Αύξηση ακόμη και 10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έρχονται τις επόμενες ημέρες – Οι σκέψεις για τα ταχύπλοα
Τι; Δεν το περιμένατε; Δεν βλέπετε ότι πλέον τα “απαγορευτικά” απόπλου πλοίων γίνονται ακόμη και πριν αναγγελθούν από την αρμόδια υπηρεσία; Η απουσία μεταφορικού έργου τα δύο τελευταία χρόνια σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους μετακίνησης των πλοίων (βλ πετρέλαιο) φέρνει αυξήσεις στα εισιτήρια. Μία, δύο εεεεε ήρθε…
Βόμβα στα θεμέλια της ακτοπλοΐας είναι η αλματώδης αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων. Κάποιες από τις εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 5%, ποσοστό το οποίο δεν καλύπτει το αυξημένο λειτουργικό κόστος. Μάλιστα, όπως ενημερωθήκαμε για το τριήμερο της 25ης Μαρτίου το εισιτήριο από τον Πειραιά για Νάξο ανεβαίνει στα 43.5 ευρώ, έναντι 39.5 που είναι σήμερα. Αρα εδώ μιλάμε ακόμη και για 10% αύξηση… Είναι αρκετή;
Για τα ταχύπλοα πάντως η κατάσταση δεν είναι ευχάριστη. Είναι ορατό το ενδεχόμενο να μην ξεκινήσουν δρομολόγια από το Πάσχα. Για ένα δρομολόγιο όπως αυτό από Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Πάρο – Ίο –Σαντορίνη το κόστος των καυσίμων από 30.000 ευρώ τον περασμένο Οκτώβριο του 2021 έχει εκτοξευθεί στις 72.000 ευρώ!!! Υπερδιπλασιασμός.
Τα επιτελεία των εταιρειών μελετούν λύσεις. Ήδη όπως προαναφέραμε προχωρούν σε αυξήσεις της τιμής εισιτηρίων. Αυξήσεις όμως οι οποίες δεν μπορεί να είναι αναλογικές με την αύξηση της τιμής των καυσίμων γιατί «στο τέλος δεν θα μπαίνει επιβάτης στο πλοίο» όπως επεσήμανε στο Newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας.
– Αυτή την εποχή είναι δύσκολο να δέσουν πλοία αφού «ταξιδεύουν» τα άκρως απαραίτητα για την κάλυψη των αναγκών των νησιών τον χειμώνα.
– Μελετάται η μείωση της ταχύτητας
– Συνένωση δρομολογίων
– Αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων
Η ενεργειακή κρίση που μαστίζει όλο τον κόσμο επηρεάζει την Επιβατηγό Ναυτιλία περισσότερο απ’ οποιονδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας επισημαίνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Υπολογίζεται ότι για την κάλυψη του κόστους των καυσίμων δαπανώνται σήμερα περίπου το 40% των καθαρών ναύλων που εισπράττονται , ενώ μόνο για το 2021 υπολογίζεται ότι οι εταιρείες μας επιβαρύνθηκαν με 130 εκ. λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων κατά 45%.
Η κατάσταση δεν είναι μία εύκολη υπόθεση και κυρίως δεν μπορεί να μην έχει συνέπειες.
“Η Κυβέρνηση πρέπει να σταθμίσει την κατάσταση σοβαρά και να προβληματιστεί για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η ενεργειακή κρίση για τα νησιά μας, τους κατοίκους τους και τον τουρισμό τους, ο οποίος φιλοξενεί το 70% του τουρισμού στην Ελλάδα” τονίζουν οι ακτοπλόοι.