Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ενέκρινε χθες το αίτημα της Golden Star Ferries για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου από το Ηράκλειο προς τη Ραφήνα – Ανοιχτό άφησε το θέμα της δρομολόγησης ταχύπλοου από την ίδια εταιρεία προς Κυκλάδες από Πειραιά (!!!)
Το πρώτο βήμα έγινε… Και η γραμμή Ραφήνας – Ηράκλειο (χωρίς όμως τη Νάξο ) είναι γεγονός. Η κίνηση από την Golden Star Ferries στέφθηκε όπως όλα δείχνουν με επιτυχία καθότι όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα reporter.gr (με την υπογραφή του Γιώργου Αλεξάκη) το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ενέκρινε το αίτημα για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου από το Ηράκλειο προς τη Ραφήνα και το αντίστροφο με ενδιάμεσους σταθμούς νησιά των Κυκλάδων. Υπάρχει βέβαια μία προϋπόθεση… Η τήρηση των σχετικών κανόνων για τις χρονοθυρίδες.
Η αναχώρηση αναμένεται να είναι κάθε πρωί από τα λιμάνια Ηρακλείου και Ραφήνας κι αναμένεται να δώσει πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης της Κρήτης με τα δημοφιλή νησιά του Αρχιπελάγους. Και μιλάμε για το δρομολόγιο Ηράκλειο – Θήρα – Ίο – Πάρος – Μύκονος – Τήνος – Άνδρος – Ραφήνα (και το ανάποδο) από τις 23 Απριλίου έως τις 31 Οκτωβρίου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδεχομένως η Ίος να μην είναι πάντα στο καθημερινό δρομολόγιο ενώ ενδιαφέρον όπως σημειώνουμε έχει η απουσία της Νάξου. Μάλλον, δεν μας ενδιαφέρει ή μας καλύπτουν οι άλλες δρομολογήσεις… Και βέβαια να σημειώσουμε ότι από το Ηράκλειο προς Κυκλάδες θα έχουμε ταχύπλοα (με Νάξο) τόσο από τη Sea Jet όσο και από την HSW, αλλά η Νάξος δεν θα έχει σύνδεση με Ραφήνα…..
Αναβολή για ταχύπλοα
Από εκεί και πέρα, χωρίς απόφαση έληξε χτες η συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) αναφορικά με το αίτημα της ακτοπλοϊκής εταιρείας Golden Star Ferries για δρομολόγηση δύο ταχυπλόων στη γραμμή από Πειραιά για Κυκλάδες (Δυτικές και Ίο Σαντορίνη). Μιλάμε για την δρομολόγηση του SuperSpeed (από 25 Μαϊου από Πειραιά για Σίφνο – Μήλο – Φολέγανδρο – Θήρα – Κατάπολα – Κουφονήσι – Νάξο – Μύκονο – Πάρο – Ιο – Θήρα – Νάξο – Πάρο – Μύκονο – Τήνο – Σύρο και επιστροφή… Και για το SuperCat (από 25 Μαϊου έως 28 Οκτωβρίου) από Πειραιά προς Σίφνο – Μήλο – Φολέγανδρο – Θήρα – Κατάπολα – Κουφονήσι – Νάξο – Μύκονο – Πάρο – Ιο – Θήρα – Νάξο – Πάρο – Μύκονο – Τήνο – Σύρο και επιστροφή…
Πιο συγκεκριμένα, το ΣΑΣ σε νέα συνεδρίασή του θα αποφασίσει, αφού πρώτα καταθέσει ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για το κατά πόσο είναι νομικά επιτρεπτό να εγκριθούν εκπρόθεσμα δρομολόγια ταχυπλόων που έρχονται για πρώτη φορά στην ελληνική ακτοπλοΐα, είτε λόγω αγοράς είτε ναυπήγησης. Τα συμβατικά πλοία μόλις παραλαμβάνονται από την ακτοπλοϊκή εταιρεία έχουν δικαίωμα να κάνουν αμέσως δρομολόγια, οπότε το Νομικό Συμβούλιο θα κληθεί να δώσει απάντηση για το αν επεκτείνεται και στα ταχύπλοα το καθεστώς των συμβατικών. Η απόφαση, δε, από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους θα δοθεί την επόμενη εβδομάδα στον ΥΕΝ.
Η Golden Star Ferries προσπαθεί να επεκτείνει τα δρομολόγιά της πέρα από τις συνδέσεις της Ραφήνας, όπου πέρυσι εξελίχθηκε ένας αδυσώπητος πόλεμος χρονοθυρίδων για τις συνδέσεις Ραφήνας με Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο και Νάξο, μεταξύ της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου, Fast Ferries της οικογένειας Παναγωτάκη και Sea Jets της οικογένειας Ηλιόπουλου.