Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΠεριβάλλονΠάρος (Φίλοι Πάρου - Αντιπάρου): Τι είδους αεροδρόμιο θέλουμε;

Πάρος (Φίλοι Πάρου – Αντιπάρου): Τι είδους αεροδρόμιο θέλουμε;

|

Οι Φίλοι της Πάρου & Αντιπάρου (ΦτΠΑ) με ανοιχτή τους επιστολή μέσα από την σελίδα τους μιλάνε για την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου στη Πάρο (προοπτική αναπτυξης σε διεθνές) και τα νέα δεδομένα που θα δημιουργηθούν στο νησί (όπως και στην Αντίπαρο) 

“…. Ας αποφασίσουμε λοιπόν, έστω και «στο παραπέντε» πώς θέλουμε να εξελιχθούν τα νησιά μας μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε ποια Πάρο και Αντίπαρο θέλουμε να ζήσουμε, σε τι κατάσταση θέλουμε να τις παραδώσουμε στη νέα γενιά; Κοσμήματα των Κυκλάδων, με πλούσια ιστορία και παράδοση, αναβαθμισμένα σε ελκυστικό προορισμό ποιοτικών υπηρεσιών και φιλοξενίας ή κορεσμένα νησιά, «καμένα» από την αλόγιστη ανάπτυξη, χρήσιμα ως πέρασμα για παρακάτω; Κάποια άλλα «πράσινα» νησιά (Αστυπάλαια, Τήλος, Χάλκη) μας δείχνουν τον δρόμο. Ας μην μείνουμε εμείς κολλημένοι στα μοντέλα μαζικού τουρισμού του 1980!…. “

Ποιοι το αναφέρουν και γιατί; Αναφερόμαστε στους “Φίλους της Πάρου & Αντιπάρου¨”, οι οποίοι μέσα από την σελίδα τους στο διαδίκτυο (friendsofparos.com) τάσσονται υπέρ της ανάπτυξης του τρέχοντος αεροδρομίου της Πάρου και της Αντιπάρου. Αλλά. Υπάρχει ένα μεγάλο αλλά και εκεί επικεντρώνονται. “Πιστεύουν ότι η μετατροπή του σε διεθνές αεροδρόμιο, χάρη στην επιμήκυνση του διαδρόμου του θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα, εάν αυτό είχε ως αποτέλεσμα σημαντική αύξηση του αριθμού επισκεπτών όσον αφορά την κινητικότητα, την επεξεργασία των απορριμμάτων, την επεξεργασία των λυμάτων, την παροχή πόσιμου νερού, την υγειονομική περίθαλψη κ.λπ. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλοί κάτοικοι θεωρούν, όποια και αν είναι η θέση τους για την κατασκευή ενός διεθνούς αεροδρομίου, ότι το νησί μπορεί να μην είναι έτοιμο για τέτοια υπερφόρτωση χωρίς να εκτελέσει προπαρασκευαστικές εργασίες υποδομής”.

Αναλυτικά, η ανάρτηση των “Φίλοι της Πάρου & Αντιπάρου” (ΦτΠΑ) στη σελίδα τους friendsofparos.com αναφέρει: 

“Το Υπουργείο Μεταφορών προχωράει σε διαγωνισμό για την επέκταση του νέου αεροδρομίου Πάρου και τη μετατροπή του σε διεθνές hub. Tι είδους ‘ανάπτυξη’ περιμένουμε να φέρει αυτό το έργο στα νησιά μας, Πάρο και Αντίπαρο, με εμφανείς πια τις οδυνηρές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής;

Το παλαιό μικρό αεροδρόμιο της Πάρου, που ήταν πλέον ακατάλληλο, έκλεισε και αντικαταστάθηκε το 2016 από το υπάρχον, σε νέα θέση, με αεροδιάδρομο 1400μ. Επιτρέπει σε ελικοφόρα αεροσκάφη να συνδέουν το νησί με την ηπειρωτική χώρα, με ασφάλεια και με αρκετές πτήσεις την ημέρα, ικανοποιώντας τις ανάγκες του τοπικού πληθυσμού και των επισκεπτών.

