Δευτέρα, 31 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑγονες Γραμμές: Αναβολή διαγωνισμού για την 29η Φεβρουαρίου

Αγονες Γραμμές: Αναβολή διαγωνισμού για την 29η Φεβρουαρίου

|

Διαγωνισμός για τις άγονες Γραμμές στο Αιγαίο… Η πρώτη ημερομηνία ήταν τον περασμένο Οκτώβριο, στη συνέχεια πήρε παράταση για τέλη Ιανουαρίου (του 2024) έγιναν απευθείας αναθέσεις όπου υπάρχει θέμα (βλ Hellenic Seaways) και τώρα πάμε … Τέλη Φεβρουαρίου.

Με το καλημέρα, αντιμέτωπος με τις πρώτες φουσκοθαλασσιές είναι ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, καθώς καθυστερεί ο διαγωνισμός για τις δέκα (10) άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, με αποτέλεσμα τα νησιά να εξυπηρετούνται με παρατάσεις των προηγούμενων συμβάσεων ή με απευθείας αναθέσεις.

Μια δικαστική εμπλοκή που αφορούσε τους όρους του διαγωνισμού για τα όρια ηλικίας των πλοίων καθυστέρησε την πραγματοποίηση του διαγωνισμού, με το υπουργείο να υποχρεώνεται να δώσει παρατάσεις στις προηγούμενες συμβάσεις προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα νησιά.

Ωστόσο δεν αποδέχθηκαν όλες οι εταιρείες τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Είναι κοινό μυστικό στην Ακτή Μιαούλη ότι η SeaJets δεν αποδέχθηκε να συνεχίσει την εξυπηρέτηση δύο γραμμών τουλάχιστον, μιας ενδοκυκλαδικής και της γραμμής Λαύριο – Αϊ-Στράτης – Λήμνος – Καβάλα, με αποτέλεσμα ο Χρήστος Στυλιανίδης να ζητήσει τη συνδρομή άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών για να έχουν τα νησιά πλοίο.

Έτσι την ενδοκυκλαδική γραμμή την ανέλαβε η Hellenic Seaways με το «Hellenic High Speed» και τη γραμμή από Λαύριο για Αϊ-Στράτη, Λήμνο και Καβάλα η Aegean Sea Lines με το επιβατηγό – οχηματαγωγό «Άνεμος» (σ.σ. η σύμβαση αναφέρει βέβαια ότι θα πάει έως τέλος Οκτωβρίου) . Επίσης, είχαμε και την απευθείας ανάθεση για την άλλη ενδοκυκλαδική γραμμή με τη SAOS Ferries και το “ΣΑΟΝΗΣΣΟΣ”. 

Ταχύπλοα
Ένα άλλο θέμα που προκάλεσε αναταραχή είναι η πληροφόρηση ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να μην επαναπροκηρύξει τις συμβάσεις άγονων γραμμών που αφορούν τη δρομολόγηση ταχυπλόων τους θερινούς μήνες. Επισημαίνεται ότι ο διαγωνισμός αφορά συνολικά 73 άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές σε όλη τη χώρα με προϋπολογισμό που κυμαίνεται από 106.566.515,70 ευρώ μέχρι 124.421.929,53 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και από 132.060.817,59 ευρώ μέχρι 154.172.949,09 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, ανάλογα με την κατηγορία των προσφερόμενων πλοίων.

Για πολλές ακτοπλοϊκές γραμμές ο διαγωνισμός αφορά πλοία τριών κατηγοριών, οι οποίες ορίζονται με βάση την ηλικία τους. Οσο μικρότερη είναι η ηλικία τόσο υψηλότερο είναι το μίσθωμα που προϋπολογίζει το υπουργείο Ναυτιλίας. Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται η προσέλκυση νεότερων και πιο σύγχρονων πλοίων στην εξυπηρέτηση γραμμών που δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον για τις ακτοπλοϊκές.

Κατηγοριοποίηση
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού τα πλοία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Η κατηγορία 1 αφορά πλοία ηλικίας μέχρι και 16 ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 1/1/2007), που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 19 κόμβους. Στην κατηγορία 2 εντάσσονται πλοία ηλικίας μέχρι και 24 ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 1/1/1999), που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 17 κόμβους.

Στην κατηγορία 3 εντάσσεται κάθε πλοίο που δεν ανήκει (σύμφωνα με την κατατιθέμενη στον διαγωνισμό προσφορά), σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες, που σημαίνει ουσιαστικά ότι πρόκειται για πλοία με όριο ηλικίας από 25 ετών και πάνω.

Αυτή η κατηγοριοποίηση προκάλεσε την παρέμβαση της ακτοπλοϊκής Ζante Ferries στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη κατηγοριοποίησης βάζει στην ίδια μοίρα πλοία με ηλικία 35 ετών με όσα είναι 50 ή «θεωρητικά και 100 ετών».

Η δημόσια Αρχή δέχθηκε την παρέμβαση και ζητά αλλαγή των όρων για τα πλοία της κατηγορίας 3 προκειμένου να προτιμώνται τα νεότερα σε σχέση με τα μεγαλύτερη ηλικίας όπως συμβαίνει με τις άλλες δύο κατηγορίες. To υπουργείο, μετά την προσφυγή, μετέθεσε τον διαγωνισμό για τις 29 Φεβρουαρίου και αποφάσισε στην τρίτη κατηγορία να προηγείται το πλοίο μικρότερης ηλικίας.

Προβλήματα
Τα κύματα που σήκωσε όμως για μία ακόμη χρονιά το θέμα των άγονων γραμμών ανέδειξε ουσιαστικά σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας δύο θέματα. Το ένα αφορά την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου συνεκτικού και μελετημένου σχεδίου κάλυψης των αναγκών των νησιών. Το δεύτερο κρίσιμο θέμα είναι η έλλειψη πλοίων καθώς ο ακτοπλοϊκός στόλος έχει γεράσει επικίνδυνα. Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης εμφανίζεται πάντως να έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 80 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση πλοίων που θα δρομολογηθούν σε άγονες γραμμές. Αυτό μπορεί να γίνει με την αξιοποίηση βέβαια πολυετών συμβάσεων.

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σύρος – Νοσοκομείο: Επίσκεψη ενημέρωσης από το νέο διοικητή

Ο Σωτήρης Λαμπρόπουλος ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις του“Βαρδάκειου και Πρώιου”

Κόνσολας: Να αναδείξουμε το θέμα των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ σε ευρωπαϊκό επίπεδο!

Να αναδείξουμε το θέμα των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ σε ευρωπαϊκό επίπεδο! - Η τοποθέτηση του Μάνου Κόσνολα για το θέμα του ΦΠΑ

Κυκλάδες – Σύρος: “Καλημέρα είπαμε;” από την “Αρχόντισσα”

Η τηλεοπτική εκπομπή "Καλημέρα Είπαμε;" της ΕΡΤ βρίσκεται αυτές τις ημέρες στη Σύρο - Ποιος ο λόγος;

Σέριφος: Σεμινάριο με επίκεντρο τον περιπατητικό τουρισμό

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στη Σέριφο: «Περιπατητικός τουρισμός και οικοτουρισμός» - Χρονοδιάγραμμα δράσης

Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Νάξου: Σεμινάριο πρώτων βοηθειών στους εκπαιδευτικούς από το ΕΚΑΒ Νάξου

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο σεμινάριο αφενός ενδυνάμωσαν τις γνώσεις τους, αφετέρου απέκτησαν ταυτόχρονα κι ένα εφόδιο ζωής

ΕΣΥ: Περιέθαλψε μία.. Ελλάδα (11,8 εκατομμύρια ασθενείς) σε ένα έτος

ΕΣΥ: Περιέθαλψε 11,8 εκατομμύρια ασθενείς σε ένα έτος – Ποια νοσοκομεία σήκωσαν το μεγαλύτερο φορτίο

Λέσβος: Ο άνθρωπος που “ράβει φορεσιές για τα ζα”

"Η δουλειά αυτή δε μαθαίνεται. Θέλει μυαλό, κέφι και όρεξη να φτιάξεις τη σέλα, να τη στολίσεις, να κάνεις τα "πρεπούμενα" για το ζωντανό".

