Ανέλκυση του Sea Diamond απ’ το βυθό της Σαντορίνης με εντολή Κουρουμπλή – Από τον Απρίλιο του 2007 βρίσκεται στη Καλντέρα και έδωσε σχετικές οδηγίες προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας
Θα μπορούσε κανείς να πει «ότι θυμόμαστε …χαιρόμαστε». Και μετά την παράδοση των ακτών του Σαρωνικού για χρήση (όχι για μπάνιο) από τον Υπουργό Ναυτιλίας κο Κουρουμπλή, έρχεται και η ώρα του Sea Diamond… Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει και για επικοινωνιακό τρικ αλλά το ζητούμενο είναι να γίνει η ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου, το οποίο βρίσκεται στον βυθό της Καλντέρας από το 2007 και σε κάθε συζήτηση έως τώρα υπήρχε… άρνηση. Όμως, φαίνεται ότι όλα λύθηκαν..
Και ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής χθες υπέγραψε τις σχετικές εντολές προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και προς το αρχηγείο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. Ποιες είναι αυτές; Μα τι άλλο από την άμεση ενεργοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου… Τώρα γιατί δεν είχε γίνει νωρίτερα; Ε τι να σας πούμε…
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε το ΥΝΑΝΠ, “με τις ανωτέρω γραπτές εντολές ο κ. Κουρουμπλής παραμένει σταθερός στη δέσμευσή του να συγκρουστεί με την αδράνεια των προηγουμένων ετών στα ζητήματα της ανέλκυσης των ναυαγίων”.
Να σημειωθεί ότι στο δελτίο Τύπου δεν αναφέρεται ποιος θα επωμιστεί το κόστος της ανέλκυσης και ποιες θα είναι οι συνέπειες για το ευαίσθητο θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής μετά την ανέλκυση του ναυαγίου.
Επίσης, στην ανακοίνωση του Υπουργείου δεν γίνεται λόγος για το πως θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί το νησί της Σαντορίνης, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει πέραν του Αθηνιού άλλο μεγάλο λιμάνι στο νησί που να μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο τη διακίνηση επιβατών όσο και εμπορευμάτων, ενώ δεν γίνεται και αναφορά για το ποια τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση που η εντολή του υπουργού υλοποιηθεί.
Να σημειωθεί πως οι απόψεις των ειδικών επιστημόνων σε ζητήματα προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος διίστανται ως προς το κατά πόσο η ανέλκυση του ναυαγίου αποτελεί την βέλτιστη λύση για την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος ή είναι προτιμότερη η “παραμονή του στον βυθό”.
Και τέλος, υπενθυμίζεται ότι το κρουαζιερόπλοιο είχε προσκρούσει σε ξέρα στον όρμο Φηρών στις 5 Απριλίου του 2007 και ενώ ρυμουλκήθηκε, τελικώς βυθίστηκε. Για τουλάχιστον 10 χρόνια παραμένει στο βυθό της Καλντέρας στη Σαντορίνη, «με ό,τι σημαίνει αυτό για το θαλάσσιο περιβάλλον μίας εκ των πλέον τουριστικών περιοχών της Ελλάδας και του κόσμου», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας.