Η ΠΝΟ, σε σημερινή ανακοίνωσή της, κάνει λόγο για πλήρη απροθυμία και στείρα αρνητική συμπεριφορά της εργοδοτικής πλευράς, προκειμένου να καταρτιστεί νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασία για τα έτη 2020 και 2021, μετά παρέλευση διετίας από την προηγούμενη του έτους 2019.
Το είχαμε αναφέρει από χθες… Ηταν απλά θέμα ωρών να γίνει επίσημο. Από τη στιγμή που η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία είχε αποδεχτεί τις προτάσεις της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) στην προχθεσινή συνεδρίαση (27/10), το μόνο που έμενε ήταν η επίσημη ανακοίνωση. Και πάμε σε 48ωρο απεργία πλοίων με προοπτική κλιμάκωσης…
“Σαρανταοκτάωρη πανελλαδική απεργία στα επιβατηγά πλοία (Ακτοπλοϊκά – Μεσογειακά / Τουριστικά – Πορθμεία) με έναρξη την 06:01 της 10-11-2021 ημέρα Τετάρτη έως και 06:00 ώρα της 12-11-2021 ημέρα Παρασκευή, με προοπτική κλιμάκωσης, αποφάσισε η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, κατά τη συνεδρίασή της στις 27-10-2021.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), σε σημερινή ανακοίνωσή της, κάνει λόγο για πλήρη απροθυμία και στείρα αρνητική συμπεριφορά της εργοδοτικής πλευράς, προκειμένου να καταρτιστεί νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τα έτη 2020 και 2021, μετά παρέλευση διετίας από την προηγούμενη του έτους 2019.
Τονίζει, επίσης, ότι τα ήδη υφιστάμενα προβλήματα, που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Ναυτεργατών, και τα οποία δυστυχώς παρά τις συνεχείς πιέσεις και διαμαρτυρίες μας και τις αντίστοιχες υποσχέσεις των αρμοδίων, όχι μόνον δεν επιλύονται αλλά εξακολουθούν να συσσωρεύονται καθημερινά, με αποκορύφωμα την σειρά αντεργατικών νόμων με την πρόφαση και της πανδημίας και την εξακολούθηση εφαρμογής του ν. 4150/2013 για τις μειωμένες και ειδικές συνθέσεις στα επιβατικά μεσογειακά και ακτοπλοϊκά πλοία.
Υποστηρίζει, ακόμα, ότι προβλήματα σχετικά με την χορήγηση των συντάξεων και την υγειονομική περίθαλψη των Ναυτικών συνεχίζονται ενώ αναφέρει ότι υπάρχει πλέον μόνιμη παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας Σ.Σ.Ε. και ιδιαίτερα σε ότι αφορά τις ώρες απασχόλησης και καταβολής των δεδουλευμένων αποδοχών.
Η ανακοίνωση της ΠΝΟ, τέλος, αναφέρει ότι ο κλάδος εξακολουθεί να πλήττεται από ανεργία, χωρίς να λαμβάνεται κανένα μέτρο για την ανάκαμψή της.
Να σημειώσουμε ότι τα θέματα της συζήτησης στη συνεδρίαση της 27ης Οκτωβρίου ήταν:
– Η υπογραφή ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις για το 2020-2021
– Η αντιμετώπιση των εργασιακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Ναυτεργάτες (υπερεργασία, εντατικοποίηση, ωράρια εργασίας και ανάπαυσης, παραβιάσεις των ΣΣΕ)
– Τα κοινωνικοασφαλιστικά ζητήματα που αφορούν τις περικοπές και μειώσεις των συντάξεων και τις κραυγαλέες καθυστερήσεις στην απονομή των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των απόμαχων.
– Η κατάργηση των αντιδραστικών νόμων (4150/2013, το ν.δ 2687/53, 4117/2020)
– Η λήψη μέτρων για την ανεργία, την ανασυγκρότηση του ΓΕΝΕ και την ουσιαστική προστασία και στήριξη των ανέργων.
Πέρα όλων των παραπάνω η ΠΕΝΕΝ κατέθεσε πρόταση για απεργιακή κινητοποίηση στις κατηγορίες των ποντοπόρων – Μεσογειακών Φ/Γ – Δ/Ξ και των αντίστοιχων πλοίων κάτω των 500 κοχ (48ωρη προειδοποιητική στο διάστημα από 10/1/2022 έως 10/3/2022).