Τέλος όπως όλα δείχνουν στη δρομολόγηση του ΣΑΟΝΗΣΟΣ στο δεύτερο ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο… Η ανακοίνωση με αιχμές προς όλους από τον Φώτη Μανούση της SAOS FERRIES
Ηταν ο περασμένος Απρίλιος όταν “είδαμε” για πρώτη ουσιαστικά φορά το ΣΑΟΝΗΣΟΣ στα ενδοκυκλαδικα…. Η ακτοπλοϊκή εταιρεία που το διαχειρίζεται, η SAOS FERRIES είχε στείλει ισχύρο μήνυμα για τις προθέσεις της… Είχε ενημερώσει με επιστολή το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας για την οικονομική πολιτική που θέλει να εφαρμόσει στις Κυκλάδες. Παρόμοια λίγο πολύ με αυτή στα Δωδεκάνησα και όπως διαβάζουμε για το 2021 σε Ανάφη και Δονούσα οι κάτοικοι θα μπορούν να μετακινούνται δωρεάν (όπως και τα μέσα μετακίνησης) ενώ στην “χαμηλή” τουριστική περίοδο θα έχει αντίστοιχη πολιτική και για άλλα νησιά των Κυκλάδων.
Από τότε, πέρασαν αρκετοί μήνες. Οπως και από τον περασμένο Νοέμβριο όταν και πήρε τη γραμμή των ενδοκυκλαδών με σύνδεση μάλιστα και με Ευβοια. Είχαμε αντιδράσεις από καατοίκους και αιρετούς για το θέμα της απουσίας ενδοκυκλαδικού δρομολογίου… Τελευταίος, ο Δήμαρχος Σικίνου, Βασίλης Μαράκης που είχε στείλει ανοιχτή επιστολή ζητώντας την λύση του προβλήματος.. Το “ΣΑΟΝΗΣΟΣ” που θα κάλυπτε τη δεύτερη γραμμή είναι ακόμη δεμένο στη Ραφήνα…
Σήμερα, Σάββατο 26 Ιουνίου, έρχεται η διοίκηση της SAOS FERRIES και τελειώνει την υπόθεση δρομολόγηση στα ενδοκυκλαδικά του “ΣΑΟΝΗΣΟΣ”. Και με αρκετές αιχμές.. Οπως; “δεν θα ακολουθήσω το παράδειγμα άλλου συναδέλφου μου, ο οποίος για ίδιους λόγους είχε καταφύγει στην εσχάτη διαμαρτυρία της απεργίας πείνας, αλλά ούτε και θα υποκύψω στις πιέσεις των ιδίων συμφερόντων, ξεπουλώντας τα πλοία του ομίλου μας σε συγκεκριμένη εταιρία”. Ενώ έστειλε και μήνυμα στη Κυβέρνηση λέγοντας ” προκειμένου να διαφυλάξω την αξιοπρέπειά μου αναγκάζομαι να υποστείλω την Ελληνική σημαία από το Ε/Γ-Ο/Γ ΣΑΟΝΗΣΟΣ, ώστε να αποδειχθούν τα αυτονόητα υπό άλλη ευρωπαϊκή σημαία.
Και όπως τονίζει ο κος Φώτης Μανούσης “ επανέλαβα την πρόθεσή μου να συνδράμω σε όποια προσπάθεια γίνει για την εδραίωση της νομιμότητας, δηλώνοντας πρόθυμος να παράσχω όλα τα στοιχεία που διαθέτω και τα οποία θα φανούν χρήσιμα στην ηγεσία του Υπουργείου”. Το ζητούμενο όμως είναι να δοθεί λύση και όχι για μία ακόμη φορά να βρεθούν χαμένοι οι νησιώτες για τα “παιχνίδια εξουσίας” ακτοπλοϊκών εταιρειών και Κυβέρνησης..
Αναλυτικά η ανακοίνωση που φέρει την υπογραφή του Φώτη Μανούση αναφέρει:
Είχα την τιμή σήμερα να απευθύνω τις ευχές μου στον Υπουργό εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, καθώς και στον Υφυπουργό κ. Κώστα Κατσαφάδο, να καταφέρουν με τις κατάλληλες αποφάσεις και μεταβολές στο κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, να επιβάλουν σε ορισμένα στελέχη της υπηρεσίας την τήρηση της νομιμότητας και της αρχής της ισονομίας, ώστε αυτή να παύσει να λειτουργεί ως μικρομάγαζο συγκεκριμένων συμφερόντων, ζημιώνοντας εν τέλει την Ελληνική Σημαία.
Δήλωσα ξεκάθαρα ότι εγώ δεν θα ακολουθήσω το παράδειγμα άλλου συναδέλφου μου, ο οποίος για ίδιους λόγους είχε καταφύγει στην εσχάτη διαμαρτυρία της απεργίας πείνας, αλλά ούτε και θα υποκύψω στις πιέσεις των ιδίων συμφερόντων, ξεπουλώντας τα πλοία του ομίλου μας σε συγκεκριμένη εταιρία.
Κατέστησα σαφές ότι προκειμένου να διαφυλάξω την αξιοπρέπειά μου αναγκάζομαι να υποστείλω την Ελληνική σημαία από το Ε/Γ-Ο/Γ ΣΑΟΝΗΣΟΣ, ώστε να αποδειχθούν τα αυτονόητα υπό άλλη ευρωπαϊκή σημαία.
Γνωστοποίησα, δε, ότι παραιτηθήκαμε ήδη από τις απαιτήσεις μας από τη δίκη ενώπιον του Συμβούλιου της Επικράτειας σχετικά με το ίδιο πλοίο, παρά το γεγονός ότι έχουμε ήδη δικαιωθεί με προσωρινή απόφαση του ίδιου Δικαστηρίου. Με αυτόν τον τρόπο, αποδεσμεύω το Υπουργείο ως προς την επιλογή άλλου πλοίου για την εξυπηρέτηση της ενδοκυκλαδικής γραμμής, καθώς δεν σκοπεύω να ενεργήσω, όπως άλλοι, κρατώντας τα νησιά μας ομήρους των επιχειρηματικών τους μεθοδεύσεων.
Επανέλαβα την πρόθεσή μου να συνδράμω σε όποια προσπάθεια γίνει για την εδραίωση της νομιμότητας, δηλώνοντας πρόθυμος να παράσχω όλα τα στοιχεία που διαθέτω και τα οποία θα φανούν χρήσιμα στην ηγεσία του Υπουργείου.
Τέλος, επιβεβαίωσα για άλλη μια φορά ότι η θέση μου και η ιστορία του ομίλου μας είναι αυτή του υποστηρικτή της ελληνικής ναυτιλίας και του έργου της ηγεσίας του υπουργείου -της οποίας γνωρίζω τις καλές προθέσεις- και κυρίως αυτή του αρωγού των εθνικών συμφερόντων.
ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΣΚΟΠΕΥΩ ΝΑ ΤΙΣ ΘΥΣΙΑΣΩ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΠΙ ΖΗΜΙΑ ΜΑΣ.