Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΠαράταση αντί για λύση

Παράταση αντί για λύση

|

Το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην αναμενόμενη εξάμηνη παράταση (έως 30/09) της σύμβασης των άγονων αεροπορικών γραμμών (ανάμεσά τους και η Αθήνα – Νάξος) αντί να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό 

Για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι η συγκεκριμένη κυβέρνηση αρνείται ουσιαστικά να …σπάσει τα αυγά ώστε να δημιουργήσει ομελέτα και απλά σκεπάζει κάτω από το χαλάκι την όποια σκόνη…. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για το καυτό ζήτημα των επιδοτούμενων (άγονων) αεροπορικών δρομολογίων…. Πολλές δηλώσεις, ακόμη περισσότερες ανακοινώσεις αλλά στο τέλος; Εξάμηνη παράταση στο υφιστάμενο καθεστώς έδωσε το υπουργείο Υποδομών. Και μάλιστα βρήκε και την κατάλληλη δικαιολογία, τη πρόθεση αναμόρφωσης του χάρτη των επιδοτούμενων αεροπορικών δρομολογίων… Ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών κος Χρήστος Σπίρτζης είχε εκφράσει την πρόθεσή του να θέσει εκτός επιδότησης ορισμένα από τα δρομολόγια που χαρακτηρίστηκαν το 2012 άγονα, όμως ο χρόνος πέρασε κι έτσι αντί για τις αλλαγές που όλοι περίμεναν και με την άμμο να έχει αδειάσει πλέον (στις 31 31 Μαρτίου λήγουν οι συμβάσεις με τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν αναλάβει την εκτέλεση των εν λόγω πτήσεων από το 2012) πάμε σε …παράταση.

Απόφαση

Μάλιστα, με απόφαση του Χρ. Σπίρτζη εγκρίθηκε η «διαδικασία διαπραγμάτευσης και η πρόσκληση υποβολής προσφορών για την ανάδειξη αναδόχου/ων για την εκμετάλλευση των 26 άγονων αεροπορικών γραμμών» για τέσσερις μήνες από 1 Απριλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2016. Η σχετική απόφαση κοινοποιήθηκε στις εταιρείες Aegean, Olympic Air, Astra Airlines και Sky Express που έχουν αναλάβει από τον Μάιο του 2012 τα 26 άγονα δρομολόγια, ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης με πενταμελή επιτροπή της ΥΠΑ. Να σημειώσουμε ότι ο προϋπολογισμός το 2012 ήταν στα 148 εκατομμύρια ευρώ…  Η Olympic Air, η οποία τότε ανήκε στον όμιλο της MIG, είχε λάβει 13 δρομολόγια αντί 109 εκατ. ευρώ, η Aegean μόλις ένα (έναντι 3,2 εκατ. ευρώ), η Astra πέντε (αντί 9,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα τρία χωρίς επιδότηση) και η Sky Express πέντε δρομολόγια έναντι 35,4 εκατ. ευρώ. Και η Aegean μέσω ανακοίνωσή της στο Χρηματιστήριο γνωστοποίησε την πρόθεσή της να συμμετάσχει στη διαδικασία

Πρόσκληση

Προκειμένου, λοιπόν, να μη μείνουν χωρίς αεροπορική εξυπηρέτηση, το ΥΠΟΜΕΔΙ κάλεσε τις 4 υφιστάμενες αεροπορικές εταιρείες, που διαχειρίζονται τις γραμμές (Aegean Airlines – ASTRA Airlines – Olympic Air – Sky Express) να καταθέσουν την περασμένη Πέμπτη (03/03) προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τους φακέλους προσφορών τους, προκειμένου να δοθεί παράταση κατά έξι μήνες, από 01/04/2016 μέχρι 30/09/2016, με κριτήριο επιλογής «το χαμηλότερο αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα», όπως αναφέρεται στο έγγραφο του υπουργείου. Σύμφωνα με την ίδια απόφαση, “η διενέργεια της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης θα πραγματοποιηθεί από πενταμελή επιτροπή, που θα συγκροτηθεί για τον σκοπό αυτό από τον διοικητή της ΥΠΑ” και η οποία, “αφού εξετάσει τις υποβληθείσες προσφορές, συντάσσει πρακτικό με το οποίο γνωμοδοτεί ως προς την κατακύρωση του αποτελέσματος της διαπραγμάτευσης”. Σύμφωνα με άλλη απόφαση του υπουργού Υποδομών, η επιτροπή θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της έως αύριο Τρίτη 8 Μαρτίου.

