Και ο ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου το χαβά του – Με τη Μήλο να είναι σε θέση μάχης (αρχές Ιουλίου έχουμε τις προσφορές) οκτώ ακόμη νησιά θα δουν δημοπρατήσεις έργων για θέματα διαχείρισης απορριμμάτων στο Νότιο Αιγαίο – Ανάμεσά τους και η Νάξος
Και τελικά τι μας έμεινε; Οι απειλές, οι αντεγκλίσεις, η γκρίνια…. Ο ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου παρά τις όποιες προβλέψεις από τους αρνητές του, προχωρεί τον σχεδιασμό του κανονικά. Και μάλιστα έχει και τη Νάξο στο πρόγραμμα και περιμένουμε με αγωνία την στιγμή που οι εκπρόσωποι του ΦΟΔΣΑ και του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων δίπλα δίπλα χαρούμενοι και με εκφράσεις του στιλ “Γιώργο μου – Δημήτρη μου” θα κόψουν την κορδέλα για την Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων… Α και για όλα θα φταίνε τα ΜΜΕ…
Τεσπα… Πάμε στην είδηση μέσα από τη σελίδα ypodomes.gr Κι αυτή έχει να κάνει με το γεγονός ότι σε τροχιά δημοπράτησης μπαίνει ένα πλήθος σημαντικών έργων διαχείρισης απορριμμάτων στη νησιωτική Ελλάδα, οι οποίες και αποτελούν μέρος του Εθνικού Σχεδίου για τη Διαχείριση Απορριμμάτων.
Σημαντικά έργα για ΜΕΑ στο Νότιο Αιγαίο σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς παίνουν σύντομα σε τροχιά δημοπράτησης και ένα έργο δημοπρατείται ήδη. Πρόκειται για ένα σύνολο 9 νησιών, όπως η Μήλος, Άνδρος, η Ρόδος, η Νάξος και η Σύρος και η Σαντορίνη, με το εκτιμώμενο κόστος να ξεπερνά συνδυαστικά τα 85 εκατομμύρια ευρώ.
Δημοπρατείται το έργο στη Μήλο
Το πρώτο έργο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε δημοπράτηση είναι ο ΧΥΤΑ και η μονάδα κομποστοποίησης στη Μήλο. Ο διαγωνισμός είναι στον ‘“αέρα” από τα μέσα του προηγούμενου μήνα με την καταληκτική ημερομηνία των προσφορών να ορίζει στις 7 Ιουλίου.
Το κόστος του έργου εκτιμάται στα 4,5 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ, στο οποίο περιλαμβάνεται και το δικαίωμα μονομερούς επέκτασης της σύμβασης εκ μέρος της αναθέτουσας αρχής, η οποία είναι ο ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου.
Συνολικά η διάρκεια του έργου ανέρχεται στα 6μιση στα χρόνια, στα οποία και περιλαμβάνεται το δικαίωμα επέκτασης της σύμβασης εκ μέρους του ΦΟΔΣΑ. Το 1ο μέρος του έργου αφορά στην κατασκευή, την προμήθεια εξοπλισμού κομποστοποίησης του και κινητού εξοπλισμού καθώς και την 6μηνη Δοκιμαστική λειτουργία, ενώ το 2ο τμήμα την 3ετή λειτουργία και την 3ετή παράταση ισχύος της σύμβασης.
Να υπενθυμίσουμε πως το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΥΜΕΠΕΡΑΑ με το ποσό της χρηματοδότησης από τα κοινοτικά ταμεία για την κατασκευή του έργου να ανέρχεται στα 2,7 εκατ. ευρω. Τα υπόλοιπα κεφάλαια (δηλαδή η λειτουργία και η παράταση της συμβασης) θα καλυφθούν από το ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου.
Ποιοί 2 διαγωνισμοί θα τρέξουν εντός Ιουνίου
Εκτός από τη δημοπράτηση για το έργο στη Μήλο που ήδη τρέχει, δρομολογείται ταυτόχρονα εντός του τρέχοντος μήνα και η δημοπράτηση δύο ακόμα μονάδων από το ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου. Πρόκειται για τα έργα στην Κάρπαθο και τη Ρόδο.
Όσον αφορά στο πρώτο έργο που εκτιμάται στα 2,3 εκ. ευρώ, όπως αναφέρουν πηγές του ypodomes.com που είναι πολύ κοντά στο θέμα, το έργο βρίσκεται ήδη προς ένταξη στο ΕΣΠΑ μέσω του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Εντός των ημερών αναμένεται η τροποποίηση των όρων ένταξης με αποτέλεσμα να εκτιμάται πως ο διαγωνισμός θα τρέξει εντός του μήνα.
Σχετικά με το διαγωνισμό για τη μονάδα απορριμμάτων της Ρόδου, ο προϋπολογισμός της οποίας ανέρχεται στα 39,9 εκ. Ευρώ (ποσό με ΦΠΑ), αναμένεται να τρέξει και αυτός εντός του μήνα, Η διαγωνιστική διαδικασία θα τρέξει με τη μέθοδο της Σύμπραξης του Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα (ΣΔΙΤ) και, όπως προσθέτουν οι ίδιες πηγές, τα τεύχη δημοπράτησης της μονάδας απορριμμάτων του Δυτικού Τομέα Θεσσαλονίκης, η οποία θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, θα αποτελέσει το πρότυπο για τη Ρόδο.
Άλλες 6 μονάδες δημοπρατούνται εντός του 2021
Ο ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου επιδιώκει να έχει κλείσει τις υποθέσεις του μέχρι τα τέλη του έτους. Για αυτό το λόγο και αποσκοπεί στη δημοπράτηση έργων διαχείρισης απορριμμάτων στη Σαντορίνη, τη Λέρο, τη Σύρο, την Τήνο, την Άνδρο και τη Νάξο (σ.σ, από τον περασμένο Οκτώβριο ο τότε υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης είχε δώσει τα πρωτεία στη Νάξο, αλλά ας όψονται οι παλικαριές και τα “Μολών Λαβέ” που άφησαν το στίγμα τους) , τα οποία ξεπερνούν συνολικά τα 36 εκατομμύρια ευρώ.
Τα περισσότερα έργα βρίσκονται στο στάδιο της ένταξης στο ΕΣΠΑ μέσω του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, ενώ για το έργο στη Σαντορίνη επιδιώκεται να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός μέσω ΣΔΙΤ και προς τούτο υπάρχουν επαφές του ΦΟΔΣΑ με τη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.