Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΣίφνος: Η συζήτηση για την επέκταση ή όχι του λιμανιού, προάγγελος εξελίξεων...

Σίφνος: Η συζήτηση για την επέκταση ή όχι του λιμανιού, προάγγελος εξελίξεων για όλες τις Κυκλάδες;

|

Η συζήτηση στην Σίφνο για το εάν πρέπει ή όχι να φτιαχτεί νέο λιμάνι, αποτελεί μικρογραφία των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στο σύνολό τους τα νησιά των Κυκλάδων; Τι λένε στη Σίφνο 

Πέμπτη 17 Ιουνίου και το δελτίο ενημέρωσης αναφέρει: Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε, πρωινές ώρες στη χερσαία ζώνη λιμένα Καμαρών ν.Σίφνου, όταν 45χρονος οδηγός ΙΧΕ, κινούμενος επί της παραλιακής οδού τραυμάτισε 55χρονη πεζή και στη συνέχεια απομακρύνθηκε από το σημείο προς άγνωστη κατεύθυνση. ‘Αμεσα τα στελέχη της Λιμενικής Αρχής Σίφνου ειδοποίησαν ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ το οποίο παρέλαβε την 55χρονη και την διακόμισε στο Περιφερειακό Ιατρείο Σίφνου για παροχή πρώτων βοηθειών απ΄ όπου και εξήλθε, ενώ ο 45χρονος οδηγός εντοπίστηκε μετά από έρευνες και συνελήφθη στο πλαίσιο του αυτοφώρου από τα ανωτέρω στελέχη. Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Σίφνου”

Ομως, το ατύχημα αυτό έφερε για μία ακόμη φορά στην επικαιρότητα την ανάγκη να ένα καλύτερο, ασφαλέστερο λιμάνι στο νησί... Μία υπόθεση που μόνο εύκολη δεν είναι από τη στγμή που δεν είναι λίγοι αυτοί που αντιδρούν και θεωρούν ότι ένα νέο λιμάνι θα προκαλέσει αλλοίωση του νησιού και δη “τσιμεντοποίηση” του οικισμού στις Καμάρες… Ομως, η άλλη πλευρά μιλάει για την ανάγκη ασφάλειας τόσο για τα πλοία όσο και για τους επιβάτες.. Μήπως όπως η Σίφνος δείχνει το μέλλον που έχει να κάνει με την πολιτική που πρέπει να ακολουθήσουμε στις Κυκλάδες; Γιατί δεν μπορείς να έχεις τουριστική ανάπτυξη χωρίς υποδομές και ασφάλεια. Κι από τη στιγμή που δεν υπάρχουν κίνητρα από την Πολιτεία για επιστροφή στον πρωτογενή τομέα (είτε γεωργία, είτε κτηνοτροφία είτε αλιεία) ο τουρισμός μοιάζει μονόδρομος.. Κι αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα που αξίζει να συζητηθεί περισσότερο από το εάν είναι καταστροφή για την Σίφνο ένα νέο λιμάνι…  Υπάρχει άλλωστε και το παράδειγμα της Ιβηρικής χερσονήσου, όπου οι Ιβηρες άφησαν στην άκρη τον πρωτογενή τομέα και κυρίευσαν έως και τις παραλίες… 

20190831_132532.jpg

Οι δύο πλευρές

Μέσα από τη σελίδα protagon.gr διαβάζουμε ότι ” Η υπόθεση βεβαίως δεν είναι χθεσινή. Αντιθέτως, χρονίζει. Σκέλος της βρίσκεται ήδη στο ΣτΕ, ύστερα από προσφυγή ομάδας πολιτών από τη Σίφνο, ενώ ένα άλλο κατευθύνεται στα χέρια του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Το ζήτημα έχει ασφαλώς συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο. Ψιλά γράμματα. Ο Αντώνιος Ζαμπέλης, πρόεδρος του Συνδέσμου Σιφνίων (σ.σ.  ο σύλλογος μετρά ήδη 125 χρόνια συνεχούς δραστηριότητας) και τοπικός δημοτικός σύμβουλος στην Κοινότητα Απολλωνίας, είναι αυτός που περιγράφει τις διαστάσεις του κινδύνου, αποκαλώντας το συγκεκριμένο έργο «φαραωνικό» για τη Σίφνο.

