Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑθλητικάΟι χορηγίες στις φανέλες των ποδοσφαιρικών ομάδων

Οι χορηγίες στις φανέλες των ποδοσφαιρικών ομάδων

|

Η χορηγία στις ποδοσφαιρικές φανέλες έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο μέρος του σύγχρονου ποδοσφαίρου. Αυτό που ξεκίνησε ως μια απλή ευκαιρία branding έχει πλέον μετατραπεί σε ένα τεράστιο εμπορικό φαινόμενο που τροφοδοτεί τόσο το άθλημα όσο και τα εταιρικά συμφέροντα. Πιο κάτω θα δούμε πως ξεκίνησε αυτό το φαινόμενο και ποια είναι τα κύρια οφέλη της χορηγίας αυτής για τους συλλόγους και χορηγούς.

Ιστορική αναδρομή

Η εισαγωγή της χορηγίας στις φανέλες ποδοσφαίρου χρονολογείται από τα τέλη της δεκαετίας του 1970. Ο γερμανικός σύλλογος Eintracht Braunschweig συχνά πιστώνεται ως ένας από τους πρωτοπόρους, όταν έκλεισε συμφωνία με την Jägermeister το 1973, τοποθετώντας το λογότυπο της εταιρείας στις φανέλες της ομάδας. Στην Αγγλία, η Λίβερπουλ έγινε πρωτοσέλιδο όταν έγινε ο πρώτος σύλλογος της κορυφαίας κατηγορίας που υπέγραψε μεγάλη συμφωνία χορηγίας φανέλας με τη Hitachi το 1979.

Στην αρχή, οι χορηγίες φανέλας συνάντησαν σθεναρή αντίσταση, με κάποια διοικητικά στελέχη να εκφράζουν φόβους ότι η διαβλητότητα του παιχνιδιού θα διακυβευόταν από τα εμπορικά συμφέροντα. Ωστόσο, καθώς τα οικονομικά οφέλη γίνονταν ολοένα και πιο εμφανή, όλο και περισσότεροι σύλλογοι άρχισαν να υιοθετούν αυτή την προσέγγιση και στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η χορηγία φανέλας είχε γίνει κοινός τόπος στα ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα σε όλη την Ευρώπη.

Ο οικονομικός αντίκτυπος στους ποδοσφαιρικούς συλλόγους

Η χορηγία στις ποδοσφαιρικές φανέλες παρέχει στους συλλόγους μια σημαντική πηγή εσόδων. Με σύγχρονες συμφωνίες που φτάνουν τα εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια, η χορηγία φανέλας μπορεί να προσφέρει οικονομική σταθερότητα στους συλλόγους, ιδίως στους μικρότερους ή λιγότερο διάσημους. Κορυφαίοι σύλλογοι από την Ευρώπη, αλλά και όλον τον κόσμο συχνά υπογράφουν συμφωνίες ρεκόρ με μεγάλα brand names, όπως η Chevrolet, η NetBet και η Emirates.

Για πολλούς συλλόγους, αυτή η εισροή μετρητών βοηθά την ομάδα ποικιλοτρόπως είτε επενδύοντας σε μεταγραφές νέων παικτών είτε αναβαθμίζοντας τις εγκαταστάσεις προπόνησης. Επίσης, επέτρεψε στους συλλόγους να ανταγωνίζονται στο υψηλότερο επίπεδο, εξισορροπώντας παράλληλα τους κανονισμούς του Financial Fair Play (FFP) που επιβάλλονται από διοικητικά όργανα όπως η UEFA.

Οι μικρότεροι σύλλογοι, οι οποίοι μπορεί να μην έχουν την ίδια πρόσβαση σε έσοδα από ραδιοτηλεοπτικές μεταδόσεις ή εισιτήρια, επωφελούνται επίσης σε μεγάλο βαθμό από τις συμφωνίες χορηγίας φανέλας. Αυτές οι συνεργασίες παρέχουν κεφάλαια ζωτικής σημασίας που μπορούν να υποστηρίξουν πολλά, από βελτιώσεις στο γήπεδο και τις εγκαταστάσεις έως και τις ακαδημίες νέων.

