Πριν από δεκαπέντε ημέρες το αίτημα για δρομολόγηση του Thunder στη γραμμή των Κυκλάδων (Σαντορίνη – Νάξο – Μύκονο – Πειραιά) από την Fast Ferries πήρε αναβολή στο ΣΑΣ – Επιστρέφει όμως δυναμικά στο αυριανό (13/12) συμβούλιο… Τι θα γίνει;
Με 18 θέματα που αφορούν τροποποιήσεις δρομολογίων και μία εκπρόθεσμη δρομολόγηση, καθώς πρόκειται για νέο πλοίο στην ελληνική ακτοπλοΐα, συνέρχεται αύριο Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο επίσης θα γνωμοδοτήσει και τη διενέργεια νέου διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές.
Το πιο ενδιαφέρον θέμα ωστόσο στο επικείμενο ΣΑΣ είναι το αίτημα δρομολόγησης του ταχύπλοου οχηματαγωγού επιβατηγού «Thunter» της ακτοπλοϊκής εταιρείας Fast Ferries στη γραμμή Σαντορίνη – Νάξος – Μύκονος – Πειραιάς και επιστροφή (ώρα αναχώρησης απόγευμα από τον Πειραιά) για το διάστημα από 01 – 06 – 2020 μέχρι και 30 – 09 – 2020, δηλαδή για όσο διάστημα υποχρεούνται από τη νομοθεσία τα ταχύπλοα να εκτελούν δρομολόγια. Ένα θέμα που ήδη έχει γράψει τη δική του «ιστορία».
Το «Thunter» το αγόρασε η Fast Ferries τον προηγούμενο Αύγουστο και μετασκευάζεται αυτή την περίοδο (από τις 29 Νοεμβρίου) στα Αμπελάκια Σαλαμίνας και στα ναυπηγεία Spanopoulos όπως βλέπετε και στη φωτογραφία από την ιστοσελίδα arxipelagos.gr. Είναι το πρώτο νέο πλοίο που δρομολογείται στην ελληνική ακτοπλοΐα μετά τις εκλογές του Ιουλίου και θα φέρει και την ελληνική σημαία, όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας.
Επισημαίνεται ότι για πρώτη φορά η Fast Ferries έφερε το αίτημα της δρομολόγησης του «Thunter» τον προηγούμενο Οκτώβριο (16/10/2019). Ωστόσο το ΣΑΣ αποφάσισε τότε αναβολή του θέματος αυτού και ενώ δεν υπήρξε κάποια αντίρρηση από άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία (το πλοίο ξεκινά τα δρομολόγιά του από τον Πειραιά απόγευμα και δεν υπήρχαν άλλα δρομολόγια εκείνη την ώρα).
Το σκεπτικό της αναβολής εκ μέρους του υπουργείου ήταν ότι θα πρέπει να είχαν πρώτα εκδοθεί οι ανακοινώσεις όλων των πλοίων που προσεγγίζουν Σαντορίνη. Και ενώ το αίτημα του «Thunter» δεν συζητήθηκε στο ΣΑΣ του Οκτωβρίου, στη συνέχεια η SeaJets με υπόμνημά της (21/11) ζήτησε να μη γίνει δεκτή η αίτηση της Fast Ferries, επικαλούμενη την παρουσία πολλών πλοίων που εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα νησιά, άρα δεν εκπληρώνεται η προϋπόθεση της ύπαρξης «συγκοινωνιακών αναγκών» που προβλέπει η νομοθεσία για να γίνει δεκτή η εκπρόθεσμη δρομολόγηση. Παράλληλα κατέθεσε και τροποποίηση δρομολογίου πλοίου της το οποίο το «έφερε» πάνω σχεδόν στα δρομολόγια που είχε ζητήσει το «Thunter», όπως υποστηρίζει η Fast Ferries.
Τώρα το ΣΑΣ καλείται να γνωμοδοτήσει και ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης να αποφασίσει σχετικά με τη δρομολόγηση του νέου πλοίου και να λύσει έναν γόρδιο δεσμό, όπως συνέβη τουλάχιστον άλλες έξι φορές τα τελευταία χρόνια, στις περιπτώσεις που νέα πλοία ζητούσαν εκπρόθεσμα τη δρομολόγησή τους στην ακτοπλοΐα, αφού η αγορά τους από τους πλοιοκτήτες συνέπιπτε να γίνει σε περίοδο που δεν μπορούσαν να δηλωθούν με τακτική δρομολόγηση. Σε όλες τις περιπτώσεις υπήρξαν αντιρρήσεις από τους ανταγωνιστές, ωστόσο τελικά όλα τα πλοία δρομολογήθηκαν.
Ποιο είναι το Thunder;
Με βάση την ανακοίνωση που είχε εκδώσει τέλη Αυγούστου, η εταιρεία Fast Ferries, τι μάθαμε για το νέο ταχύπλοο; “Το νέο μας πλοίο είναι το πρώην HSC Turgut Ozal, ταχύπλοο επιβατηγό οχηματαγωγό που ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Austal, στην Αυστραλία το 1998, στο οποίο ήδη έχει υψωθεί η Ελληνική Σημαία και μετονομάστηκε σε «THUNDER», ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες θα βρίσκεται στη χώρα μας.
Έχει ολικό μήκος 86 μ., πλάτος 24 μ. και δυνατότητα μεταφοράς 1000 επιβατών και 215 ΙΧ αυτοκινήτων με υπηρεσιακή ταχύτητα 35 κόμβων. Διαθέτει τους πλέον πολυτελείς εσωτερικούς χώρους, άνετους χώρους οχημάτων, αλλά και ιδιαίτερες ευκολίες στην πρόσβαση των επιβατών.
Το Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ Thunder, θα πλαισιώσει τα ήδη καθιερωμένα Ε/Γ-Ο/Γ Θεολόγος Π, Ε/Γ-Ο/Γ Fast Ferries Andros και Ε/Γ-Ο/Γ Αικατερίνη Π, με τα οποία Fast Ferries δραστηριοποιείται με επιτυχία τα τελευταία χρόνια στις ακτοπλοϊκές γραμμές από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες».
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα naftemporiki.gr