Υδατοδρόμια; Υδροπλάνα; Ιστορία πόνου και έντονης γραφειοκρατίας στην Ελλάδα.
Κάθε χρόνο είναι έτοιμα να πετάξουν τα υδροπλάνα αλλά κάτι γίνεται και μένουν στα χαρτιά. Λέτε να αλλάξει κάτι σύντομα; Οπως κι εάν έχει, τα υδατοδρόμια – δειλά – δειλά είναι η αλήθεια – λαμβάνουν αδειοδότηση…
Και το Νότιο Αιγαίο έχει την τιμητική του.
Τρεις επιπλέον αιτήσεις για ισάριθμα υδατοδρόμια στα Δωδεκάνησα κατατέθηκαν στις αρχές της εβδομάδας, στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασμού για αδειοδοτήσεις ενός ικανού αριθμού 22 υδατοδρομίων στη γεωγραφική περιοχή του Ν. Αιγαίου, σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα ώστε να στηριχθεί από τη βάση του το όλο εγχείρημα για ένα βιώσιμο και λειτουργικό, συγκοινωνιακό δίκτυο υδροπλάνων.
Ειδικότερα, την περασμένη Δευτέρα κατατέθηκαν οι φάκελοι για τις άδειες ίδρυσης υδατοδρόμιων σε Αγαθονήσι, Τήλο και Κάσο, όπως επιβεβαίωσε άλλωστε την περασμένη Τρίτη σε δηλώσεις του και ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι επίκειται μέσα στις επόμενες ημέρες η υποβολή των φακέλων για άλλα επτά σημεία σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες.
Ειδικότερα, τα υδατοδρόμια στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου τα οποία είναι ώριμα για να κατατεθούν οι τεχνικοί τους φάκελοι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι αυτά της Ρόδου στον κεντρικό λιμένα, της Σαντορίνης, της Δονούσας, επίσης τα υδατοδρόμια στην Κω (κεντρικός λιμένας και Κέφαλος), στη Σέριφο και την Κύθνο.
Υπενθυμίζεται ότι τα υδατοδρόμια για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια ίδρυσης είναι αυτά σε Ρέθυμνο, Ίο, Βόλο, Καλαμάτα, Κυλλήνη και Κύμη, ενώ ένα βήμα πριν από την αδειοδότηση ίδρυσης είναι αυτά σε Aιδηψό, Αλιβέρι, Χαλκίδα και Κάρυστο.