Εξελίξεις με νέα πλοία από Ρέθυμνο – Ηράκλειο στις γραμμές Κρήτη – Κυκλάδες – Πειραιάς
Νέα πλοία ετοιμάζονται για να δρομολογηθούν την επόμενη θερινή σεζόν στο Αιγαίο, ενώ άλλα αλλάζουν προορισμούς και ανοίγουν νέες αγορές, εντείνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Με τον όμιλο Attica Group μετά και την εξαγορά της ΑΝΕΚ υπόθεση που εξετάζεται όπως απαιτεί το τυπικό στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, να έχει καλύψει τις βασικές διαδρομές σε όλο το Αιγαίο, από Πειραιά, εξασφαλίζοντας την ομαλή και αξιόπιστη εξυπηρέτηση των νησιών, το ενδιαφέρον στρέφεται στην καρδιά της θερινής σεζόν και στο πώς θα κινηθούν κυρίως τα ταχύπλοα, τα οποία δρομολογούνται 3-5 μήνες τον χρόνο με στόχο να πάρουν «τον αφρό» της κίνησης.
Στις δύο τελευταίες συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) τα δρομολόγια από Πειραιά και Κρήτη για ανατολικές και δυτικές Κυκλάδες αποτέλεσαν πεδίο αντιπαράθεσης των εκπροσώπων ακτοπλοϊκών εταιρειών καθώς κάθε πρόταση για δρομολόγηση συγκέντρωνε την αντιπρόταση των άλλων, δεδομένου ότι το ενδιαφέρον για τις γραμμές που συνδέουν Πειραιά, Κυκλάδες και Κρήτη εντείνεται, όπως επισημαίνεται σε ρεπορτάζ τού Λάμπρου Καραγεώργου στο ot.gr.
Η αίσθηση που επικρατεί είναι ότι σταδιακά έχει αρχίσει να δημιουργείται μια νέα αγορά με πιο μόνιμα και όχι μόνο εποχιακά χαρακτηριστικά σύνδεσης της Κρήτης με τις Κυκλάδες και με τον Πειραιά. Το αίτημα άλλωστε των κατοίκων της Μήλου να πληθύνουν τα δρομολόγια που συνδέουν το νησί με τον Πειραιά και την Κρήτη και τη χειμερινή περίοδο είναι ενδεικτικό της νέας αυτής τάσης.
Έτσι, το Ηράκλειο και Ρέθυμνο φαίνεται να ενισχύουν την επόμενη σεζόν την παρουσία τους ως λιμάνια αναχώρησης ταχύπλοων για Κυκλάδες και Πειραιά.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες SeaJets του Μάριου Ηλιόπουλου, η Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη, οι Μινωικές Γραμμές του Ομίλου Grimaldi και η Horizon Sea Lines Panellenic Lines, στην οποία συμμετέχουν ο Όμιλος Καράτζη, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου – Λασιθίου, θα ανταγωνιστούν έντονα σε αυτές τις γραμμές.
Ειδικότερα η Fast Ferries αποφάσισε να δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο Thunder στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ίος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς και Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ίος – Θήρα – Ηράκλειο, αντί της γραμμής Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς.
Το πλοίο θα λειτουργεί «συμπληρωματικά» με το Santorini Palace των Μινωικών Γραμμών, το οποίο όπως και τα προηγούμενα χρόνια δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Θήρα – Ηράκλειο – Θήρα – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς.
Την ημέρα που το Santorini Palace θα «ανεβαίνει» από Ηράκλειο προς Κυκλάδες και Πειραιά το Thunder θα «κατεβαίνει» από Πειραιά προς Ηράκλειο και το αντίστροφο.
Η SeaJets, που είναι και αυτή παρούσα στη εν λόγω γραμμή, ρίχνει στη μάχη το Power Jet, στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ίος – Νάξος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Θήρα – Ηράκλειο και το Naxos Jet στην ίδια γραμμή, προσθέτοντας εναλλακτικά και το Ρέθυμνο. Επίσης, δρομολογεί και το Rapidlink Jet στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο, αντί Πειραιάς – Μήλος – Φολέγανδρος – Ίος – Θήρα – Ίος – Φολέγανδρος – Μήλος – Σίφνος – Πειραιάς.
Επίσης στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη δρομολογείται το ταχύπλοο Santa Irini από τη Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines.
Τα νέα πλοία
Το Santa Irini είναι ένα από τα τρία νέα πλοία που αγοράσθηκαν φέτος και θα είναι, πλέον, στην επόμενη θερινή σεζόν στα νερά του Αιγαίου. Το πλοίο, που αγοράσθηκε στα μέσα Μαΐου, ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές ύψωσε πρόσφατα την ελληνική σημαία. Μπορεί να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα. Έκανε κάποια δρομολόγια από τις αρχές Αυγούστου φέτος ως εκδρομικό ενώ το ουσιαστικό ξεκίνημα στην ακτοπλοΐα θα είναι από του χρόνου.
Πιο νέο ακόμη πλοίο για το Αιγαίο είναι το επιβατηγό – οχηματαγωγό Color Vicking, που απέκτησε τις τελευταίες ημέρες η SeaJets. Το MS Color Viking είναι συμβατικό πλοίο που εκτελούσε δρομολόγια μεταξύ Sandefjord και Strömstad στη Νορβηγία. Κατασκευάστηκε το 1985 και η SeaJets σχεδιάζει να το δρομολογήσει στις Δυτικές Κυκλάδες, για να καλύψει κενά που υφίστανται. Το πλοίο έχει μήκος 134 μέτρα, πλάτος 24,6 μέτρα, βύθισμα 5,65 μέτρα και μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητα 19,5 κόμβων. Φιλοξενεί 1.720 επιβάτες και μπορεί να μεταφέρει 170 ΙΧ.
Τέλος, νέα δεδομένα στην ακτοπλοΐα, κυρίως στη γραμμή της Ραφήνας με Κυκλάδες, αναμένεται να δημιουργήσει το Andros Queen, το τελευταίο απόκτημα της Golden Star Ferries, το οποίο, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, θα ενταχθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023.
Το πλοίο αγοράστηκε από την Ιαπωνία τον Μάρτιο του 2022 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη ζώνη επισκευής Περάματος, υπό μεγάλης κλίμακας μετατροπή σε πολυτελές ημερήσιο πλοίο. Όταν είναι έτοιμο, το Andros Queen θα έχει χωρητικότητα 1.400 επιβατών (106 κλίνες) και 380 αυτοκίνητα ή 70 φορτηγά. Ταχύτητα 21,5 κόμβοι. Το πλοίο θα υψώσει ελληνική σημαία τον Ιανουάριο του 2023. Θα παρουσιαστεί στα απογευματινά δρομολόγια Ραφήνα – Άνδρο – Τήνο – Μύκονο, τον Απρίλιο.