Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΠεριβάλλονΠάρος (Φίλοι Πάρου - Αντιπάρου): Τι είδους αεροδρόμιο θέλουμε;

Πάρος (Φίλοι Πάρου – Αντιπάρου): Τι είδους αεροδρόμιο θέλουμε;

|

Οι Φίλοι της Πάρου & Αντιπάρου (ΦτΠΑ) με ανοιχτή τους επιστολή μέσα από την σελίδα τους μιλάνε για την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου στη Πάρο (προοπτική αναπτυξης σε διεθνές) και τα νέα δεδομένα που θα δημιουργηθούν στο νησί (όπως και στην Αντίπαρο) 

“…. Ας αποφασίσουμε λοιπόν, έστω και «στο παραπέντε» πώς θέλουμε να εξελιχθούν τα νησιά μας μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε ποια Πάρο και Αντίπαρο θέλουμε να ζήσουμε, σε τι κατάσταση θέλουμε να τις παραδώσουμε στη νέα γενιά; Κοσμήματα των Κυκλάδων, με πλούσια ιστορία και παράδοση, αναβαθμισμένα σε ελκυστικό προορισμό ποιοτικών υπηρεσιών και φιλοξενίας ή κορεσμένα νησιά, «καμένα» από την αλόγιστη ανάπτυξη, χρήσιμα ως πέρασμα για παρακάτω; Κάποια άλλα «πράσινα» νησιά (Αστυπάλαια, Τήλος, Χάλκη) μας δείχνουν τον δρόμο. Ας μην μείνουμε εμείς κολλημένοι στα μοντέλα μαζικού τουρισμού του 1980!…. “

Ποιοι το αναφέρουν και γιατί; Αναφερόμαστε στους “Φίλους της Πάρου & Αντιπάρου¨”, οι οποίοι μέσα από την σελίδα τους στο διαδίκτυο (friendsofparos.com) τάσσονται υπέρ της ανάπτυξης του τρέχοντος αεροδρομίου της Πάρου και της Αντιπάρου. Αλλά. Υπάρχει ένα μεγάλο αλλά και εκεί επικεντρώνονται. “Πιστεύουν ότι η μετατροπή του σε διεθνές αεροδρόμιο, χάρη στην επιμήκυνση του διαδρόμου του θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα, εάν αυτό είχε ως αποτέλεσμα σημαντική αύξηση του αριθμού επισκεπτών όσον αφορά την κινητικότητα, την επεξεργασία των απορριμμάτων, την επεξεργασία των λυμάτων, την παροχή πόσιμου νερού, την υγειονομική περίθαλψη κ.λπ. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλοί κάτοικοι θεωρούν, όποια και αν είναι η θέση τους για την κατασκευή ενός διεθνούς αεροδρομίου, ότι το νησί μπορεί να μην είναι έτοιμο για τέτοια υπερφόρτωση χωρίς να εκτελέσει προπαρασκευαστικές εργασίες υποδομής”.

Αναλυτικά, η ανάρτηση των “Φίλοι της Πάρου & Αντιπάρου” (ΦτΠΑ) στη σελίδα τους friendsofparos.com αναφέρει: 

“Το Υπουργείο Μεταφορών προχωράει σε διαγωνισμό για την επέκταση του νέου αεροδρομίου Πάρου και τη μετατροπή του σε διεθνές hub. Tι είδους ‘ανάπτυξη’ περιμένουμε να φέρει αυτό το έργο στα νησιά μας, Πάρο και Αντίπαρο, με εμφανείς πια τις οδυνηρές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής;

Το παλαιό μικρό αεροδρόμιο της Πάρου, που ήταν πλέον ακατάλληλο, έκλεισε και αντικαταστάθηκε το 2016 από το υπάρχον, σε νέα θέση, με αεροδιάδρομο 1400μ. Επιτρέπει σε ελικοφόρα αεροσκάφη να συνδέουν το νησί με την ηπειρωτική χώρα, με ασφάλεια και με αρκετές πτήσεις την ημέρα, ικανοποιώντας τις ανάγκες του τοπικού πληθυσμού και των επισκεπτών.

Ωστόσο, το Υπουργείο αποφάσισε να μετατρέψει το αεροδρόμιο αυτό σε διεθνές, που θα δέχεται πτήσεις από χώρες εντός και εκτός Σένγκεν, με αεροδιάδρομο τουλάχιστον 1800μ., ώστε να επιτρέπει την προσγείωση μεγαλύτερων και πιο ρυπογόνων jets, χωρίς περιορισμούς στον αριθμό και στα ωράρια των πτήσεων και με στόχο τον πολλαπλασιασμό των σημερινών αφίξεων.

Είναι γεγονός ότι το αεροδρόμιο του 2016 στερείται κτιριακών εγκαταστάσεων. Αλλά οι υπεύθυνοι θα πρέπει να εξηγήσουν ποιανών τις ανάγκες θα καλύπτει ο προβλεπόμενος φαραωνικός δεκαεξαπλασιασμός του μεγέθους των κτιρίων, από 750 τ.μ. σε 12.000 τ.μ.

Το σχέδιο προβλέπει το αεροδρόμιο να γίνει και κόμβος/hub! Ώστε σε συνδυασμό με το σχεδιαζόμενο δεύτερο λιμάνι στο Πίσω Λιβάδι, να εξυπηρετεί τη θαλάσσια σύνδεση με πολλά νησιά των Κυκλάδων. Έτσι θα γίνει η Πάρος – πέρασμα, και τουρίστες θα προσγειώνονται μεν, όχι όμως για να μείνουν, αλλά για να φύγουν, προς άλλα, λιγότερο επιβαρυμένα και άρα πιο ελκυστικά Κυκλαδονήσια! Είναι φανερό ότι το έργο περαιτέρω επέκτασης του αεροδρομίου, δεν απειλεί μόνο την ποιότητα ζωής σε όλη τη Δυτική και Νότια Πάρο, αλλά υποβαθμίζει σοβαρά το συνολικό περιβάλλον της Πάρου και Αντιπάρου, που θα αντιμετωπίσει πολύ οξύτερα προβλήματα από τα σημερινά.

Πώς θα ανταποκριθούν τα ήδη κορεσμένα νησιά μας σε αυτές τις προκλήσεις; Με αεροπλάνα μέρα-νύχτα πάνω από τις μοναδικές παραλίες τους, με αύξηση των ρύπων, με ανεπάρκεια αποκομιδής απορριμμάτων, έλλειψη νερού, συχνές διακοπές ρεύματος, προβληματικό internet; Όλοι γνωρίζουμε ότι ήδη υπάρχουν σημαντικά προβλήματα που επείγει να επιλυθούν όπως η ραγδαία αύξηση της δόμησης, οι πολεοδομικές αυθαιρεσίες, η έλλειψης βασικών υποδομών, οδικού δικτύου, επαρκών υπηρεσιών υγείας. Η ειρωνεία είναι ότι το έργο του αεροδρομίου θα χρηματοδοτηθεί από Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Βιώσιμης Ανάπτυξης που στοχεύει σε οικονομία χαμηλών ρύπων, προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, διαφύλαξη και προστασία του περιβάλλοντος και ενίσχυση των περιβαλλοντικά βιώσιμων μεταφορών! Πιθανώς οι αρχές αγνόησαν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή σχετικά με τη δέσμευση των εκπομπών CO2 σε επίπεδο του 2020!

Σε πρόσφατη ομιλία του στον ΣΕΤΕ ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε τη δέσμευσή του για βιώσιμο τουρισμόπου συνδυάζει την οικονομική ανάπτυξη με την περιβαλλοντική αειφορία και προσαρμόζεται στις ελληνικές και ευρωπαϊκές δεσμεύσεις για το κλίμα. Τόνισε την ανάγκη να προωθηθεί η ποιότητα έναντι των ποσοτικών κριτηρίων («να απαλλαγούμε από την τυραννία των αριθμών των αφίξεων»). Ακολούθησε ενδιαφέρουσα αρθρογραφία, (βλ επιφυλλίδα Αλέξη Παπαχελά στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

Το νέο σχέδιο περαιτέρω επέκτασης του αεροδρομίου Πάρου έρχεται όχι να λύσει αλλά να επιδεινώσει τα προβλήματα και είναι σε πλήρη αντίθεση προς την Κυβερνητική και Ευρωπαϊκή πολιτική, ενώ διαβούλευση με τους κατοίκους και αναλυτική ενημέρωση για τη χρησιμότητα του έργου δεν έγινε.

Ας αποφασίσουμε λοιπόν, έστω και «στο παραπέντε» πώς θέλουμε να εξελιχθούν τα νησιά μας μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε ποια Πάρο και Αντίπαρο θέλουμε να ζήσουμε, σε τι κατάσταση θέλουμε να τις παραδώσουμε στη νέα γενιά; Κοσμήματα των Κυκλάδων, με πλούσια ιστορία και παράδοση, αναβαθμισμένα σε ελκυστικό προορισμό ποιοτικών υπηρεσιών και φιλοξενίας ή κορεσμένα νησιά, «καμένα» από την αλόγιστη ανάπτυξη, χρήσιμα ως πέρασμα για παρακάτω; Κάποια άλλα «πράσινα» νησιά (Αστυπάλαια, Τήλος, Χάλκη) μας δείχνουν τον δρόμο. Ας μην μείνουμε εμείς κολλημένοι στα μοντέλα μαζικού τουρισμού του 1980!

Κάποιοι από εμάς που ζούμε είτε μόνιμα είτε για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε Πάρο/Αντίπαρο, πήραμε την πρωτοβουλία, δημιουργήσαμε μια κίνηση κατά της επέκτασης του αεροδρομίου Πάρου και τον Ιούνιο του 2021 προσφύγαμε στο ΣτΕ.

Ελπίζουμε να σας έχουμε μαζί μας! Σας καλούμε να προωθήσετε αυτό το μήνυμα, να το προσυπογράψετε συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα ή/και να μας ακολουθήσετε στη σελίδα @greenparosairport στο facebook. Εννοείται ότι δεν θα εμφανιστεί πουθενά το όνομά σας, χωρίς την άδειά σας.
Στην προσπάθεια για μια βιώσιμη και πράσινη Πάρο είμαστε πολλοί και ενωμένοι!


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Εταιρεία Κυκλαδικών Μελετών: Το Σεπτέμβριο ανοίγει τις εργασίες του το Ε΄ Διεθνές Κυκλαδολογικό Συνέδριο

Στον Αδάμαντα της Μήλου από την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025 έως και το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025 με τίτλο: ΚΥΚΛΑΔΕΣ : Αειφορία - Πολιτισμός

Μήλος: Η κίνηση της Δημοτικής Αρχή με βάση το περιβάλλον και τη προστασία του

Επείγον δημοτικό κάλεσμα για την περιβαλλοντική προστασία της Μήλου - Ποιος ο λόγος; τι θέλει να πετύχει;

Με την ηγεσία των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Εργασίας συναντήθηκε ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Φυτωρίου

Στη συνάντησή του με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, ο Πρόεδρος έθεσε ζητήματα του πρωτογενούς τομέα της εταιρίας και ενημέρωσε τον Υπουργό για τις δραστηριότητες του φυτώριου.

Ξενοδοχεία: Επενδύσεις ύψους 8 εκ. ευρώ σε μονάδες στην Σχοινούσα και Μήλο

Πέντε (5) νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα

Εγγραφή στο «Μητρώο 11» για την αποφυγή ανεπιθύμητων κλήσεων – Η διαδικασία

Ασπίδα για τις ενοχλητικές κλήσεις αυτού του είδους αποτελεί η ένταξη των συνδρομητών στο ειδικό «μητρώο 11» των εταιρειών κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας

Τουρισμός: 1.300 νέες απευθείας πτήσεις σε 8 μεγάλα Ελληνικά αεροδρόμια φέτος

Το μεγαλύτερο αριθμό νέων πτήσεων το 2025 συγκεντρώνει το αεροδρόμιο Ηρακλείου, με συνολικά 343 νέες πτήσεις και 10 νέες συνδέσεις

Ακτοπλόοι για αύξηση εισιτηρίων: Να ακολουθήσει η Κυβέρνηση το μοντέλο Ιταλών και Γερμανών

Ακτοπλοϊκές: Τα 5 μέτρα που προτείνουν για να μην γίνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων

Σύρος: Η μπασκετική γιορτή Stoiximan AegeanBall Festival επιστρέφει στις 27-29 Ιουνίου 2025

Φέτος, η διοργάνωση ανεβάζει τον πήχη ακόμα ψηλότερα, με καλεσμένους-έκπληξη, πλούσιες παράλληλες εκδηλώσεις και νέες εμπειρίες

Π.Ν.Αι. – Ρόδος: Συνεδρίαση για την αποκατάσταση ζημιών από την θεομηνία Bora

Κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την καθαίρεση της κατεστραμμένης γέφυρας στο Φαληράκι. Εντός των ημερών εγκαθίσταται ο ανάδοχος

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Eurovision 2025: Στην 12αδα του τελικού το “High Road” του Ναξιώτη John Βλασερού και της Georgina Kalais (video)

Στον τελικό της 30ης Ιανουαρίου για την πρόκριση στην φετινή Eurovision ο Ναξιώτης John Vlasseros με την Georgina Kalais και το τραγούδι "High Road" (video)

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη

Νάξος – Ευαγγελία Γατσωτή: Πρεμιέρα σήμερα (17/01) για τη παράσταση “Γιάννης το βούδι”

Δύο παραστάσεις έργων με την υπογραφή της ανερχόμενης συγγραφέα από τη Νάξο Ευαγγελίας Γατσωτή ανεβαίνουν αυτή την εβδομάδα: «Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 20/1) και «Γιάννης το βούδι» (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 17/1)