Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΝάξος: Το... καύσιμο κρίνει το μέλλον του αεροδρομίου

Νάξος: Το… καύσιμο κρίνει το μέλλον του αεροδρομίου

|

Το αεροδρόμιο της Νάξου έχει αποκτήσει μία σημαντική δυναμική εξέλιξης έχοντας παρουσιάσει άνοδο της τάξης τυ 16% (σε σχέση με πέρυσι) όσον αφορά την διακίνηση επιβατών αλλά και 28% όσον αφορά τις πτήσεις… Το σημείο κλειδί για το επόμενο βήμα 

Αεροδρόμιο Νάξου… Εάν το λιμάνι, η βασική πύλη εισόδου του νησιού, είναι το μεγάλο στοίχημα για τη νέα Δημοτική Αρχή και την προσπάθειά της να προχωρήσει σε αναβάθμιση υποδομών και βελτίωση της τουριστικής περιόδου , το αεροδρόμιο αποτελεί το …κλειδί για το ξεκλείδωμα της επέκτασης όσον αφορά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου.  Πόσο εύκολο είναι αυτό;

Αρκετά. Αρκεί να υπάρχει το κατάλληλο «καύσιμο» για να μπορέσει να προχωρήσει σε δράσεις και να μην μείνει σε λόγια, όπως έχει γίνει στο παρελθόν. Τι θέλουμε να πούμε; Το αεροδρόμιο Νάξου με μία απλή κίνηση το καλοκαίρι του 2016 κατάφερε να εκτοξεύσει την κίνησή του. Κόπηκαν μερικά δέντρα, δόθηκαν οι απαραίτητες εγγυήσεις προς τις αεροπορικές εταιρείες, έβαλε το χεράκι του και ο δήμος με αποτέλεσμα από το 2016 έως το 2017 η κίνηση επιβατών να βελτιωθεί κατά 61% και να σπάσει το φράγμα των 70.000 επιβατών σε ετήσια βάση.. Αποτέλεσμα; Μπήκε στη 2η κατηγορία των περιφερειακών αεροδρομίων (μαζί με Πάρο – Μήλο από Κυκλάδες) και έγινε ελκυστικό προς ιδιωτικοποίηση, όταν κι εάν έρθει η ώρα…  Αυτή τη στιγμή από τις Κυκλάδες αυτό που γλυκοκοιτάζουν όλοι είναι της Πάρου καθότι διαθέτει τις προδιαγραφές για κάτι δυνατό στο άμεσο μέλλον. 

Αυτή ήταν η πρώτη και ουσιαστικά η τελευταία κίνηση. Από τότε, οι βελτιώσεις στο αεροδρόμιο ήταν ελάχιστες. Μπήκε ένα στέγαστρο φέτος με την αρωγή και της Ένωσης Ξενοδόχων, βελτιώθηκαν οι παροχές εδάφους προς επιβάτες και εταιρείες αλλά το μεγάλο ζητούμενο που είναι η περίφημη επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης δεν έγινε ποτέ. Έμεινε στα χαρτιά. Κι αυτό γιατί οι απαλλοτριώσεις της γύρω περιοχής χρειάζονταν χρόνο.

Οπότε, ο θόρυβος από τη μηχανή στη μπουλντόζα που θα έπιανε δουλειά ώστε ο διάδρομος να μεγαλώσει κατά 300 μέτρα και να φτάσει στα 1200 (ωφέλιμα) μέτρα δεν ακούστηκε ποτέ..

Τώρα, οι εξελίξεις μοιάζει να τρέχουν λίγο πιο γρήγορα. Εδώ και μερικές ημέρες έχουμε διαβάσει ότι ξεκινάει η φάση των απαλλοτριώσεων. Που σημαίνει ότι εάν όλα πάνε καλά σε δύο χρόνια περίπου (μέσα από αναθέσεις, διαγωνισμούς) θα υπάρχει ορατό αποτέλεσμα. Μέχρι τότε όμως τι κάνουμε; Πως μπορούμε να βελτιώσουμε την εικόνα του αεροδρομίου που φέτος το καλοκαίρι έκλεισε με άνοδο της τάξης του 16% όσον αφορά τη κίνηση επιβατών με βάση την εικόνα των στατιστικών που πήραμε μέσω του αρμόδιου γραφείου Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την αρωγή του προσωπικού του αεροδρομίου Νάξου…  Αξιοσημείωτο είναι ότι φέτος Ιούλιο και Αύγουστο είχαμε περισσότερες από 500 πτήσεις το μήνα, που μεταφράζεται σε 16 πτήσεις την ημέρα (!!!) Ποιος να το έλεγε ε; 

Το πρώτο οκτάμηνο του 2019, το αεροδρόμιο Νάξου έχει την 2η καλύτερη επίδοση ανάμεσα στα … μικρά αεροδρόμια, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα: 21,3% η αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς  (διακίνησε δηλαδή 74.733 επιβάτες έναντι 61.631)  και κρατάμε το γεγονός ότι και οι δύο αεροπορικές εταιρείες (Olympic Air και Sky Express) και το χειμώνα θα είναι κοντά μας καθημερινά…

Καύσιμο και πολιτική

Είπαμε όμως… Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η επέκταση όχι μόνο της τουριστικής περιόδου αλλά και η σύνδεση με τα άλλα νησιά και την Θεσσαλονίκη.  Πρόσφατα, ο νέος αντιδήμαρχος Τουρισμού, Βαγγέλης Κατσαράς, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Aegean Voice 107.5 δήλωσε ότι «τις επόμενες εβδομάδες θα έχω επαφή με τους παράγοντες της Sky Express για σύνδεση με την Θεσσαλονίκη»…  Πως όμως μπορεί να πειστεί η εν λόγω εταιρεία ώστε να εμπλακεί με τη Νάξο με νέο δρομολόγιο;

Εδώ μπαίνει η λογική … καύσιμο. Και για να το κάνουμε και πιο λιανά, όταν λέμε «καύσιμο» αρχικά εννοούμε την πολιτική βούληση, γιατί δυστυχώς στην Ελλάδα, τίποτα δεν γίνεται εάν δεν υπάρχει αυτή. Βλέπετε τι γίνεται με το αεροδρόμιο της Σύρου. Δεν έχουμε τίποτα με τους …γείτονες, αλλά με βάση την κίνηση των επιβατών είναι στην ουρά των υπολοίπων αεροδρομίων στις Κυκλάδες. Κι όμως; Και σούπερ υποδομές έχουν στον αεροσταθμό και δράσεις γίνονται (ταπείνωση λόφου) και περισσότερες συνδέσεις είχαν σε σχέση με Νάξο την χρονιά που τελείωσε. Ο λόγος; Γιατί οι πολιτικοί άρχοντες του νησιού έτρεξαν και έπεισαν τους αρμόδιους ότι αξίζει να επενδύσει κανείς στη Σύρο. Και μαγκιά τους…   Το ίδιο έγινε και στη Μήλο. Με το νησί των Δυτικών Κυκλάδων να έχει σύνδεση με Θεσσαλονίκη την περσινή καλοκαιρινή περίοδο. Και μην μου πείτε ότι οι άνθρωποι της Sky Express αγαπούν περισσότερο τη Σύρο ή την Μήλο σε σχέση με τη Νάξο; Απλά, κάποιος κίνησε τα νήματα ώστε να γίνουν αυτά τα δρομολόγια… 

Άρα; Χρειάζεται το καύσιμο» για να μπορέσει η Νάξος να αποκτήσει σύνδεση όχι μόνο με τη Θεσσαλονίκη αλλά και τη Κρήτη. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι παραδοσιακά οι Ναξιώτες είχαν και έχουν ισχυρούς δεσμούς (εμπορικούς και μη) με τις δύο … άκρες της Ελλάδος.

Και βέβαια όταν μιλάμε για … καύσιμο κυριολεκτούμε μερικές φορές. Κι έχει τη σημασία του. Για να έρθει ένα αεροπλάνο από τη Θεσσαλονίκη χρειάζεται ανεφοδιασμό. Άλλη η διάρκεια της πτήσης από το «Ελ. Βενιζέλος» κι άλλη από το «Μακεδονία». Και οι εταιρείες όλα αυτά τα σκέφτονται. Και σίγουρα ο ανεφοδιασμός δεν γίνεται απλά με αμόλυβδη. Χρειάζεται το αεροπλάνο το δικό του καύσιμο. Οπότε; Το αεροδρόμιο χρειάζεται να έχει αυτή τη παροχή, που αυτή τη στιγμή δεν την έχει.

