΣΕΕΝ:

“Οι καιροί για τον κλάδο μας δεν ήταν ποτέ εύκολοι, τα προβλήματα είναι καθημερινά, οι ευθύνες μας μεγάλες όπως βέβαια και οι υποχρεώσεις μας. Εκτός από την αποφασιστική συμμετοχή μας στην παρούσα κρίση ο Σύνδεσμός μας στο παρελθόν διαπραγματεύθηκε και πέτυχε την επίλυση πολύ σοβαρών θεμάτων που στήριξαν τον κλάδο και διαμόρφωσαν το επίπεδο των υπηρεσιών και τη σύνθεση του Ακτοπλοϊκού μας στόλου.

Χαρακτηριστικά σας υπενθυμίζω την απελευθέρωση έστω και με προϋποθέσεις των δρομολογήσεων το 2002, την απελευθέρωση του ναυλολογίου το 2005 και τα μέτρα που λήφθηκαν με τον Ν.4150/2013 στις διατάξεις του οποίου οφείλεται η διατήρησης  της παραμονής των 5 Ελληνικών πλοίων στις γραμμές, όπως επίσης και η μεγάλη αύξηση των δρομολογήσεων των ταχυπλόων τα οποία το 2013 ήταν 18 και σήμερα είναι 35.

Ο Σύνδεσμός μας θα είναι συνεπής για την τήρηση των συμφερόντων του κλάδου και το 2021, οι διεκδικήσεις μας θα είναι μια συνέχεια του 2020 και οι προσπάθειες μας θα επικεντρωθούν :
· Στην αποζημίωση του Κλάδου για τις ζημιές του 2020
· Στην ενίσχυση των πλοίων της γραμμής της Αδριατικής
· Στην αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των Συμβάσεων COVID σύμφωνα με τα πραγματικά έξοδα των πλοίων
· Στη συμμετοχή μας σε όλα τα οριζόντια μέτρα που θεσμοθετούνται
· Στην επιλεξιμότητα του Κλάδου σε ότι αφορά στο Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ 21/27
· Στην εκπόνηση μελετών για την στήριξη των αιτημάτων μας
· Στη συμμετοχή μας στην ολοκλήρωση των μελετών για την ανανέωση του Ακτοπλοϊκού μας στόλου
· Στην ενίσχυση της παρουσίας της Κρουαζιέρας στον Σύνδεσμό μας
· Στην αύξηση των μισθωμάτων των αγόνων γραμμών
· Στην υλοποίηση των προβλεπόμενων από το άρθρο 29 του Ν. 4772/21 για την κάλυψη παγίων δαπανών
· Στην αναστολή συμβάσεων εργασίας των ναυτικών
· Στις επιδοτήσεις εργοδοτικών εισφορών ναυτικών και υπαλλήλων
· Στη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο 13% και για τα ΙΧ αυτοκίνητα
· Στη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο 13% στις Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας
· Την παράταση της μείωσης των λιμενικών εξόδων -20% για όλο το 2021
· Στην αξιοποίηση των λιμενικών τελών για εργασίες στα λιμάνια
· Στην αποποινικοποίηση του κλάδου”.

Τι γίνεται στην κρουαζιέρα

Για τα θέματα κρουαζιέρας τοποθετήθηκε ο αρμόδιος Αντιπρόεδρος κ. Ανδρέας Ποταμιάνος: “Όπως όλοι γνωρίζετε οι κρουαζιέρες δημιουργήθηκαν από τούς Έλληνες ακτοπλόους της τελευταίας εκατονταετίας παγκοσμίως και είναι γνωστή η ανοδική τους πορεία.

Ο Σύνδεσμός μας έχει σχετικά μικρό αριθμό πλοίων της κατηγορίας αυτής αλλά μπορώ να πω ότι το τέλος του 2019 η παράδοση, η γνώση και η συνεισφορά στον τομέα αυτό αναγνωρίστηκε από τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερών ως αποτέλεσμα να μας ζητήσουν συνεργασία από την CLIA (Cruise Line Association) όπως και από την PEACE BOAT της Ιαπωνίας με σημαντικό αριθμό πλοίων. Βεβαίως εξετιμήθηκε και η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τα θέματα στον ΣΕΕΝ και ότι είναι η δεσπόζουσα ένωση της επιβατηγού ναυτιλίας.

Η επιδημία του κορωνοϊού το 2020 σχεδόν εξαφάνισε τον τομέα αυτό, ίσως και κατά 96,5%. Θεωρούμε ότι η δραστηριότητα αυτή της επιβατηγού ναυτιλίας θα μπορέσει να αναβιώσει, ανεξάρτητα από τον τομέα της ακτοπλοΐας, μια που η ιδιότητα του επιβατηγού πλοίου, ο χαρακτηρισμός και η εκμετάλλευσή του ανήκει αποκλειστικά στους πλοιοκτήτες και εφοπλιστές της επιβατηγού ναυτιλίας οι οποίοι τα χρησιμοποιούν, χαρακτηρίζουν και μετασκευάζουν ανάλογα με τις επιχειρηματικές τους βλέψεις.

Είμαστε στη χειρότερη φάση μια που ακόμα και τα λιμάνια σε πολλές χώρες είναι ακόμα κλειστά και το κοινό για θαλάσσιες κρουαζιέρες αναψυχής δεν είναι έτοιμο για διακοπές, η δε αναδιοργάνωση της υποδομής που γνωρίζαμε στο παρελθόν θα απαιτήσει χρόνο.

Εμείς θα συνεχίσουμε την προσπάθεια στα πλαίσια του ΣΕΕΝ που είναι η μεγαλύτερη και δεσπόζουσα ένωση επιβατηγού ναυτιλίας.
Προσωπικά ευχαριστώ τον Πρόεδρο και τα μέλη του Συμβουλίου για την άριστη συνεργασία κρατώντας πάντοτε ο κάθε τομέας την απόλυτη αυτοτέλεια και ανεξαρτησία, όλα αυτά βεβαίως με αισιόδοξο το μέλλον του κορωνοϊού”.

Με πληροφορίες από το newmoney.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νότιο Αιγαίο – Αστυνομία: Καλό Πάσχα μέσα από ένα υπέροχο video

"Καλό Πάσχα" μας εύχεται η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου με ένα ιδιαίτερο video

Νάξος – “Στο Λαδόχαρτο”: Πασχαλινός διαγωνισμός με κέρδος το Αρνί του Πάσχα (photo)

Ενας ξεχωριστός διαγωνισμός από το βραβευμένο κρεατοφαγείο "Στο Λαδόχαρτο" - Ποια είναι η διαδικασία

Νάξος – “Λαϊκή Συσπείρωση”: Ανακοίνωση για Πρωτομαγιά, καταγγελία για επικείμενη αύξηση δημοτικών τελών

Η ανακοίνωση που εξέδωσε η "Λαϊκή Συσπείρωση" Νάξου σχετικά με την Πρωτομαγιά - Γιατί καταγγέλλει τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Το “ευχαριστώ” στον Βασίλη Ορφανό για ένα υπέροχο τριήμερο σεμινάριο (photos)

Μέσω ανακοίνωσης η Λέσχη Μοτοσικλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) ευχαριστεί τον πρωταθλητή Βασίλη Ορφανό για το τριήμερο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης

Naxos Medical: Πρωτομαγιά με επίσκεψη από τον Πνευμονολόγο Νίκο Κουφό

Την Πρώτη Μαϊου θα βρίσκεται στη Νάξο, ο πνευμονολόγος Νίκος Κουφός και θα δεχτεί επισκέψεις στο Naxos Medical

Ελλάδα, η χώρα της αμφισβήτησης, άνευ ουδεμίας αντίρρησης. Αλλά σε λάθος κατεύθυνση

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει την εβδομάδα που μας πέρασε... Από τις συνεντεύξεις στη τηλεόραση έως τις εκθέσεις που δείχνουν την αλήθεια για την σκληρή πραγματικότητα στην Ελλάδα Και καταλήγει με νόημα "Αν θες να μάθεις για το νερό, μη ρωτάς τα ψάρια"

Νάξος: Πασχαλινό τραπέζι με βάση την παράδοση στον «Φάρο» Αλυκού (video – photos)

Πάσχα στο «Φάρο» Αλυκού σημαίνει πάνω απ’ όλα απόλαυση … Προστάσεις που αιχμαλωτίζουν τον ουρανίσκο .... (photos)

Νάξος: Τι κάνει στο νησί μας η δημοσιογραφική ομάδα του περιοδικού Marie Claire Greece;

Με πρωτοβουλία της Μαρίας Πολυκρέτη και του Γιάννη Μαργαρίτη η δημοσιογραφική ομάδα του περιοδικύ Marie Claire Greece είναι στη Νάξο. Ποιος ο λόγος;

Σύλλογος Μονιατών Νάξου “Η Τέχνη”: Πρόσκληση να “ασβεστώσουμε τους δρόμους όπως παλιά”

Ομορφή δράση σήμερα Σάββατο του Λαζάρου από το Σύλλογο Μονιατών Νάξου "Η Τέχνη"

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Γιαννακά και Σέργης στην Μύκονο για συναντήσεις

Στην Μύκονο βρίσκονται σήμερα η Κατερίνα Γιαννακά και ο Αντώνης Σέργης για συναντήσεις ενόψει ευρωεκλογών

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο