Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑιγαίο: Η Οδύσσεια των ταξιδιωτών και η .. θερμομέτρηση στο λιμάνι

Αιγαίο: Η Οδύσσεια των ταξιδιωτών και η .. θερμομέτρηση στο λιμάνι

|

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου θα έχουν σήμερα διευρυμένη τηλεδιάσκεψη με τις υγειονομικές αρχές της χώρας προκειμένου να προσπαθήσουν να βρουν ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες λύσεις – Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι 

Σε τραγελαφικές καταστάσεις φέτος το καλοκαίρι στα πλοία της ακτοπλοΐας παραπέμπουν οι οδηγίες που έχουν δώσει οι υγειονομικές αρχές της χώρας για την επανέναρξη της μεταφοράς επιβατών προς τα ελληνικά νησιά. Επιπλέον δε, εγγυούνται και την οικονομική ασφυξία είτε των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων είτε του προϋπολογισμού του υπουργείου Ναυτιλίας, εάν αυτό κληθεί να πληρώσει τον «λογαριασμό». Για τον λόγο αυτό άλλωστε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου θα έχουν σήμερα διευρυμένη τηλεδιάσκεψη με τις υγειονομικές αρχές της χώρας προκειμένου να προσπαθήσουν να βρουν ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες λύσεις. Διότι είναι, για παράδειγμα, μάλλον αιθεροβάμων όποιος νομίζει πως είναι δυνατή η θερμομέτρηση κατά την επιβίβαση όλων των επιβατών και η ταυτόχρονη συμπλήρωση επίσης από όλους τους επιβάτες «εντύπου-ερωτηματολογίου δήλωσης υγείας» για την ανίχνευση επιβατών που έχουν εκτεθεί στον νέο κορωνοϊό.

Αν και κανείς δεν αρνείται την ανάγκη για υγειονομική θωράκιση επιβατών και πληρωμάτων, γεγονός παραμένει πως οι προβλεπόμενες, προσώρας,  διαδικασίες σημαίνουν ατέλειωτες ουρές, έστω και με τη μειωμένη επιβατική κίνηση που συνεπάγεται η δρομολόγηση μερικών μόνον πλοίων και μάλιστα με μέγιστες επιτρεπτές πληρότητες της τάξης του 50%, όπως τουλάχιστον προβλέπει το πρώτο σχέδιο πρωτοκόλλου που παρέδωσαν οι ελληνικές υγειονομικές αρχές για την ακτοπλοΐα. Και εδώ εντοπίζεται ένα ακόμα σημαντικότατο ζήτημα για την οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αλλά και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού κατά τους μήνες αιχμής: οι θέσεις που απομένουν μετά την εφαρμογή όλων αυτών των περιορισμών εκτιμάται πως δεν επαρκούν ούτε κατ’ ελάχιστον για την εξυπηρέτηση της εγχώριας επιβατικής κίνησης κατά το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου. Τη μόνη δηλαδή περίοδο που αναμένεται να υπάρξει κάποια στοιχειώδης δραστηριότητα για τις ακτοπλοϊκές.

Ειδικότερα, σε έγγραφο με τίτλο «Οδηγίες πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 στα φέριμποτ που εκτελούν πλόες εσωτερικού μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19», αναφέρεται ότι «ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους» και για όσα διαθέτουν καμπίνες 55%. Ομως τα εν ενεργεία πλοία φέτος αναμένεται να είναι σημαντικά λιγότερα από ό,τι πέρυσι.

Το ζήτημα εκτιμάται πως θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης, σήμερα Πέμπτη, μεταξύ των αρμόδιων πολιτικών και υγειονομικών αρχών. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι ορίζεται «σε όλους τους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους να τηρείται η απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρου και υποχρεωτική χρήση υφασμάτινης μάσκας» και «τα μέλη του πληρώματος θα ελέγχουν την τήρηση των μέτρων κοινωνικής απόστασης σε όλους τους χώρους». Ακόμα, «όπου υπάρχουν μόνιμα μη μετακινούμενα καθίσματα, είτε στον εσωτερικό είτε στον εξωτερικό χώρο, να υπάρχει ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις».

Σε μια από τις χαρακτηριστικότερες ίσως υποδείξεις που μαρτυρούν τη δυσαρμονία προβλέψεων και πραγματικότητας αναφέρεται πως «τα εξωτερικά παράθυρα και οι πόρτες του πλοίου θα πρέπει να ανοίγονται για περισσότερο χρόνο από ό,τι συνηθίζεται και στην περίπτωση που τα αποχωρητήρια έχουν αυτόνομο σύστημα εξαερισμού (π.χ. με ανεμιστήρα ή απλό αεραγωγό), τότε θα πρέπει να αποφεύγεται το άνοιγμα των παραθύρων των αποχωρητηρίων. Στην περίπτωση που υπάρχουν μόνο παράθυρα για τον εξαερισμό των αποχωρητηρίων, θα πρέπει να ανοίγονται συγχρόνως και άλλα παράθυρα σε διπλανούς χώρους». Φυσικά, όσοι ταξιδεύουν  γνωρίζουν πως παράθυρα ανοιγόμενα στα ελληνικά πλοία δεν υπάρχουν. Τι προβλέπεται  για τα συστήματα κλιματισμού; «Η κεντρική ανακυκλοφορία του αέρα θα πρέπει να διακοπεί έστω και αν το σύστημα δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις θερμικές ανάγκες του πλοίου χωρίς ανακυκλοφορία». Κατά τα άλλα, «η θερμοκρασία και η υγρασία του αέρα θα πρέπει να ρυθμίζονται όπως συνήθως για την επίτευξη θερμικής άνεσης».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Lord Colin Renfrew: Ο αρχαιολόγος που λάτρεψε την Ελλάδα και ανέδειξε την Κέρο

Λόρδος Κόλιν Ρένφριου (1937-2024): Ο πατέρας της «Νέας Αρχαιολογίας» - Αγάπησε την Ελλάδα του ’60, έκανε πολυετείς έρευνες στην Κέρο και κήρυξε πόλεμο στους λαθρανασκαφείς

Blue Star Ferries: Κίνηση για την στήριξη της πολύτεκνης οικογένειας

BLUE STAR FERRIES: Στήριξη των πολύτεκνων οικογενειών - Τι θα ισχύσει σε όλες τις γραμμές των δρομολογίων εντός Ελλάδας

Πρόταση Ημέρας: Φασουλόρυζο φούρνου από την Αρτα

Φασουλόρυζο φούρνου από την Αρτα.. Πως φτιάχνουμε αυτό το ξεχωριστό πιάτο;

Νάξος: Επίσκεψη – αστραπή Αργυρού και γυρίσματα videoclip

Τι κάνει ο Κωνσταντίνος Αργυρός στη Νάξο;

Κουφονήσια – Σ.Τ.Ε.Κ.: To “αντίο” στον αρχαιολόγο Colin Renfrew

Ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Κουφονησίων αποχαιρετά τον αρχαιολόγο Colin Renfrew

Ανάφη: Διάσωση φώκιας, αναμένεται να μεταφερθεί στη Σαντορίνη

SOS από την Ανάφη για τη διάσωση νεογέννητης ορφανής φώκιας

Πρόταση ημέρας: Χοιρινό με σέλινο, πράσα αλλά και χυμό λεμονιού

Μία πρόταση που μοιάζει πιάτο γιορτής αλλά και καθημερινό

Τήνος: Στους 29 τόνους ελαιολάδου η φετινή παραγωγή του δημοτικού ελαιοτριβείου

Ολοκληρώθηκε η φετινή περίοδος λειτουργίας του Ελαιοτριβείου Δήμου Τήνου με 145 τόνους ελιάς

Κουφονήσια: Μεσίστια η σημαία στο νησί για την απώλεια του Sir Colin Renfrew

Μεσίστια για τρεις μέρες η Ελληνική Σημαία στα Κουφονήσια για το θάνατο του Colin Renfrew

Κατερίνα Μονογυιού: “Σπάμε τη Σιωπή, Βάζουμε Τέλος στη Βία κατά των Γυναικών”

Η Βουλευτής Κυκλάδων παρευρέθηκε στο 5ο "Play 2 Win - Celebrity Basketball Game" που διοργάνωσε η W.I.N. Hellas, υπό την αιγίδα του Δήμου Κηφισιάς

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Blue Star Ferries: Δίωρη καθυστέρηση στην αναχώρηση του “Paros”

Στις 7.30 το απόγευμα θα αναχωρήσει σήμερα (21/11) το Blue Star Paros από τον Πειραιά για το ταξίδι στις Κυκλάδες

Μητσοτάκης σε Λιανό “Είναι δέσμευσή μου το φράγμα αυτό επιτέλους να ολοκληρωθεί “

Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα προβλήματα που υπάρχουν στα νησιά και δη στη Νάξο - Φθηνό ρεύμα και καλό, ποιοτικό, καθαρό νερό για τα νησιά μας

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Νάξος – Δρυμαλία: Ηλικιωμένος δέχτηκε επίθεση από σκύλο

Νάξος: Σκύλος επιτέθηκε σε ηλικιωμένο - Τι συνέβη;