Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠαιδείαΚυκλάδες - Εκπαιδευτικοί: Μόνιμη τηλεκπαίδευση στα «μικρονήσια» ; Ξεχάστε το κ.Μονογυιού!

Κυκλάδες – Εκπαιδευτικοί: Μόνιμη τηλεκπαίδευση στα «μικρονήσια» ; Ξεχάστε το κ.Μονογυιού!

|

Σκληρή και καυστική απάντηση από το σύνολο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των Κυκλάδων – “ Ο «Δάσκαλος» είναι αναντικατάστατος!  – Να ιδρυθούν νέα σχολεία σε όλα τα νησιά!

 

“…. Σε μια περιοχή όμως, όπως τα μικρά Κυκλαδονήσια, όπου οι σχολικές υποδομές είναι ακόμα περισσότερο αναγκαίες λόγω της απομόνωσης των κατοίκων, των περιορισμένων δρομολογίων, της δυσκολίας μετακίνησης, των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών και γενικότερα των ιδιαίτερα σκληρών και δύσκολων συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι και τα παιδιά, οι σχολικές υποδομές και οι εκπαιδευτικοί είναι ακόμα περισσότερο απαραίτητοι (αναγκαίοι) για τη μόρφωση, την υγιή ψυχική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και των μαθητών, αλλά και για την ισόρροπη κοινωνική και πολιτική ζωή όλης της τοπικής κοινωνίας…”

Ποιός ή ποιοι το αναφέρουν αυτό; Τα μέλη των σωματείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κυκλάδων ως απάντηση στην πρόταση που κατέθεσε η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Μονογυϊού σχετικά με την δημιουργία μόνιμων δομών τηλεκπαίδευσης στα μικρά νησιά.. Και όπως αναφέρουν στον επίλογο της ανάρτησης ” Επειδή λοιπόν είμαστε δάσκαλοι και όχι ρομπότ και έχουμε τεκμηριωμένη άποψη για το λειτούργημά μας… Ούτε κουβέντα για καθιέρωση της τηλεκπαίδευσης  σε οποιοδήποτε νησί των Κυκλάδων.  Ούτε κουβέντα για αντικατάσταση των εκπαιδευτικών από οθόνες. Κάθε τέτοια προσπάθεια θα μας βρει απέναντι όλους μαζί  και θα πέσει στο κενό… ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:  Να ιδρυθούν νέα σχολεία σε όλα τα νησιά που χρειάζονται  Να γίνουν μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα εκπαιδευτικά κενά σε όλα τα σχολεία των Κυκλάδων”.

Αναλυτικά η ανακοίνωση που εξέδωσαν τα σωματεία εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Μόνιμη τηλεκπαίδευση στα «μικρονήσια» ;

Ξεχάστε το κ.Μονογυιού!

Ο «Δάσκαλος» είναι αναντικατάστατος!

Να ιδρυθούν νέα σχολεία σε όλα τα νησιά!

Με έκπληξη διαβάσαμε πριν λίγες μέρες την επερώτηση κυβερνητικής βουλευτίνας , εκλεγμένης στις Κυκλάδες , προς την Υπ. Παιδείας  , αν σκοπεύει να δημιουργήσει μόνιμες ειδικές δομές τηλεκπαίδευσης στα μικρονήσια των Κυκλάδων, στα οποία δεν υπάρχουν ήδη σχολικές μονάδες. Και λέμε με έκπληξη γιατί δεν περιμέναμε από μια βουλευτίνα των Κυκλάδων, να υποστηρίζει ότι στην τόσο ευαίσθητη νησιωτική περιοχή των Κυκλάδων, θα μπορούσαν οι οθόνες των υπολογιστών και των κινητών τηλεφώνων να αντικαταστήσουν τη φυσική παρουσία των εκπαιδευτικών.

Σε μια περιοχή όμως, όπως τα μικρά Κυκλαδονήσια, όπου οι σχολικές υποδομές είναι ακόμα περισσότερο αναγκαίες λόγω της απομόνωσης των κατοίκων, των περιορισμένων δρομολογίων, της δυσκολίας μετακίνησης, των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών και γενικότερα των ιδιαίτερα σκληρών και δύσκολων συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι και τα παιδιά, οι σχολικές υποδομές και οι εκπαιδευτικοί είναι ακόμα περισσότερο απαραίτητοι (αναγκαίοι) για τη μόρφωση, την υγιή ψυχική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και των μαθητών, αλλά και για την ισόρροπη κοινωνική και πολιτική ζωή όλης της τοπικής κοινωνίας.

