Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου, 2023
ΑρχικήΑιγαίοΌλα τα βλέμματα στις Κυκλάδες

Όλα τα βλέμματα στις Κυκλάδες

|

Πως διαμορφώνεται το σκηνικό στην ακτοπλοΐα από το Αιγαίο έως την Αδριατική για το 2015 

Με παρατεταγμένους τους στόλους, από το Αιγαίο έως την Αδριατική, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ετοιμάζουν να μετατρέψουν το 2015 σε πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά για τον κλάδο. Ο ανταγωνισμός θα αγγίξει το «κόκκινο» και ήδη άρχισαν τα όργανα στην Αδριατική. Τράπεζες, πόλεμος τιμών, συμμαχίες, χρέη και επιχειρηματικά κτυπήματα δημιουργούν μία «σύνθεση χρωμάτων» μοναδική. Η κυβέρνηση έχει σκοπό να παίξει τον ρόλο της, όμως, προς το παρόν, έχει να αντιμετωπίσει το «μείζον» που είναι διαπραγμάτευση με τους Ευρωπαίους εταίρους για τις δανειακές υποχρεώσεις.

Οι προσδοκίες για το 2015 που έχουν τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών Ομίλων είναι ότι θα υπάρξει αύξηση της επιβατικής κίνησης κυρίως λόγω της έλευσης μεγαλύτερου αριθμού ξένων τουριστών. Ακριβή πρόβλεψη δεν μπορούν να κάνουν αφού λόγω των πολιτικών-οικονομικών εξελίξεων στην Ελλάδα που έχει φρενάρει τον ρυθμό κρατήσεων στα ξενοδοχεία. Όμως αισιοδοξούν ότι οι επιβάτες που θα μετακινηθούν θα αγγίξουν τα 14 εκατομμύρια. Πόλος έλξης είναι οι Κυκλάδες που θα τραβήξουν το ακτοπλοϊκό άρμα.

Το 2014 υπήρξε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 4,7% με τη σημαντικότερη άνοδο να παρουσιάζουν οι ανατολικές Κυκλάδες και ακολούθησε το Ηράκλειο της Κρήτης και τα Δωδεκάνησα. Ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν έφθασε 13,3 εκατομμύρια. Το 65% με σκοπό του ταξιδιού τους τον τουρισμό και το 35% ήταν για επαγγελματικούς λόγους καθώς και μετακινήσεις νησιωτών. Από το 65% των τουριστών το 35% ήταν Έλληνες και το 305 αλλοδαποί. Ο εσωτερικός τουρισμός σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις μειώθηκε το 2014.

Την ίδια χρονιά διακινήθηκαν 1.700.000 ΙΧ αυτοκίνητα και 600.000 φορτηγά ή 7.500.000 τόνους εμπορευμάτων. Για την εξυπηρέτηση του παραπάνω μεταφορικού έργου εκτελέστηκαν το 2014 39.000 δρομολόγια, χωρίς κανένα πρόβλημα, πλην ίσως ελαχίστων εξαιρέσεων που δεν ξεπερνούν τις 10.

Στις γραμμές Αιγαίου και Κρήτης, το 70% των επιβατών ταξιδεύει με πλοία μέσου όρου ηλικίας μικρότερου των 15 ετών, γεγονός που καθιστά τον ελληνικό ακτοπλοϊκό στόλο εκ των νεώτερων παγκοσμίως. Στις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας, στις οποίες εκτελέστηκαν το 2014 3.350 δρομολόγια και διακινήθηκαν: 1.360.000 επιβάτες, 307.000 ΙΧ αυτοκίνητα, 292.000 φορτηγά. Είναι δρομολογημένα επίσης νεότευκτα πλοία μέσου όρου ηλικίας μικρότερου των 10 ετών.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης επισήμανε στο «b.s.»: «Ο ΣΕΕΝ έχει πρόθεση να συνεργαστεί με την κυβέρνηση προς επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος ώστε να εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του. Ήδη είχαμε μία πρώτη συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος είναι γνώστης των θεμάτων αφού παρακολουθούσε από κοντά τα τεκταινόμενα τα τελευταία χρόνια. Θα υπάρξουν και άλλες συναντήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.»

Η κυβέρνηση θα πρέπει να διαχειριστεί τόσο τις προκλήσεις των υπερχρεωμένων εταιρειών της ακτοπλοΐας που έχουν συσσωρεύσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο υποχρεώσεις όσο και τον μειωμένο προϋπολογισμό για τις άγονες γραμμές ύψους 70 εκατομμυρίων ευρώ, σε σύγκριση με τα 130 εκατομμύρια ευρώ. Με εξαίρεση τα δύο νεότευκτα του Ομίλου Attica που παραδόθηκαν δύο χρόνια μετά την έναρξη της κρίσης, το Blue Star Delos, το 2011 και το Blue Star Patmos, το 2012, δεν υπάρχει καμία νέα προσθήκη στον στόλο. Ειδικότερα, οι τέσσερις εισηγμένες εταιρείες ΑΝΕΚ, Attica, Minoan Lines, NEL και η μη εισηγμένη Hellenic Seaways έχουν πουλήσει στη διάρκεια της κρίσης συνολικά 16 πλοία με αποτέλεσμα ο στόλος τους να μειωθεί στα 65 πλοία έναντι 81 το 2008.

