Προβλήματα εντοπίζει η ΕΛΜΕ Πάρου-Αντίπαρου αναφορικά με τα κενά εκπαιδευτικών που καταγράφονται στα σχολεία της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Η καταγραφή
Λιγότερο από τρεις εβδομάδες απομένουν για τις διακοπές των Χριστουγέννων και οι καταγγελίες εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για τα κενά στα σχολεία πληθαίνουν. Μεγάλο πρόβλημα φαίνεται πως αντιμετωπίζει και η ειδική αγωγή, ενώ οι συγχωνεύσεις τμημάτων – ως απόρροια των κενών, όπως καταγγέλλεται εδώ και μήνες – συνθέτουν ένα «εκρηκτικό» μείγμα εν μέσω μάλιστα κορωνοϊού.
Ας δούμε όμως και την σχετική ανακοίνωαη από την ΕΛΜΕ Πάρου σχετικά με τις ελλείψεις που υπάρχουν στη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στα σχολεία Πάρου και Αντιπάρου… Οπως καταγγέλλει η ΕΛΜΕ, στα αιτήματα για κάλυψη των διδακτικών αναγκών, το υπουργείο απάντησε με τη συνήθη πρακτική των συγχωνεύσεων, τις τρίτες αναθέσεις και την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών. «Παρά και τα απαράδεκτα αυτά ημίμετρα, το πρόβλημα δεν αντιμετωπίστηκε στο σύνολό του», τονίζει η ΕΛΜΕ, που παραθέτει και σχετικό αναλυτικό πίνακα με όλα τα καταγεγραμμένα κενά.
Η ανακοίνωση
Παρά τις διαβεβαιώσεις της Υπουργού Παιδείας κυρίας Ν. Κεραμέως ότι τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία είναι απόρροια των αδειών και της συνταξιοδότησης αρκετών εκπαιδευτικών, σήμερα, τρεις μήνες περίπου μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εξακολουθούν να υφίστανται κενά που δεν οφείλονται σε κανέναν από τους παραπάνω λόγους αλλά στην ολιγωρία του Υπουργείου.
Στα αιτήματα του κλάδου για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών, το ΥΠΑΙΘ απάντησε με τις συντμήσεις τμημάτων σε πολλές περιοχές της χώρας, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, μέσω των υποχρεωτικών υπερωριών για τις ανάγκες της υπηρεσίας, και τις δεύτερες και τρίτες αναθέσεις. Ωστόσο, παρά και τα απαράδεκτα αυτά ημίμετρα, το πρόβλημα δεν αντιμετωπίστηκε στο σύνολό του.
Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο σε αρκετά σχολεία να λειτουργούν διογκωμένα τμήματα κατευθύνσεων Λυκείου με 25 και 27 μαθητές ή να μην υπάρχoυν συνάδελφοι για να διδάξουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα κατεύθυνσης ή μαθήματα Λυκείου που εξετάζονται με τράπεζα θεμάτων ή να αναγκάζονται οι μαθητές να επιλέγουν άλλη ξένη γλώσσα από αυτή που είχαν διδαχτεί το προηγούμενο σχολικό έτος.
Στο πλαίσιο αυτό, επειδή, όπως ορίζει το Σύνταγμα της χώρας μας, η εκπαίδευση αποτελεί δημόσιο αγαθό, δηλαδή παρέχεται δωρεάν από το κράτος και όλοι ανεξαιρέτως έχουν ισότιμη πρόσβαση σε αυτό, απαιτούμε από τους αρμοδίους του Υ.ΠΑΙ.Θ να προβούν στις προβλεπόμενες ενέργειες για την κάλυψη των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό και στη συνέχεια, αφού εξασφαλίσουν στο δημόσιο σχολείο όλες τις προϋποθέσεις που ορίζει το Σύνταγμα για την ομαλή λειτουργία του, ας έρθουν να το αξιολογήσουν κι αυτό και τους εκπαιδευτικούς του.
Στη συνέχεια παρατίθεται πίνακας με τα εκπαιδευτικά κενά που υφίστανται αυτή τη στιγμή στα σχολεία των δήμων Πάρου και Αντιπάρου.