Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΗ …αστεία επιδότηση και τα …κυκλικά δρομολόγια με βάση τη Παροναξία

Η …αστεία επιδότηση και τα …κυκλικά δρομολόγια με βάση τη Παροναξία

|

Οι προτάσεις που κατέθεσε εκ μέρους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης στην ημερίδα για την Ακτοπλοΐα, το ποσό της επιδότησης για τα 44 νησιά και η πρόταση όσον αφορά τα κυκλικά δρομολόγια στο Αιγαίο με τα θετικά και τα αρνητικά σημεία της

Η ημερίδα  «Η Ακτοπλοΐα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών των Κυκλάδων – Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας και παράγοντες ανάπτυξης της Νησιωτικότητας» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου αποτελεί παρελθόν… Κρίθηκε επιτυχημένη κυρίως λόγω της στοχευμένης θεματολογίας της όμως η αλήθεια είναι ότι όλοι περίμεναν τις παρατηρήσεις των πλέον αρμόδιων που δεν είναι άλλοι από τους Ακτοπλόους. Και ο Μιχάλης Σακέλλης από τη θέση του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ήταν ξεκάθαρος «Τα 80 εκατομμύρια ευρώ που διατίθενται ως αποζημιώσεις για την εξυπηρέτηση 44 νησιών είναι αστεία ποσά όταν σε άλλες χώρες δίνονται μόνο για την εξυπηρέτηση ενός.  Τα μεγάλα προβλήματα που παραμένουν είναι οι υποδομές, η ανάγκη συμβατικής δέσμευσης δύο πλοίων της ίδιας εταιρείας ή δύο ή τριών διαφορετικών εταιρειών για την εκτέλεση των συνδυασμένων δρομολογίων και βέβαια οι προβληματισμοί των τοπικών κοινωνιών.

Επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τη σημαντική αύξηση του κόστους των υπηρεσιών κατά 14 εκ. ευρώ. Βλέπουμε λοιπόν για τις Κυκλάδες ότι εάν υπάρχει η δυνατότητα αύξησης των διαθέσιμων κεφαλαίων πρέπει να προσθέσουμε στα δρομολόγια που ήδη εκτελούνται ένα επιπλέον για την ενίσχυση της ενδοεπικοινωνίας. Επίσης, πρέπει τα τοπικά δρομολόγια να προγραμματιστούν καλύτερα για να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση των επιβατών και με ανταποκρίσεις. Τέλος πρέπει να αυξηθούν τα μισθώματα του τοπικού δρομολογίου των μικρών Κυκλάδων για τη δρομολόγηση μεγαλύτερου και ταχύτερου πλοίου για να είναι δυνατή η προσέγγιση και στη Σύρο και για να μην διακόπτονται τα δρομολόγια στα 8 μποφόρ». Και στη συνέχεια έκανε μία δεικτική αναφορά με συγκεκριμένα παραδείγματα «Το πλοίο «Πρέβελης» που εκτελεί τα δρομολόγια της Κάσου και Καρπάθου είναι το μοναδικό που συμμετέχει στον Διεθνή διαγωνισμό Ανάθεσης ΔΥ. Αυτό δεν είναι τυχαίο καθώς δεν διατίθενται άλλα πλοία σύμφωνα με τα μισθώματα που προσφέρονται. Η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των νησιών στο Β. Αιγαίο δεν είναι και αυτή τυχαία. Τι θα γίνει όμως όταν το πλοίο «Πήγασος» αποχωρήσει λαμβανομένου υπόψη ότι για μία ακόμα φορά φτιάξαμε λάθος λιμάνι στον Αη Στράτη και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν τα μεγάλα πλοία της γραμμής. Ούτε βέβαια είναι τυχαίο ότι επί 15 χρόνια οι μικρές Κυκλάδες εξυπηρετούνται χωρίς το παραμικρό πρόβλημα και η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών κοντεύει να ξεχάσει την ύπαρξή τους»…
Νέα πλοία

