Οι αγορές μέσω διαδικτύου είναι σαφώς όλο και πιο δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και διεθνώς. Οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν πολύ σημαντικά οφέλη και είναι λογικό να αποτελεί πλέον πιθανότατα την κυρίαρχη επιλογή για αγορά κάθε είδους προϊόντος.
Οι επιχειρήσεις έχουν αναγκαστεί να προσαρμοστούν σε αυτό το δεδομένο ώστε να μπορούν να προσφέρουν αυτή την ανάγκη στους πελάτες τους, αν και υπάρχουν αντικειμενικά μειονεκτήματα στο συγκεκριμένο τρόπο αγοράς.
Δεν είναι λίγα τα ζητήματα, που πολλούς πελάτες έχουν οδηγήσει να επιστρέψουν στις παραδοσιακές μορφές αγοράς προϊόντων, ακόμα και αν έχουν δοκιμάσει και έχουν μία γενική εξοικείωση με τις αγορές στο διαδίκτυο.
Έλλειψη φυσικής επαφής και εξυπηρέτησης
Το βασικό πλεονέκτημα των φυσικών καταστημάτων έναντι των online e-shop είναι η άμεση επαφή του πωλητή με το κοινό. Ο πωλητής δεν έχει μόνο στόχο να σας πείσει να αγοράσετε ένα αντικείμενο, αλλά ο βασικός του ρόλος είναι η ενημέρωση σχετικά με τα χαρακτηριστικά αλλά και με το προϊόν που καλύπτει στον μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες σας. Σε αυτό το πλαίσιο μπορείτε να έχετε προσεγμένη εξυπηρέτηση και στοχευμένη βοήθεια σε οτιδήποτε και αν χρειάζεστε, ειδικά αν θέλετε να ψωνίσετε κάτι εξεζητημένο.
Η εξυπηρέτηση δεν αφορά μόνο τη στιγμή της αγοράς, αλλά και τη συνέχεια. Αν ένα προϊόν που αγοράσετε από το ίντερνετ προκύψει προβληματικό, θα μπείτε σε μία επίπονη διαδικασία να επικοινωνήσετε με το σχετικό κατάστημα για να το στείλετε πίσω ή να βρείτε κάποια άλλη λύση για αποζημίωση και λοιπά. Αυτό το πρόβλημα μπορεί να λυθεί πολύ πιο εύκολα και γρήγορα στα φυσικά καταστήματα, για αυτό και ακόμα και σήμερα, όταν πρόκειται για αγορές υψηλού κόστους ή εξειδικευμένου εξοπλισμού, πολλοί επιμένουν να απευθύνονται σε φυσικά καταστήματα στην περιοχή τους.
Χρόνος παράδοσης
Ο χρόνος παράδοσης είναι ένα προφανές ζήτημα που τα ηλεκτρονικά καταστήματα προσπαθούν να περιορίσουν όσο περισσότερο γίνεται. Ωστόσο, όσο και αν έχουν αναπτυχθεί οι εταιρείες courier και αν μπορούν να εξυπηρετήσουν σε εντυπωσιακά σύντομο χρονικό διάστημα, η παραλαβή από ένα φυσικό κατάστημα είναι σαφώς άμεση και πιο γρήγορη. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα όταν πρόκειται για κάποια παραγγελία σε προϊόντα που δεν βρίσκονται σε stock, κάτι που είναι πολύ σύνηθες στα πιο φθηνά ηλεκτρονικά καταστήματα της αγοράς.
Οι συγκεκριμένες εταιρείες μπορούν να προσφέρουν χαμηλές τιμές χωρίς να έχουν καν αποθήκη, απλά έχοντας κλείσει συμφωνίες και μετά πουλώντας τα σχετικά προϊόντα. Έτσι ο καταναλωτής κερδίζει στην τιμή, χάνει όμως στο χρόνο παράδοσης. Είναι μία αρκετά υποκειμενική προτεραιότητα για τον κάθε πελάτη.
Θέματα ασφαλείας
Με τον κόσμο να στρέφεται όλο και περισσότερο στις διαδικτυακές εκδόσεις του εμπορίου, το ίδιο έχουν κάνει και οι απατεώνες. Συχνά μπορεί να συναντήσουμε κάποια διαφήμιση στο ίντερνετ με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που έχει εντυπωσιακές προσφορές σε επώνυμα προϊόντα. Πολλές φορές πρόκειται για παγίδες που θα μας οδηγήσουν απλά σε απώλεια χρημάτων ή ακόμα χειρότερα σε απώλεια στοιχείων σχετικά με τις μεθόδους πληρωμής μας.
Χρειάζεται φιλτράρισμα σχετικά με την εκάστοτε πλατφόρμα μέσα από πραγματικές κριτικές χρηστών αλλά και φορείς που πιστοποιούν την εγκυρότητα των ιστοσελίδων. Όπως συμβαίνει γενικά με την επαλήθευση των λογαριασμών των social media ή την αδειοδότηση διαδικτυακών καζίνο όπως το Slotsgem, αλλά και άλλων υπηρεσιών του ίντερνετ που αφορούν χρήματα, υπάρχουν σχετικοί φορείς εξασφάλισης ποιότητας και αξιοπιστίας για τα e-shop.
Κρυφά κόστη
Ο στόχος των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι να μπορούν να προσφέρουν μία αρκετά χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα προκειμένου οι καταναλωτές να τα επιλέξουν. Με τα e-shop να είναι φυσικά πολύ ανταγωνιστικά και μεταξύ τους, πολλές εταιρείες κρύβουν κάποια από τα έξοδα ώστε να φανεί αρχικά ότι ο καταναλωτής θα πληρώσει ένα χαμηλότερο ποσό.
Έτσι μπορεί να βρείτε ένα προϊόν σε πολύ χαμηλή τιμή, όμως αυτό να συνοδεύεται από ακριβό μεταφορικό κόστος αλλά και χρέωση του επιπλέον εξοπλισμού ή άλλων τελών. Είναι ένας τρόπος μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν οι πλατφόρμες για να προσελκύσουν τους καταναλωτές και εν τέλει να τους πείσουν να αγοράσουν το προϊόν.