Η απήχηση της χορηγίας φανέλας ποδοσφαίρου για τα brands

Η χορηγία στις φανέλες ποδοσφαίρου είναι παράλληλα μια ιδιαίτερα ελκυστική πρακτική και για τα brands, επειδή το ποδόσφαιρο είναι ένα άθλημα με τεράστιο κοινό. Συνδέοντας την εικόνα τους με διάσημους ποδοσφαιρικούς συλλόγους, οι εταιρείες μπορούν να αυξήσουν την προβολή τους και να προσεγγίσουν εκατομμύρια οπαδούς παγκοσμίως. Οι μεγάλες ποδοσφαιρικές διοργανώσεις, όπως τα:

  • UEFAChampionsLeague
  • το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA και
  • τα κάποια μεγάλα πρωταθλήματα

μεταδίδονται σε μεγάλα κοινά σε όλο τον κόσμο, παρέχοντας στα brands μια τεράστια προβολή.

Επιπλέον, οι οπαδοί του ποδοσφαίρου είναι γνωστοί για την αφοσίωσή τους, και αυτό είναι κάτι που έχουν αντιληφθεί τα brands που είναι οι χορηγοί των αγαπημένων τους ομάδων. Πολλοί οπαδοί είναι πιο πιθανό να υποστηρίξουν επιχειρήσεις που συνεργάζονται με τον σύλλογό τους, γεγονός που ενισχύει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας και την αφοσίωση των καταναλωτών.

Η χορηγία φανέλας ποδοσφαίρου προσφέρει επίσης στις εταιρίες την ευκαιρία να γίνουν μέρος της κουλτούρας. Οι φανέλες δεν φαίνονται μόνο στο γήπεδο, αλλά φοριούνται και σχεδόν παντού από εκατομμύρια οπαδούς. Αυτή η προβολή της μάρκας, τόσο εντός όσο και εκτός γηπέδου, καθιστά τη χορηγία μια έξυπνη επένδυση για τις εταιρείες που επιθυμούν να ενισχύσουν την εικόνα τους.

Η εξέλιξη των χορηγικών συμφωνιών

Οι συμφωνίες χορηγίας έχουν εξελιχθεί σημαντικά από τις πρώτες ημέρες της απλής τοποθέτησης λογότυπων. Σήμερα, οι συμφωνίες συχνά περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα παροχών, όπως ψηφιακό περιεχόμενο, εμπορεύματα με κοινή επωνυμία και καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η ολοκληρωμένη προσέγγιση επιτρέπει στις μάρκες να ασχοληθούν βαθύτερα με το ποδοσφαιρικό κοινό και να δημιουργήσουν μεγαλύτερη αξία από τη χορηγία τους.

Οι σύλλογοι συνάπτουν επίσης πιο περίπλοκες συμφωνίες χορηγίας και συμβόλαια, διαπραγματευόμενοι μερικές φορές δικαιώματα που υπερβαίνουν την απλή τοποθέτηση ενός logo στη φανέλα. Αυτά περιλαμβάνουν δικαιώματα ονομασίας για γήπεδα ή προπονητικές εγκαταστάσεις, καθώς και συνεργασίες για πολλά χρόνια, εξασφαλίζοντας σταθερές ροές εσόδων για τον σύλλογο.