Και έκλεισε τη πρώτη τοποθέτησή του λέγοντας ότι «η μεγάλη σημασία της Ακτοπλοΐας δεν έχει αξιολογηθεί, οι υπηρεσίες θεωρούνται δεδομένες και οι παρεμβάσεις μάλλον προβλήματα δημιουργούν παρά λύνουν. Δεν είναι όμως οι υπηρεσίες υποτιμημένες, στην ουσία είναι τα νησιά μας. Επίσης λόγω έλλειψης κεφαλαίων τα απομακρυσμένα νησιά μας δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα με τα κοντινότερα, οι υπηρεσίες που προσφέρονται δεν είναι οι ενδεδειγμένες και πρέπει να βελτιωθούν. Εάν θέλουμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες, εάν θέλουμε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, να βελτιωθεί η ενδοεπικοινωνία, να δρομολογηθούν νέα σύγχρονα πλοία και κυρίως να αντιμετωπίσουμε το μεγάλο πρόβλημα της προβλεπόμενης έλλειψης πλοίων, πρέπει να μελετήσουμε, να σχεδιάσουμε για την επόμενη δεκαπενταετία και κυρίως να αντιμετωπίσουμε τα νησιά μας ισότιμα με τους χερσαίους προορισμούς, για την εξυπηρέτηση των οποίων διατίθενται πολλά δισεκατομμύρια χωρίς κανένας να το θεωρεί παράλογο σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στις Ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες».

Οι προτάσεις

Και στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν στις θαλάσσιες συνδέσεις των μικρών νησιών, στις λεγόμενες «άγονες γραμμές»… Ο ισχυρός άνδρας του ΣΕΕΕΝ σημείωσε ότι οι γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας καλύπτουν το 3%-5% της κίνησης αλλά είναι μεγάλης εθνικής σημασίας καθώς εξυπηρετούν 44 νησιά, η ανάπτυξη των οποίων, ο πληθυσμός και η επιβίωση των κατοίκων εξαρτάται αποκλειστικά από την Ακτοπλοϊκή τους εξυπηρέτηση. Και οι προτάσεις του; Προκήρυξη διαγωνισμών για σύναψη συμβάσεων Δ.Υ. για τη δρομολόγηση νεότευκτου πλοίου με έναρξη δρομολογίων μετά από 2-3 έτη. Οργανωμένη εξυπηρέτηση των νησιών με δρομολόγια ανταποκρίσεων που είναι και η μοναδική λύση για όλες τις γραμμές αρκεί βέβαια να έχουμε μία αξιόπιστη μελέτη που θα δώσει σωστά συμπεράσματα…  Και ένα μικτό σύστημα όπως αυτό της εξυπηρέτησης των Μικρών Κυκλάδων ή των μικρών νησιών των Δωδεκανήσων δείχνουν το δρόμο.
Και στη συνέχεια παρατέθηκαν τα δρομολόγια…

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Αστυπάλαια, Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Νάξος, Πάρος, Σύρος, Σέριφος, Σίφνος, Κίμωλος, Μήλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ίο και Θήρα.

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Αστυπάλαια, Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Νάξος, Πάρος, Σύρος, Άνδρος, Τήνος και Μύκονος.

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Κατάπολα (Αμοργός), Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Νάξος, Πάρος, Σύρος, Σέριφος, Σίφνος, Κίμωλος, Μήλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ίος και Θήρα.

Ένα κυκλικό δρομολόγιο: Κατάπολα (Αμοργός), Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Νάξος, Πάρος, Σύρος, Ανδρος, Τήνος και Μύκονος.

Ποια είναι τα θετικά; Συνδέσεις με ανταποκρίσεις προς Πειραιά. Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Αστυπάλαια 4 φορές την εβδομάδα, όπως και σήμερα.

Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσι, Κατάπολα (Αμοργός), τρεις φορές την εβδομάδα όσες και σήμερα

Σίκινος, Φολέγανδρος 4 φορές την εβδομάδα, μία επιπλέον των σημερινών

Τοπικές συνδέσεις
Άνδρος, Τήνος τρεις φορές την εβδομάδα όσες και σήμερα

Καθημερινή σύνδεση Μικρών Κυκλάδων, Πάρου και Νάξου με Σύρο

Σύνδεση τέσσερις φορές την εβδομάδα των Δυτικών Κυκλάδων με Σύρο και Ανατολικές Κυκλάδες…

Τα αρνητικά

Όλες οι συνδέσεις από και προς Πειραιά με ανταποκρίσεις.

Δύο ώρες περίπου καθυστέρηση στις αφίξεις στις Μικρές Κυκλάδες και Αστυπάλαια.