Ωστόσο, το Υπουργείο αποφάσισε να μετατρέψει το αεροδρόμιο αυτό σε διεθνές, που θα δέχεται πτήσεις από χώρες εντός και εκτός Σένγκεν, με αεροδιάδρομο τουλάχιστον 1800μ., ώστε να επιτρέπει την προσγείωση μεγαλύτερων και πιο ρυπογόνων jets, χωρίς περιορισμούς στον αριθμό και στα ωράρια των πτήσεων και με στόχο τον πολλαπλασιασμό των σημερινών αφίξεων.

Είναι γεγονός ότι το αεροδρόμιο του 2016 στερείται κτιριακών εγκαταστάσεων. Αλλά οι υπεύθυνοι θα πρέπει να εξηγήσουν ποιανών τις ανάγκες θα καλύπτει ο προβλεπόμενος φαραωνικός δεκαεξαπλασιασμός του μεγέθους των κτιρίων, από 750 τ.μ. σε 12.000 τ.μ.

Το σχέδιο προβλέπει το αεροδρόμιο να γίνει και κόμβος/hub! Ώστε σε συνδυασμό με το σχεδιαζόμενο δεύτερο λιμάνι στο Πίσω Λιβάδι, να εξυπηρετεί τη θαλάσσια σύνδεση με πολλά νησιά των Κυκλάδων. Έτσι θα γίνει η Πάρος – πέρασμα, και τουρίστες θα προσγειώνονται μεν, όχι όμως για να μείνουν, αλλά για να φύγουν, προς άλλα, λιγότερο επιβαρυμένα και άρα πιο ελκυστικά Κυκλαδονήσια! Είναι φανερό ότι το έργο περαιτέρω επέκτασης του αεροδρομίου, δεν απειλεί μόνο την ποιότητα ζωής σε όλη τη Δυτική και Νότια Πάρο, αλλά υποβαθμίζει σοβαρά το συνολικό περιβάλλον της Πάρου και Αντιπάρου, που θα αντιμετωπίσει πολύ οξύτερα προβλήματα από τα σημερινά.

Πώς θα ανταποκριθούν τα ήδη κορεσμένα νησιά μας σε αυτές τις προκλήσεις; Με αεροπλάνα μέρα-νύχτα πάνω από τις μοναδικές παραλίες τους, με αύξηση των ρύπων, με ανεπάρκεια αποκομιδής απορριμμάτων, έλλειψη νερού, συχνές διακοπές ρεύματος, προβληματικό internet; Όλοι γνωρίζουμε ότι ήδη υπάρχουν σημαντικά προβλήματα που επείγει να επιλυθούν όπως η ραγδαία αύξηση της δόμησης, οι πολεοδομικές αυθαιρεσίες, η έλλειψης βασικών υποδομών, οδικού δικτύου, επαρκών υπηρεσιών υγείας. Η ειρωνεία είναι ότι το έργο του αεροδρομίου θα χρηματοδοτηθεί από Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Βιώσιμης Ανάπτυξης που στοχεύει σε οικονομία χαμηλών ρύπων, προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, διαφύλαξη και προστασία του περιβάλλοντος και ενίσχυση των περιβαλλοντικά βιώσιμων μεταφορών! Πιθανώς οι αρχές αγνόησαν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή σχετικά με τη δέσμευση των εκπομπών CO2 σε επίπεδο του 2020!

Σε πρόσφατη ομιλία του στον ΣΕΤΕ ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε τη δέσμευσή του για βιώσιμο τουρισμόπου συνδυάζει την οικονομική ανάπτυξη με την περιβαλλοντική αειφορία και προσαρμόζεται στις ελληνικές και ευρωπαϊκές δεσμεύσεις για το κλίμα. Τόνισε την ανάγκη να προωθηθεί η ποιότητα έναντι των ποσοτικών κριτηρίων («να απαλλαγούμε από την τυραννία των αριθμών των αφίξεων»). Ακολούθησε ενδιαφέρουσα αρθρογραφία, (βλ επιφυλλίδα Αλέξη Παπαχελά στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

Το νέο σχέδιο περαιτέρω επέκτασης του αεροδρομίου Πάρου έρχεται όχι να λύσει αλλά να επιδεινώσει τα προβλήματα και είναι σε πλήρη αντίθεση προς την Κυβερνητική και Ευρωπαϊκή πολιτική, ενώ διαβούλευση με τους κατοίκους και αναλυτική ενημέρωση για τη χρησιμότητα του έργου δεν έγινε.