 Δυστυχώς λοιπόν καλούμαστε ως εκπαιδευτικοί, ως δημόσιοι λειτουργοί, ως εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων στις Κυκλάδες να πούμε άλλη μια φορά το αυτονόητο:

@ Ο εκπαιδευτικός είναι αναντικατάστατος. Καμία οθόνη δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού στο σχολείο, τη ζωντανή σχολική ζωή, το μάθημα, την πραγματική επαφή μαθητή και δασκάλου, την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πράξης, την ανάγκη των μαθητών να μάθουν, να επικοινωνήσουν, να αισθανθούν  , να αλληλεπιδράσουν.

@ Η τηλεκπαίδευση ξεκίνησε ως ένα φιάσκο και συνεχίζεται ως ένα φιάσκο, εις βάρος των μαθητών μας, των οικογενειών τους και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών είναι επίσημα εκτός τηλεκπαίδευσης (έλλειψη μέσων και διαδικτύου) η πλειοψηφία των μαθητών συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση μέσω κινητών τηλεφώνων, τα προβλήματα σύνδεσης, ήχου επικοινωνίας είναι αδιάλειπτα.  Εξάλλου όλες οι μελέτες και οι έρευνες που δημοσιεύτηκαν σχετικά με την τηλεκπαίδευση και τις συνέπειές της στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς το αποδεικνύουν περίτρανα. Ενδεικτικά η τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εφημερίδα Καθημερινή , σχετικά με τις επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές στα δημόσια σχολεία, αναφέρει ότι το 71,5% των μαθητών καταβάλλεται από άγχος, το 63% από ψυχική εξάντληση, το 45% από θλίψη, κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης. Ενώ το 73% των μαθητών δήλωσε ότι έχει εμπεδώσει λίγο ή καθόλου την ύλη. Η διάσπαση προσοχής των μαθητών αναγνωρίστηκε επίσης σε ποσοστό άνω του 80% ! (https://www.kathimerini.gr/society/561247486/agchos-thlipsi-roytina-diaspasi-prosochis-sta-tilemathimata/)

@ Η τηλεκπαίδευση είναι μια σκληρή, νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση στον χώρο της εκπαίδευσης που ωθεί σε νέες ευέλικτες σχέσεις εργασίας και διάλυση των εργαζομένων. Η νέα λογική της τηλεκπαίδευσης θέλει τους συναδέλφους μας «αναλώσιμους» συμβασιούχους «μιας χρήσης», όπως έγινε με τους τριμηνίτες αναπληρωτές αλλά και με τους συναδέλφους της ενισχυτικής διδασκαλίας που θα εργαστούν μόνο εξ αποστάσεως για όλο το υπόλοιπο της φετινής χρονιάς!  

@ Την ίδια στιγμή ,οι γονείς των μαθητών μας, πιθανόν τηλεργαζόμενοι και οι ίδιοι ,καλούνται να αναμετρηθούν με τα έξοδα που απαιτούνται ώστε να μπορέσουν τα παιδιά τους να μην αισθανθούν αποκλεισμένα και να τους παρέχουν όλα όσα απαιτεί η συμμετοχή στην εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση. Αυτά , όταν αμφότεροι εκπαιδευτικοί (και ιδιαίτερα οι αναπληρωτές) και γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι με την απειλή της ανεργίας (για κάποιους γονείς η ανεργία είναι ήδη πραγματικότητα), την καταστρατήγηση των ωραρίων και της βίαιης εισβολής της κάμερας στον ιδιωτικό τους χώρο μέσω της τηλεργασίας.

Κ. Μονογυιού,

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές πως για κάθε παιδί η τηλεκπαίδευση είναι μια βασανιστική , ατελέσφορη και αρκετές φορές ανεφάρμοστη διαδικασία ,που μόνο εκπαίδευση δεν είναι! Ιδιαίτερα τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών, τα προσφυγόπουλα, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, τα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών, τα παιδιά που διαβιούν σε μη υποστηρικτικό οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον, όπως πολλά παιδιά που ζουν στα νησιά των Κυκλάδων, εξωθούνται στην ενσωμάτωση της σχολικής αποτυχίας και στον σχολικό αποκλεισμό!

Αντί λοιπόν για τηλεκπαίδευση αυτό που θα έπρεπε να ζητάτε για τα μικρά νησιά είναι ίδρυση νέων σχολείων, κτίρια και σχολικές εγκαταστάσεις, νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές για τα παιδιά, ιατρικο και νοσηλευτικό προσωπικό!!!

