Στη δικαιοδοσία του νέου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων θα ανατεθεί η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, πέραν των 14 που αφορούν στη συμφωνία με την Fraport, και οι λοιποί λιμένες, πλην του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Βρε πως τα λένε τα παιδιά έτσι …. Ότι κινείται περνάει στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ ώστε να αξιοποιηθούν… Όλα τα υπόλοιπα; Πολύ απλά έχουν ήδη πωληθεί. Όχι δεν είναι αστείο. Και μάλιστα είχαμε σήμερα και τις απαραίτητες διευκρινήσεις από τον πλέον αρμόδιο, τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιο Πιρτσιόρλα ο οποίος μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό πρακτορείο ειδήσεων, με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου σχετικά με το έντονο ενδιαφέρον διάφορων επενδυτών για τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία. Κι αυτό σημαίνει ότι στη δικαιοδοσία του νέου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων θα ανατεθεί η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων – πέραν των 14 της Fraport – και οι λοιποί λιμένες, πλην του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Ο κ. Πιτσιόρλας σημείωσε παράλληλα, ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια και λιμάνια δεν βρίσκονταν μέχρι στιγμής, στο πρόγραμμα αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ. Και σημειώνει: «Τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια, πέραν των 14, και οι λοιποί λιμένες, πλην του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, δεν είναι στο πρόγραμμα αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ (Asset Development Plan) και θα περάσουν στην δικαιοδοσία του νέου Ταμείου».
Και Σύρος
Κι όλα αυτά μερικές ώρες μετά την ομιλία του στο ΕΒΕΑ, όπου αναφερόμενος στη σύμβαση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο κ. Πιτσιόρλας επεσήμανε ότι εκτιμάται πως την Κυριακή θα κυρωθεί η σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή, ενώ σημείωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον και για άλλα περιφερειακά αεροδρόμια και η παράταση της σύμβασης του «Ελ. Βενιζέλος». Για τα λιμάνια και συγκεκριμένα για τον ΟΛΠ ΟΛΠ+1,31% ανέφερε πως οι Κινέζοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για το κομμάτι της ναυπηγοεπισκευής, το οποίο χαρακτήρισε σημαντικό όχι μόνο για τον Πειραιά αλλά και για τη Σύρο.
Εξέφρασε την αισιοδοξία του σχετικά με την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ, λέγοντας ότι είμαστε κοντά στο τέλος της διαδρομής και ότι υπάρχει ενδιαφέρον από ιταλική εταιρία (τη Snam, σύμφωνα με πληροφορίες), για την εξαγορά ποσοστού, από 17% ως 25% από το μερίδιο της αζέρικης Socar, της . Επίσης άφησε να εννοηθεί ότι έχει κλείσει και το θέμα με την αύξηση των τελών μεταφοράς του αερίου. Το ζήτημα των τελών και η μεταπώληση ενός τμήματος από το μερίδιο 66% που θα αποκτήσουν οι Αζέροι στο ΔΕΣΦΑ είναι τα δύο σοβαρότερα εμπόδια για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης.
Είπε ότι στα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου αναμένονται προσφορές από 7 διεθνείς ομίλους για τον ΟΛΘ και αμέσως μετά παίρνουν σειρά τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και του Λαυρίου. Άμεσα βγαίνει σε διαγωνισμό το logistic center του Θριασίου και ως το τέλος του χρόνου για το αντίστοιχο κέντρο στη Θεσσαλονίκη.
Για το Αφάντου είπε ότι έχει λυθεί το πρόβλημα με την αρχαιολογία και ότι την επόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί με τους επενδυτές Μνημόνιο για την προστασία του αρχαιολογικού χώρου. Οι συζητήσεις με τη Lamda για το Ελληνικό συνεχίζονται, ενώ πρόσφατα προσελήφθη σύμβουλος για την παραχώρηση της «Εγνατίας Οδού».
Με πληροφορίες από την Imerisia.gr