Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΧωρίς κατηγορίαExpress Skopelitis - Γ. Φωστιέρης: "Για τρεις μήνες ... ήρθα" κι έμεινε...

Express Skopelitis – Γ. Φωστιέρης: “Για τρεις μήνες … ήρθα” κι έμεινε μία ζωή (!!!)

|

“Το μόνο που σκέφτομαι είναι, αν αποφασίσω να βγω στην σύνταξη- θα είναι μεγάλο πρόβλημα κατ` αρχήν- ότι δεν έχω πιει ποτέ καφέ, στο σπίτι μου. Ο πρώτος μου καφές είναι στο καράβι είτε δεμένοι είμαστε, είτε δρομολόγιο έχουμε, τι θα κάνω εγώ μετά σε ένα σπίτι που έχω ζήσει μόνο το βράδυ?…”

Ποιος το λέει; Ο cpt Γιάννης Φωστιέρης μιλάει το 2013 στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net για τον “Σκοπελίτη”, την πρώτη του επαφή με τον “θρύλο” των Μικρών Κυκλάδων και την δική του επόμενη ημέρα. Προφητική αν μη τι άλλο συνέντευξη τότε με δεδομένο ότι έντεκα χρόνια μετά και μετά από 35 και πλέον χρόνια ήρθε η ώρα της σύνταξης. Σκληρή λέξη για κάθε εργαζόμενο. Πόσο μάλλον για έναν ναυτικό που καθημερινά παλεύει με τη θάλασσα και τώρα πρέπει να ηρεμήσει…

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου και στο τιμόνι του Express Skopelitis μετά από 35 χρόνια δεν βρίσκεται ο cpt Γιάννης Φωστιέρης αλλά ο cpt Δημήτρης Σκοπελίτης. Η ώρα της αλλαγής έφτασε. Τα μηνύματα για την αποχώρηση του cpt Φωστιέρη δεκάδες. Ολοι οι ΜικροΚυκλαδίτες εκφράζουν τα έντονα συναισθήματά τους.. Οπως η Αννούλα Γαβαλά, ένα από τα πιο γνωστά πρόσωπα στην Ηρακλειά που αναφέρει “Από παιδί στη γέφυρα ερχόμασταν να δούμε τον άξιο καπετάνιο μας και να του ευχηθούμε! Να είναι καλοτάξιδο πάντα το καραβάκι και να χει καπετάνιο του εσένα Φωστιεράκι. Ένα μεγάλο ευχαριστώ από όλα τα νησιά μας θέλω να πω στο Γιάννη μας, στο Γιάννη της καρδιάς μας! Στον καπετάνιο κι άνθρωπο μέσα στο Σκοπελίτη που είχε το καράβι μας σαν δεύτερο του σπίτι! Φεύγει το Φωστιεράκη μας μου είπε ο μπαμπάς μου και δάκρυα συγκίνησης τρέχουν απ την καρδιά μου! Θυμάμαι με συγκίνηση τα όσα έχεις κάνει γι αυτό και είσαι άρχοντας εσύ καπετάν Γιάννη ! Το καραβάκι ορφανό θα ναι από δω και πέρα, γιατί δεν θα σαι δίπλα του εσύ την κάθε μέρα!”

Express Skopelitis
Express Skopelitis

Επιστροφή όμως στην πορεία του cpt Φωστιέρη και ας διαβάσουμε πως βρέθηκε στον “Σκοπελίτη” της καρδιάς μας…

” Εγώ τελείωσα το 1981 την Σύρο, μπάρκαρα σε γκαζάδικα του Μαυρακάκη από το 1982 μέχρι το 1990. Καλά ήταν, πληρωνόμασταν καλά εκείνη την εποχή. Οι επικοινωνίες ήταν δύσκολες δεν υπήρχαν δορυφορικά και τέτοια πράγματα, μόνο ο ασύρματος. Όποτε έπιανε ο ασύρματος κοιτάζαμε να επικοινωνήσουμε όλοι μας, ο ασύρματος ήταν πίσω από την γέφυρα και ακούγαμε τα πάντα. Μου έχουν αποτυπωθεί στο μυαλό, κάποια πράγματα χαρακτηριστικά. Είχαμε φύγει από τις Αζόρες για Αμερική, θέλαμε δέκα μέρες να πάμε και δέκα να γυρίσουμε. Ήταν ένας μηχανικός από το πλοίο, καλός φίλος… Του λέει η γυναίκα του ό,τι το παιδί δεν είναι καλά. Τι έχει το παιδί? Έχει σαράντα πυρετό, θα πάμε στο Παίδων να το δούνε. Ο ασύρματος πότε θα έπιανε ξανά… σε τέσσερις, σε πέντε ημέρες? Άντε τώρα, έβλεπα αυτόν τον άνθρωπο και ήταν άλλα ντι άλλων να μην ξέρει τίποτα για το παιδί του, που ήταν στην Αθήνα. Έτσι και λέω τότε, άντε τώρα εγώ να παντρευτώ να είναι το παιδί μου στο Κουφονήσι….. Τότε ήταν το τηλέφωνο με το μανιατό, έπρεπε να πάω στο λιμάνι να πάρω στο κεντρικό τηλεφωνείο, να πάει η τηλεφωνήτρια να ειδοποιήσει την μάνα μου και μετά από είκοσι λεπτά να ξαναπάρω.