Αντ αυτού εσείς προτείνετε τα νησιά αυτά και οι κάτοικοί τους να παραμείνουν στην απομόνωση, στην εξαίρεση και στον αποκλεισμό από το πραγματικό αγαθό της μόρφωσης και της παιδείας.

 

Επειδή λοιπόν είμαστε δάσκαλοι και όχι ρομπότ και έχουμε τεκμηριωμένη άποψη για το λειτούργημά μας…

Ούτε κουβέντα για καθιέρωση της τηλεκπαίδευσης

σε οποιοδήποτε νησί των Κυκλάδων.

Ούτε κουβέντα για αντικατάσταση των εκπαιδευτικών από οθόνες.

Κάθε τέτοια προσπάθεια θα μας βρει απέναντι όλους μαζί

 και θα πέσει στο κενό…

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Να ιδρυθούν νέα σχολεία σε όλα τα νησιά που χρειάζονται

Να γίνουν μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα εκπαιδευτικά κενά σε όλα τα σχολεία των Κυκλάδων.

 

Την κοινή ανακοίνωση προσυπογράφουν τα Διοικητικά Συμβούλια των ακόλουθων εκπαιδευτικών σωματείων των Κυκλάδων:

Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σύρου, Τήνου, Μυκόνου

Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πάρου-Αντιπάρου

Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Άνδρου

Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δονούσα: Στη βουλή μέσω ερώτησης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μέσω ερώτησης από τον Μ. Καφούρο

Μ. Καφούρος: "Άνιση μεταχείριση επί σειρά ετών υφίσταται η Δονούσα στις ακτοπλοϊκές της συνδέσεις"

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Τι κάνουν Αμερικανοί Φοιτητές στη Σύρο;

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου συνεργάζεται με την τοπική κοινωνία της Σύρου και υποδέχεται φοιτητές του Πανεπιστημίου WPI

Νάξος – Β. Κατσαράς: “Διευρύνεται η σεζόν μέσα από σταθερά βήματα προβολής” (video)

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Βαγγέλης Κατσαράς μιλάει για την διεθνή έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο και τη προσπάθεια που γίνεται για την διεύρυνση της σεζόν μέσα από σταθερά βήματα και με κατεύθυνση στον εναλλακτικό τουρισμό (video)

Κυκλάδες – Πολεοδομικό: Τι χτίζεις και που σε Μύκονο και Σαντορίνη

Τα δύο σχέδια της πολεοδομικής μεταρρύθμισης θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και θα εγκριθούν με Π.Δ. - Οι νέες κατοικίες δεν θα μπορούν να ενταχθούν στο σύστημα Αirbnb, ενώ απαγορεύονται οι πισίνες σε όλες τις νέες άδειες λόγω λειψυδρίας

Νάξος – Φιλώτι: Γιατί πρέπει να σωθεί η “Πηγή της Καμίνου”;

Ο δάσκαλος Αντώνης Τζιώτης αναλύει τους λόγους για την άμεση αναστήλωση της "Πηγής της Καμίνου" στο Φιλώτι

CEARS PLUS: Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης

CEARS PLUS: Το Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης – Προσφορές για τα Χριστούγεννα (Christmas Offer -15%)

Golden Star Ferries: Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο (20/11) του “Andros Queen”

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου και το Andros Queen θα μείνει δεμένο στο λιμάνι της Μυκόνου

Πρόταση Ημέρας: Κεφτεδάκια κοτόπουλου με «παιδική» σάλτσα

Απίθανα αρωματικά κοτοκεφτεδάκια, που σερβίρονται με βελούδινη σάλτσα με την ήπια νοστιμιά της να κάνει κάθε μπουκιά σκέτη απόλαυση.

Πως να κερδίσω στο στοίχημα;

Το στοίχημα δεν είναι σπριντ ούτε των 100 ούτε των 200 μέτρων αλλά σκληρός μαραθώνιος

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Νάξος: Ξημέρωμα μετά την βροχή στην Κωμιακή ή μήπως όχι;

Μία εικόνα χίλιες λέξεις.. Ξημέρωμα μετά τη βροχή στη Κωμιακή της Νάξου

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ

Επιτέλους βροχή…. “Πρωτοβρόχια” στις Κυκλάδες αλλά με διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος

Μετά από σχεδόν επτά μήνες είχαμε την πρώτη βροχή στις Κυκλάδες - Σε Φολέγανδρο και Ιο το μεγαλύτερο ποσοστό βροχόπτωσης

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη