Η υπόθεση .. Μανώλης Γλέζος και Γενικό Λύκειο Νάξου έφτασε στη Βουλή.. Διακομματική ερώτηση – ποιοι υπογράφουν… και η αναφορά στον …χρωματισμό του σχολείου από το Δημοτικό Συμβούλιο
Εχουμε εξελίξεις για την υπόθεση “Μανώλης Γλέζος και Λύκειο Νάξου”… Διακομματική ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας για την προσθήκη της προσωνυμίας «Μανώλης Γλέζος» στο Γενικό Λύκειο Νάξου κατέθεσαν 10 βουλευτές από τέσσερα κόμματα του κοινοβουλίου.
Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι το Σχολικό Συμβούλιο του Γενικού Λυκείου Νάξου είχε αποφασίσει αρμοδίως -και μάλιστα με μεγάλη πλειοψηφία- να εισηγηθεί στο υπουργείο την προσθήκη της προσωνυμίας «Μανώλης Γλέζος» στο όνομα του Λυκείου.
Σύμφωνα με το κείμενο της ερώτησης, εν συνεχεία, τη στήριξή τους στην πρόταση εξέφρασαν πολλοί αιρετοί, εκπρόσωποι θεσμών και προσωπικότητες του νησιού, όπως ο έπαρχος Νάξου, η περιφερειακή διευθύντρια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, η διοίκηση του 1ου ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου, ο συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου και υπεύθυνος συντονιστής των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Νάξου, η Ομοσπονδία Ναξιακών Συλλόγων, η Ένωση Κυκλαδικού Τύπου, ο πρώην βουλευτής και υφυπουργός Παιδείας Νίκος Λεβογιάννης, ο μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος δια εκπροσώπου του και πλήθος προσωπικοτήτων του νησιού, με ενυπόγραφη δήλωσή τους.
«Η αντίληψη», τονίζουν οι 10 υπογράφοντες βουλευτές, «ότι το όνομα του εθνικού ήρωα Μανώλη Γλέζου μπορεί να προσδώσει αρνητική χροιά σε ένα σχολείο της χώρας μας, έρχεται από το πιο βαθύ και σκοτεινό παρελθόν και είναι πραγματικά πέραν κάθε σοβαρής συζήτησης.
Ποιος ήταν και τι πρόσφερε στη χώρα του ο Μανώλης Γλέζος, ο άνθρωπος – σύμβολο της Ελευθερίας, της Δημοκρατίας, του Αντιφασιστικού Αγώνα, της Κοινωνικής Δικαιοσύνης και των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων δεν χρειάζεται να αναλυθεί σε μια κοινοβουλευτική ερώτηση. Υπενθυμίζεται απλώς η προσφορά του στον τόπο καταγωγής του, τη Νάξο και τις Κυκλάδες: ο Γλέζος υπηρέτησε τους συμπατριώτες του ως αιρετός πρόεδρος του Απειράνθου και αγωνίστηκε για την ίδρυση σχολείων, ιδιαιτέρως στα μικρά Κυκλαδονήσια που δεν διέθεταν (οι μαθητές υποχρεώνονταν να ξεσπιτώνονται ή να ταξιδεύουν καθημερινά με καΐκια), βιβλιοθηκών και άλλων χώρων μόρφωσης για τους νέους.
Και μόνο αυτή η προσφορά του, θα αρκούσε για να τιμηθεί με την προτεινόμενη προσωνυμία το Γενικό Λύκειο Νάξου, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του. Εξάλλου ο ίδιος ο Γλέζος είχε τιμηθεί με την αναγόρευσή του ως επίτιμος διδάκτορας σχεδόν από όλα τα πανεπιστήμια της χώρας μας»