Ο Νότης Μαρτάκης – πρόεδρος της εταιρείας MTC Group – εξηγεί τι σημαίνει «υπερτουρισμός» για τα νησιά των Κυκλάδων (Σαντορίνη) και αναφέρεται στη συνεργασία του με το Δήμο Θήρας (δείτε το video)
«Στο πλαίσιο της νέας πολιτικής του Δήμου μας για τη διαχείριση του τουριστικού προορισμού Σαντορίνη, η συνεργασία μας με τον κ. Νότη Μαρτάκη, κορυφαίο στον τομέα αυτό, θα ενισχύσει τη θέση της Σαντορίνης στο Παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα». Είναι η 11η Οκτωβρίου και ο Δήμαρχος Θήρας, Αντώνης Σιγάλας, ανακοινώνει τη συνεργασία του Δήμου με τον όμιλο «MTC GROUP», με έργο τι άλλο από την διαχείρισης της Σαντορίνης ως τουριστικού προορισμού.
Ακούς τη λέξη “διαχείριση προορισμού” και αναρωτιέσαι, ¨” έχει ανάγκη η Σαντορίνη, το κορυφαίο – κατά πολλούς – brand name στον τουρισμό, από διαχειριστή;” Κι όμως έχει… Και μέσα από την συχνότητα του ραδιοφωνικού σταθμού Aegean Voice 107,5 “Η Φωνή του Αιγαίου” και την εκπομπή “Carpe Diem, άδραξε την ημέρα”, ο Νότης Μαρτάκης, πρόεδρος της MTC Group, “γκουρού” του τουρισμού, όπως τον αποκαλούν φίλοι και …εχθροί, καταθέτει την άποψή του. Δίνει απάντηση στο γιατί η Σαντορίνη έχει … ανάγκη από διαχειριστή και το κυριότερο; Αποκαλύπτει γιατί είναι στρατηγικό λάθος να μιλάει κανείς για “υπερτουρισμό” στη Σαντορίνη ή την Μύκονο ή γενικότερα στα Ελληνικά νησιά, από τη στιγμή που τα στοιχεία – σε σχέση με πόλεις όπως το Παρίσι, η Βενετία ή το Αμστερνταμ, δεν έχουν την ίδια βαρύτητα,… Ουσιαστικά μιλάμε για υπερσυγκέντρωση επισκεπτών σε ένα σημείο, όταν μπορούμε κάλλιστα να διοχετεύσουμε τους επισκέπτες σε άλλα ανάλογης ομορφιάς σημεία στην Σαντορίνη (βλ Εμπορείο αντί για Οία) ώστε να μειώσουμε αυτό που κακώς λέγεται ,… Υπερτουρισμός και στέλνει και λάθος μήνυμα στους ξένους…
Ο κος Μαρτάκης ανέφερε ότι η εταιρεία MTC Group ασχολείται με θέματα διαχείρισης τουριστικών προορισμών (δηλαδή με την προετοιμασία και την καθοδήγηση ενόψει των εξελίξεων), ενώ σχετικά με τη συνεργασία της εταιρείας με το δήμο Θήρας & Θηρασιάς σημείωσε ότι στη πρώτη σύσκεψη που έγινε με την Δημοτική Αρχή τέθηκε προς συζήτηση το θέμα της έλλειψης υποδομών, ώστε να γίνουν κινήσεις βελτίωσης τους, προκειμένου να μπορεί το νησί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των επισκεπτών .Κι αυτό σίγουρα δεν μπορεί να το κάνει μία εταιρεία …
Όσον αφορά το πρόβλημα του υπερτουρισμού που διακρίνεται στη Σαντορίνη και σε άλλα νησιά, ανέφερε ότι πρόκειται για μια λέξη που ακούγεται συνεχώς στη χώρα μας και αποτελεί στρατηγικό λάθος .Προσθέτοντας ότι πρόβλημα με τον υπερτουρισμό αντιμετωπίζουν περιοχές ή πόλεις που έχουν όλο το χρόνο περισσότερους επισκέπτες από αυτούς που μπορούν να διαχειριστούν, τονίζοντας ότι κάτι τέτοιο δεν υπάρχει στα Ελληνικά νησιά αυτό το φαινόμενο.
Επιπλέον πρόσθεσε ότι όλοι οι προορισμοί ανεξαρτήτως προβολής που έχουν χρειάζονται σωστή διαχείριση ώστε να παραμένουν ελκυστικοί. Στη συνέχεια παρομοίασε τον τουρισμό με ένα γρήγορο αυτοκίνητο το οποίο έχει μεγάλες δυνατότητες αλλά βασικό ρόλο παίζουν οι άνθρωποι που κρατούν το τιμόνι ,τονίζοντας ότι ο τουρισμός εξελίσσεται ραγδαία και για να τον βελτιώσουμε πρέπει να κάνουμε συνεχόμενες προσαρμογές ώστε να μην χάσουμε τις εξελίξεις. Μάλιστα, τόνισε ότι οι εξελίξεις στο χώρο του τουρισμού είναι πιο γρήγορες ακόμη και από επιστήμες όπως η Ιατρική, οπότε θεωρεί ότι είναι λάθος να κρατούν το τιμόνι άνθρωποι που δεν έχουν τεχνογνωσία…
Τέλος όσον αφορά τα νησιά των Κυκλάδων επισήμανε ότι το κάθε νησί έχει τη δική του ταυτότητα, οι αποστάσεις είναι πολύ μικρές ανάμεσα στα νησιά και αυτός είναι ο βασικός λόγος που παραμένουν ελκυστικά στο πέρασμα των χρόνων… Κανείς δεν φεύγει από την Ελλάδα έχοντας πάει σε ένα ή δύο ή και τρία νησιά έχοντας στο μυαλό του ότι “ξέρει την νησιωτική Ελλάδα. Πάντα, θα υπάρχουν νησιά ή περιοχές που μπορούν να κάνουν τη διαφορά”