Ας αποφασίσουμε λοιπόν, έστω και «στο παραπέντε» πώς θέλουμε να εξελιχθούν τα νησιά μας μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε ποια Πάρο και Αντίπαρο θέλουμε να ζήσουμε, σε τι κατάσταση θέλουμε να τις παραδώσουμε στη νέα γενιά; Κοσμήματα των Κυκλάδων, με πλούσια ιστορία και παράδοση, αναβαθμισμένα σε ελκυστικό προορισμό ποιοτικών υπηρεσιών και φιλοξενίας ή κορεσμένα νησιά, «καμένα» από την αλόγιστη ανάπτυξη, χρήσιμα ως πέρασμα για παρακάτω; Κάποια άλλα «πράσινα» νησιά (Αστυπάλαια, Τήλος, Χάλκη) μας δείχνουν τον δρόμο. Ας μην μείνουμε εμείς κολλημένοι στα μοντέλα μαζικού τουρισμού του 1980!

Κάποιοι από εμάς που ζούμε είτε μόνιμα είτε για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε Πάρο/Αντίπαρο, πήραμε την πρωτοβουλία, δημιουργήσαμε μια κίνηση κατά της επέκτασης του αεροδρομίου Πάρου και τον Ιούνιο του 2021 προσφύγαμε στο ΣτΕ.

Ελπίζουμε να σας έχουμε μαζί μας! Σας καλούμε να προωθήσετε αυτό το μήνυμα, να το προσυπογράψετε συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα ή/και να μας ακολουθήσετε στη σελίδα @greenparosairport στο facebook. Εννοείται ότι δεν θα εμφανιστεί πουθενά το όνομά σας, χωρίς την άδειά σας.
Στην προσπάθεια για μια βιώσιμη και πράσινη Πάρο είμαστε πολλοί και ενωμένοι!


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αεροδρόμια: Η εικόνα της επιβατικής κίνησης τον Ιανουαρίου, – 33% η Σαντορίνη λόγω εργασιών

Με το “δεξί” η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της χώρας - Πως κινήθηκαν τα αεροδρόμια στο Αιγαίο - Από τη Μυτιλήνη έως τη Ρόδο και τη Σαντορίνη

Βασ. Φλεριανός: Η απόφαση για την ακύρωση του δρώμενου της Παρασκευής και το κάλεσμα διασκέδασης

Ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Βασίλης Φλεριανός σε ανάρτησή του εξηγεί την απόφαση για την ακύρωση του δρώμενου της Παρασκευής των Αποκριών ...

Taste Atlas: Ποια ελληνικά πιάτα με αυγά βρίσκονται στη λίστα με τα 50 καλύτερα στον κόσμο;

Η ελληνική κουζίνα αναδείχτηκε φέτος η καλύτερη στον κόσμο, αφήνοντας πίσω της την ιταλική και άλλες διάσημες κουζίνες

Το τέλος του κινηματογράφου που ξέραμε – Σενάρια, ταινίες και ερμηνείες με… τεχνητή νοημοσύνη!

Σε ποια φιλμ εφαρμόζεται ήδη, ποιες είναι οι αντιδράσεις και γιατί το θέμα της τεχνολογίας απασχολεί από τα Όσκαρ μέχρι το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Μυτιλήνη: Νεκρή μετανάστρια μέσα σε βάρκα που ήρθε από τις τουρκικές ακτές

Στη βάρκα επέβαιναν και άλλοι 18 πρόσφυγες και μετανάστες που εντοπίστηκαν από στελέχη του Λιμενικού Σώματος

Κων. Καζάκος: “Μεγάλωσα με τον Καμπανέλλη μέσα στο σπίτι μας” (video)

Ο Κωνσταντίνος Καζάκος έρχεται στη Νάξο με τη θεατρική παράσταση "Αγουρα Κεράσια" και μιλάει στο Νίκο Σκορδιαλό για θέατρο, τηλεόραση και τον .. Καμπανέλλη (video)

Πρόταση Ημέρας: Η Μαριέττα Γαλάνη μας προτείνει Ζουμερό κέικ λεμόνι με φρέσκο ξινοτύρι Πιτταρά