Διασφάλιση

Η κατεπείγουσα απόφαση του υπουργού Υποδομών επικαλείται «το γεγονός ότι οι συμβάσεις εκμετάλλευσης των… τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, λήγουν στις 31.3.2016, την ανάγκη διασφάλισης επαρκούς εξυπηρέτησης στα συγκεκριμένα δρομολόγια, που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των 3 περιφερειών στις οποίες αφορούν, εν όψει έναρξης της θερινής περιόδου, την επικείμενη δημοσίευση της προκήρυξης νέας διαγωνιστικής διαδικασίας για την οποία απαιτείται χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών και την ως εκ τούτου κατεπείγουσα ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων αντιμετώπισης της κατάστασης µε βάση τις αρχές της ισότητας, της διαφάνειας και της µη εισαγωγής διακρίσεων, η οποία εξασφαλίζεται µε την προσφυγή στην διαδικασία διαπραγμάτευσης».

Δρομολόγια

Και βέβαια καλό είναι να θυμηθούμε ποια είναι τα δρομολόγια που θεωρούνται ως … άγονα ή επιδοτούμενα και έχουν τεθεί στο στόχαστρο της Κυβέρνησης, όπου ανάμεσά τους είναι και δρομολόγια που έχουν άμεση σχέση με τις Κυκλάδες (Αθήνα – Μήλος, Νάξος, Σύρος και Πάρος)  

• Αθήνα – Αστυ̟πάλαια

• Αθήνα – Ικαρία

• Αθήνα – Λέρος

• Αθήνα – Μήλος

• Αθήνα – Κύθηρα

• Αθήνα – Νάξος

• Αθήνα – Πάρος

• Αθήνα – Κάρ̟παθος

• Αθήνα – Σητεία

• Αθήνα – Σκιάθος

• Αθήνα – Κάλυμνος

• Αθήνα – Σκύρος

• Αθήνα – Ζάκυνθος

• Αθήνα – Σύρος

• Θεσσαλονίκη – Σάμος

• Θεσσαλονίκη – Χίος

• Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα

• Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα

• Θεσσαλονίκη – Σκύρος

• Αλεξανδρού̟πολη – Σητεία

• Άκτιο – Σητεία

• Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος – Κύθηρα

• Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος

• Ρόδος – Κάρ̟παθος – Κάσος – Σητεία

• Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυ̟πάλαια

• Ρόδος – Καστελόριζο

Αναδιάρθρωση

Οσο για τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία θα γίνει η ριζική αναδιάρθρωση των άγονων γραμμών αυτά είναι τέσσερα.

Το πρώτο είναι εποχικότητα των γραμμών, κάτι που, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, μπορεί να οδηγήσει σε ένα σύστημα κυλιόμενης επιδότησης, που θα μεγαλώνει τον «άγονο» χειμώνα και θα μικραίνει τη θερινή σεζόν.

Το δεύτερο κριτήριο είναι η επιβατική κίνηση κάθε γραμμής, ενώ το τρίτο, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, είναι ο διαχωρισμός της επιδότησης των μόνιμων κατοίκων των «άγονων» περιοχών από τους επισκέπτες, κάτι που όμως ίσως συγκρούεται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, όπως αναφέρουν κοινοτικοί κύκλοι.

Το τέταρτο κριτήριο, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, είναι ένας συνδυασμός χαρακτηριστικών, όπως η χιλιομετρική απόσταση, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του διαδρόμου απογείωσης, τα πληθυσμιακά και οικονομικά χαρακτηριστικά του προορισμού, η αναπτυξιακή και τουριστική πολιτική, οι εθνικοί λόγοι, οι ανάγκες εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων, το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς των αεροδρομίων κτλ.

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, οι περιοχές των άγονων γραμμών οι οποίες χρήζουν κρατικής βοήθειας δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα, όμως άλλες «όπου παρατηρούνται τέτοιου είδους σπατάλες» θα υποστούν δραματικές μειώσεις ή και ακύρωση της επιδότησης.

Με πληροφορίες από τις εφημερίδες «Βήμα» και «Καθημερινή» 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πρόταση Ημέρας: Κέικ σοκολάτας με φρέσκο ξινοτύρι Πιτταρά

Η πρόταση της ημέρας έρχεται από την Μαριέττα Γαλάνη και έχει γλυκό: Κέικ σοκολάτας με φρέσκο ξινοτύρι Πιτταρά και άρωμα ρακής!!

Νάξος: Αίσιο τέλος – με τη βοήθεια ρυμουλκού – για το “SuperRunner Jet” (video)

Μετά από τέσσερις ώρες αδυναμίας πρόσδεσης λόγω θυελλωδών ανέμων, το ταχύπλοο κατέπλευσε με ασφάλεια στη Νάξο μετά τα μεσάνυχτα με την αρωγή ρυμουλκού (video)

Πτήση για Ελλάδα = καθυστέρηση!

Οι πτήσεις προς ελληνικά αεροδρόμια παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις στην Ευρώπη – Ποιο νησί στην Ελλάδα είναι πρώτο

Νάξος: Περιπέτεια για το “SuperRunner Jet” – Απώλεσε άγκυρα και παραμένει αρόδου για ώρες

Το ταχύπλοο παρέμεινε εκτός λιμανιού της Νάξου από τις 7.30 περίπου το απόγευμα – Περιμένει ρυμουλκό για ασφαλή πρόσδεση

Κυκλάδες – “Διονύσιος Σολωμός”: Ακυρώνονται τα δρομολόγια το διήμερο 19 και 20 Μαΐου

Ακυρώνονται τα δρομολόγια του “Διονύσιος Σολωμός” στις 19 και 20 Μαΐου – Επανέρχεται με τα χρώματα της Fast Ferries

Ο Γρηγόρης Σαμόλης στη Νάξο: Μια αυθεντική μουσική στιγμή στο πανηγύρι του Αγίου Παχωμίου (video)

Ο Κρητικός λυράρης επισκέφθηκε το νησί για ζωντανή εμφάνιση και συμμετείχε στο πανηγύρι του Τσικαλαριού, προσφέροντας συγκίνηση και παραδοσιακή μουσική.

Σπέτσες – Κικίλιας: “Μείωση μέχρι 32% των τιμών των εισιτηρίων στα ταχύπλοα για οικογένειες και παρέες”

Βασίλης Κικίλιας από Σπέτσες: «Μείωση μέχρι 32% των τιμών των εισιτηρίων στα ταχύπλοα για την ελληνική οικογένεια και για τις παρέες που αποτελούνται από τρία άτομα και πάνω»

Σίφνος – “Speedrunner”: Ανεπιτυχής αρχικά η προσέγγιση λόγω ανέμων (video)

Θυελλώδεις άνεμοι απέτρεψαν την προσέγγιση του “Speedrunner Jet” στη Σίφνο το μεσημέρι της Παρασκευής, αλλά το πλοίο επέστρεψε και ολοκλήρωσε επιτυχώς την επιβίβαση και αποβίβαση.

National League 2: Τελικός ανόδου με φόντο την ελπίδα και την πίεση

Καραχάλιος και Καρακατσάνης μιλούν για τη μεγάλη μάχη Ιωνικού – Πανναξιακού που κρίνει την άνοδο στη National League 1

National League 2: Η Βάσω Τσαρούχα «σφυρίζει» τον τελικό ανόδου Ιωνικός – Πανναξιακός

Όλα για όλα στη Νίκαια – Στο γήπεδο και ισχυρή αστυνομική δύναμη για την αποφυγή επεισοδίων - Ποιοι είναι οι διαιτητές

Μια δεύτερη ζωή για το “Πρέβελης”; Μετατρέπεται σε πλωτό ξενοδοχείο;

Το ιστορικό πλοίο της ΑΝΕΚ ίσως μετατραπεί σε πλωτό ξενοδοχείο στη Σάμο, χαρίζοντας του έναν νέο ρόλο γεμάτο μνήμες και φιλοξενία.

Νάξος: Περιπέτεια για το “SuperRunner Jet” – Απώλεσε άγκυρα και παραμένει αρόδου για ώρες

Το ταχύπλοο παρέμεινε εκτός λιμανιού της Νάξου από τις 7.30 περίπου το απόγευμα – Περιμένει ρυμουλκό για ασφαλή πρόσδεση

Νότιο Αιγαίο: Μήνυμα από το 112 για κίνδυνο εκδήλωσης τσουνάμι

Σεισμός 6 Ρίχτερ στα ανοιχτά της Κάσου - Μήνυμα από το 112 για κίνδυνο εκδήλωσης τσουνάμι

Θλίψη στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την απώλεια του Κώστα Αρτσάνου, το “αντίο” από τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό

Συγκλονισμένος ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αποχαιρετά τον ακούραστο υπάλληλο του Δήμου και αγαπητό συμπολίτη

“Ξέφρενη σοροκάδα” σαρώνει την Παροναξία, η ένταση των ανέμων έφτασε τα 117 χιλ την ώρα (!!!)

Ριπές έως 117 km/h σε Πάρο και Νάξο – Πτώση δέντρου στον Άγιο Προκόπιο, ακυρώσεις πτήσεων και δυσκολίες πρόσδεσης πλοίων

Έκτακτα δρομολόγια του Blue Star 1 από Πειραιά προς Κυκλάδες στις 13 και 15 Μαΐου

Διπλές προσεγγίσεις σε Πάρο και Νάξο, αλλά και σύνδεση με Χίο και Μυτιλήνη περιλαμβάνει το πρόγραμμα του ταχύπλοου πλοίου για τις ημέρες Τρίτη και Πέμπτη.

Πάνος Βαλαβάνης: Εφυγε από τη ζωή ο άνθρωπος που κοιμήθηκε δίπλα στη “Βασίλισσα των Απλωμάτων”

Έφυγε από τη ζωή ο διεθνώς αναγνωρισμένος αρχαιολόγος και καθηγητής Πάνος Βαλαβάνης – Στενή η σχέση του με τη Νάξο και τους Δελφούς, πλούσιο το επιστημονικό του αποτύπωμα.

Ιωνικός Ν – Πανναξιακός ΑΟΚ: Τελικός ανόδου κεκλεισμένων των θυρών;

Την Κυριακή 18 Μαΐου ο 5ος και τελευταίος τελικός της National League 2 στη Νίκαια, χωρίς την παρουσία φιλάθλων, μετά από απόφαση της ΔΕΑΒ για άναμμα πυρσού στον 3ο αγώνα.

Νάξος: Η ψύχραιμη προσγείωση, ο γλάρος και η μάχη για τα “Likes”

Ψύχραιμη προσγείωση και υπερβολικές αντιδράσεις: Τι πραγματικά συνέβη με τον γλάρο στην πτήση της Ολυμπιακής στη Νάξο