Λέω φαντάσου, να κάνω εγώ ένα παιδί, να είναι στο Κουφονήσι που είχε τότε έναν αγροτικό γιατρό για όλα αυτά τα νησάκια και να αρρωστήσει το παιδί μου. Να κάνω ένα με ενάμισι μήνα να πιάσω λιμάνι και να πάρω στο τηλεφωνείο, να πολεμώ να δω τι κάνει το παιδί μου και είπα τότε, οτι αν αποφασίσω να κάνω οικογένεια, νέτα. Μετά γύρισα στο Κουφονήσι κι έκανα ένα με ενάμισι χρόνο, τον ψαρά. Κάποια στιγμή πήρε ο καπτά Μήτσος ο Σκοπελίτης τηλέφωνο τον πάτερα μου, ήταν πολύ φίλοι… Ο καπτά Μήτσος γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κουφονήσι, το 1958 έφυγε από το Κουφονήσι, πήρε που λέτε τον πάτερα μου και του είπε ότι ο Γιάννης ο γιος του καπτά Μήτσου, δεν είχε καπετάνιο για το βαπόρι. Του λέω, άσε με ρε πατέρα μια χαρά είμαι εδώ. Μου ξανά λέει ρε συ Γιάννη έχει πρόβλημα, ήταν να πάει και Πειραιά το βαπόρι τότε, για τον παλιό Σκοπελίτη μιλάμε τώρα… Εγώ με τίποτε δεν ήθελα να πάω και γυρίζει και μου λέει, θεός συγχωρέστον. Άκου να σου πω, δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας με τον καπτά Μήτσο, πήγαινε για λίγο βοήθα και μια χαρά. Πήγα για τρεις μήνες, οι τρεις μήνες έγιναν είκοσι τρία χρόνια και είμαστε ακόμα εδώ, μαζί με τον καπτά Γιάννη τον Σκοπελίτη και το ταξιδεύουμε το καραβάκι”.

Express Skopelitis
Express Skopelitis

Απίστευτο… Πως περνούν τα χρόνια εεεε… Πήγε για τρεις μήνες και έμεινε τελικά 34 χρόνια (!!!) Και τώρα; Οπως διαβάσαμε και πιο πάνω; “Εγώ έχω μάθει να βγαίνω έξω, να είμαι με την παρέα μου, να πάω στη Νάξο να βρω φίλους, να ανταλλάξουμε απόψεις, τι να πάω εγώ να κάνω στο σπίτι? Έχω μια πάρα πολύ καλή οικογένεια, έχω έναν γιο και μια κόρη, μια οικογένεια που θα ήθελαν πολλοί να την είχαν. Τι θα πάω να κάνω εγώ εκεί μέσα, τα παιδιά θα λείπουνε, θα είμαι εγώ και η γυναίκα μου. Έχω το βαρκάκι, έχω κι ένα καλό φουσκωτό, εντάξει θα πας μια βόλτα για ψάρεμα και μετά τι θα κάνω…”

Το σίγουρο είναι ότι όλοι θα βρουν το ρυθμό τους… Και ο cpt Δημήτρης Σκοπελίτης που καλείται να συνεχίσει το βαρύ όνομα της οικογένειας αλλά και του προκατόχου του cpt Γιάννη Φωστιέρη. Ο … θρύλος θα συνεχίσει να σκίζει τα νερά μας εδώ στις Μικρές Κυκλάδες και την Αμοργό. Οσο για τον “καπετάνιο της καρδιάς μας”, θα εκνευριστεί λίγο μέχρι να μάθει να πίνει το πρώτο καφέ στο σπίτι αλλά η οικογένεια θα τον βοηθήσει…  Να είναι πάντα καλά, ευτυχισμένος και γεμάτος αγάπη για όλους μας…

Ευχαριστούμε την ellinikiaktoploia.net για την βοήθεια στη σύνταξη του άρθρου..

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ιωάννα Συνοδινού: “Με την καρδιά στην Αμοργό, όταν το τρέξιμο γίνεται γιορτή ψυχής” (video)

Στο Amorgos Trail Challenge 2025, δεν μετρά μόνο ο τερματισμός, αλλά κάθε βήμα που μας φέρνει πιο κοντά στη φύση, στην κοινότητα, και στον εαυτό μας.

