Λίγο μετά το μεσημέρι (1 η ώρα) ξεκινάει μία ακόμη συνάντηση ανάμεσα στους εκπροσώπους της ΠΝΟ και της ΣΕΕΝ και με τους νησιώτες να παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα – Τι αναφέρουν οι δύο πλευρές
“…. Η συμπεριφορά αυτή της εργοδοσίας μας εξανάγκασε να οδηγηθούμε στην πρώτη 48ωρη απεργιακή μας κινητοποίηση στις 11και 12 Νοεμβρίου 2021, την οποίαν όμως, για να καταδείξουμε ακριβώς την καλοπιστία μας και ότι δεν ακολουθούμε αδιάλλακτη και αρνητική συμπεριφορά, αναστείλαμε προσωρινά προκειμένου ακριβώς να έχει την άνεση του χρόνου ο ΣΕΕΝ να συσκεφτεί και να βελτιώσει τις προτάσεις του μηδέν και ένα τοις εκατό….”
Μέρος της απάντησης που έδωσε σήμερα η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) προς το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ο οποίος μία ημέρα νωρίτερα σε ανακοίνωσή του ανάμεσα στα άλλα είχε σημειώσει ” Την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου ο Σύνδεσμος μας επανήλθε με νεότερη βελτιωμένη πρόταση και ζητήσαμε άμεση συνάντηση με την ΠΝΟ με σκοπό τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων. Αντί άλλης απαντήσεως η ΠΝΟ αποφάσισε την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων και τη διακοπή των θαλάσσιων συγκοινωνιών της Χώρας καθώς και αυτών της γραμμής Ελλάδας Ιταλίας για τέσσερις συνολικά ημέρες αδιαφορώντας για τις συνέπειες και τις επιπτώσεις από αυτή την ενέργεια”.
Οπως είναι κατανοητό έχουμε … μάχη. Και η οποία θα κορυφωθεί σήμερα το μεσημέρι στα γραφεία της ΠΝΟ όπου θα γίνει μία ακόμη συζήτηση για το ενδεχόμενο παράτασης της απεργίας των πλοίων… Ηδη για 4η ημέρα τα νησιά είναι χωρίς πλοία, υπάρχουν ήδη οι πρώτες αντιδράσεις και ενδεχόμενη παράταση για 48 ώρες θα μεγαλώσει το πρόβλημα καθότι πλέον οι ναυτεργάτες θα βρεθούν απέναντι στους νησιώτες που αισθάνονται “αιχμάλωτοι” της πολιτικής και οικονομικής αντιπαράθεσης…
ΣΕΕΝ: ζητήσαμε συνάντηση, μάθαμε για παράταση
Ποια ήταν η επιστολή του ΣΕΕΝ που ανεβάζει τους τόνους; ” Προς μεγάλη μας έκπληξη ενημερωθήκαμε με το πομπώδους ύφους Δελτίο Τύπου της ΠΝΟ για την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων για 48 ακόμα ώρες με προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσης αλλά και με απειλές για την εφαρμογή των προβλεπόμενων διαδικασιών σύμφωνα με τον Ν 4256/14 για τη δρομολόγηση πλοίου «για τη διασφάλιση της απαραίτητης Ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας όταν προκύπτουν επείγουσες κοινωνικές ανάγκες ή ανάγκες οι οποίες μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία».
Ο Σύνδεσμός μας και οι Ακτοπλοϊκές Εταιρείες μέλη μας τιμούν τους Έλληνες ναυτικούς οι οποίοι αποκλειστικά στελεχώνουν τα πλοία μας και προσφέρουν χωρίς καμία αμφιβολία εξαιρετικές υπηρεσίες για την ανάπτυξη των νησιών μας, την οικονομία της Χώρας μας και την προάσπιση των Εθνικών μας συμφερόντων.
Όσον αφορά το «δίκαιο» του αιτήματος της ΠΝΟ για αυξήσεις με αναδρομικό χαρακτήρα, πρέπει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια της δεκαετίας 2010-2019 η χώρα έζησε μια πτώση του ΑΕΠ κατά 22% και οι μισθοί της ΓΣΕΕ μειωθήκαν κατά 21%, ενώ οι απολαβές των ναυτικών μας αυξήθηκαν κατά 5%.
Επίσης τη διετία 2020-2021 η ακτοπλοΐα κατέγραψε τις υψηλότερες ζημίες των τελευταίων δεκαετιών λόγω της υγειονομικής κρίσης, της πτώσης της κίνησης και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Παρόλα αυτά κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή της νέας ΣΣΕ, ο Σύνδεσμός μας πρότεινε αυξήσεις τόσο για το 2021 όσο και για το 2022 οι οποίες δεν έγιναν αποδεκτές.
Την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου ο Σύνδεσμος μας επανήλθε με νεότερη βελτιωμένη πρόταση και ζητήσαμε άμεση συνάντηση με την ΠΝΟ με σκοπό τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων. Αντί άλλης απαντήσεως η ΠΝΟ αποφάσισε την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων και τη διακοπή των θαλάσσιων συγκοινωνιών της Χώρας καθώς και αυτών της γραμμής Ελλάδας Ιταλίας για τέσσερις συνολικά ημέρες αδιαφορώντας για τις συνέπειες και τις επιπτώσεις από αυτή την ενέργεια.
Ελπίζοντας ότι η ΠΝΟ έχει κατανοήσει τις σοβαρές συνέπειες της διακοπής των θαλάσσιων συγκοινωνιών, την καλούμε για μία ακόμα φορά για τη συνέχιση των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων και τη ματαίωση των απεργιακών κινητοποιήσεων”.
Ελάτε να τα πούμε
Και η απάντηση της ΠΝΟ: “Σε σχέση και σε απάντηση των όσων αναφέρονται στο από 12-12-2021 δελτίο τύπου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), και, παρακάμπτοντας προς το παρόν τα όσα προσάπτουν στην Ομοσπονδία μας, τα οποία βέβαια δεν ευσταθούν, δηλώνουμε τα ακόλουθα:
Η Ομοσπονδία μας από την πρώτη στιγμή της έναρξης, μετά από καθυστέρηση δύο και πλέον ετών, των διαπραγματεύσεων με τον ΣΕΕΝ για την υπογραφή νέας ΣΣΕ για τα έτη 2020 και 2021, διατυπώσαμε ξεκάθαρα και έντιμα τις θέσεις και τα αιτήματα μας τα οποία η άλλη πλευρά «λησμονώντας» το γεγονός ότι οι Ναυτεργάτες δεν έλαβαν καμία αύξηση για τα έτη 2020 και 2021, (τελευταία αύξηση 2% το 2019), αρνήθηκε να συζητήσει ουσιαστικά τις θέσεις μας και αντιπρότεινε «αυξήσεις» του 0% για το 2020 και 1% για το 2021 και μάλιστα χωρίς αναδρομικότητά.
Η συμπεριφορά αυτή της εργοδοσίας μας εξανάγκασε να οδηγηθούμε στην πρώτη 48ωρη απεργιακή μας κινητοποίηση στις 11και 12 Νοεμβρίου 2021, την οποίαν όμως, για να καταδείξουμε ακριβώς την καλοπιστία μας και ότι δεν ακολουθούμε αδιάλλακτη και αρνητική συμπεριφορά, αναστείλαμε προσωρινά προκειμένου ακριβώς να έχει την άνεση του χρόνου ο ΣΕΕΝ να συσκεφτεί και να βελτιώσει τις προτάσεις του μηδέν και ένα τοις εκατό.
Και αντί να επανέλθει με συγκριμένη νέα πρόταση, πρότεινε ως «βελτιωμένη» θέση και 1% για τη Σύμβαση του 2022 και μάλιστα να αρχίζει από 01-06-22 και όχι από 01-01-2022, την οποία στη συνέχεια «βελτίωσε» με έναρξη του 1% από 01-01-2022.
Έτσι έχουν τα πράγματα, τα οποία αποδεικνύουν και καταδεικνύουν ποιος είναι αδιάλλακτος και ποιος όχι.
Η Ομοσπονδία μας, σεβόμενη απολύτως το επιβατικό κοινό επεδίωκε και επιθυμούσε οι διαπραγματεύσεις να ολοκληρωθούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα γιατί η χρονοτριβή δυστυχώς οδηγεί εκ των πραγμάτων σε δυναμικές εξελίξεις.
Με το ίδιο πνεύμα και τις ίδιες αρχές, καλούμε για άλλη μια φορά το ΣΕΕΝ να προσέλθει στα γραφεία της Ομοσπονδίας μας, Ακτή Μιαούλη 47-49, 3ος όροφος, σήμερα στις 13.00 μμ, με τις νέες «ρεαλιστικές» και «βελτιωμένες» προτάσεις του και εφόσον πράγματι έτσι έχουν τα πράγματα θα αναθεωρήσουμε ανάλογα και την στάση μας.
Εμείς θα είμαστε εδώ”.