Δευτέρα, 25 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑιγαίο - Μ. Σακέλλης: "Το 2021 θα κινηθεί στο 50% του 2019..."

Αιγαίο – Μ. Σακέλλης: “Το 2021 θα κινηθεί στο 50% του 2019…”

|

Τι είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για τις ζημιές του κλάδου και την ενίσχυση που δέχθηκε – Η επιδημία του κορωνοϊού το 2020 σχεδόν εξαφάνισε την κρουαζιέρα δήλωσε ο Ανδρέας Ποταμιάνος

 

«Το 2021 ξεκίνησε με το βάρος των αποτελεσμάτων της υγειονομικής κρίσης την οποία  ακόμα ζούμε χωρίς να είμαστε αισιόδοξοι για γρήγορες και σημαντικές βελτιώσεις. Επίσης έχει ξεκινήσει μία δεκαετία μεγάλων περιβαλλοντικών προκλήσεων. Στην  περίοδο αυτή ο Σύνδεσμός μας θα κληθεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις απαραίτητες θεσμικές αλλαγές και στα μέτρα που θα ληφθούν. Η διαφύλαξη της αξιοπιστίας, της συνοχής και της αντικειμενικότητας του Συνδέσμου μας είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ, τα έχουμε μέχρι σήμερα κατακτήσει και πρέπει να τα διαφυλάξουμε» αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  Μιχάλης Σακέλλης στο πλαίσιο του απολογισμό για το 2020, κατά την ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

«Το 2021 ξεκίνησε με ζημιές του Κλάδου που ξεπερνούν τα 130 εκ. € και έναντι των οποίων έχουμε λάβει ενίσχυση μόνο 31 εκ. Έχουμε μπροστά μας μία προβληματική χρονιά με δυσάρεστες εξελίξεις με δεδομένη την καθυστέρηση των εμβολιασμών διεθνώς, το οποίο θα επηρεάσει δυσμενώς τον εισερχόμενο τουρισμό.
Είναι βέβαιο ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 δεν θα είναι καλύτερο από αυτό του 2020 χωρίς να αποκλείεται να είναι και χειρότερο. Η κίνηση την τρέχουσα περίοδο είναι μειωμένη κατά 70% και οι τιμές των καυσίμων αυξημένες κατά 65%. Υπολογίζουμε ότι οι εταιρείες μας δαπανούν την τρέχουσα περίοδο 15 εκ ευρώ. μηνιαίως για να καλύψουν το κόστος των καυσίμων, όταν τον Απρίλιο του 2020 δαπανούσαν €9 εκ. για τα ίδια δρομολόγια
»

και προσέθεσε: «Παράλληλα η ενίσχυση των εταιρειών μας δεν είναι συνεχής, πχ διεκόπη την περίοδο 2/5-19/7, 8/8-25/9, 1/10-24/11 του 2020, επίσης τον Ιανουάριο του 2021, ενώ ανησυχούμε για τον Μάρτιο.  Είναι χαρακτηριστικό, χωρίς να υπολογίζουμε τα υπόλοιπα έξοδα, ότι το κόστος των καυσίμων των εταιρειών μας τους μήνες Ιανουάριο – Φεβρουάριο 2021 εκτιμάται σε 30 εκατ. ευρώ, ενώ η ενίσχυση που δόθηκε με βάση τις Συμβάσεις Covid ήταν 6.800.000 ευρώ. Σε ότι αφορά τη θερινή περίοδο οι προβλέψεις είναι ότι ο εισερχόμενος τουρισμός θα κυμανθεί στο 50% του 2019, χωρίς όμως αυτό να επιβεβαιώνεται λόγω των αρνητικών εξελίξεων της πανδημίας».

Είναι βέβαιο λοιπόν ότι έχουμε μπροστά μας μία κακή χρονιά με αμφισβητούμενα αποτελέσματα σε ότι αφορά την κίνηση και με βέβαια ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα με μειωμένη ρευστότητα και αυξημένο δανεισμό» και συμπλήρωσε:

«Εκτός από αυτά που αναφέραμε έχουμε μπροστά μας και τις υποχρεώσεις μας για την προσαρμογή των πλοίων σε νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την υποχρέωσή μας για βελτίωση του Ενεργειακού αποτυπώματος των πλοίων και μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030 κατά 55%. Είναι βέβαιο ότι θα αυξηθούν τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων με την εφαρμογή του ETS, δηλαδή την αγορά ρίπων σε κόστος που δεν μπορούμε να υπολογίσουμε και με την επιβάρυνση των τιμών των καυσίμων με φόρους. Επίσης θα παραστεί ανάγκη επενδύσεων στα υπάρχοντα πλοία και βέβαια θα επιβαρυνθεί σημαντικά το κόστος κατασκευής νέων πλοίων. Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων  είναι άγνωστο εάν και πότε θα είναι δυνατή για τα πλοία που εξυπηρετούν τα νησιά μας».

Ο Μιχάλης Σακέλλης δεν έμεινε μόνο εκεί αλλά περιέγραψε με λεπτομέρειες τις προσπάθειες του ΣΕΕΝ:

“Οι καιροί για τον κλάδο μας δεν ήταν ποτέ εύκολοι, τα προβλήματα είναι καθημερινά, οι ευθύνες μας μεγάλες όπως βέβαια και οι υποχρεώσεις μας. Εκτός από την αποφασιστική συμμετοχή μας στην παρούσα κρίση ο Σύνδεσμός μας στο παρελθόν διαπραγματεύθηκε και πέτυχε την επίλυση πολύ σοβαρών θεμάτων που στήριξαν τον κλάδο και διαμόρφωσαν το επίπεδο των υπηρεσιών και τη σύνθεση του Ακτοπλοϊκού μας στόλου.

Χαρακτηριστικά σας υπενθυμίζω την απελευθέρωση έστω και με προϋποθέσεις των δρομολογήσεων το 2002, την απελευθέρωση του ναυλολογίου το 2005 και τα μέτρα που λήφθηκαν με τον Ν.4150/2013 στις διατάξεις του οποίου οφείλεται η διατήρησης  της παραμονής των 5 Ελληνικών πλοίων στις γραμμές, όπως επίσης και η μεγάλη αύξηση των δρομολογήσεων των ταχυπλόων τα οποία το 2013 ήταν 18 και σήμερα είναι 35.

Ο Σύνδεσμός μας θα είναι συνεπής για την τήρηση των συμφερόντων του κλάδου και το 2021, οι διεκδικήσεις μας θα είναι μια συνέχεια του 2020 και οι προσπάθειες μας θα επικεντρωθούν :
· Στην αποζημίωση του Κλάδου για τις ζημιές του 2020
· Στην ενίσχυση των πλοίων της γραμμής της Αδριατικής
· Στην αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των Συμβάσεων COVID σύμφωνα με τα πραγματικά έξοδα των πλοίων
· Στη συμμετοχή μας σε όλα τα οριζόντια μέτρα που θεσμοθετούνται
· Στην επιλεξιμότητα του Κλάδου σε ότι αφορά στο Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ 21/27
· Στην εκπόνηση μελετών για την στήριξη των αιτημάτων μας
· Στη συμμετοχή μας στην ολοκλήρωση των μελετών για την ανανέωση του Ακτοπλοϊκού μας στόλου
· Στην ενίσχυση της παρουσίας της Κρουαζιέρας στον Σύνδεσμό μας
· Στην αύξηση των μισθωμάτων των αγόνων γραμμών
· Στην υλοποίηση των προβλεπόμενων από το άρθρο 29 του Ν. 4772/21 για την κάλυψη παγίων δαπανών
· Στην αναστολή συμβάσεων εργασίας των ναυτικών
· Στις επιδοτήσεις εργοδοτικών εισφορών ναυτικών και υπαλλήλων
· Στη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο 13% και για τα ΙΧ αυτοκίνητα
· Στη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο 13% στις Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας
· Την παράταση της μείωσης των λιμενικών εξόδων -20% για όλο το 2021
· Στην αξιοποίηση των λιμενικών τελών για εργασίες στα λιμάνια
· Στην αποποινικοποίηση του κλάδου”.

Τι γίνεται στην κρουαζιέρα

Για τα θέματα κρουαζιέρας τοποθετήθηκε ο αρμόδιος Αντιπρόεδρος κ. Ανδρέας Ποταμιάνος: “Όπως όλοι γνωρίζετε οι κρουαζιέρες δημιουργήθηκαν από τούς Έλληνες ακτοπλόους της τελευταίας εκατονταετίας παγκοσμίως και είναι γνωστή η ανοδική τους πορεία.

Ο Σύνδεσμός μας έχει σχετικά μικρό αριθμό πλοίων της κατηγορίας αυτής αλλά μπορώ να πω ότι το τέλος του 2019 η παράδοση, η γνώση και η συνεισφορά στον τομέα αυτό αναγνωρίστηκε από τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερών ως αποτέλεσμα να μας ζητήσουν συνεργασία από την CLIA (Cruise Line Association) όπως και από την PEACE BOAT της Ιαπωνίας με σημαντικό αριθμό πλοίων. Βεβαίως εξετιμήθηκε και η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τα θέματα στον ΣΕΕΝ και ότι είναι η δεσπόζουσα ένωση της επιβατηγού ναυτιλίας.

Η επιδημία του κορωνοϊού το 2020 σχεδόν εξαφάνισε τον τομέα αυτό, ίσως και κατά 96,5%. Θεωρούμε ότι η δραστηριότητα αυτή της επιβατηγού ναυτιλίας θα μπορέσει να αναβιώσει, ανεξάρτητα από τον τομέα της ακτοπλοΐας, μια που η ιδιότητα του επιβατηγού πλοίου, ο χαρακτηρισμός και η εκμετάλλευσή του ανήκει αποκλειστικά στους πλοιοκτήτες και εφοπλιστές της επιβατηγού ναυτιλίας οι οποίοι τα χρησιμοποιούν, χαρακτηρίζουν και μετασκευάζουν ανάλογα με τις επιχειρηματικές τους βλέψεις.

Είμαστε στη χειρότερη φάση μια που ακόμα και τα λιμάνια σε πολλές χώρες είναι ακόμα κλειστά και το κοινό για θαλάσσιες κρουαζιέρες αναψυχής δεν είναι έτοιμο για διακοπές, η δε αναδιοργάνωση της υποδομής που γνωρίζαμε στο παρελθόν θα απαιτήσει χρόνο.

Εμείς θα συνεχίσουμε την προσπάθεια στα πλαίσια του ΣΕΕΝ που είναι η μεγαλύτερη και δεσπόζουσα ένωση επιβατηγού ναυτιλίας.
Προσωπικά ευχαριστώ τον Πρόεδρο και τα μέλη του Συμβουλίου για την άριστη συνεργασία κρατώντας πάντοτε ο κάθε τομέας την απόλυτη αυτοτέλεια και ανεξαρτησία, όλα αυτά βεβαίως με αισιόδοξο το μέλλον του κορωνοϊού”.

Με πληροφορίες από το newmoney.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σαντορίνη: Αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο στο «8ο Φεστιβάλ Στρογγύλη» (αφίσα)

Γιάννης Ζουγανέλης, Λευτέρης Ελευθερίου, Ελένη Καρακάση και Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος παρουσιάζουν τα τραγούδια του μεγάλου συνθέτη στις 26 Αυγούστου.

Σαντορίνη – Γ. Βρούτσης: Ανακατασκευή τεσσάρων γηπέδων, έρχεται νέο στάδιο το 2026 (video)

Με προϋπολογισμό 326.000 ευρώ ξεκινά η αναβάθμιση των γηπέδων σε Εμπορείο, Ακρωτήρι, Βόθωνα και Θηρασιά, ενώ προχωρά το σχέδιο για σύγχρονο στάδιο στη Σαντορίνη.

Θεατρική Παράσταση στο Φιλώτι: «Ο Επιθεωρητής Ντρέικ και η Μαύρη Χήρα» (αφίσα)

Μια κωμωδία μυστηρίου του David Tristram ζωντανεύει στο Αθλοθέατρο Φιλωτίου, με τους Μάριο Αθανασίου, Βαλέρια Κουρούπη και Σπύρο Πούλη.

Αλλαγές στο ΕΚΑΒ: Νέα ασθενοφόρα και ελικόπτερα – Παραμένει το πρόβλημα του προσωπικού

Το υπουργείο Υγείας σχεδιάζει ενίσχυση στόλου και καλύτερο συντονισμό, όμως η έλλειψη διασωστών παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο.

Αεροδρόμια: Επενδύσεις δισεκατομμυρίων σε Αθήνα, Κρήτη, Καλαμάτα και 22 περιφερειακά

Από το φιλόδοξο σχέδιο των 1,28 δισ. ευρώ στο «Ελ. Βενιζέλος» έως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τις παραχωρήσεις στην Καλαμάτα και σε 22 περιφερειακά, η Ελλάδα επενδύει στρατηγικά για να στηρίξει την άνοδο του τουρισμού.