Κάνει λόγο για 10.000 κυβικά μπετόν με στόχο τη δημιουργία πάρκινγκ αυτοκινήτων μεταξύ του νέου και του παλαιού προβλήτα. Για μπάζωμα της παραλίας στις Καμάρες. Επέκταση με τσιμέντωμα της απόστασης από το παλιό λιμάνι, τον μικρό λιμενοβραχίονα, μέχρι τον καινούργιο προβλήτα – από όπου και αναχωρούν σήμερα τα πλοία. Μπετονάρισμα και μέσα στη θάλασσα, στην εσωτερική πλευρά του δρόμου που οδηγεί από το λιμάνι προς τα «έξω». Για τους γνώστες του χάρτη του νησιού : «Μιλάμε για όλο το παράκτιο μέτωπο από το παλαιό λιμανάκι, μέχρι τη γωνία όπου κατεβαίνουν τα σκαλάκια, το Οld Captain που λέμε». «Μας βρίσκει αντίθετους το σχέδιο αυτό, διότι δεν έχει γίνει καμία σοβαρή περιβαλλοντική, ούτε γεωτεχνική μελέτη, ως προς το πού θα μπορούσε και πρέπει να επεκταθεί το λιμάνι. Ο δήμος, κατόπιν πιέσεων μας, έχει πεισθεί να αναθέσει ρόλο στο Πολυτεχνείο. Η Περιφέρεια βιάζεται όμως να το τελειώσει. Σε κάθε περίπτωση, το κομβικό σημείο είναι η εκδίκαση της προσφυγής κατοίκων στο ΣτΕ τον προσεχή Δεκέμβριο», σημειώνει ο κ. Ζαμπέλης.

Τα πράγματα περιπλέκονται από το γεγονός ότι το έργο είναι ήδη αδειοδοτημένο και ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Η νέα δήμαρχος του νησιού Μαρία Ναδάλη σημειώνει την ειλημμένη – από τον Οκτώβριο του 2018 – απόφαση του τότε δημοτικού συμβουλίου, με την οποία προκρίνεται μία εκ των δυο προτάσεων που είχαν διατυπωθεί ως προς το σχέδιο του έργου. «Αναντίρρητα, υπάρχει ανάγκη επέκτασης του προβλήτα, ώστε να εξυπηρετούνται οι σημερινές ανάγκες του νησιού. Υπάρχει όμως και ανησυχία για το τελικό σχέδιο, προκειμένου το έργο να βρίσκεται σε αρμονία με το περιβάλλον της Σίφνου. Προσπαθούμε να συνάψουμε μια προγραμματική σύμβαση με το ΕΜΠ, για να έχουμε την εισήγηση ομάδας επιστημόνων επί του ολιστικού σχεδίου», δηλώνει η δήμαρχος.

port-of-kamares-sifnos-gr.jpg

Υπάρχει άραγε χρώμα πολιτικό στην αντιπαράθεση για το λιμάνι; Όλες οι πλευρές απαντούν «όχι». Το ενδιαφέρον για το νησί είναι ο μοναδικός γνώμονας στη σύγκρουση αυτή.

«Οχι στο παράδειγμα της Ιβηρικής»

Οταν το νησί βρέθηκε στο πόδι, οι φωνές ανησυχίας βρήκαν κοινή συνισταμένη σε ημερίδα (η Περιφέρεια δεν έδωσε το «παρών»), τον Φεβρουάριο του 2020. Η Αλκμήνη Πάκα, πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων στο ΑΠΘ, εστίασε και εστιάζει στη φέρουσα ικανότητα του νησιού. «Το ζήτημα –λέει – είναι να μελετηθεί κατά πόσο θα αλλοιωθεί σημαντικά πια η φυσιογνωμία της Σίφνου, κατά πόσο δηλαδή αντέχει ο τόπος τη διαστολή της επισκεψιμότητας που θα επέλθει εν δυνάμει με τα τεχνικά αυτά έργα, χωρίς βέβαια να αγνοηθούν και οι ανάγκες της τοπικής κοινωνίας για εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών. Ολόκληρο το Αιγαίο βρίσκεται σε σημείο καμπής. Ας μην ακολουθήσουμε το παράδειγμα των παραλίων της Ιβηρικής, που έχουν ήδη καταστραφεί. Τίθεται ευθέως ζήτημα διαγενεακής δικαιοσύνης, τι και πώς θα κληροδοτήσουμε περιβαλλοντικά στις επόμενες γενιές. Η Σίφνος έχει ήδη να αντιμετωπίσει την «κάθοδο» ξένων επισκεπτών, αλλά και επενδυτών, που αγοράζουν 40 και 60 στρέμματα γης σε τιμές ακόμη και σήμερα εξευτελιστικές για τις δικές τους χώρες. Η μέχρι τώρα λελογισμένη αλλοίωση σε νησιά του Αιγαίου δεν θα πρέπει να ξεχειλώσει».

Η Απολλωνία, ο Πλατύς Γιαλός, τα Βρουλίδια, η Πουλάτη, η Χρυσοπηγή αναζητούν απάντηση – διασφάλιση για το μέλλον τους. Απαρτίζουν άλλωστε ένα τόπο χαρακτηρισμένο ως ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, «προς προστασίαν της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής της Σίφνου». Με πλήθος μνημείων από την απώτατη προϊστορία έως και τους νεότερους χρόνους. Χρειάζεται προσοχή. Δεν αξίζει το λιμάνι, η βασική πύλη εισόδου στο νησί, να γίνει η Κερκόπορτά του.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σαντορίνη 2025: Έτος Ανάδειξης και Υποστήριξης της Αυθεντικότητας – πρόσκληση για σχεδιασμό λογοτύπου

Η σύνθεση που θα επιλεγεί θα πρέπει να ενσωματώνει το πνεύμα του έτους όπως αποτυπώνεται στη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θήρας.

Σαντορίνη: «Νησιώτικο Γλέντι»στο «Χριστουγεννιάτικο Πάρκο»

Ο Αργύρης Αρβανίτης (βιολί) και ο Αντώνης Ξαγοράρης (Λαούτο) θα ταξιδέψουν μικρούς και μεγάλους στα νησιά του Αιγαίου

Πάρος – Μάρπησσα: Πέντε οι συλλήψεις ανηλίκων, οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών στη Σύρο

Πέντε οι συλλήψεις ανηλίκων για την αιματηρή επίθεση στα δύο αδέλφια στην Μάρπησσα Πάρου - Από τη Νέα Σμύρνη ο ένας εκ των δύο δραστών (!!!)

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Delos από τη Σαντορίνη

Τροποποίηση του σημερινού (22/12) δρομολογίου του Blue Star Delos .. Ποιος είναι ο λόγος;

Σύμπλευση: “Η καρδιά μας χτυπά στα νησιά για 10 χρόνια” (απολογισμός)

10 ΧΡΟΝΙΑ +ΠΛΕΥΣΗ 10 χρόνια η καρδιά μας χτυπάει στα νησιά - Τι έγινε στην εκδήλωση (photos)

Σίκινος: Νεικώ και Επισκοπή “έκλεψαν” τη παράσταση στο Λονδίνο

Η Νεικώ και η Επισκοπή Σικίνου πρωταγωνίστησαν σε μια διάλεξη στο Λονδίνο - Η τοποθέτηση του Δημήτρη Αθανασούλη

Ιος: Πράξεις αγάπης σε όσους έχουν ανάγκη από τον Δήμο Ιητών

Πράξεις αγάπης ενόψει εορτών από τον Δήμο Ιητών - Ποιοι βοήθησαν

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Συντριβή (86-57) από τον Αμύντα στο τέλος του πρώτου γύρου

Συντριβή για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia στην Αττική από τον Αμύντα (86-57) στο φινάλε του πρώτου γύρου - Ξεκινάει από τη Κρήτη (Αναγέννηση) η προσπάθεια παραμονής στη κατηγορία

Νάξος – Αγερσανί: Πωλείται επιχείρηση (μίνι μάρκετ)

Ενα από τα πιο παλιά μίνι μάρκετ στον Αγιο Αρσένιο πωλείται - Δείτε πληροφορίες

Πάρος – Μάρπησσα : Συνελήφθη 16χρονος για επίθεση με μαχαίρι σε 2 αδέρφια

Συνελήφθη ο 16χρονος δράστης του αιματηρού περιστατικού στη Μάρπησσα της Πάρου - Αναζητούνται εμπλεκόμενοι (video)

Εκτακτο – Blue Star Ferries: Στις 4 το απόγευμα του Σαββάτου θα αναχωρήσει το Delos από Πειραιά (!!!)

Λόγω καιρικών συνθηκών η Blue Star Ferries προχώρησε σε ανακοίνωση σχετικά με την αλλαγή ώρας του δρομολογίου του Blue Star Ferries - Τι αλλάζει

Νάξος: Συνεργασία Βασαλάκη – Πιτταρά και έρχεται το πρώτο τυποποιημένο κρέας στην αγορά

Λανσάρει η Νάξος το δικό της τυποποιημένο κρέας στην αγορά - Ποιοι συνεργάζονται

Νάξος: Δάκρυα για τον 38χρονο Νίκο που έφυγε νωρίς

Θλίψη στους κατοίκους της Νάξου για τον θάνατο του 38χρονου Νίκου, ο οποίος έγινε γνωστό σήμερα ότι έφυγε από τη ζωή

Νάξος: Ανοιξαν οι ουρανοί τη Κυριακή και “πνίγηκαν” οι Τρίποδες

Εντονη Βροχόπτωση χθες Κυριακή στη Νάξο - Εικόνες που σοκάρουν στις Τρίποδες (vfideo)

Νάξος: Ανοίγει σήμερα τις πύλες του το «Άλσος των Χριστουγέννων»!

Με φαντασία, δημιουργικότητα και άρωμα γιορτινό, το Άλσος των Χριστουγέννων είναι έτοιμο να χαρίσει σε όλους μοναδικές στιγμές που θα μείνουν αξέχαστες.

Νάξος – Καλόξυλος: Αύριο Κυριακή (22/12) το τελευταίο αντίο στον 38χρονο Νίκο Βασαλάκη

Αύριο Κυριακή (22/12) η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Βασαλάκη στον Καλόξυλο Νάξου

Νάξος: Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου ανοίγεις τις πόρτες το “Αλσος των Χριστουγέννων” (video)

Πρεμιέρα για το "Αλσος των Χριστουγέννων" την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου - Ανοιγμα με video όπου ακούγεται ο Ναξιώτης ηθοποιός Γιάννης Φραγκίσκος να καλεί το κόσμο

Ακαδημία Αθηνών: Βραβείο στον Ναξιώτη μαθηματικό Ευθύμη Σοφό

Η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε τη Πέμπτη (19/12) τον Ναξιώτη (με καταγωγή από τη Κεραμωτή) μαθηματικό Ευθύμη Σοφό - Τι αναφέρει ο βραβευμένος καθηγητής

Εφυγε από τη ζωή ο Ναξιώτης ηθοποιός Δημήτρης Ημελλος

Πέθανε σε ηλικία 57 ετών, ο ηθοποιός Δημήτρης Ημελλος, με καταγωγή από τη Νάξο