Το «Thunder» (σ.σ. από σήμερα Σάββατο 31 Αυγούστου είναι στον Πειραιά) απέκτησε η Fast Ferries της οικογένειας Παναγιωτάκη και γίνεται η 7η εταιρεία στην Ελλάδα με ταχύπλοα
Όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα shiptravelers στα social media… “Το Thunder της εταιρείας Fast Ferries έφτασε το μεσημέρι στη ράδα του Πειραιά ρυμουλκούμενο από το P/K Pantokrator. Μετά ανέλαβαν τα P/K Megaloghari XIV & Panther Z στην πλώρη και το Leon Z στην πρύμη και το πήγαν στο Νο1 μόλο της ΝΑΥΣΙ. Στην πρύμνη του ήδη όπως βλέπουμε κυματίζει η Ελληνική σημαία. Εδώ φωτογραφημένο από την Κυνόσουρα με φόντο το Ικόνιο. Καλώς μας ήρθε…» Σε κείμενο που υπογράφει ο Παντελής Φύσσας και μας δίνει την είδηση σχετικά με το νέο ταχύπλοο που όπως όλα δείχνουν από τη νέα χρονιά θα σκίζει τα νερά των Κυκλάδων… Παράλληλα, θα ενδυναμώσει τον ανταγωνισμό στον κλάδο των ταχύπλοων πλοίων όπου μέχρι τώρα η εταιρεία Fast Ferries της οικογένειας Παναγιωτάκη κρατούσε απόσταση… Γεύση από ταχύπλοο έχει πάντως η εταιρεία με δεδομένο ότι φέτος έχει …νοικιάσει το Hellenic Highspeed για να καλύψει το κενό που άφησε το «Αικατερίνη Π» που βρίσκεται νοκ άουτ λόγω μηχανικής βλάβης και έχει χάσει όλη την θερινή σεζόν…
Η Fast Ferries είναι μία ακόμη ακτοπλοϊκή εταιρεία που αποφάσισε να επενδύσει στα ταχύπλοα πλοία. Τη μεγαλύτερη έκθεση στο συγκεκριμένο τύπο πλοίων στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά έχει η Sea Jets με 15 ταχύπλοα, ενώ ακολουθούν η Hellenic Seaways του ομίλου Attica Group με οκτώ, η Golden Star ferries με τρία ταχύπλοα, η Dodekanisos Seaways με δύο ταχύπλοα, η Aegean Speed Lines με ένα ταχύπλοο και οι Μινωικές γραμμές με ένα ταχύπλοο.
Απελευθέρωση το 2014
Όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα naftemporiki.gr «Η μεγάλη αλλαγή στον κλάδο των ταχύπλοων σκαφών συντελέστηκε το 2014 όταν «απελευθερώθηκε» το ισχύον καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων που τώρα είναι τέσσερις μήνες, εκ των οποίων οι τρεις υποχρεωτικά συνεχόμενοι, ενώ το προηγούμενο καθεστώς υποχρέωνε σε επτάμηνη δρομολόγηση του πλοίου και δεκάμηνη απασχόληση.
Η μερική λοιπόν απελευθέρωση έκανε τα ταχύπλοα περισσότερο ανταγωνιστικά με αποτέλεσμα να καταστούν και πιο ελκυστικά επενδυτικά. Επίσης, όπως εκτιμάται, η δρομολόγησή τους κυρίως στις γραμμές των Κυκλάδων από Πειραιά και Ραφήνα συνέβαλαν ουσιαστικά στην αύξηση της κίνησης. Όπως υποστηρίζουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι η προσφορά τους έγινε ιδιαίτερα αντιληπτή στα ενδιάμεσα δρομολόγια μεταξύ των νησιών καθώς αύξησαν τον αριθμό των υφιστάμενων δρομολογίων, λόγω και της ευελιξίας τους. Μάλιστα, με την αύξηση των αεροπορικών πτήσεων από το εξωτερικό προς τα αεροδρόμια των νησιών των Κυκλάδων, τα ταχύπλοα αποδεικνύονται μια πολύ καλή λύση για την εξυπηρέτηση των εκατοντάδων χιλιάδων ξένων τουριστών που θέλουν να επισκεφθούν περισσότερα από ένα νησί. Η εξέλιξη αυτή βέβαια λειτούργησε σε βάρος των συμβατικών πλοίων που «σηκώνουν» το βάρος της διασύνδεσης των νησιών όλο τον χρόνο και κυρίως τους χειμερινούς μήνες που η κίνηση είναι μειωμένη.
Ακριβότερα καύσιμα
Η «αχίλλειος πτέρνα» των ταχύπλοων είναι τα πολύ ακριβότερα ναυτιλιακά καύσιμα, ωστόσο παρά την άνοδο των τιμών τα τελευταία δύο χρόνια το γεγονός ότι δρομολογούνται μικρότερο διάστημα (τέσσερις μήνες αντί επτά) καταφέρνουν με αυξημένες πληρότητάς να παραμένουν βιώσιμα.
Επισημαίνεται ότι το ταχύπλοο που αγόρασε η Fast Ferries είναι το πρώην HSC Turgut Ozal της τουρκικής εταιρείας Ido, το οποίο έως πρόσφατα εκτελούσε δρομολόγια στην περιοχή της Κωνσταντινούπολης, μεταξύ της ευρωπαϊκής και ασιατικής ακτής.
Το πλοίο που ήδη ύψωσε την ελληνική σημαία μετονομάστηκε σε «Thunder» και όπως αναφέραμε από σήμερα είναι στην Ελλάδα. Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Austal, στην Αυστραλία το 1998, και παραδόθηκε στην Ιdo τον Ιανουάριο του 1998. Έχει ολικό μήκος 86 μέτρα, πλάτος 24 και μεταφέρει 962 επιβάτες και 200 Ι.Χ. αυτοκίνητα με ταχύτητα 35 κόμβων.
Η Fast Ferries ιδρύθηκε από τους Παναγιώτη και Γιάννη Παναγιωτάκη και δραστηριοποιείται σήμερα με τρία συμβατικά πλοία στις γραμμές της Ραφήνας. Ξεκίνησε το 2007 με το «Θεολόγος Π», ενώ το 2012 η εταιρεία προσθέτει στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος ένα ακόμη πλοίο, το «Αικατερίνη Π». Από τον Αύγουστο του 2015, τον στόλο της πλαισίωσε και το «Fast Ferries Andros» (1989/Ιαπωνία), το πρώην «Επτάνησος» της Strintzis Ferries, που βρισκόταν για αρκετό καιρό παροπλισμένο στην Ελευσίνα. Το πλοίο μετασκευάστηκε στα Ναυπηγεία Παναγιωτάκη στη Σαλαμίνα. Το 2018, στη γραμμή δραστηριοποίησης της εταιρείας πέρα από την Άνδρο, την Τήνο και τη Μύκονο, προστίθεται και η Νάξος. Τo 2019 η εταιρεία δρομολογεί τα πλοία της στις ίδιες γραμμές, αλλά ναυλώνει και το Hellenic Highspeed της Hellenic Seaways στη γραμμή Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Νάξο σε αντικατάσταση του «ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π», το οποίο υπέστη μηχανική βλάβη και θα χάσει όλη τη θερινή σεζόν.