Διαστάσεις τραγωδίας λαμβάνει ο εκτροχιασμός τρένου, λίγο έξω από το σταθμό Αδενδρο στη Θεσσαλονίκη – Η αμαξοστοιχία εξετράπει της πορείας της και καρφώθηκε σε σπίτι – Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και τουλάχιστον 7 ακόμα τραυματίστηκαν – Τεράστια επιχείρηση απεγκλωβισμού των υπολοίπων επιβατών
Ανείπωτη τραγωδία το βράδυ του Σαββάτου… Δύο άνθρωποι σκοτώθηκαν και επτά τραυματίστηκαν, εκ των οποίων ο ένας (μηχανοδηγός) σοβαρά, από το δυστύχημα που σημειώθηκε στις 21.45 το Σάββατο, λίγο έξω από το σταθμό ‘Αδενδρο. Επίσημη ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αρχικά έκανε λόγο για τέσσερις νεκρούς, αλλά τελικά η Πυροσβεστική κάνει λόγο, στον επίσημο απολογισμό της, για δύο νεκρούς (39 και 50 ετών αντίστοιχα) και επτά τραυματίες, εκ των οποίων σε κρίσιμη κατάσταση νοσηλεύεται τουλάχιστον ένας, καθώς είναι διασωληνωμένος. Επίσης, άλλοι δύο είναι πολυτραυματίες. Οι αιτίες του δυστυχήματος είναι άγνωστες, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι προσπάθειες απεγκλωβισμού (εβδομήντα περίπου άνθρωποι επέμβαιναν στο τρένο) συνεχίζονταν έως και τις πρώτες πρωινές ώρες και στο σημείο έχουν σπεύσει από τη πρώτη στιγμή συνεργεία του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ και της αστυνομίας τα οποία μετέφεραν τους επιβάτες και μέλη του προσωπικού σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης. «Ως το μεσημέρι θα έχουμε στοιχεία από τις επί τόπου έρευνες», δήλωσε στην ΕΡΤ ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Πετράκης. Στο Αδενδρο είναι σε εξέλιξη αυτοψία για τα αίτια του εκτροχιασμού της αμαξοστοιχίας. «Ετσι λειτουργούν τα δρομολόγια εδώ και 12 χρόνια που λειτουργεί αυτή η γραμμή και δεν έχει συμβεί το παραμικρό», συμπλήρωσε ο κ. Πετράκης, αλλά ανέφερε ότι γίνονταν έργα τα οποία έπρεπε να τελειώσουν εντός του έτους. Σε ό,τι αφορά την επιτρεπόμενη ταχύτητα των 60 χλμ. την ώρα, τόνισε ότι «είναι θέμα που ερευνούν οι ειδικοί». Στο σημείο, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, αναμένεται και εισαγγελέας, ο οποίος θα παραλάβει τον ταχογράφο της αμαξοστοιχίας.
Τι αναφέρει η (νεότερη) ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ:
«Χθες στις 21:45 η αμαξοστοιχία I/C58 η οποία μετέφερε 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό και εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το Άδενδρο, ενώ στη συνέχεια το κινητήριο βαγόνι προσέκρουσε σε κτίριο του ΟΣΕ το οποίο και διαπέρασε.
Άμεση υπήρξε η κινητοποίηση όλων των αρμόδιων υπηρεσιών για τον απεγκλωβισμό των επιβατών και του προσωπικού της αμαξοστοιχίας. Ειδικότερα, συμμετείχαν 28 διασώστες και 3 κινητές μονάδες του ΕΚΑΒ με γιατρούς, καθώς και 12 ασθενοφόρα οχήματα.
Για τον απεγκλωβισμό των επιβατών επιχείρησαν ακόμα 21 οχήματα της πυροσβεστικής με 60 άτομα προσωπικό καθώς και 15 αξιωματικοί και 75 άντρες της αστυνομίας και της Τροχαίας. Επίσης άμεση ήταν η κινητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά με λεωφορεία και εφεδρική αμαξοστοιχία στον τελικό τους προορισμό των επιβατών που δεν τραυματίστηκαν αλλά και των επιβατών που λόγω της διακοπής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας είχαν παραμείνει σε εκατέρωθεν σταθμούς.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, μετά από εντολή του Υπουργού κυρίου Χρ. Σπίρτζη, μεταβαίνουν επιτόπου στο σημείο του δυστυχήματος, όπου ήδη βρίσκονται κλιμάκια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και του ΟΣΕ για τη διερεύνηση των συνθηκών και αιτιών του τραγικού συμβάντος.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες υπάρχουν δυο νεκροί, τρείς σοβαρά τραυματίες εκ των οποίων οι δυο είναι πολυτραυματίες, ένας διασωληνωμένος σε βαριά κατάσταση και τέσσερις ελαφρά τραυματίες. Στα νοσοκομεία όπου έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες έχουν σπεύσει στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να συνδράμουν με οποιονδήποτε τρόπο χρειαστεί τους ίδιους και τις οικογένειες τους.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όλη η σιδηροδρομική οικογένεια εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες των νεκρών και εύχεται ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.».
Το χρονικό της τραγωδίας
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τύχη βουνό είχαν δύο άτομα αλβανικής καταγωγής που την ώρα της πρόσκρουσης δύο βαγονιών αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ στις 21.40 του Σαββάτου, στην οικία τους, οι ίδιοι βρίσκονταν μέσα. Σαστισμένος με ό,τι προηγήθηκε, αλλά και με το φόβο ζωγραφισμένο στο πρόσωπό του ένας εκ των δύο διασωθέντων δήλωνε λίγο αργότερα ότι τρόμαξε πολύ κατά την πρόσκρουση και από το φόβο του πήδηξε έξω από το σπίτι.
Την ίδια ώρα, αυτόπτης μάρτυρας, ο Γιώργος Μυλωνάς, κάτοικος της περιοχής του ‘Αδενδρου, ο οποίος καθόταν στην αυλή του σπιτιού του, την ώρα που το τρένο του ΟΣΕ εκτροχιάστηκε και διαπέρασε την οικία του γείτονά του επισήμανε: «Είδα το χάρο με τα μάτια μου. Άκουσα έναν περίεργο θόρυβο και μετά είδα το τρένο να πλησιάζει και να εισβάλλει στο σπίτι του γείτονά μου», είπε χαρακτηριστικά.
Στο μεταξύ, στο σημείο της τραγωδίας, με τους μέχρι στιγμής επιβεβαιωμένους δύο νεκρούς κατά την διευθύντρια του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης και τέσσερις βάσει της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έσπευσαν άμεσα δυνάμεις της αστυνομίας, πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ, αλλά και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας.
Το σπίτι και ο …σκύλος
Σε δηλώσεις του ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι πρόκειται για τραγωδία, τα αίτια της οποίας θα πρέπει να διερευνηθούν άμεσα, ενώ σημείωσε ότι αμέσως μόλις έγινε γνωστό το συμβάν, κινητοποιήθηκε η Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας και έσπευσαν στο σημείο δυνάμεις για να συνδράμουν τα σωστικά συνεργεία.
«Έχουμε ζητήσει να έρθουν μηχανικοί από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας γιατί υπάρχει το θέμα της οικίας. Όταν απομακρυνθεί το τρένο θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα. Είναι μεγάλο δυστύχημα, είναι μία τραγωδία. Το ζητούμενο είναι να αρχίσουν άμεσα οι διαδικασίες για την έρευνα προκειμένου να δούμε τι έφταιξε», υπογράμμισε ο ίδιος, προσθέτοντας “είναι αναμφίβολα μια τραγωδία και θα πρέπει να διερευνηθούν τα αίτια το ταχύτερον δυνατόν”.
Ερωτηθείς για το εάν υπήρχε κάποια ενημέρωση για προβλήματα στο συγκεκριμένο σημείο, ο κ. Τζιτζικώστας απάντησε πως «ποτέ ο ΟΣΕ δεν ενημέρωσε κανέναν φορέα ότι υπάρχει πρόβλημα με το δίκτυο» και επανέλαβε την ανάγκη να υπάρξει άμεση διερεύνηση των αιτιών.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις του δημάρχου Χαλκηδόνας, Γιάννη Τσουκνιδά, ο οποίος είπε πως θα πρέπει να διερευνηθούν τα αίτια του δυστυχήματος, ενώ ερωτηθείς εάν υπάρχουν κακοτεχνίες ή προβλήματα που πρέπει να προσεχθούν, απάντησε: “αυτή είναι μια γραμμή που χρησιμοποιείται κατά κόρον. Τώρα αν είναι πρόβλημα γραμμής ή θέμα ταχύτητας θα το δείξει η έρευνα που θα γίνει”.
Από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Χαλκηδόνας, Μαυρουδής Μιντσιούδης είπε: «Το σπίτι στηρίζεται πάνω στην αμαξοστοιχία. Αυτό τα λέει όλα για τη σφοδρότητα του ατυχήματος». Ο ίδιος επισήμανε δε ότι στο σημείο βρίσκεται και ειδικά εκπαιδευμένος σκύλος.
Υπενθυμίζεται ότι το τραγικό συμβάν, με τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, έγινε στα 200 μέτρα από το ‘Αδενδρο, περιοχή έξω από τη Θεσσαλονίκη
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ- ΜΠΕ