Εν κατακλείδι… Καλές οι απαλλοτριώσεις αλλά χρειάζονται ακόμη χρόνο. Τι μένει; «Καύσιμο». Και εάν παίξουμε καλά το χαρτί της δυναμικής που έχει το αεροδρόμιο της Νάξου τα τελευταία δύο χρόνια, τότε μπορούμε να δούμε αρχικά σύνδεση με Θεσσαλονίκη ή Κρήτη και μετά και περισσότερα δρομολόγια καθότι υπάρχουν κι άλλες εταιρείες. Διάθεση να υπάρχει για πράξεις και όχι λόγια. Απ’ αυτά χορτάσαμε.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νέα Δημοκρατία: Εκτός κόμματος ο Σαμαράς, ποιος ο λόγος

Η Νέα Δημοκρατία διέγραψε τον Σαμαρά. Ποιος ο λόγος;

Στο “παιχνίδι” των προσφορών μπαίνει και η Travel Tuesday, τι είναι;

Travel Tuesday: Έρχεται και φέτος με προσφορές – Τι δείχνει έκθεση

Ικαρία: Αναψε το πράσινο φως για καταδυτικό πάρκο στους Φούρνους

Θαλάσσιο καταδυτικό πάρκο στους Φούρνους Κορσεών

Ελαιόλαδο: Βουτιά στην τιμή, ακόμη και στα 5 ευρώ το λίτρο (!!!!)

Ερχεται μεγάλη πτώση στις τιμές του ελαιολάδου Αναμένεται να μειωθούν στο μισό σε σχέση με τα πρόσφατα ιστορικά υψηλά - Τι γίνεται στην Ισπανία

Αμοργός – Φεστιβάλ Κινηματογράφου: Αυλαία πρώτης ημέρας με ιδιαίτερη επιτυχία

Η μέρα ξεκίνησε με πολιτιστική εκδήλωση, που περιελάβανε επίσκεψη στο γραφικό χωριό Θολάρια, και στο μουσείο και στην εκκλησία του χωριού

Δημοτική Αστυνομία: Περισσότεροι εργαζόμενοι, περισσότερες και οι αρμοδιότητες

Νέα δεδομένα έρχονται για την Δημοτική Αστυνομία. Προσλήψεις από Δεκέμβριο έως αρχές του νέου έτους

Σίφνος: Τι είναι το Sternes project και πως θα αλλάξει τη ζωή των κατοίκων;

Στη Σίφνο, κάτοικοι, Δήμος και επιστημονικοί φορείς βάζουν μπροστά το ST.E.R.N.A project, για να δημιουργήσουν ένα συλλογικό σχέδιο δράσης για το Νερό!

Σαμαράς: Ο Κώστας Καραμανλής για Πρόεδρος της Δημοκρατίας (!!!)

Ο Αντώνης Σαμαράς προτείνει τον Κώστα Καραμανλή για Πρόεδρο της Δημοκρατίας

Κέα: Οι νέοι αναλαμβάνουν δράση και αποφασίζουν στο Δήμο

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η 1η Συνεδρίαση του Συμβουλίου Νέων Δήμου Κέας

Νάξος – Αγερσανί: Το τελευταίο “αντίο” σήμερα στον Γιάννη Καρεγλά

Το μεσημέρι της Κυριακής συγγενείς και φίλοι στον Αγιο Αρσένιο αποχαιρετούν τον αγαπητό Γιάννη Καρεγλά

Ακτοπλοϊα – Παρατηρητήριο Τιμών: Αυξήθηκε η τιμή στο εισιτήριο Πειραιάς – Ρόδος, μείωση στο Πειραιάς – Πάρος

Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης των τιμών στην ακτοπλοΐα με βάση το Παρατηρητήριο Τιμών - Η εικόνα στις Κυκλάδες σε συμβατικά και ταχύπλοα

Taste Atlas: Αρσενικό Νάξου, το ημίσκληρο τυρί, 2ο καλύτερο στον κόσμο

Με βαθμολογία 4.6/5: Το ελληνικό ημίσκληρο τυρί που είναι 2ο καλύτερο στον κόσμο – Το μέλλον του Αρσενικού Νάξου αβέβαιο

Αμοργός: Τιμητική βραδιά για τον cpt Γιάννη Φωστιέρη

Η Αμοργός, ο Δήμος και ο Αθλητικός Ναυτικός Πολιτιστικός Όμιλος θα τιμήσουν τον cpt Γιάννη Φωστιέρη

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Νάξος: Ξημέρωμα μετά την βροχή στην Κωμιακή ή μήπως όχι;

Μία εικόνα χίλιες λέξεις.. Ξημέρωμα μετά τη βροχή στη Κωμιακή της Νάξου

Επιτέλους βροχή…. “Πρωτοβρόχια” στις Κυκλάδες αλλά με διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος

Μετά από σχεδόν επτά μήνες είχαμε την πρώτη βροχή στις Κυκλάδες - Σε Φολέγανδρο και Ιο το μεγαλύτερο ποσοστό βροχόπτωσης

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..