Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑγονες Γραμμές: Αναβολή διαγωνισμού για την 29η Φεβρουαρίου

Αγονες Γραμμές: Αναβολή διαγωνισμού για την 29η Φεβρουαρίου

|

Διαγωνισμός για τις άγονες Γραμμές στο Αιγαίο… Η πρώτη ημερομηνία ήταν τον περασμένο Οκτώβριο, στη συνέχεια πήρε παράταση για τέλη Ιανουαρίου (του 2024) έγιναν απευθείας αναθέσεις όπου υπάρχει θέμα (βλ Hellenic Seaways) και τώρα πάμε … Τέλη Φεβρουαρίου.

Με το καλημέρα, αντιμέτωπος με τις πρώτες φουσκοθαλασσιές είναι ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, καθώς καθυστερεί ο διαγωνισμός για τις δέκα (10) άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, με αποτέλεσμα τα νησιά να εξυπηρετούνται με παρατάσεις των προηγούμενων συμβάσεων ή με απευθείας αναθέσεις.

Μια δικαστική εμπλοκή που αφορούσε τους όρους του διαγωνισμού για τα όρια ηλικίας των πλοίων καθυστέρησε την πραγματοποίηση του διαγωνισμού, με το υπουργείο να υποχρεώνεται να δώσει παρατάσεις στις προηγούμενες συμβάσεις προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα νησιά.

Ωστόσο δεν αποδέχθηκαν όλες οι εταιρείες τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Είναι κοινό μυστικό στην Ακτή Μιαούλη ότι η SeaJets δεν αποδέχθηκε να συνεχίσει την εξυπηρέτηση δύο γραμμών τουλάχιστον, μιας ενδοκυκλαδικής και της γραμμής Λαύριο – Αϊ-Στράτης – Λήμνος – Καβάλα, με αποτέλεσμα ο Χρήστος Στυλιανίδης να ζητήσει τη συνδρομή άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών για να έχουν τα νησιά πλοίο.

Έτσι την ενδοκυκλαδική γραμμή την ανέλαβε η Hellenic Seaways με το «Hellenic High Speed» και τη γραμμή από Λαύριο για Αϊ-Στράτη, Λήμνο και Καβάλα η Aegean Sea Lines με το επιβατηγό – οχηματαγωγό «Άνεμος» (σ.σ. η σύμβαση αναφέρει βέβαια ότι θα πάει έως τέλος Οκτωβρίου) . Επίσης, είχαμε και την απευθείας ανάθεση για την άλλη ενδοκυκλαδική γραμμή με τη SAOS Ferries και το “ΣΑΟΝΗΣΣΟΣ”. 

Ταχύπλοα
Ένα άλλο θέμα που προκάλεσε αναταραχή είναι η πληροφόρηση ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να μην επαναπροκηρύξει τις συμβάσεις άγονων γραμμών που αφορούν τη δρομολόγηση ταχυπλόων τους θερινούς μήνες. Επισημαίνεται ότι ο διαγωνισμός αφορά συνολικά 73 άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές σε όλη τη χώρα με προϋπολογισμό που κυμαίνεται από 106.566.515,70 ευρώ μέχρι 124.421.929,53 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και από 132.060.817,59 ευρώ μέχρι 154.172.949,09 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, ανάλογα με την κατηγορία των προσφερόμενων πλοίων.

Για πολλές ακτοπλοϊκές γραμμές ο διαγωνισμός αφορά πλοία τριών κατηγοριών, οι οποίες ορίζονται με βάση την ηλικία τους. Οσο μικρότερη είναι η ηλικία τόσο υψηλότερο είναι το μίσθωμα που προϋπολογίζει το υπουργείο Ναυτιλίας. Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται η προσέλκυση νεότερων και πιο σύγχρονων πλοίων στην εξυπηρέτηση γραμμών που δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον για τις ακτοπλοϊκές.

Κατηγοριοποίηση
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού τα πλοία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Η κατηγορία 1 αφορά πλοία ηλικίας μέχρι και 16 ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 1/1/2007), που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 19 κόμβους. Στην κατηγορία 2 εντάσσονται πλοία ηλικίας μέχρι και 24 ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 1/1/1999), που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 17 κόμβους.

Στην κατηγορία 3 εντάσσεται κάθε πλοίο που δεν ανήκει (σύμφωνα με την κατατιθέμενη στον διαγωνισμό προσφορά), σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες, που σημαίνει ουσιαστικά ότι πρόκειται για πλοία με όριο ηλικίας από 25 ετών και πάνω.

Αυτή η κατηγοριοποίηση προκάλεσε την παρέμβαση της ακτοπλοϊκής Ζante Ferries στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη κατηγοριοποίησης βάζει στην ίδια μοίρα πλοία με ηλικία 35 ετών με όσα είναι 50 ή «θεωρητικά και 100 ετών».

Η δημόσια Αρχή δέχθηκε την παρέμβαση και ζητά αλλαγή των όρων για τα πλοία της κατηγορίας 3 προκειμένου να προτιμώνται τα νεότερα σε σχέση με τα μεγαλύτερη ηλικίας όπως συμβαίνει με τις άλλες δύο κατηγορίες. To υπουργείο, μετά την προσφυγή, μετέθεσε τον διαγωνισμό για τις 29 Φεβρουαρίου και αποφάσισε στην τρίτη κατηγορία να προηγείται το πλοίο μικρότερης ηλικίας.

Προβλήματα
Τα κύματα που σήκωσε όμως για μία ακόμη χρονιά το θέμα των άγονων γραμμών ανέδειξε ουσιαστικά σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας δύο θέματα. Το ένα αφορά την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου συνεκτικού και μελετημένου σχεδίου κάλυψης των αναγκών των νησιών. Το δεύτερο κρίσιμο θέμα είναι η έλλειψη πλοίων καθώς ο ακτοπλοϊκός στόλος έχει γεράσει επικίνδυνα. Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης εμφανίζεται πάντως να έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 80 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση πλοίων που θα δρομολογηθούν σε άγονες γραμμές. Αυτό μπορεί να γίνει με την αξιοποίηση βέβαια πολυετών συμβάσεων.

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Απευθείας πτήσεις Θεσσαλονίκη – Σύρος από 3 Ιουνίου: Νέα σελίδα για τη συνδεσιμότητα των Κυκλάδων

Η Zela Aviation και η Aegean Airlines φέρνουν πιο κοντά τη Βόρεια Ελλάδα με την «καρδιά» των Κυκλάδων – Η πρώτη πτήση ανοίγει νέους τουριστικούς ορίζοντες

ΓΕΛ Νάξου “Μανώλης Γλέζος”: Υποδέχθηκε μαθητές από την Ιταλία στο πλαίσιο του Erasmus+

Ένα εναλλακτικό ταξίδι στη Μεσόγειο με όχημα την Τεχνητή Νοημοσύνη, τη φιλοξενία και τη βιωσιμότητα

Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος: Ο «Άνθρωπος ορχήστρα» μιλά για τη μουσική άνοιξη των Κυκλάδων (video)

Μια ιστορική εμφάνιση της Φιλαρμονικής του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων στο 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικών Συνόλων και το όραμα για ένα μουσικό Αιγαίο

Η Κέα “ταξιδεύει” στον προαστιακό: Δεύτερη συνεχής προβολή του νησιού στην καρδιά της Αθήνας

Ο Δήμος Κέας συνεχίζει τη στρατηγική του τουριστική καμπάνια μέσα από 11 σταθμούς του προαστιακού, προσεγγίζοντας χιλιάδες επιβάτες καθημερινά. (video)