Δεν εκτελούνται τα δρομολόγια Κέας, Κύθνου και Σύρου

Σχετικά μεγάλη διάρκεια ταξιδιού στη σύνδεση των Ανατολικών με τις Δυτικές Κυκλάδες: Πάρος – Σίφνος 4 ώρες και 10 λεπτά ή Μήλος – Νάξος: 7 ώρες…

Και τέλος τα προβλήματα

Έλλειψη λιμενικών υποδομών

Ανάγκη συγχρονισμού των δρομολογίων προς / από Πειραιά και των τοπικών

Και η συνήθεια και η νοοτροπία των επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς μετεπιβιβάσεις… 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πανναξιακός ΑΟ: Με “τριπλό” Μανωλά το …τρίποντο κόντρα στον Πανθηραϊκό

Με χατ τρικ του Μανωλά ο Πανναξιακός 5-2 τον Πανθηραϊκό - Η αφιέρωση στην επέτειο του Πολυτεχνείου (video)

Naxos Medical: Ιατρείο από τον γιατρό ρευματολόγο Κωνσταντίνο Γεωργανά

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου και στο Naxos Medical βρίσκεται ο γιατρός ρευματολόγος Κωνσταντίνος Γεωργανάς

Β. Κουκουζής για Πολυτεχνείο: “ένιωσα να μετατρέπομαι σε λύκο, αισθάνομαι πικρία για το σήμερα”

Ο Γεωπόνος Βαγγέλης Κουκουζής μίλησε για το Πολυτεχνείο. .. Για τη παρουσία του εκεί το 1973... Και εξηγεί το αίσθημα "μπήκα αρνί και βγήκα λύκος"

Πολυτεχνείο 1973: Θύμησες από την Ναξιώτισσα Κατερίνα Πρωτονοταρίου

Η Κατερίνα Πρωτονοταρίου θυμάται εκείνες τις ημέρες του Νοεμβρίου του 1973... Η σφαίρα που βρέθηκε στο δωμάτιο της...

Νάξος: Ενημέρωση και δωρεάν μετρήσεις για τον Σακχαρώδη Διαβήτη

Με επιτυχία η ενημέρωση και πρόληψη για τον Σακχαρώδη Διαβήτη από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Πρόταση ημέρας: Τηγανιά χοιρινή με φέτα

Μία πρόταση με αρκετή αγάπη και αίσθηση χωριάτικου απλού φαγητού....

ΕΝΠΕ: Ποιος ο ρόλος του Δωρόθεου Β στην επιλογή Χατζημάρκου για την προεδρία;

Δεσπότης και Μαρέβα «ευλόγησαν» τον διάδοχο Τζιζικώστα στην προεδρία της ΕΝΠΕ

Ιωάννης Μαργαρίτης για επέτειο Πολυτεχνείου: “Ο αγώνας τους μας καλεί να αγκαλιάσουμε τις ίδιες αξίες”

Το μήνυμα του Έπαρχου ΠΕ Νάξου Ιωάννη Μαργαρίτη για την ημέρα του Πολυτεχνείου

Νάξος: Πρόσκληση για συζήτηση γύρω από τα μηνύματα του Πολυτεχνείου

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Νοτίων Κυκλάδων Πρόσκληση για ενημέρωση και συζήτηση γύρω από τα μηνύματα του Πολυτεχνείου

Νάξος – Μέλανες: Σήμερα (17/11) Για πρώτη φορά διοργανώνεται η “Γιορτή Λαδιού”

Στις Μέλανες και στο ελαιοτριβείο "Ξενάκη" σήμερα (17/11) έχουμε τη πρώτη γιορτή λαδιού...

Ακτοπλοϊα – Παρατηρητήριο Τιμών: Αυξήθηκε η τιμή στο εισιτήριο Πειραιάς – Ρόδος, μείωση στο Πειραιάς – Πάρος

Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης των τιμών στην ακτοπλοΐα με βάση το Παρατηρητήριο Τιμών - Η εικόνα στις Κυκλάδες σε συμβατικά και ταχύπλοα

Taste Atlas: Αρσενικό Νάξου, το ημίσκληρο τυρί, 2ο καλύτερο στον κόσμο

Με βαθμολογία 4.6/5: Το ελληνικό ημίσκληρο τυρί που είναι 2ο καλύτερο στον κόσμο – Το μέλλον του Αρσενικού Νάξου αβέβαιο

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Νάξος: Ξημέρωμα μετά την βροχή στην Κωμιακή ή μήπως όχι;

Μία εικόνα χίλιες λέξεις.. Ξημέρωμα μετά τη βροχή στη Κωμιακή της Νάξου

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

Επιτέλους βροχή…. “Πρωτοβρόχια” στις Κυκλάδες αλλά με διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος

Μετά από σχεδόν επτά μήνες είχαμε την πρώτη βροχή στις Κυκλάδες - Σε Φολέγανδρο και Ιο το μεγαλύτερο ποσοστό βροχόπτωσης

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη