Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑιγαίο: Η Οδύσσεια των ταξιδιωτών και η .. θερμομέτρηση στο λιμάνι

Αιγαίο: Η Οδύσσεια των ταξιδιωτών και η .. θερμομέτρηση στο λιμάνι

|

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου θα έχουν σήμερα διευρυμένη τηλεδιάσκεψη με τις υγειονομικές αρχές της χώρας προκειμένου να προσπαθήσουν να βρουν ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες λύσεις – Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι 

Σε τραγελαφικές καταστάσεις φέτος το καλοκαίρι στα πλοία της ακτοπλοΐας παραπέμπουν οι οδηγίες που έχουν δώσει οι υγειονομικές αρχές της χώρας για την επανέναρξη της μεταφοράς επιβατών προς τα ελληνικά νησιά. Επιπλέον δε, εγγυούνται και την οικονομική ασφυξία είτε των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων είτε του προϋπολογισμού του υπουργείου Ναυτιλίας, εάν αυτό κληθεί να πληρώσει τον «λογαριασμό». Για τον λόγο αυτό άλλωστε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου θα έχουν σήμερα διευρυμένη τηλεδιάσκεψη με τις υγειονομικές αρχές της χώρας προκειμένου να προσπαθήσουν να βρουν ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες λύσεις. Διότι είναι, για παράδειγμα, μάλλον αιθεροβάμων όποιος νομίζει πως είναι δυνατή η θερμομέτρηση κατά την επιβίβαση όλων των επιβατών και η ταυτόχρονη συμπλήρωση επίσης από όλους τους επιβάτες «εντύπου-ερωτηματολογίου δήλωσης υγείας» για την ανίχνευση επιβατών που έχουν εκτεθεί στον νέο κορωνοϊό.

Αν και κανείς δεν αρνείται την ανάγκη για υγειονομική θωράκιση επιβατών και πληρωμάτων, γεγονός παραμένει πως οι προβλεπόμενες, προσώρας,  διαδικασίες σημαίνουν ατέλειωτες ουρές, έστω και με τη μειωμένη επιβατική κίνηση που συνεπάγεται η δρομολόγηση μερικών μόνον πλοίων και μάλιστα με μέγιστες επιτρεπτές πληρότητες της τάξης του 50%, όπως τουλάχιστον προβλέπει το πρώτο σχέδιο πρωτοκόλλου που παρέδωσαν οι ελληνικές υγειονομικές αρχές για την ακτοπλοΐα. Και εδώ εντοπίζεται ένα ακόμα σημαντικότατο ζήτημα για την οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αλλά και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού κατά τους μήνες αιχμής: οι θέσεις που απομένουν μετά την εφαρμογή όλων αυτών των περιορισμών εκτιμάται πως δεν επαρκούν ούτε κατ’ ελάχιστον για την εξυπηρέτηση της εγχώριας επιβατικής κίνησης κατά το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου. Τη μόνη δηλαδή περίοδο που αναμένεται να υπάρξει κάποια στοιχειώδης δραστηριότητα για τις ακτοπλοϊκές.

Ειδικότερα, σε έγγραφο με τίτλο «Οδηγίες πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 στα φέριμποτ που εκτελούν πλόες εσωτερικού μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19», αναφέρεται ότι «ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους» και για όσα διαθέτουν καμπίνες 55%. Ομως τα εν ενεργεία πλοία φέτος αναμένεται να είναι σημαντικά λιγότερα από ό,τι πέρυσι.

Το ζήτημα εκτιμάται πως θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης, σήμερα Πέμπτη, μεταξύ των αρμόδιων πολιτικών και υγειονομικών αρχών. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι ορίζεται «σε όλους τους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους να τηρείται η απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρου και υποχρεωτική χρήση υφασμάτινης μάσκας» και «τα μέλη του πληρώματος θα ελέγχουν την τήρηση των μέτρων κοινωνικής απόστασης σε όλους τους χώρους». Ακόμα, «όπου υπάρχουν μόνιμα μη μετακινούμενα καθίσματα, είτε στον εσωτερικό είτε στον εξωτερικό χώρο, να υπάρχει ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις».

Σε μια από τις χαρακτηριστικότερες ίσως υποδείξεις που μαρτυρούν τη δυσαρμονία προβλέψεων και πραγματικότητας αναφέρεται πως «τα εξωτερικά παράθυρα και οι πόρτες του πλοίου θα πρέπει να ανοίγονται για περισσότερο χρόνο από ό,τι συνηθίζεται και στην περίπτωση που τα αποχωρητήρια έχουν αυτόνομο σύστημα εξαερισμού (π.χ. με ανεμιστήρα ή απλό αεραγωγό), τότε θα πρέπει να αποφεύγεται το άνοιγμα των παραθύρων των αποχωρητηρίων. Στην περίπτωση που υπάρχουν μόνο παράθυρα για τον εξαερισμό των αποχωρητηρίων, θα πρέπει να ανοίγονται συγχρόνως και άλλα παράθυρα σε διπλανούς χώρους». Φυσικά, όσοι ταξιδεύουν  γνωρίζουν πως παράθυρα ανοιγόμενα στα ελληνικά πλοία δεν υπάρχουν. Τι προβλέπεται  για τα συστήματα κλιματισμού; «Η κεντρική ανακυκλοφορία του αέρα θα πρέπει να διακοπεί έστω και αν το σύστημα δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις θερμικές ανάγκες του πλοίου χωρίς ανακυκλοφορία». Κατά τα άλλα, «η θερμοκρασία και η υγρασία του αέρα θα πρέπει να ρυθμίζονται όπως συνήθως για την επίτευξη θερμικής άνεσης».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Γ. Παπαγεωργίου: Ο “Σίλβιο” αγαπάει τη νησιώτικη μουσική, ζητάει το σεβασμό της παράδοσης (video)