Αμοργός: Διάσταση απόψεων στην τοπική κοινωνία για την διάνοιξη δρόμου

Ο δήμος υποστήριξε ότι ο δρόμος είχε διανοιχθεί ως εργοταξιακός, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης ενός ναΐσκου

Βατικανό – Corriers Della Sera: “Η στάση του Παρολίν και ο …διχασμός έδωσαν πλεονέκτημα στον Πρέβοστ”

Πάπας Λέων ΙΔ': Πώς τον επέλεξε το Κονκλάβιο - Προηγούνταν ο Παρολίν, αλλά έκανε πίσω

ΕΠΑΛ Νάξου: Δράση με περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη Χώρα Νάξου

Το τμήμα Α3 του ΕΠΑΛ Νάξου "Μιχάλης Κατσάνης" συμμετείχε σε δράση καθαρισμού στο Φλοίσβο, στο πλαίσιο του προγράμματος "Δράση και Δημιουργία για το Σχολείο και τον Τόπο μου"

Αλ. Φρατζέσκος: “Η καρδιά της Νάξου απειλείται, κανείς δεν πρέπει να μείνει αμέτοχος”

Με μια συγκλονιστική ανάρτηση, ο Αλέξανδρος Φρατζέσκος καλεί σε συσπείρωση ενάντια στην εγκατάσταση αιολικών πάρκων που αλλοιώνουν το τοπίο και την ταυτότητα του νησιού

“Το Πλαστικό μου κι Εγώ”: Το περιβαλλοντικό ταξίδι συνεχίζεται, πρώτος σταθμός η Νάξος

Μαθητές νησιών του Αιγαίου γίνονται πρωταγωνιστές στην προσπάθεια για λιγότερο πλαστικό – Εκπαίδευση, ευαισθητοποίηση και πράξη από το Cyclades Preservation Fund, την OPUS και με τη στήριξη της ΔΕΗ

Γαλάζιες Σημαίες 2025: Ανακοινώνονται την επόμενη Πέμπτη (15/05)

Ανακοινώνονται οι “Γαλάζιες Σημαίες” στην Ελλάδα για το 2025

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Έως τις 23 Μαΐου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης αμπελώνων 2025–2026

Eνίσχυση για οινάμπελα με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση και τη βιώσιμη ανάπτυξη των αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων – Αναλυτικά οι όροι και τα κριτήρια προτεραιότητας

Κύθνος: Εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του 50χρονος ψαράς που αγνοείτο στο Λαύριο

Ανοιχτά της Κύθνου εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του 50χρονος ψαράς που αγνοείτο στο Λαύριο

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Στ. Φουτάκογλου: Το περίπτερο της πλατείας πρώην Δημαρχείου, που φεύγει σιωπηλά (!!!)

Μνήμες, άνθρωποι, ιστορίες δεκαετιών γύρω από ένα μικρό περίπτερο που αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για γενιές Χωραϊτών - Η τοποθέτηση του Στράτου Φουτάκογλου

Νάξος: Μία εικόνα που προκαλεί δέος, πραγματικότητα ή όχι;

Ένα βιομηχανικής κλίμακας έργο απειλεί το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο της Νάξου και των Κυκλάδων, με επιπτώσεις που ξεπερνούν την ενεργειακή "ανάπτυξη" - Δύο ομιλίες σήμερα και αύριο. Που; Πότε;

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Εκτακτο: Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου σήμερα Δευτέρα 5 Μαϊου

Β. Φλεριανός: Ξεκινά το έργο που περίμενε μια ολόκληρη γενιά

Με χρηματοδότηση 2,28 εκατομμυρίων ευρώ, η Νάξος αποκτά επιτέλους το ενιαίο Αθλητικό Κέντρο που αξίζει στους αθλητές, τους συλλόγους και τη νεολαία της - Η τοποθέτηση του Βασίλη Φλεριανού

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία διακρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό φυσικής “Αρίσταρχος”

Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία κατέκτησε το 3ο βραβείο στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού φυσικής "Αρίσταρχος" φέρνοντας περηφάνια στη σχολική μας κοινότητα

Εκτακτο – “Blue Star 1”: Εκκένωση πλοίου λόγω προειδοποίησης για βόμβα (!!!)

Blue Star 1: Εκκενώνεται το πλοίο λόγω συναγερμού για βόμβα

Γιάννης Βρούτσης: “Η παραμελημένη Νάξος μπαίνει στον αθλητικό χάρτη της χώρας” (video)

Το έργο χαρακτηρίζεται κομβικής σημασίας για την αθλητική κοινότητα της Νάξου, καθώς αναμένεται να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των τοπικών αθλητικών σωματείων