Εδώ και αρκετές ημέρες έχουν ανέβει οι ταχύτητες και το λιμάνι της Δονούσας αναβαθμίζεται. Βελτιώνεται και γίνεται προσπάθεια ώστε να αφήσει πίσω του οριστικά τις καταστροφές που βίωσε την προηγούμενα δεκαετία. Και να γίνει ένα λιμάνι που να πληροί τις προϋποθέσεις για ασφαλή διακίνηση επιβατών, εμπορευμάτων, τη στιγμή μάλιστα που λειτουργεί και ως αλιευτικό καταφύγιο…
Χθες είχαμε και την ανακοίνωση από την Κοινότητα Δονούσας που ανέφερε ότι «Λόγο έργων στη λιμενική ζώνη και στον κύριο προβλήτα τα αυτοκίνητα και οι επιχειρήσεις θα εξυπηρετούνται από το δρόμο της παλιάς δεξαμενής.. Ευχαριστούμε για τη κατανόηση..» Με συνοδεία φωτογραφιών που δείχνουν ότι γίνονται έργα στο λιμάνι του νησιού…
Παράλληλα, έγινε γνωστό ότι το Blue Star Naxos από σήμερα Σάββατο 22 Μαΐου και έως την Τρίτη 15 Ιουνίου, στη διάρκεια του απογευματινού του δρομολογίου (από Πειραιά προς Μικρές Κυκλάδες και Αμοργό – Αστυπάλαια) δεν θα έχει προσέγγιση στο λιμάνι της Δονούσας (ευχαριστούμε το Νίκο Κωβαίος για τη φωτογραφία του άρθρου μέσα από τη σελίδα Express Skopelitis)..
Κάτι που σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι το μοναδικό πλοίο που θα προσεγγίζει στο διάστημα αυτό την Δονούσα θα είναι το «Express Skopelitis» . Με δεδομένο μάλιστα ότι δεν έχουμε και το έτερο πλοίο των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων (περιμένουμε ακόμη πότε θα μπει στη γραμμή το (“ΣΑΟΝΗΣΟΣ”) δημιουργεί αρκετά προβλήματα στην επικοινωνία – ανεφοδιασμό του νησιού.
Η πρώτη αλλαγή ήταν άμεση: Το Express Skopelitis μετά από ενέργειες προς το Υπουργείο Ναυτιλίας αλλάζει ώρα αναχώρησης από τη Νάξο ώστε να καλύπτει και τις ανάγκες των κατοίκων της Δονούσας. Θα αναχωρεί αντί για τις 2 το απόγευμα, στις 2.30 κάθε Δευτέρα – Τετάρτη και Σάββατο ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η πρόταση για ένα ακόμη δρομολόγιο προς Δονούσα κάθε Παρασκευή. Κάτι που αναμένεται να το δούμε τις επόμενες 48 ώρες εάν θα γίνει πραγματικότητα…
Οι κάτοικοι και επιχειρηματίες στην Δονούσα όμως είναι ανάστατοι. Κι αυτό γιατί ένα πλοίο δεν είναι αρκετό. Ζητούν – σύμφωνα με πληροφορίες θα κάνουν και παρέμβαση σε πολιτικό επίπεδο – ένα επιπλέον πλοίο. Όμως, το θέμα είναι η προσέγγιση. Εάν το «κεφάλι» του λιμανιού λόγω εργασιών που έχουν ξεκινήσει δεν μπορεί να βοηθήσει στην αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών ή αυτοκινήτων, που αλλού θα προσεγγίσει;
Εκεί που προσεγγίζει αυτή τη στιγμή το Express Skopelitis το βάθος είναι σχετικά μικρό, οπότε δύσκολα θα βρεθεί πλοίο με ανάλογο βύθισμα και με ικανότητα μεγαλύτερης μεταφοράς επιβατών ή αυτοκινήτων για να καλύψει το κενό του Blue Star Naxos
Από την άλλη, θα αναρωτηθούν κάποιοι «μα καλά τώρα γίνονται οι εργασίες;» Ερώτημα που όμως έχει σχέση με τον ανάδοχο του έργου, τις εξελίξεις που υπάρχουν και με το σκεπτικό ίσως ότι από τα μέσα Ιουνίου η κίνηση θα είναι μεγαλύτερη οπότε το έργο θα έπρεπε να γίνει τώρα…
Όπως κι εάν έχει, ένα δεύτερο πλοίο είναι απαραίτητο… Έστω και «μικρό» και γιατί όχι με απευθείας σύνδεση με Νάξο, που είναι άλλωστε η βάση για όλους τους κατοίκους και επιχειρηματίες των Μικρών Κυκλάδων. Στο χέρι της Πολιτείας είναι να δείξει ότι σκέφτεται τους κατοίκους στην Άγονη Γραμμή και πέρα από τις Εκλογές…