Ο Γιώργος Παπαγεωργίου μιλάει στον Νίκο Σκορδιαλό για τηλεόραση, μουσική και την ανάγκη να διατηρήσουμε την παράδοση στην μουσική μας (video)

Πρόταση ημέρας: Κοτόπουλο φιλέτο πρασάτο, με κύμινο

Μία απλή και ...δροσερή συνταγή με βάση το πράσο

Νότιο Αιγαίο: Ξεβράζονται ροφοί και σφυρίδες, ποιος ο λόγος;

Εχουν προσβληθεί από ιό, που δεν επηρεάζει τον άνθρωπο

Business Insider για Ιο: “Εκπληκτικός προορισμός με πολλές εναλλακτικές δραστηριότητες”

H Ίος ανάμεσα στα 100 πιο όμορφα και αυθεντικά νησιά του κόσμου

Γ. Βρούτσης για ΣΕΦ και Ολυμπιακό “Δικαιούται, όπως και ο Παναθηναϊκός, να έχει το δικό του γήπεδο”

Βρούτσης στον bwinΣΠΟΡ FM 94,6: «Στη διάθεση ΠΑΕ και ΚΑΕ τα στοιχεία οπαδών που οδηγούν σε τιμωρία» (video)

Μ. Χατζόπουλος (Naxos Vibe): «Θέλουμε ο ιδιοκτήτης να αισθάνεται ότι το ακίνητό του είναι στα καλύτερα χέρια»

Συνέντευξη με τον Μιχάλη Χατζόπουλο, ιδιοκτήτη του Naxos Vibe, που ασχολείται με τη διαχείριση πολυτελών ακινήτων και βιλών στη Νάξο

Ισπανία – Business Insider: Πάρος και Ιος ανάμεσα στα αυθεντικά νησιά του κόσμου

Δύο νησιά των Κυκλάδων ανάμεσα στα πιο όμορφα και αυθεντικά του κόσμου

Νάξος – Δ. Λιανός: “Στόχος η διαρκής αναβάθμιση των σχολικών υποδομών”

Αναβαθμίζονται οι σχολικές υποδομές στα Γυμνάσια της Νάξου – 2,7 εκ. ευρώ για σύγχρονα και ασφαλή κτίρια - Τι αναφέρει ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Τήνος: Ο δήμος σχεδιάζει και προγραμματίζει τις εκδηλώσεις ενόψει Χριστουγέννων

πρόσκληση για συμμετοχή στον σχεδιασμό του Δήμου Τήνου - Μότο "Χριστούγεννα στη Τήνο"

Τι κάνει ο Άκης Πετρετζίκης στη Νάξο;

Το "Akis’ Food Tour" ξεκινά το πιο γευστικό ταξίδι του από τη Νάξο

Εκτακτο: Νεκρός σε τροχαίο ο μουσικός Φίλιππος Ρούσσος

Νεκρός σε τροχαίο στο Κορωπί ο μουσικός Φίλιππος Ρούσσος

Νάξος: Τροχαίο με πρωταγωνιστή 23χρονο, διακομιδές σε Αθήνα και Σύρο

Δύο διακομιδές από Νάξο προς Σύρο και Αθήνα χθες Κυριακή 27 Οκτωβρίου

Ακτοπλοϊα – Σεπτέμβριος: Σαντορίνη και Μύκονος έκλεψαν την παράσταση (στατιστικά)

Ο Σεπτέμβριος αποδείχτηκε ιδιαίτερα .. καυτός για τα νησιά των Κυκλάδων

Πανναξιακός ΑΟΚ: Με τριάδα παικτών για φίλημα επικράτησε του Πορφύρα και έκανε το 3χ3 νίκες

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ επικράτησε του Πορφύρα 90-82 και έφτασε τις 3 νίκες σε ισάριθμα παιχνίδια στον 3ο όμιλο της National League 2

Ιος: “Πράσινο” φως για νέο ξενοδοχείο

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην Ίο

ZanteFerries: Το μεσημέρι της Τετάρτης αναχωρεί από Πειραιά το “Σολωμός”

Διαμόρφωση δρομολογίου για το "Σολωμός" (πίνακας)

Νάξος – Δ. Λιανός: “Εργα που θα συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων”

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Ένα βήμα μπροστά στον αθλητισμό - Τι δηλώνει ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός

Κρουαζιέρα: Η Costa Cruises γυρίζει τη … πλάτη στην Σαντορίνη

Η Costa Cruises “βγάζει στη… σέντρα” τη Σαντορίνη - Ποιο νησί θα αντικαταστήσει τη Σαντορίνη;

Κωμιακή: Επιτυχημένη η ενημερωτική ημερίδα για την αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού (photos)

Με μεγάλη συμμετοχή η ενημέρωση των γυναικών Κωμιακής και Απόλλωνα για την πρόληψη στην αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού (photos)