«Αντιγράφει τη στρατηγική του Κιμ Γιονκ Ουν; Ιδού η απορία», λένε χαρακτηριστικά διπλωματικές πηγές – Κλείδωσαν οι συναντήσεις με Τσίπρα και Παυλόπουλο
«Αντιγράφει τη στρατηγική του Κιμ Γιονκ Ουν; Ιδού η απορία», λένε χαρακτηριστικά διπλωματικές πηγές – Κλείδωσαν οι συναντήσεις με Τσίπρα και Παυλόπουλο
Στην Κίνα είναι πιθανό να γίνει το τετ α τετ Τσίπρα– Ερντογάν, καθώς οι δύο ηγέτες θα βρίσκονται στο Πεκίνο για να συμμετάσχουν στη διεθνή συνάντηση «Belt and Road Forum for International Cooperation». Αυτό τουλάχιστον αναφέρουν διπλωματικές πηγές που επισημαίνουν ότι θα ακολουθήσει συνάντηση του Τούρκου προέδρου και με τον Προκόπη Παυλόπουλο, στις 22 Μαΐου, στη σύνοδο των χωρών της Παρευξείνιας Συνεργασίας.
Την ίδια ώρα η Τουρκία συνεχίζει την πολιτική οικοδόμησης του νέου ηγετικού της προφίλ. Μετά τις απειλές στην Κύπρο και τις παραβιάσεις στο Αιγαίο, χθες έγινε η δοκιμή του πρώτου «εθνικού» πυραύλου της, με το προσωνύμιο «Κααν».
«Αντιγράφει τη στρατηγική του Κιμ Γιονκ Ουν; Ιδού η απορία», λένε χαρακτηριστικά διπλωματικές πηγές σχολιάζοντας τις κινήσεις του «Σουλτάνου».
Η άσκηση έλαβε χώρα στην επαρχία της Σινώπης, στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, όπως ανακοίνωσε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας. «Η εκτόξευση του πυραύλου Bora, μας γεμίζει αυτοπεποίθηση και περηφάνια» δήλωσε ο Φικρί Ισίκ, χαρακτηρίζοντας τη δοκιμή ως απόλυτη επιτυχία.
Την ίδια ώρα, ο Χουλουσί Ακάρ, ο Τούρκος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ επισκεπτόταν την Ακρόπολη, αλλά επιδεικτικά δεν ακολουθούσε τους ομολόγους του που βρίσκονται στην Αθήνα, στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Ο πύραυλος τύπου Bora αναπτύχθηκε από τη Roketsan. Έχει διαμέτρημα 610 χιλιοστών και εμβέλεια 280 χλμ. Το σύστημα διαθέτει αποτελεσματική ισχύ πυρός καθώς μπορεί να φέρει κεφαλή βάρους 470 κιλών, καθώς και προηγμένης τεχνολογίας σύστημα πλοήγησης.
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΜΑΧΙΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Σε ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση των προκλήσεών της στο Αιγαίο προχώρησε η Τουρκία, ένα μόλις 24ωρο μετά το κατ’ ιδίαν μήνυμα του Έλληνα Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Βαγγέλη Αποστολάκη στον Τούρκο ομόλογό του, ότι η Ελλάδα δεν θα μείνει αδρανής σε ο,τιδήποτε επιχειρήσει η γειτονική χώρα.
Την Πέμπτη, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση της 11ης Διαβαλκανικής Σύσκεψης των αρχηγών ΓΕΕΘΑ, με την παρουσία και του Τούρκου αρχηγού, αεροσκάφη της γειτονικής χώρας προέβησαν σε 40 παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου, ενώ μία από αυτές τις περιπτώσεις εξελίχθηκε σε αερομαχία (εμπλοκή).
Πιο συγκεκριμένα, τον ελληνικό εναέριο χώρο παραβίασαν δύο μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-16 σε σχηματικό και τέσσερα μεμονωμένα, τρία εκ των οποίων ήταν κατασκοπευτικά τύπου CN-235 και ένα ελικόπτερο.
Τα δύο μαχητικά ήταν οπλισμένα και σε μία περίπτωση ενεπλάκησαν με τα ελληνικά αεροσκάφη που απογειώθηκαν προκειμένου να τα αναχαιτίσουν. Οι 34 από τις 40 παραβιάσεις πραγματοποιήθηκαν από τα κατασκοπευτικά αεροσκάφη, οι τρεις από το ελικόπτερο και οι άλλες τρεις από τα μαχητικά F-16.
Χάρτες – πρόκληση από την Τουρκία: «Δικό μας το μισό Αιγαίο»
Η τουρκική ακτοφυλακή εξέδωσε δήθεν επίσημα έγγραφα και χάρτες με τα οποία μοιράζει στη μέση το Αρχιπέλαγος – Θεωρούν τουρκική περιοχή όλο το ανατολικό Αιγαίο, από τη Σαμοθράκη μέχρι το Καστελόριζο
Κλιμακώνει επικίνδυνα την ένταση με την Ελλάδα η Τουρκία δημιουργώντας κατάλληλες συνθήκες για εκδήλωση «θερμού» επεισοδίου.
Μετά τις ανιστόρητες δηλώσεις Τούρκων υπουργών, ότι δεκάδες νησιά του Αιγαίου είναι τουρκικά και ανήκουν παρανόμως στην Ελλάδα, η τουρκική ακτοφυλακή δημοσίευσε έγγραφα και χάρτες με τα οποία υποστηρίζει ουσιαστικά πως το μισό Αιγαίο είναι δικό της.
Στην επίσημη ιστοσελίδα της τουρκικής Διοίκησης Ασφαλείας Ακτών Sahil Güvenlik Komutanlığı (S.G.K.lığı) αναρτήθηκε ο απολογισμός του έργου της Υπηρεσίας για το έτος 2016.
Στις 60 σελίδες του απολογισμού οι Τούρκοι φανερώνουν για μια ακόμη φορά πως όχι απλά δεν είναι «φίλοι» μας, αλλά παραμένουν άκρως επικίνδυνοι για τη χώρα μας.
Ειδικότερα:
Στις σελίδες 7 και 13 υπάρχουν χάρτες της περιοχής ευθύνης SAR της Τουρκίας, σύμφωνα με την τουρκική οπτική, στους οποίους αποτυπώνεται το μισό Αιγαίο να υπάγεται στην αρμοδιότητα της Τουρκίας. Επιπλέον στους παραπάνω χάρτες και συγκεκριμένα στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας αναγράφεται πέραν της περιοχής αρμοδιότητας για επιχειρήσεις SAR ότι η περιοχή συμπίπτει και με την ΑΟΖ της Τουρκίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ η Τουρκία δεν έχει υπογράψει την σύμβαση του 1982 για το Δίκαιο της Θάλασσας, προβάλλοντας το γεγονός αυτό σαν επιχείρημα κατά της Ελλάδας όσον αφορά τα όρια της ελληνικής ΑΟΖ, έχει σπεύσει να υπογράψει διμερείς συμβάσεις με τις χώρες της περιοχής για τον καθορισμό της ΑΟΖ της με βάση τις πρόνοιες της σύμβασης του 1982, «αγνοώντας» ότι δεν υφίσταται εφαρμογή «αλά κάρτ» μιας σύμβασης η οποία ισχύει σε όλο τον πλανήτη.
Στην σελίδα 31 υπάρχει φωτογραφία των Ιμίων με λεζάντα «Η προστασία και επιτήρηση των βραχονησίδων Kardak σε 24ωρη βάση συνεχίζεται».
Στις σελίδες 50-51 αναφέρεται ότι η Τ/ΔΑΑ εκμεταλλευόμενη τα ευρωπαϊκά κονδύλια, προέβη στην ναυπήγηση 15 σκαφών διαφόρων τύπων και προμηθεύτηκε 14 οχήματα με θερμικές κάμερες και προγραμματίζει την ενίσχυση των μέσων της με την ναυπήγηση 20 σκαφών και την προμήθεια 6 οχημάτων με θερμικές κάμερες. Επιπλέον αναφέρεται ότι η Τ/ΔΑΑ κατόπιν σύμβασης (τον Αύγουστο 2016) με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (IMO) και πάλι με κονδύλια της Ε.Ε. θα ενισχυθεί με επιπλέον 6 σκάφη (τα 2 θα παραληφθούν εντός του Μαΐου και τα υπόλοιπα 4 μέχρι τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους).
Με πληροφορίες από: militaire.gr – newsbomb.gr