Ζουμεροό κέικ 🍰 🍋🍋🍋🍋 λεμόνι με φρέσκο ξινοτύρι Πιτταρά - Η πρόταση ημέρας από την αγαπητή σεφ Μαριέττα Γαλάνη

Naxos Medical: Ιατρείο 24/02) από τον γιατρό ρευματολόγο Κωνσταντίνο Γεωργανά

Πότε και πως μπορείτε να κλείσετε ραντεβού με τον γιατρό ρευματολόγο Κωνσταντίνο Γεωργανά στο Naxos Medical

Πανναξιακός ΑΟΚ: Σήμερα (23/02) έχει ντέρμπι .. ανόδου με Μελίσσια (video)

Δείτε που μπορείτε να παρακολουθήσετε το ντέρμπι του ΔΑΚ Νάξου μεταξύ Πανναξιακού ΑΟΚ - Μελίσσια (video)

Ολυμπιακός: Ένα ποδοσφαιρικό διαμάντι από τη Νάξο γεννιέται στον “Θρύλο”

Ποιος είναι ο 13χρονος που φοράει τη φανέλα του Ολυμπιακού και κάνει τα πρώτα του βήματα

Κυκλάδες (Σαντορίνη – Αμοργός): Παγώνουν οι κρατήσεις, τι λένε οι αρμόδιοι

Μείωση 15% από τους tour operators και 50% από τους μεμονωμένους τουρίστες - Τι λένε σε Σαντορίνη - Αμοργό και Πάρο

Νάξος – Αεροδρόμιο: Τον Μάρτιο θα κλείσει για τρεις εβδομάδες λόγω εργασιών αναβάθμισης

Οι εργασίες καλά κρατούν στο αεροδρόμιο της Νάξου - Ερχεται αναστολή λειτουργίας λόγω εργασιών στο διάδρομο προσγείωσης - απογείωσης για δια πλάτυνση

Η μεγάλη απόδραση: 27.000 σολομοί το «έσκασαν» από ιχθυοτροφείο

Οι περιβαλλοντολόγοι εκφράζουν ανησυχία για τις επιπτώσεις στο οικοσύστημα.

Κακοκαιρία “Coral”: Η Νάξος ξύπνησε με 0 βαθμούς θερμοκρασία και αίσθηση ψύχους στους – 4

Πως ξύπνησαν σήμερα (21/02) οι Κυκλάδες - Με αίσθηση ψύχους στους -4 βαθμούς η Απείρανθος και Κωμιακή... Πως είναι οι υπόλοιπες Κυκλάδες

Άκης Τσελέντης: “Ας ελπίσουμε ότι πιθανή εκροή λάβας τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες να είναι ήπια “

"Μπορεί τα τελευταία δύο 24ωρα να βιώσατε μια δραστική μείωση των σεισμών, αυτοί όμως εξακολουθούν να συμβαίνουν με μεγέθη που δεν τους καταλαβαίνετε."

Νάξος: Παγετός στο δρόμο προς Κεραμωτή, προσοχή στους οδηγούς (video)

Ορεινή Νάξος.. Χιόνισε τα ξημερώματα του Σαββάτου, η θερμοκρασία στους μηδέν βαθμούς και παγετός στο δρόμο. Προσοχή (video)

Sea Jets: Σε Σχοινούσα και Ηρακλειά φέτος θα δούμε το “Champion Jet 3” (pinakas)

To "Champion Jet 3" αναλαμβάνει να καλύψει τις δρομολογιακές ανάγκες του καλοκαιριού σε Σχοινούσα - Ηρακλειά ενώνοντας με Νάξο και Κουφονήσια (πίνακας)

Σαντορίνη – Λέκκας: Δύο τα σενάρια “Σταδιακή αποκλιμάκωση ή σεισμός 6 Ρίχτερ”

Επίσκεψη Λέκκα - Ευελπίδου στην Σαντορίνη - Οι συζητήσεις, οι διαπιστώσεις και τα δύο βασικά σενάρια που υπάρχουν στο τραπέζι από ΕΚΠΑ

Κυκλάδες: Οι Ασφαλιστικές εξαιρούν τον .. σεισμό από ανανεώσεις συμβολαίων (!!!)

Οι ασφαλιστικές εξαιρούν τον… σεισμό από τις ανανεώσεις συμβολαίων σε νησιά των Κυκλάδων - Ποια νησιά είναι στο επίκεντρο