Η αντιπαράθεση γύρω από ορισμένους χορηγούς

Ενώ οι περισσότερες συμφωνίες χορηγίας είναι φουλ αποδεκτές τόσο από τους συλλόγους όσο και από τους φιλάθλους, κάποια στιγμή υπήρξε μια διαμάχη γύρω από ορισμένους χορηγούς. Για παράδειγμα, οι συμφωνίες με μάρκες αλκοόλ ή τσιγάρων έχουν επικριθεί για την προώθηση δυνητικά επιβλαβών συμπεριφορών, ειδικά σε περιοχές όπου ο εθισμός αποτελεί πρόβλημα. Ορισμένοι σύλλογοι και πρωταθλήματα αντιμετώπισαν πιέσεις να μη δέχονται αυτούς τους χορηγούς υπέρ πιο κοινωνικά υπεύθυνων συνεργασιών.

Παρόλα αυτά, η χορηγία ποδοσφαιρικών φανέλων παραμένει μια προσοδοφόρα οδός τόσο για τους συλλόγους όσο και για τις εταιρείες και ο αριθμός των χορηγών από διάφορες βιομηχανίες συνεχίζει να αυξάνεται.

Συμπέρασμα

Η χορηγία στις φανέλες του ποδοσφαίρου έχει γίνει βασικό μέρος του αθλήματος, ωφελώντας τόσο τους συλλόγους όσο και τις εταιρίες. Για τους συλλόγους, παρέχει τα αναγκαία έσοδα για να ανταγωνίζονται στο υψηλότερο επίπεδο, ενώ για τα brands, προσφέρει παγκόσμια προβολή και σύνδεση με τους οπαδούς του ποδοσφαίρου. Καθώς το ποδόσφαιρο συνεχίζει να αυξάνει τη δημοτικότητά του παγκοσμίως, οι συμφωνίες χορηγίας είναι πιθανό να γίνουν ακόμη πιο δημιουργικές, εδραιώνοντας τη θέση τους ως ακρογωνιαίος λίθος του σύγχρονου ποδοσφαίρου.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Η Ενδοκρινολόγος – Διαβητολόγος Παρασκευή Μπουγιούκα για τη Νόσο Hashimoto

Η κα. Μπουγιούκα Παρασκευή- Μαρία είναι Ενδοκρινολόγος- Διαβητολόγος- Ιατρός Μεταβολισμού. Αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή Αθηνών.

Πάρος: Άδειες για γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία

Άδειες για γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία στην Πάρο

Ισπανία – Βαλένθια: Κόβει νερό και ρεύμα στα παράνομα καταλύματα airbnb

Η Βαλένθια κόβει νερό και ρεύμα στις παράνομες βραχυχρόνιες μισθώσεις – Μέτρα και για την κρουαζιέρα

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Σε ρυθμό εκλογών και ταμειακή ενημερότητα

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Ανακοίνωση για την προθεσμία απόκτησης ταμειακής ενημερότητας για τις εκλογές

Blue Star Paros: Αλλαγή (19/09) στην ώρα αναχώρησης από τον Πειραιά

Νέα αλλαγή ώρας στην αναχώρηση του Blue Star Paros από τον Πειραιά προς Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες - Αμοργό

Μύκονος: Πρόστιμο 995 χιλιάδων ευρώ γιατί “έκρυβε” 199 παράνομα καταλύματα (!!!)

995.000 ευρώ πρόστιμο γιατί έκρυβε από την εφορία 199 βίλες στη Μύκονο

Πανναξιακός ΑΟΚ: Με τα “μπλε” ο Δούκας Γρούδος που έχει κάνει την .. άνοδο ρουτίνα

Πέντε σερί ανόδους μετράει ο Δούκας Γρούδος που θα φορέσει φέτος τη φανέλα του Πανναξιακού ΑΟκ

Λιμενικό Σώμα: Τραυματισμός επιβάτη στο ναυάγιο της Πάρου

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τη διάσωση έξι (6) ατόμων σε σκάφος στα "Ψαλίδια" και η παρουσία του "Blue Star Paros"

Κουφονήσι – Σ.Τ.Ε.Κ.: Εντονη διαμαρτυρία για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, οι προτάσεις

Διαμαρτυρία του Συλλόγου Τουριστικών Επιχειρηματιών Κουφονησίου για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια και οι προτάσεις που κατέθεσαν

Σίφνος: Ξεκινάει σήμερα το 16ο Φεστιβάλ Κυκλαδικής Γαστρονομίας “Νικόλαος Τσελεμεντές” (πρόγραμμα)

Ποιο είναι το πρόγραμμα των εκδηλώσεων στο 16ο Φεστιβάλ Κυκλαδικής Γαστρονομίας "Νικόλαος Τσελεμεντές" (πρόγραμμα)

Νάξος – Απόλλωνας: Επεσε αυτοκίνητο στη θάλασσα (!!!)