Κραυγή αγωνίας από τη Φολέγανδρο: Ανεπαρκής η ενδοκυκλαδική ακτοπλοϊκή σύνδεση ενόψει τουριστικής σεζόν

Ο Σύλλογος Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων του νησιού καλεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να δώσει άμεση λύση – Αποκλεισμός σε περίοδο αιχμής

Πανναξιακός ΑΟΚ: Έντονη διαμαρτυρία για επεισόδια στον αγώνα με τον Ιωνικό Νίκαιας

Προπηλακισμοί, ύβρεις και επικίνδυνα περιστατικά καταγγέλλει ο Πανναξιακός – Καλεί τις αρχές να αναλάβουν δράση

Εφ. Καλογεροπούλου: «Αν περάσεις μια νύχτα στις Μάντρες της Ανάφης, θα τη θυμάσαι για πάντα» (video)

Η Έφη Καλογεροπούλου μοιράζεται αναμνήσεις και αλήθειες από τις «Μάντρες» και τη «Μαργαρίτα» – δύο σταθερές σε ένα νησί που συνεχώς μεταμορφώνεται. (video)

Καταγγελίες πολιτών στη Σίφνο: «Νόμοι υπάρχουν, αλλά δεν εφαρμόζονται»

Πολίτες καταγγέλλουν πολεοδομικές και περιβαλλοντικές αυθαιρεσίες στο νησί – Ζητούν αναστολή αδειών και απόδοση ευθυνών σε αρμόδιες υπηρεσίες.

«Habemus Papam»: Από την τιάρα στο πάλλιο – Οι τελετές στέψης και ενθρόνισης του Πάπα από τον 9ο αιώνα μέχρι σήμερα

Την Κυριακή 18 Μαΐου ο νέος Πάπας Λέων ΙΔ΄ αναλαμβάνει επισήμως τη διακονία του Επισκόπου Ρώμης – Από τη χλιδή του παρελθόντος στη λιτότητα της σύγχρονης τελετής.

Αμοργός: Το Αμοργιανό Φεστιβάλ επιστρέφει 7–9 Ιουνίου με χορωδίες, συναυλίες και τιμητικές εκδηλώσεις

Ένα τριήμερο αφιερωμένο στη μουσική, την παράδοση και τη μνήμη με ελεύθερη είσοδο σε όλο το νησί – Συμμετέχουν σύλλογοι από Τρίπολη και Αμοργό.

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Θλίψη στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την απώλεια του Κώστα Αρτσάνου, το “αντίο” από τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό

Συγκλονισμένος ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αποχαιρετά τον ακούραστο υπάλληλο του Δήμου και αγαπητό συμπολίτη

Μια δεύτερη ζωή για το “Πρέβελης”; Μετατρέπεται σε πλωτό ξενοδοχείο;

Το ιστορικό πλοίο της ΑΝΕΚ ίσως μετατραπεί σε πλωτό ξενοδοχείο στη Σάμο, χαρίζοντας του έναν νέο ρόλο γεμάτο μνήμες και φιλοξενία.

Εκτακτο: Τέλος στα σουβλάκια της θείας Τασίας, ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι

Ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι Με catering και τιμολόγιο, το κοψίδι πλέον θα έχει και ΦΠΑ...

Μ. Κατσούλης: “Οταν πάρω σύνταξη θα μετρήσω τα Κύπελλα που έχουμε πάρει”

Ο γυμναστής του ΓΕΛ Νάξου Μανώλης Κατσούλης μιλάει για την πορεία του, τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τις αθλητικές επιτυχίες του σχολείου και την «αθλητομάνα» Νάξο

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Νάξος – Lennart Neubauer: Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που έγινε το πρόσωπο του νέου windsurfing

Μια ζωή πάνω στα κύματα, ένα μέλλον γεμάτο διακρίσεις – Ο Lennart από τη Νάξο εμπνέει με ταλέντο, ήθος και διεθνή αναγνώριση