Από την Ακτή Μιούλη οι διαρροές μιλούν για άρνηση υπογραφής στις δρομολογήσεις όχι μόνο του Thunder αλλά και του SuperRunner με αποτέλεσμα να έχουμε μία ναυμαχία όπου κανείς δεν γνωρίζει το νικητή…
Σκηνικό αντιδράσεων στήνουν στον Πειραιά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες Θ. Παναγιωτάκη (fast ferries) και η αδερφών Στεφάνου (Golden star ferries) εξαιτίας της διαφαινόμενης απόφασης του υπουργού Ναυτιλίας να μην κάνει δεκτές τις αιτήσεις για έκτακτες δρομολογήσεις και τροποποιήσεις πλοίων τους (Thunder και SuperRunner αντίστοιχα) παρά την περί του αντιθέτου “αμφιλεγόμενη” εισήγηση του Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Και κάνει εντύπωση η … έκφραση “αμφιλεγόμενη εισήγηση” που χρησιμοποιείται από την εφημεριδα “Παραπολιτικά” όταν είναι γνωστό ότι η πρόταση ήρθε ομόφωνα από το ΣΑΣ και μάλιστα με τις εν λόγω εταιρείες να έχουν αποδεχτεί τις αλλαγές που προτάθηκαν….
Οι ακτοπλόοι που έχουν ως βάση την Ανδρο, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα που μιλάει για ” Πόλεμο στις Κυκλάδες και ουσιαστικά απαγορευτικό από τον Πλατιωτάκη” επιδιώκουν να δρομολογήσουν ή τροποποιήσουν δρομολόγια «εκτάκτως» των πλοίων τους σε γραμμές «φιλέτα» οι οποίες όμως είναι κορεσμένες από άλλα πλοία, μεταξύ των οποίων και τα δικά τους, αναφέρουν πηγές της Ακτής Μιαούλη.
Επιπλέον είναι σαφές πως δεν υπάρχει καμιά έκτακτη ή κατ’ επείγουσα ανάγκη να προστεθεί στα δεκάδες υπάρχοντα ένα ακόμα πλοίο στην Σαντορίνη όπου ήδη περισσότερα από 20 πραγματοποιούν δρομολόγια σε ένα νησί που ήδη βαρύνεται δυσανάλογα με την φέρουσα ικανότητα του από τους ημερήσιους τουρίστες που αυτά τα πλοία συνήθως διακινούν όπως και τα κρουαζιερόπλοια. Ακόμα περισσότερο όταν το λιμάνι έχει πεπερασμένη δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης περισσότερων του… ενός πλοίων.
Το ΣΑΣ έκανε μεν θετική εισήγηση πλην όμως η απόφασή του αυτή παρομοιάστηκε και περισσότερο με «κίνηση πόντιου Πιλάτου που δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες να τηρηθεί η νομιμότητα, οι Κανόνες και οι αρχές του ΣΑΣ» σημειώνουν οι συμμετέχοντες στην Ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά, αφού η εν λόγω απόφαση ελέγχεται ως αντίθετη στις πάγιες αρχές του ίδιου του Συμβουλίου που έχει συγκεκριμένους κανόνες για τέτοιες αποφάσεις.
Σε αυτό το περιβάλλον ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, που έχει και την τελευταία υπογραφή στις δρομολογήσεις, εμφανίζεται αποφασισμένος να τηρήσει τη νομιμότητα η οποία είναι ξεκάθαρα απογοητευτική για τις επιδιώξεις των δύο ακτοπλόων, αναφέρουν νομικές πηγές που παραπέμπουν ταυτόχρονα στο νόμο 2932 του 2001 ο οποίος στο άρθρο 7 ορίζει για τις περιπτώσεις έκτακτης δρομολόγησης ότι «με απόφαση του Υπουργού επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου τρίτου να δρομολογηθεί επιβατικό ή οχηματαγωγό, επιβατηγό ή φορτηγό πλοίο, για την εκτέλεση συγκεκριμένου ή συγκεκριμένων δρομολογίων, εφόσον συντρέχουν Οι προϋποθέσεις που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου τρίτου και πρόκειται να καλυφθούν έκτακτες ή επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες, οι οποίες δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν εγκαίρως από τα ήδη δρομολογημένα πλοία».
Ούτε όμως έκτακτες ανάγκες υπάρχουν τα δρομολόγια που ζητούν οι κ.κ. Στεφάνου και Παναγιωτάκης ούτε ερωτήθηκαν άλλες ακτοπλοϊκές που έχουν ήδη τακτικά δρομολογημένα πλοία αν μπορούν να εξυπηρετηθούν τις «δήθεν» αυτές ανάγκες, εξηγούν κύκλοι του Υπουργείου. Το γεγονός όμως ότι ήδη Δήμοι (βλ Ανάφης και Νάξου – Μικρών Κυκλάδων) έχουν πάρει το μέρος των δυο εταιρειών δικαιώνοντας αυτές τις δρομολογήσεις, μάλλον αφήνει αδιάφορο τον κο Πλακιωτάκη και τους κύκλους του Υπουργείου…
Φωτογραφία: enandro.gr