Νάξος – AlteR riTmo: Γιορτάζει 10 χρόνια χορού και δημιουργίας με νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης (αφίσα)

Με αφορμή τα 10 χρόνια επιτυχημένης πορείας, το Κέντρο Χοροκινητικής Έκφρασης AlteR riTmo ανανεώνει τα μαθήματά του, εγκαινιάζει νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και προσφέρει 50% έκπτωση στα ετήσια δίδακτρα για νέες εγγραφές.

Ρωγμές στο ελληνικό τουριστικό θαύμα: Η Σαντορίνη χάνει έδαφος, η κλιματική κρίση πιέζει

Μετά τα 21,7 δισ. ευρώ που απέφερε ο τουρισμός το 2024, η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερφόρτωση υποδομών, λειψυδρία, στεγαστικό χάος και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

Σαντορίνη: Αφιέρωμα στον Δημήτρη Μητροπάνο στο «8ο Φεστιβάλ Στρογγύλη» (αφίσα)

Μια μεγάλη συναυλία-φόρος τιμής στον αξέχαστο ερμηνευτή, με τον Δημήτρη Μπάση, τον Κώστα Τριανταφυλλίδη και τον Δημήτρη Μπάκουλη, τη Δευτέρα 25 Αυγούστου 2025 στις 21:00 στον Προαύλιο Χώρο του Κλειστού Γυμναστηρίου Δήμου Θήρας.

Μειώσεις φόρων για 4 εκατ. φορολογούμενους,οι αλλαγές που έρχονται στο φορολογικό σύστημα

Αυξάνεται το αφορολόγητο, μειώνονται οι συντελεστές και τα τεκμήρια – Το πακέτο μέτρων που θα εξαγγείλει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ.

Εκτακτο: Δυστύχημα με έναν νεκρό στη πόλη της Νάξου

Νάξος και δυστύχημα με έναν νεκρό και έναν σοβαρά τραυματία στη πόλη της Νάξου -τι συνέβη;

Τραγωδία στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο

Θλίψη στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο τα ξημερώματα της Τρίτης. Η ανακοίνωση της Αστυνομίας.

Εκτακτο: Ατύχημα στον επαρχιακό δρόμο προς το αεροδρόμιο, τι συνέβη

Λίγο πριν τις 8 το βράδυ σημειώθηκε ατύχημα στον δρόμο Χώρας - Αεροδρομίου, τι συνέβη

Νάξος: Συμμορία διαρρηκτών με λεία άνω των 120.000 ευρώ – Συνελήφθη 33χρονος

Αστυνομικοί του Α.Τ. Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εξάρθρωσαν κύκλωμα που «χτυπούσε» σπίτια και τουριστικά καταλύματα – Δώδεκα οι εξιχνιασμένες κλοπές.

Νάξος: Χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε ηλικιωμένος από τη θάλασσα

Χθες το απόγευμα σε περιοχή της Ανατολικής Νάξου ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του ηλικιωμένος ενώ είχε πάει για ψάρεμα

Εσπερινό ΓΕ.Λ. Νάξου: Θλίψη για τον άδικο χαμό του μαθητή Χύκα Μικέλ

H σχολική κοινότητα αποχαιρετά τον 20χρονο μαθητή με λόγια αγάπης και συγκίνησης – Συλλυπητήρια στην οικογένεια και ευχές ανάρρωσης στον τραυματισμένο φίλο του.

Νάξος – “Σώστε τις παραλίες”: Μετά από μισό αιώνα κατεδαφίζεται το αυθαίρετο ξενοδοχείο στο Αλυκό Νάξου

Ένα εμβληματικό έργο αποκατάστασης ξεκινά: η φύση παίρνει πίσω τον χώρο που της ανήκει

Διάψευση από τον Δήμο Κέας για φημολογούμενα κρούσματα γαστρεντερίτιδας

«Ανυπόστατες οι αναφορές για εκατοντάδες περιστατικά και θάνατο – Σταθερά μειούμενα τα κρούσματα μετά τον Δεκαπενταύγουστο»

Νάξος: Νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 25 Αυγούστου

Από τις 05:00 έως τις 07:00 το πρωί – Δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με διακοπές ηλεκτροδότησης στο νησί

Ανησυχία στην Τζια: Έξαρση κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας με δεκάδες περιστατικά καθημερινά

Περισσότερα από 80 περιστατικά την ημέρα στο Περιφερειακό Ιατρείο – Έχουν ενημερωθεί ΥΠΕ και ΕΟΔΥ.