Το αεροδρόμιο της Νάξου έχει αποκτήσει μία σημαντική δυναμική εξέλιξης έχοντας παρουσιάσει άνοδο της τάξης τυ 16% (σε σχέση με πέρυσι) όσον αφορά την διακίνηση επιβατών αλλά και 28% όσον αφορά τις πτήσεις… Το σημείο κλειδί για το επόμενο βήμα
Αεροδρόμιο Νάξου… Εάν το λιμάνι, η βασική πύλη εισόδου του νησιού, είναι το μεγάλο στοίχημα για τη νέα Δημοτική Αρχή και την προσπάθειά της να προχωρήσει σε αναβάθμιση υποδομών και βελτίωση της τουριστικής περιόδου , το αεροδρόμιο αποτελεί το …κλειδί για το ξεκλείδωμα της επέκτασης όσον αφορά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Πόσο εύκολο είναι αυτό;
Αρκετά. Αρκεί να υπάρχει το κατάλληλο «καύσιμο» για να μπορέσει να προχωρήσει σε δράσεις και να μην μείνει σε λόγια, όπως έχει γίνει στο παρελθόν. Τι θέλουμε να πούμε; Το αεροδρόμιο Νάξου με μία απλή κίνηση το καλοκαίρι του 2016 κατάφερε να εκτοξεύσει την κίνησή του. Κόπηκαν μερικά δέντρα, δόθηκαν οι απαραίτητες εγγυήσεις προς τις αεροπορικές εταιρείες, έβαλε το χεράκι του και ο δήμος με αποτέλεσμα από το 2016 έως το 2017 η κίνηση επιβατών να βελτιωθεί κατά 61% και να σπάσει το φράγμα των 70.000 επιβατών σε ετήσια βάση.. Αποτέλεσμα; Μπήκε στη 2η κατηγορία των περιφερειακών αεροδρομίων (μαζί με Πάρο – Μήλο από Κυκλάδες) και έγινε ελκυστικό προς ιδιωτικοποίηση, όταν κι εάν έρθει η ώρα… Αυτή τη στιγμή από τις Κυκλάδες αυτό που γλυκοκοιτάζουν όλοι είναι της Πάρου καθότι διαθέτει τις προδιαγραφές για κάτι δυνατό στο άμεσο μέλλον.
Αυτή ήταν η πρώτη και ουσιαστικά η τελευταία κίνηση. Από τότε, οι βελτιώσεις στο αεροδρόμιο ήταν ελάχιστες. Μπήκε ένα στέγαστρο φέτος με την αρωγή και της Ένωσης Ξενοδόχων, βελτιώθηκαν οι παροχές εδάφους προς επιβάτες και εταιρείες αλλά το μεγάλο ζητούμενο που είναι η περίφημη επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης δεν έγινε ποτέ. Έμεινε στα χαρτιά. Κι αυτό γιατί οι απαλλοτριώσεις της γύρω περιοχής χρειάζονταν χρόνο.
Οπότε, ο θόρυβος από τη μηχανή στη μπουλντόζα που θα έπιανε δουλειά ώστε ο διάδρομος να μεγαλώσει κατά 300 μέτρα και να φτάσει στα 1200 (ωφέλιμα) μέτρα δεν ακούστηκε ποτέ..
Τώρα, οι εξελίξεις μοιάζει να τρέχουν λίγο πιο γρήγορα. Εδώ και μερικές ημέρες έχουμε διαβάσει ότι ξεκινάει η φάση των απαλλοτριώσεων. Που σημαίνει ότι εάν όλα πάνε καλά σε δύο χρόνια περίπου (μέσα από αναθέσεις, διαγωνισμούς) θα υπάρχει ορατό αποτέλεσμα. Μέχρι τότε όμως τι κάνουμε; Πως μπορούμε να βελτιώσουμε την εικόνα του αεροδρομίου που φέτος το καλοκαίρι έκλεισε με άνοδο της τάξης του 16% όσον αφορά τη κίνηση επιβατών με βάση την εικόνα των στατιστικών που πήραμε μέσω του αρμόδιου γραφείου Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την αρωγή του προσωπικού του αεροδρομίου Νάξου… Αξιοσημείωτο είναι ότι φέτος Ιούλιο και Αύγουστο είχαμε περισσότερες από 500 πτήσεις το μήνα, που μεταφράζεται σε 16 πτήσεις την ημέρα (!!!) Ποιος να το έλεγε ε;
Το πρώτο οκτάμηνο του 2019, το αεροδρόμιο Νάξου έχει την 2η καλύτερη επίδοση ανάμεσα στα … μικρά αεροδρόμια, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα: 21,3% η αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς (διακίνησε δηλαδή 74.733 επιβάτες έναντι 61.631) και κρατάμε το γεγονός ότι και οι δύο αεροπορικές εταιρείες (Olympic Air και Sky Express) και το χειμώνα θα είναι κοντά μας καθημερινά…
Καύσιμο και πολιτική
Είπαμε όμως… Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η επέκταση όχι μόνο της τουριστικής περιόδου αλλά και η σύνδεση με τα άλλα νησιά και την Θεσσαλονίκη. Πρόσφατα, ο νέος αντιδήμαρχος Τουρισμού, Βαγγέλης Κατσαράς, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Aegean Voice 107.5 δήλωσε ότι «τις επόμενες εβδομάδες θα έχω επαφή με τους παράγοντες της Sky Express για σύνδεση με την Θεσσαλονίκη»… Πως όμως μπορεί να πειστεί η εν λόγω εταιρεία ώστε να εμπλακεί με τη Νάξο με νέο δρομολόγιο;
Εδώ μπαίνει η λογική … καύσιμο. Και για να το κάνουμε και πιο λιανά, όταν λέμε «καύσιμο» αρχικά εννοούμε την πολιτική βούληση, γιατί δυστυχώς στην Ελλάδα, τίποτα δεν γίνεται εάν δεν υπάρχει αυτή. Βλέπετε τι γίνεται με το αεροδρόμιο της Σύρου. Δεν έχουμε τίποτα με τους …γείτονες, αλλά με βάση την κίνηση των επιβατών είναι στην ουρά των υπολοίπων αεροδρομίων στις Κυκλάδες. Κι όμως; Και σούπερ υποδομές έχουν στον αεροσταθμό και δράσεις γίνονται (ταπείνωση λόφου) και περισσότερες συνδέσεις είχαν σε σχέση με Νάξο την χρονιά που τελείωσε. Ο λόγος; Γιατί οι πολιτικοί άρχοντες του νησιού έτρεξαν και έπεισαν τους αρμόδιους ότι αξίζει να επενδύσει κανείς στη Σύρο. Και μαγκιά τους… Το ίδιο έγινε και στη Μήλο. Με το νησί των Δυτικών Κυκλάδων να έχει σύνδεση με Θεσσαλονίκη την περσινή καλοκαιρινή περίοδο. Και μην μου πείτε ότι οι άνθρωποι της Sky Express αγαπούν περισσότερο τη Σύρο ή την Μήλο σε σχέση με τη Νάξο; Απλά, κάποιος κίνησε τα νήματα ώστε να γίνουν αυτά τα δρομολόγια…
Άρα; Χρειάζεται το καύσιμο» για να μπορέσει η Νάξος να αποκτήσει σύνδεση όχι μόνο με τη Θεσσαλονίκη αλλά και τη Κρήτη. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι παραδοσιακά οι Ναξιώτες είχαν και έχουν ισχυρούς δεσμούς (εμπορικούς και μη) με τις δύο … άκρες της Ελλάδος.
Και βέβαια όταν μιλάμε για … καύσιμο κυριολεκτούμε μερικές φορές. Κι έχει τη σημασία του. Για να έρθει ένα αεροπλάνο από τη Θεσσαλονίκη χρειάζεται ανεφοδιασμό. Άλλη η διάρκεια της πτήσης από το «Ελ. Βενιζέλος» κι άλλη από το «Μακεδονία». Και οι εταιρείες όλα αυτά τα σκέφτονται. Και σίγουρα ο ανεφοδιασμός δεν γίνεται απλά με αμόλυβδη. Χρειάζεται το αεροπλάνο το δικό του καύσιμο. Οπότε; Το αεροδρόμιο χρειάζεται να έχει αυτή τη παροχή, που αυτή τη στιγμή δεν την έχει.
Εν κατακλείδι… Καλές οι απαλλοτριώσεις αλλά χρειάζονται ακόμη χρόνο. Τι μένει; «Καύσιμο». Και εάν παίξουμε καλά το χαρτί της δυναμικής που έχει το αεροδρόμιο της Νάξου τα τελευταία δύο χρόνια, τότε μπορούμε να δούμε αρχικά σύνδεση με Θεσσαλονίκη ή Κρήτη και μετά και περισσότερα δρομολόγια καθότι υπάρχουν κι άλλες εταιρείες. Διάθεση να υπάρχει για πράξεις και όχι λόγια. Απ’ αυτά χορτάσαμε.