Διαθήκες: Αλλαγές (5) μετά από ογδόντα χρόνια, τι πρέπει να γνωρίσουν οι κληρονόμοι

Διαθήκες: Οι πέντε αλλαγές που έρχονται – Τι να γνωρίζουν οι κληρονόμοι - Μετά από 80 χρόνια έρχονται επιτέλους αλλαγές

ΠΝΟ: “Το Κράτος και η Κυβέρνηση έχουν συνέχεια. Αναμένουμε να υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις από το ΥΝΑΝΠ”

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 25 Οκτωβρίου με τον τότε Υπουργό ΥΝΑΝΠ, είχε αναγνωριστεί το δίκαιο των αιτημάτων μας

Πάρος: Συνάντηση φορέων με επίκεντρο την οινοποιία

Συνάντηση της Επιτροπής Αγροτικής Μέριμνας του Δήμου Πάρου με τους οινοπαραγωγούς του νησιού μας

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Βαλέτας

Ο αγαπημένος φούρναρης των παλιών χωραϊτών, ο Μιχάλης Βαλέτας έφυγε από τη ζωή - Τι αναφέρει στην ανάρτησή του ο Στράτος Φουτάκογλου

Νάξος – Σκαδό: Πένθος με την απώλεια του Νίκου Φάρκωνα

Φτωχότερη από σήμερα η τοπική κοινωνία του Σκαδού Νάξου - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Φάρκωνα

Νάξος – Εγγαρές: Εφυγε από τη ζωή η Ελενα Κοντοπίδη, αύριο (26/03) η εξόδιος ακολουθία

Σε ηλικία 45 ετών έφυγε από τη ζωή η Ελενα Κοντοπίδη, σύζυγος του γιατρού Δημήτρη Μπάκαλου - Αύριο (26/03) η εξόδιος ακολουθία στις Εγγαρές

Νάξος: Παιδική Χαρά Αγ. Μηνά ή, αλλιώς, “γήπεδο εκρήξεων”…

Παιδική Χαρά Αγ. Μηνά: Ή, αλλιώς, «γήπεδο εκρήξεων»… Το σπασμένο τζάμι και η πετρούκλα μες στο σπίτι…

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ανανεωμένο ανοίγει …πύλες την Δευτέρα 31 Μαρτίου (Photos)

Το Αεροδρόμιο "Απόλλων" της Νάξου ανοίγει τις.. πόρτες από την Δευτέρα 31 Μαρτίου - Τα έργα που γίνονται κι έρχονται (Photos)

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...

Εκτακτο – Αμοργός: Ισχυρός σεισμός 4.5 R με μικρό εστιακό βάθος

Σεισμός 4,5 Ρίχτερ στο γνωστό ρήγμα Ανύδρου πιο κοντά όμως στην Σαντορίνη - Το εστιακό βάθος του σεισμού εντοπίζεται στα 5,6 χιλιόμετρα

Τζώρτζια Αργυροπούλου: “Εφυγε” από τη ζωή η σύντροφος του Μανώλη Γλέζου

Σε ηλικία 79 ετών έφυγε πριν από λίγο από τη ζωή η "Τζώρτζια", το στήριγμα του Μανώλη Γλέζου...

Προεδρική Φρουρά- Εύζωνας: Ο Ναξιώτης Δημήτρης Μουστάκης μιλάει για την εμπειρία του

"Έρχονται όσοι θέλουν, μένουν όσοι μπορούν": Ο Δημήτρης Μουστάκης από τη Νάξο και το Φιλώτι μιλάει για την εμπειρία του στην Προεδρική Φρουρά