Πτώση αυτοκινήτου στη θάλασσα στον Απόλλωνα της Νάξου

Ευρυτανία: Ο Ναξιώτης που μέσω .. Γερμανίας εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στα Φουρνά

Ένα δικό μας παιδί (από Νάξο) με την οικογένειά του είναι οι πρώτοι που μετακόμισαν στη Φουρνά Ευρυτανίας όπου τους παρείχαν στέγη και εργασία προκειμένου να εμπλουτισθεί το ανθρώπινο δυναμικό του χωριού....

Νάξος – Ben Slot: “Κρατάτε στα χέρια σας χρυσό, φροντίστε να το αξιοποιήσετε σωστά”

O Ολλανδός ιστορικός Μπεν Σλοτ γυρίζει το χρόνο πίσω... Μετράει 50 χρόνια επαφής με τη Νάξο.. Μιλάει από το Αγερσανί για αυτά που του αρέσουν, για αυτά που δεν του αρέσουν και εξηγεί με τον δικό του μοναδικό τρόπο ότι μας απασχολεί.. Κυκλαδική 2011.

Hellenic Highspeed: Για δύο μέρες θα πάει Σύρο – Μύκονο – Ικαρία

Hellenic HighSpeed.. Δρομολογείται για δύο μέρες στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Ικαρία - Σάμος

Express Skopelitis – Γ. Φωστιέρης: “Σας ευχαριστώ…” και οι σκέψεις περί τιμής από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ανάρτηση από το cpt Γιάννη Φωστιέρη ως δείγμα "ευχαριστώ" για τις ευχές που έχει λάβει αυτές τις ημέρες - Οι προθέσεις του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ben Slot: Ο Ολλανδός που έγινε Ναξιώτης (video)

ο κ. Κώστας Κατσουρός ιστορικός και  διευθυντής του περιοδικού ΦΛΕΑ και η κα Γενοβέφα Μανωλά, σύζυγος του αείμνηστου Μανώλη Μανωλά, δυο άνθρωποι που το γνώρισαν, δυο φίλοι του, μας μιλούν για τον άνθρωπο Ben Slot.

Πολυτάρχου: Με το δεξί στις υποχρεώσεις του στο κύπελλο και στο βάθος .. ΑΟ Μυκόνου

Δυνατό ξεκίνημα του Μιχάλη Πολυτάρχου με την Δάφνη Δαφνίου - Οι επιδόσεις του και ο .. ΑΟ Μυκόνου που έρχεται

Νάξος – Στ. Σέργης: “Ξέρεις τι είναι να βλέπεις την μπουλντόζα να καταστρέφει το καϊκι;”.

Περίπου 13.500 ξύλινα παραδοσιακά αλιευτικά σκάφη έχουν δοθεί για κόψιμο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος που πριμοδότησε την καταστροφή τους

Νάξος: Μοναδικό παράδειγμα βιώσιμου και βιωματικού τουρισμού

Μικρά παραδείγματα και εικόνες που δείχνουν μία άλλη Νάξο...

Αμοργός: Το Ψηφιακό Οπτικοακουστικό Αρχείο της Παραδοσιακής Μουσικής είναι γεγονός (video)

Η παράδοση ταξιδεύει στο μέλλον μέσα από το cycladesfolkmusic.com - Τι λένε οι πρωταγωνιστές (video)