Κυριακή, 27 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΠεριβάλλονΠάρος (Φίλοι Πάρου - Αντιπάρου): Τι είδους αεροδρόμιο θέλουμε;

Πάρος (Φίλοι Πάρου – Αντιπάρου): Τι είδους αεροδρόμιο θέλουμε;

|

Οι Φίλοι της Πάρου & Αντιπάρου (ΦτΠΑ) με ανοιχτή τους επιστολή μέσα από την σελίδα τους μιλάνε για την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου στη Πάρο (προοπτική αναπτυξης σε διεθνές) και τα νέα δεδομένα που θα δημιουργηθούν στο νησί (όπως και στην Αντίπαρο) 

“…. Ας αποφασίσουμε λοιπόν, έστω και «στο παραπέντε» πώς θέλουμε να εξελιχθούν τα νησιά μας μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε ποια Πάρο και Αντίπαρο θέλουμε να ζήσουμε, σε τι κατάσταση θέλουμε να τις παραδώσουμε στη νέα γενιά; Κοσμήματα των Κυκλάδων, με πλούσια ιστορία και παράδοση, αναβαθμισμένα σε ελκυστικό προορισμό ποιοτικών υπηρεσιών και φιλοξενίας ή κορεσμένα νησιά, «καμένα» από την αλόγιστη ανάπτυξη, χρήσιμα ως πέρασμα για παρακάτω; Κάποια άλλα «πράσινα» νησιά (Αστυπάλαια, Τήλος, Χάλκη) μας δείχνουν τον δρόμο. Ας μην μείνουμε εμείς κολλημένοι στα μοντέλα μαζικού τουρισμού του 1980!…. “

Ποιοι το αναφέρουν και γιατί; Αναφερόμαστε στους “Φίλους της Πάρου & Αντιπάρου¨”, οι οποίοι μέσα από την σελίδα τους στο διαδίκτυο (friendsofparos.com) τάσσονται υπέρ της ανάπτυξης του τρέχοντος αεροδρομίου της Πάρου και της Αντιπάρου. Αλλά. Υπάρχει ένα μεγάλο αλλά και εκεί επικεντρώνονται. “Πιστεύουν ότι η μετατροπή του σε διεθνές αεροδρόμιο, χάρη στην επιμήκυνση του διαδρόμου του θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα, εάν αυτό είχε ως αποτέλεσμα σημαντική αύξηση του αριθμού επισκεπτών όσον αφορά την κινητικότητα, την επεξεργασία των απορριμμάτων, την επεξεργασία των λυμάτων, την παροχή πόσιμου νερού, την υγειονομική περίθαλψη κ.λπ. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλοί κάτοικοι θεωρούν, όποια και αν είναι η θέση τους για την κατασκευή ενός διεθνούς αεροδρομίου, ότι το νησί μπορεί να μην είναι έτοιμο για τέτοια υπερφόρτωση χωρίς να εκτελέσει προπαρασκευαστικές εργασίες υποδομής”.

Αναλυτικά, η ανάρτηση των “Φίλοι της Πάρου & Αντιπάρου” (ΦτΠΑ) στη σελίδα τους friendsofparos.com αναφέρει: 

“Το Υπουργείο Μεταφορών προχωράει σε διαγωνισμό για την επέκταση του νέου αεροδρομίου Πάρου και τη μετατροπή του σε διεθνές hub. Tι είδους ‘ανάπτυξη’ περιμένουμε να φέρει αυτό το έργο στα νησιά μας, Πάρο και Αντίπαρο, με εμφανείς πια τις οδυνηρές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής;

Το παλαιό μικρό αεροδρόμιο της Πάρου, που ήταν πλέον ακατάλληλο, έκλεισε και αντικαταστάθηκε το 2016 από το υπάρχον, σε νέα θέση, με αεροδιάδρομο 1400μ. Επιτρέπει σε ελικοφόρα αεροσκάφη να συνδέουν το νησί με την ηπειρωτική χώρα, με ασφάλεια και με αρκετές πτήσεις την ημέρα, ικανοποιώντας τις ανάγκες του τοπικού πληθυσμού και των επισκεπτών.

Ωστόσο, το Υπουργείο αποφάσισε να μετατρέψει το αεροδρόμιο αυτό σε διεθνές, που θα δέχεται πτήσεις από χώρες εντός και εκτός Σένγκεν, με αεροδιάδρομο τουλάχιστον 1800μ., ώστε να επιτρέπει την προσγείωση μεγαλύτερων και πιο ρυπογόνων jets, χωρίς περιορισμούς στον αριθμό και στα ωράρια των πτήσεων και με στόχο τον πολλαπλασιασμό των σημερινών αφίξεων.

Είναι γεγονός ότι το αεροδρόμιο του 2016 στερείται κτιριακών εγκαταστάσεων. Αλλά οι υπεύθυνοι θα πρέπει να εξηγήσουν ποιανών τις ανάγκες θα καλύπτει ο προβλεπόμενος φαραωνικός δεκαεξαπλασιασμός του μεγέθους των κτιρίων, από 750 τ.μ. σε 12.000 τ.μ.

Το σχέδιο προβλέπει το αεροδρόμιο να γίνει και κόμβος/hub! Ώστε σε συνδυασμό με το σχεδιαζόμενο δεύτερο λιμάνι στο Πίσω Λιβάδι, να εξυπηρετεί τη θαλάσσια σύνδεση με πολλά νησιά των Κυκλάδων. Έτσι θα γίνει η Πάρος – πέρασμα, και τουρίστες θα προσγειώνονται μεν, όχι όμως για να μείνουν, αλλά για να φύγουν, προς άλλα, λιγότερο επιβαρυμένα και άρα πιο ελκυστικά Κυκλαδονήσια! Είναι φανερό ότι το έργο περαιτέρω επέκτασης του αεροδρομίου, δεν απειλεί μόνο την ποιότητα ζωής σε όλη τη Δυτική και Νότια Πάρο, αλλά υποβαθμίζει σοβαρά το συνολικό περιβάλλον της Πάρου και Αντιπάρου, που θα αντιμετωπίσει πολύ οξύτερα προβλήματα από τα σημερινά.

Πώς θα ανταποκριθούν τα ήδη κορεσμένα νησιά μας σε αυτές τις προκλήσεις; Με αεροπλάνα μέρα-νύχτα πάνω από τις μοναδικές παραλίες τους, με αύξηση των ρύπων, με ανεπάρκεια αποκομιδής απορριμμάτων, έλλειψη νερού, συχνές διακοπές ρεύματος, προβληματικό internet; Όλοι γνωρίζουμε ότι ήδη υπάρχουν σημαντικά προβλήματα που επείγει να επιλυθούν όπως η ραγδαία αύξηση της δόμησης, οι πολεοδομικές αυθαιρεσίες, η έλλειψης βασικών υποδομών, οδικού δικτύου, επαρκών υπηρεσιών υγείας. Η ειρωνεία είναι ότι το έργο του αεροδρομίου θα χρηματοδοτηθεί από Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Βιώσιμης Ανάπτυξης που στοχεύει σε οικονομία χαμηλών ρύπων, προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, διαφύλαξη και προστασία του περιβάλλοντος και ενίσχυση των περιβαλλοντικά βιώσιμων μεταφορών! Πιθανώς οι αρχές αγνόησαν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή σχετικά με τη δέσμευση των εκπομπών CO2 σε επίπεδο του 2020!

Σε πρόσφατη ομιλία του στον ΣΕΤΕ ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε τη δέσμευσή του για βιώσιμο τουρισμόπου συνδυάζει την οικονομική ανάπτυξη με την περιβαλλοντική αειφορία και προσαρμόζεται στις ελληνικές και ευρωπαϊκές δεσμεύσεις για το κλίμα. Τόνισε την ανάγκη να προωθηθεί η ποιότητα έναντι των ποσοτικών κριτηρίων («να απαλλαγούμε από την τυραννία των αριθμών των αφίξεων»). Ακολούθησε ενδιαφέρουσα αρθρογραφία, (βλ επιφυλλίδα Αλέξη Παπαχελά στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

Το νέο σχέδιο περαιτέρω επέκτασης του αεροδρομίου Πάρου έρχεται όχι να λύσει αλλά να επιδεινώσει τα προβλήματα και είναι σε πλήρη αντίθεση προς την Κυβερνητική και Ευρωπαϊκή πολιτική, ενώ διαβούλευση με τους κατοίκους και αναλυτική ενημέρωση για τη χρησιμότητα του έργου δεν έγινε.

Ας αποφασίσουμε λοιπόν, έστω και «στο παραπέντε» πώς θέλουμε να εξελιχθούν τα νησιά μας μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε ποια Πάρο και Αντίπαρο θέλουμε να ζήσουμε, σε τι κατάσταση θέλουμε να τις παραδώσουμε στη νέα γενιά; Κοσμήματα των Κυκλάδων, με πλούσια ιστορία και παράδοση, αναβαθμισμένα σε ελκυστικό προορισμό ποιοτικών υπηρεσιών και φιλοξενίας ή κορεσμένα νησιά, «καμένα» από την αλόγιστη ανάπτυξη, χρήσιμα ως πέρασμα για παρακάτω; Κάποια άλλα «πράσινα» νησιά (Αστυπάλαια, Τήλος, Χάλκη) μας δείχνουν τον δρόμο. Ας μην μείνουμε εμείς κολλημένοι στα μοντέλα μαζικού τουρισμού του 1980!

Κάποιοι από εμάς που ζούμε είτε μόνιμα είτε για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε Πάρο/Αντίπαρο, πήραμε την πρωτοβουλία, δημιουργήσαμε μια κίνηση κατά της επέκτασης του αεροδρομίου Πάρου και τον Ιούνιο του 2021 προσφύγαμε στο ΣτΕ.

Ελπίζουμε να σας έχουμε μαζί μας! Σας καλούμε να προωθήσετε αυτό το μήνυμα, να το προσυπογράψετε συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα ή/και να μας ακολουθήσετε στη σελίδα @greenparosairport στο facebook. Εννοείται ότι δεν θα εμφανιστεί πουθενά το όνομά σας, χωρίς την άδειά σας.
Στην προσπάθεια για μια βιώσιμη και πράσινη Πάρο είμαστε πολλοί και ενωμένοι!


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Να σώσουμε τον Εναέριο της Νάξου, ένα ένα κομμάτι της ψυχής μας

Ένα μοναδικό μνημείο δουλειάς και ζωής αργοπεθαίνει. Μαζί του κινδυνεύουμε να χάσουμε ένα ζωντανό κομμάτι της ιστορίας μας.

Amorgos Trail Challenge 2025: Τρέξε με την καρδιά σου στα μονοπάτια της Αμοργού

Στις 10 και 11 Μαΐου 2025, η Αμοργός σε καλεί να ζήσεις μια αυθεντική εμπειρία τρεξίματος, μέσα στη φύση, την παράδοση και την ψυχή του Αιγαίου.

Αλλοίωση αποτελέσματος στο Πανναξιακός – Θύελλα (1-1): Δεν δόθηκε καθαρό πέναλτι στο 90’!

Σε φάση εντός περιοχής, ο Μανούσος της Θύελλας έκανε ξεκάθαρο χέρι, με τον διαιτητή να υποδεικνύει φάουλ εκτός περιοχής — παρότι το σημείο της παράβασης ήταν ξεκάθαρα μέσα στη μεγάλη περιοχή.

Πανναξιακός – Θύελλα Καμαρίου 1-1 (ΤΕΛΙΚΟ)

Ο Πανναξιακός μόνο με νίκη θα μπορούσε να στεφθεί πρωταθλητής, ενώ η Θύελλα Καμαρίου αναδείχθηκε πρωταθλήτρια με την ισοπαλία.

Πρ. Διάταγμα: Αντιδράσεις για την οριοθέτηση των οικισμών

Οι περιορισμοί που έθεσε το ΣτΕ θα οδηγήσουν στη μείωση της οικοδομησιμότητας οικοπέδων που βρίσκονται στα όρια, αναφέρουν όσοι αντιδρούν

Γλυπτά Παρθενώνα: Εκλεισε η συμφωνία για την επιστροφή στην Ελλάδα

Έκλεισε: Αυτή είναι η συμφωνία για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα

Υπαίθριες Δανειστικές Βιβλιοθήκες – Κέα: Αγκαλιάζει τη φιλαναγνωσία

Τρεις νέες δανειστικές βιβλιοθήκες στην Ιουλίδα, τις Ποίσσες και την Κάτω Μεριά – Μια πρωτοβουλία πολιτισμού ανοιχτή σε όλους

Σαντορίνη: Ετοιμη και ασφαλής να υποδεχθεί τους επισκέπτες της

Διαβεβαιώσεις από επιστήμονες και ξενοδόχους για την κατάσταση στο νησί – Έμφαση στην ανάγκη σύγχρονων υποδομών και αντιμετώπιση του ζητήματος της εύρεσης προσωπικού

Βατικανό: Το τελευταίο “αντίο”, πέρασε στην ιστορία ο Πάπας Φραγκίσκος

Σε κλίμα συγκίνησης το "ύστατο χαίρε" στον Πάπα Φραγκίσκο - Πέρασε στην ιστορία ως ο Πάπας των Φτωχών

Νάξος – Β. Φλεριανός: “Η ιστορία του Πανναξιακού, είναι οι άνθρωποί του”

Ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού και άνθρωπος του αθλητισμού, ο Βασίλης Φλεριανός αποχαιρετά (για δεύτερη φορά) με τον δικό του τρόπο τον Στέφανο Μαστρογιαννόπουλο

Νάξος: Καλό ταξίδι …Γιώργο, σου άξιζε ένα καλύτερο μέρος να ζήσεις

Μία φίλη και μέλος της Φιλοζωϊκής Νάξου αποχαιρετά με έναν ιδιαίτερο τρόπο μία γάτα που έφυγε... Διαβάστε το λόγο...

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο τραπεζικός Νίκος Ι. Μαργαρίτης

Εφυγε από τη ζωή ο Νίκος Ι. Μαργαρίτης - Η κηδεία θα γίνει την Τετάρτη 10:30 στο νεκροταφείο Ζωγράφου στον Ιερό Ναό Κωνσταντίνου και Ελένης

Κουφονήσια: Σημαία 40 m2 σκεπάζει το νησί, τάμα στον Αη Γιώργη που γιορτάζει (video)

Για δεύτερη σερί χρονιά, πάνω από το Κουφονήσι κυματίζει μία τεράστια σημαία ... Ποιος ο λόγος; Ποιος την τοποθέτησε και γιατί; (video)

Νάξος – Αστυνομία: Σύλληψη έξι ατόμων για διακίνηση κοκαΐνης και κάνναβης

Συνελήφθησαν στη Νάξο από Αστυνομικούς του ΑΤ Νάξου έξι άτομα για διακίνηση κοκαΐνης και κάνναβης

Νάξος – Βασ. Κόκκοτας: Αντίο στο φίλο και συνεργάτη Βαγγέλη Γαλατερό

Ο πρώην Δήμαρχος Νάξου, Βασίλης Κόκκοτας αποχαιρετά το φίλο και συνεργάτη του στον Δήμο Νάξου Βαγγέλη Γαλατερό

Blue Star Ferries: 220 επιβάτες έβγαλαν εισιτήριο για Σύρο, ενώ πήγαιναν Πειραιά (!!!)

Επικράτησε το αδιαχώρητο όταν λίγο μετά τις 22:30 αφίχθη το Blue Star Mykonos καθώς στο λιμάνι περίμεναν 1.015 άτομα - Η ανακοίνωση της εταιρείας

Aegean Airlines: Πτήση προς Ρόδο πήγε .. Κω, δεν προσγειώθηκε στη Νάξο

προβλήματα στις αεροπορικές πτήσεις της Aegean Airlines και Olympic Air λόγω κακών καιρικών συνθηκών

Κυκλάδες: Πώς βρέθηκαν 155 επιβάτες του «Blue Star Μύκονος» να ταξιδεύουν για Πειραιά με εισιτήριο για Σύρο;

Οι επιβάτες αρνήθηκαν να αποβιβαστούν και ήθελαν να συνεχίσουν για Πειραιά, μολονότι το εισιτήριό τους είχε δηλωμένο τελικό προορισμό τη Σύρο

Αλλοίωση αποτελέσματος στο Πανναξιακός – Θύελλα (1-1): Δεν δόθηκε καθαρό πέναλτι στο 90’!

Σε φάση εντός περιοχής, ο Μανούσος της Θύελλας έκανε ξεκάθαρο χέρι, με τον διαιτητή να υποδεικνύει φάουλ εκτός περιοχής — παρότι το σημείο της παράβασης ήταν ξεκάθαρα μέσα στη μεγάλη περιοχή.