Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑιγαίο - Μ. Σακέλλης: "Το 2021 θα κινηθεί στο 50% του 2019..."

Αιγαίο – Μ. Σακέλλης: “Το 2021 θα κινηθεί στο 50% του 2019…”

|

Τι είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για τις ζημιές του κλάδου και την ενίσχυση που δέχθηκε – Η επιδημία του κορωνοϊού το 2020 σχεδόν εξαφάνισε την κρουαζιέρα δήλωσε ο Ανδρέας Ποταμιάνος

 

«Το 2021 ξεκίνησε με το βάρος των αποτελεσμάτων της υγειονομικής κρίσης την οποία  ακόμα ζούμε χωρίς να είμαστε αισιόδοξοι για γρήγορες και σημαντικές βελτιώσεις. Επίσης έχει ξεκινήσει μία δεκαετία μεγάλων περιβαλλοντικών προκλήσεων. Στην  περίοδο αυτή ο Σύνδεσμός μας θα κληθεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις απαραίτητες θεσμικές αλλαγές και στα μέτρα που θα ληφθούν. Η διαφύλαξη της αξιοπιστίας, της συνοχής και της αντικειμενικότητας του Συνδέσμου μας είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ, τα έχουμε μέχρι σήμερα κατακτήσει και πρέπει να τα διαφυλάξουμε» αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  Μιχάλης Σακέλλης στο πλαίσιο του απολογισμό για το 2020, κατά την ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

«Το 2021 ξεκίνησε με ζημιές του Κλάδου που ξεπερνούν τα 130 εκ. € και έναντι των οποίων έχουμε λάβει ενίσχυση μόνο 31 εκ. Έχουμε μπροστά μας μία προβληματική χρονιά με δυσάρεστες εξελίξεις με δεδομένη την καθυστέρηση των εμβολιασμών διεθνώς, το οποίο θα επηρεάσει δυσμενώς τον εισερχόμενο τουρισμό.
Είναι βέβαιο ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 δεν θα είναι καλύτερο από αυτό του 2020 χωρίς να αποκλείεται να είναι και χειρότερο. Η κίνηση την τρέχουσα περίοδο είναι μειωμένη κατά 70% και οι τιμές των καυσίμων αυξημένες κατά 65%. Υπολογίζουμε ότι οι εταιρείες μας δαπανούν την τρέχουσα περίοδο 15 εκ ευρώ. μηνιαίως για να καλύψουν το κόστος των καυσίμων, όταν τον Απρίλιο του 2020 δαπανούσαν €9 εκ. για τα ίδια δρομολόγια
»

και προσέθεσε: «Παράλληλα η ενίσχυση των εταιρειών μας δεν είναι συνεχής, πχ διεκόπη την περίοδο 2/5-19/7, 8/8-25/9, 1/10-24/11 του 2020, επίσης τον Ιανουάριο του 2021, ενώ ανησυχούμε για τον Μάρτιο.  Είναι χαρακτηριστικό, χωρίς να υπολογίζουμε τα υπόλοιπα έξοδα, ότι το κόστος των καυσίμων των εταιρειών μας τους μήνες Ιανουάριο – Φεβρουάριο 2021 εκτιμάται σε 30 εκατ. ευρώ, ενώ η ενίσχυση που δόθηκε με βάση τις Συμβάσεις Covid ήταν 6.800.000 ευρώ. Σε ότι αφορά τη θερινή περίοδο οι προβλέψεις είναι ότι ο εισερχόμενος τουρισμός θα κυμανθεί στο 50% του 2019, χωρίς όμως αυτό να επιβεβαιώνεται λόγω των αρνητικών εξελίξεων της πανδημίας».

Είναι βέβαιο λοιπόν ότι έχουμε μπροστά μας μία κακή χρονιά με αμφισβητούμενα αποτελέσματα σε ότι αφορά την κίνηση και με βέβαια ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα με μειωμένη ρευστότητα και αυξημένο δανεισμό» και συμπλήρωσε:

«Εκτός από αυτά που αναφέραμε έχουμε μπροστά μας και τις υποχρεώσεις μας για την προσαρμογή των πλοίων σε νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την υποχρέωσή μας για βελτίωση του Ενεργειακού αποτυπώματος των πλοίων και μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030 κατά 55%. Είναι βέβαιο ότι θα αυξηθούν τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων με την εφαρμογή του ETS, δηλαδή την αγορά ρίπων σε κόστος που δεν μπορούμε να υπολογίσουμε και με την επιβάρυνση των τιμών των καυσίμων με φόρους. Επίσης θα παραστεί ανάγκη επενδύσεων στα υπάρχοντα πλοία και βέβαια θα επιβαρυνθεί σημαντικά το κόστος κατασκευής νέων πλοίων. Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων  είναι άγνωστο εάν και πότε θα είναι δυνατή για τα πλοία που εξυπηρετούν τα νησιά μας».

Ο Μιχάλης Σακέλλης δεν έμεινε μόνο εκεί αλλά περιέγραψε με λεπτομέρειες τις προσπάθειες του ΣΕΕΝ:

“Οι καιροί για τον κλάδο μας δεν ήταν ποτέ εύκολοι, τα προβλήματα είναι καθημερινά, οι ευθύνες μας μεγάλες όπως βέβαια και οι υποχρεώσεις μας. Εκτός από την αποφασιστική συμμετοχή μας στην παρούσα κρίση ο Σύνδεσμός μας στο παρελθόν διαπραγματεύθηκε και πέτυχε την επίλυση πολύ σοβαρών θεμάτων που στήριξαν τον κλάδο και διαμόρφωσαν το επίπεδο των υπηρεσιών και τη σύνθεση του Ακτοπλοϊκού μας στόλου.

Χαρακτηριστικά σας υπενθυμίζω την απελευθέρωση έστω και με προϋποθέσεις των δρομολογήσεων το 2002, την απελευθέρωση του ναυλολογίου το 2005 και τα μέτρα που λήφθηκαν με τον Ν.4150/2013 στις διατάξεις του οποίου οφείλεται η διατήρησης  της παραμονής των 5 Ελληνικών πλοίων στις γραμμές, όπως επίσης και η μεγάλη αύξηση των δρομολογήσεων των ταχυπλόων τα οποία το 2013 ήταν 18 και σήμερα είναι 35.

Ο Σύνδεσμός μας θα είναι συνεπής για την τήρηση των συμφερόντων του κλάδου και το 2021, οι διεκδικήσεις μας θα είναι μια συνέχεια του 2020 και οι προσπάθειες μας θα επικεντρωθούν :
· Στην αποζημίωση του Κλάδου για τις ζημιές του 2020
· Στην ενίσχυση των πλοίων της γραμμής της Αδριατικής
· Στην αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των Συμβάσεων COVID σύμφωνα με τα πραγματικά έξοδα των πλοίων
· Στη συμμετοχή μας σε όλα τα οριζόντια μέτρα που θεσμοθετούνται
· Στην επιλεξιμότητα του Κλάδου σε ότι αφορά στο Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ 21/27
· Στην εκπόνηση μελετών για την στήριξη των αιτημάτων μας
· Στη συμμετοχή μας στην ολοκλήρωση των μελετών για την ανανέωση του Ακτοπλοϊκού μας στόλου
· Στην ενίσχυση της παρουσίας της Κρουαζιέρας στον Σύνδεσμό μας
· Στην αύξηση των μισθωμάτων των αγόνων γραμμών
· Στην υλοποίηση των προβλεπόμενων από το άρθρο 29 του Ν. 4772/21 για την κάλυψη παγίων δαπανών
· Στην αναστολή συμβάσεων εργασίας των ναυτικών
· Στις επιδοτήσεις εργοδοτικών εισφορών ναυτικών και υπαλλήλων
· Στη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο 13% και για τα ΙΧ αυτοκίνητα
· Στη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο 13% στις Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας
· Την παράταση της μείωσης των λιμενικών εξόδων -20% για όλο το 2021
· Στην αξιοποίηση των λιμενικών τελών για εργασίες στα λιμάνια
· Στην αποποινικοποίηση του κλάδου”.

Τι γίνεται στην κρουαζιέρα

Για τα θέματα κρουαζιέρας τοποθετήθηκε ο αρμόδιος Αντιπρόεδρος κ. Ανδρέας Ποταμιάνος: “Όπως όλοι γνωρίζετε οι κρουαζιέρες δημιουργήθηκαν από τούς Έλληνες ακτοπλόους της τελευταίας εκατονταετίας παγκοσμίως και είναι γνωστή η ανοδική τους πορεία.

Ο Σύνδεσμός μας έχει σχετικά μικρό αριθμό πλοίων της κατηγορίας αυτής αλλά μπορώ να πω ότι το τέλος του 2019 η παράδοση, η γνώση και η συνεισφορά στον τομέα αυτό αναγνωρίστηκε από τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερών ως αποτέλεσμα να μας ζητήσουν συνεργασία από την CLIA (Cruise Line Association) όπως και από την PEACE BOAT της Ιαπωνίας με σημαντικό αριθμό πλοίων. Βεβαίως εξετιμήθηκε και η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τα θέματα στον ΣΕΕΝ και ότι είναι η δεσπόζουσα ένωση της επιβατηγού ναυτιλίας.

Η επιδημία του κορωνοϊού το 2020 σχεδόν εξαφάνισε τον τομέα αυτό, ίσως και κατά 96,5%. Θεωρούμε ότι η δραστηριότητα αυτή της επιβατηγού ναυτιλίας θα μπορέσει να αναβιώσει, ανεξάρτητα από τον τομέα της ακτοπλοΐας, μια που η ιδιότητα του επιβατηγού πλοίου, ο χαρακτηρισμός και η εκμετάλλευσή του ανήκει αποκλειστικά στους πλοιοκτήτες και εφοπλιστές της επιβατηγού ναυτιλίας οι οποίοι τα χρησιμοποιούν, χαρακτηρίζουν και μετασκευάζουν ανάλογα με τις επιχειρηματικές τους βλέψεις.

Είμαστε στη χειρότερη φάση μια που ακόμα και τα λιμάνια σε πολλές χώρες είναι ακόμα κλειστά και το κοινό για θαλάσσιες κρουαζιέρες αναψυχής δεν είναι έτοιμο για διακοπές, η δε αναδιοργάνωση της υποδομής που γνωρίζαμε στο παρελθόν θα απαιτήσει χρόνο.

Εμείς θα συνεχίσουμε την προσπάθεια στα πλαίσια του ΣΕΕΝ που είναι η μεγαλύτερη και δεσπόζουσα ένωση επιβατηγού ναυτιλίας.
Προσωπικά ευχαριστώ τον Πρόεδρο και τα μέλη του Συμβουλίου για την άριστη συνεργασία κρατώντας πάντοτε ο κάθε τομέας την απόλυτη αυτοτέλεια και ανεξαρτησία, όλα αυτά βεβαίως με αισιόδοξο το μέλλον του κορωνοϊού”.

Με πληροφορίες από το newmoney.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Santorini Experience 2025: Ντρισμπιώτη, Μάλτση, Παπανικολάου, Ιακωβάκης δίνουν δυναμικό «παρών»

Ολυμπιονίκες και παγκόσμιοι πρωταθλητές στο Santorini Experience 2025

Κόρωνος: Νέα δανειστική βιβλιοθήκη από τον Γιάννη Γερασιμίδη, πολιτιστική «ανάσα» στο χωριό

Μια ακόμη πρωτοβουλία του Γιάννη Γερασιμίδη που συμβάλλει στη βελτίωση της εικόνας του τόπου, με στόχο να φέρει το βιβλίο πιο κοντά σε κατοίκους και επισκέπτες.

Νάξος: Αποκαταστάθηκε η βλάβη σε κεντρικό αγωγό ύδρευσης στο ύψος του Λυκείου

Σπασμένος σωλήνας ύδρευσης πλημμύρισε τον δρόμο μπροστά στο ΓΕΛ «Μανώλης Γλέζος». Άμεση κινητοποίηση του Δήμου, αποκατάσταση της ζημιάς σε λίγες ώρες.

40 χρόνια Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης με μια μοναδική δημιουργία του Δημήτρη Παπαϊωάννου

Η παράσταση THIS THAT KEEPS ON – a personal archaeology ζωντανεύει για μία μόνο βραδιά στο Ηρώδειο, σηματοδοτώντας το ξεκίνημα της «Μεταμόρφωσης» του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

Δημοσκόπηση: Πλειοψηφία Βρετανών υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα

Αυξανόμενη στήριξη καταγράφεται στο Ηνωμένο Βασίλειο για την επιστροφή των Γλυπτών, ενώ ένας στους τρεις ζητά να επαναπατριστούν όλα τα αμφιλεγόμενα εκθέματα.

Τουρκία – Μεγάλη του Γένους Σχολή: Καμία εγγραφή νέων μαθητών στην Α΄ Γυμνασίου για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες

«Καμπανάκι» για τον ελληνισμό της Πόλης – Συνολικά 302 μαθητές φοιτούν φέτος στα ελληνικά σχολεία Κωνσταντινούπολης και Ίμβρου.

Γαύδος: 578 μετανάστες σε λιγότερο από 24 ώρες – Συναγερμός για τις τοπικές αρχές

Με 9 βάρκες έφτασαν εκατοντάδες μετανάστες στο ακριτικό νησί. Πλέον οι φιλοξενούμενοι στην Αγυιά Χανίων φτάνουν τους 1.139, με τις συνθήκες να χαρακτηρίζονται επικίνδυνες.

Αμοργός: Προβολή της ταινίας «Σινεμά ο Παράδεισος» με μουσική του Έννιο Μορρικόνε

Ο Σύλλογος «Νήσος Αμοργός» σε συνεργασία με πολιτιστικούς φορείς τιμούν τον κινηματογράφο με την αριστουργηματική ταινία του Τζουζέπε Τορνατόρε στα Κατάπολα.

Φιλώτι -Εκκλησιαστικό και Λαογραφικό Μουσείο: Στην καρδιά της Νάξου, εκεί όπου οι παραδόσεις ζωντανεύουν

Ανάμεσα στις πλαγιές του Ζα, το κεφαλοχώρι αποκαλύπτει τη γοητεία των Κυκλάδων μέσα από τα σοκάκια, τις γιορτές και το Λαογραφικό του Μουσείο.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική

ΒΙΟ.ΚΑ. Απόλλωνα: Μήνυση του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κατά της “Κίνησης Πολιτών”

Η Δημοτική Επιτροπή αποφάσισε την άσκηση μήνυσης για ψευδή καταμήνυση, δυσφήμηση και διασπορά ψευδών ειδήσεων – Αντιδράσεις μετά το Δελτίο Τύπου της Κίνησης «Σώστε τις Παραλίες της Νάξου».