Η αποδοχή αυτής της πρότασης από την κυβέρνηση ουσιαστικά θα σημαίνει ότι η διαδικασία θα ξεκινήσει πάλι από την αρχή.
Στο υπουργικό συμβούλιο φτάνει το θέμα με τα ασφάλιστα οχήματα. Η πρόταση που αναμένεται να συζητηθεί σύμφωνα με πληροφορίες του theTOC.gr προβλέπει:
1. Να δοθεί χρονικό περιθώριο στα 1,15 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ να ασφαλίσουν το όχημά τους χωρίς να πληρώσουν το παράβολο των 250 ευρώ. Για όσους έσπευσαν να πληρώσουν το παράβολο –περίπου 10.500 άτομα μέχρι στιγμής- προτείνει να ακυρωθεί ώστε να έχουν όλοι ίδια μεταχείριση
2. Κατά την περίοδο προσαρμογής –ένα ή δύο μήνες- οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα ή να ασφαλίσουν το όχημά τους ή να σπεύσουν στην εφορία για να ακολουθήσουν κανονικά τη διαδικασία ακινησίας του οχήματος. Εντοπίστηκαν χιλιάδες περιπτώσεις οχημάτων που εμφανίζονται σε κυκλοφορία ενώ στην πραγματικότητα είναι ακινητοποιημένα.
3. Μετά τη λήξη της περιόδου προσαρμογής, να επανέλθει το παράβολο το οποίο όμως θα διαφοροποιηθεί προκειμένου να μειωθεί η επιβάρυνση των 250 ευρώ ειδικά για τους κατόχους μοτοσικλετών.
4. Να γίνει διασταύρωση των στοιχείων του υπουργείου Οικονομικών με τα στοιχεία της αστυνομίας ώστε να εξαιρεθούν από τη λίστα με τα ανασφάλιστα οχήματα τα κλεμμένα.
Η αποδοχή αυτής της πρότασης από την κυβέρνηση ουσιαστικά θα σημαίνει ότι η διαδικασία θα ξεκινήσει πάλι από την αρχή καθώς το υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει στο τέλος της περιόδου προσαρμογής να κάνει εκ νέου τον έλεγχο για να εντοπίσει όσους δεν θα έχουν συμμορφωθεί παρά το θόρυβο που έχει δημιουργηθεί επί του θέματος.
Η πρόταση που έπεσε στο τραπέζι να ακυρωθούν οριστικά τα παράβολα, δύσκολα αναμένεται να γίνει αποδεκτή από το υπουργικό συμβούλιο. Και αυτό διότι οι υπουργοί ενημερώθηκαν από τις υπηρεσίες ότι περισσότεροι από 500.000 ανασφάλιστοι οδηγοί, πληρώνουν κανονικά τα τέλη κυκλοφορίας κάτι που σημαίνει ότι έχουν πλήρη επίγνωση ότι κυκλοφορούν το όχημά τους παράνομα πληρώνοντας απλώς τα τέλη κυκλοφορίας για να αποφύγουν το υπέρογκο πρόστιμο.
Έχουν περάσει τουλάχιστον τρία χρόνια από τότε που ψηφίστηκε ο νόμος για τα ανασφάλιστα ΙΧ, 18 μήνες από τότε που εκδόθηκε η πρώτη σχετική απόφαση και περίπου ένας μήνας από τη διορθωτική απόφαση. Έχουν περάσει και δύο εβδομάδες από την ημέρα που έγινε η ηλεκτρονική διασταύρωση για να προκύψει η λίστα με τα 1,15 εκατομμύρια οχήματα τα οποία εμφανίζονται να μην έχουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Παρά όμως όλες αυτές τις πολύχρονες προετοιμασίες, η κυβέρνηση σπεύδει για μια ακόμη φορά εκ των υστέρων να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Η τεχνική αδυναμία του κράτους να γίνει ένας σωστός καταλογισμός προστίμων σε όσους οδηγούν ανασφάλιστο όχημα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί αφού έχει δημιουργηθεί το πρόβλημα από τους αρμόδιους υπουργούς. Οι κ.κ Τσακαλώτος και Σπίρτζης θα χρειαστεί τον Ιούνιο του 2017 να εξετάσουν το ενδεχόμενο κατάθεσης νομοθετικής ρύθμισης που να τροποποιεί τον νόμο του 2014 ή απλώς τροποποίησης της ήδη τροποποιημένης από τον περασμένο μήνα απόφασης που εκδόθηκε πριν από ακριβώς έναν μήνα.
Η κυβέρνηση κατάφερε να πάρει πολιτικές διαστάσεις ένα ζήτημα η αντιμετώπιση του οποίου είναι αυτονόητη σε όλες τις χώρες του κόσμου. Μόλις πριν από λίγο, ο υφυπουργός υποδομών και περιβάλλοντος Ν. Μαυραγάνης, δήλωσε στον ANT1 ότι θα φέρει τις προτάσεις του στο υπουργικό συμβούλιο. Γιατί να ασχοληθεί το υπουργικό συμβούλιο με μια διασταύρωση που είναι υποχρεωμένο να πραγματοποιεί το ελληνικό δημόσιο ώστε να προστατεύει τους νομοταγείς πολίτες από τους ανασφάλιστους οδηγούς; Διότι οι ανασφάλιστοι που εντοπίστηκαν είναι 1,15 εκατομμύρια άτομα κάτι που σημαίνει ότι το ζήτημα χρίζει ειδικής διαχείρισης.