δρομολόγια

Για το 2015 οι περισσότερες εταιρείες έχουν δηλώσει τα δρομολόγιά τους και έχουν ανοίξει τα πλάνα τους για κρατήσεις. Ο αριθμός των δρομολογίων θα είναι ο ίδιος με το 2014 ενώ θα υπάρξει ενίσχυση στις Κυκλάδες με επιπλέον δρομολόγια για Παροναξία τόσο με συμβατικά πλοία όσο και με ταχύπλοα. Επίσης, θα προκηρυχθούν τις προσεχείς ημέρες τρεις άγονες γραμμές για το βορειοανατολικό Αιγαίο, με σύνδεση των Ψαρών από Πειραιά με τη Χίο και τη Μυτιλήνη και των δύο αυτών νησιών με την Καβάλα. Η τρίτη γραμμή θα προβλέπει τη σύνδεση της Πάτμου και της Σάμου με τη βόρειο Ελλάδα.

 

Ανταγωνισμός 

 

Με την είσοδο του 2015 ο Όμιλος Γκριμάλντι αποφάσισε να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία του στην Αδριατική επιτείνοντας τον ανταγωνισμό, ενώ δρομολογεί πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Από τις 16 Φεβρουαρίου, επανέφερε τη γραμμή που συνδέει τα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και της Ραβέννας. Η δρομολογιακή γραμμή εξυπηρετείται από το επιβατηγό – οχηματαγωγό «Catania», με ιταλική σημαία, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2003. Εκτός από τη γραμμή που συνδέει τη Ραβέννα με την Ελλάδα, το Catania κάθε Σάββατο θα εξυπηρετεί και το λιμάνι της Τεργέστης. Μέσω της Grimaldi Lines και της Minoan Lines, ο όμιλος Grimaldi έχει τρεις εβδομαδιαίες αναχωρήσεις από και προς τη Βόρεια-Aνατολική Ιταλία (Τεργέστη), δύο αναχωρήσεις από/προς τη Βόρεια-Κεντρική Ιταλία (Ραβέννα), έξι αναχωρήσεις από/προς την Κεντρική Ιταλία (Αγκώνα) και καθημερινές αναχωρήσεις από και προς τη Νότια Ιταλία (Μπρίντιζι). Όμως το μέτωπο είναι διπλό και επεκτείνεται και στην Κρήτη. Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της Minοan Lines μέσω των οποίων είναι μεγαλομέτοχος στην Hellenic Seaways με 33,35% πιέζει τους Έλληνες ανταγωνιστές του, κυρίως στην Κρήτη. Στο πλαίσιο αυτό κάνει συνεχείς προσπάθειες για να δρομολογήσει πλοίο στα Χανιά.

Ως απάντηση αυτής της πίεσης η κοινοπραξία AtticaANEK διεύρυνε της συνεργασίας της τόσο στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας και στη γραμμή Πειραιάς –Ηράκλειο. Η κοινοπραξία διαχειρίζεται συνολικά 11 πλοία εκ των τέσσερα στην Κρήτη και επτά στην Αδριατική. Επίσης, υπάρχει κοινός σχεδιασμός για τα δρομολόγια των Χανιών όπου ήταν δρομολογημένα μόνο πλοία της ΑΝΕΚ και για τα ιταλικά λιμάνια Μπάρι όπου είχε πλοία μόνο η Superfast και Βενετία όπου δραστηριοποιείτο η ΑΝΕΚ.

Πηγή: newmoney.gr 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αντ. Σιγάλας: “Πως θα μπορούσα να προσβάλω άτομα με ειδικές ανάγκες;”

Ο Δήμαρχος Θήρας Αντώνης Σιγάλας απαντάει ... σε όσους διαστρεβλώνουν την αλήθεια και λασπολογούν σε βάρος μου κάνοντας μικροπολιτική

Πανναξιακός ΑΟΚ: Επίσημοι καλεσμένοι οι μαθητές του ΕΝ. Ε. Ε. ΓΥ. -Λ. Νάξου

Οι μαθητές του ΕΝ. Ε. Ε. ΓΥ. -Λ. Νάξου βρέθηκαν την περασμένη Κυριακή στο ΔΑΚ Νάξου.. Ποιος ο λόγος της παρουσίας τους (photos)

Δωρεάν προληπτικές εξετάσεις στο Δήμο Αθηναίων

Δωρεάν εξετάσεις για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού, του τραχήλου και του προστάτη - Δείτε το πρόγραμμα

Τα λιμάνια της … οργής, επιτακτική η ανάγκη για βελτίωση υποδομών

Γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές

Στοίχημα – Euroleague: Αναμέτρηση απόδειξης για τον Ολυμπιακό

Ταμείο με γκολ στο «Μεάτσα», συνδυαστικό... αλήθειας σε Ολυμπιακό .. Η πρόταση από την Foxbet.gr

Σαντορίνη – Θηραϊκή Πολιτεία: “Να ζητήσει δημόσια συγγνώμη ο κ. Σιγάλας για τις δηλώσεις του”

"Όλοι οι πολίτες έχουν δικαίωμα στην εργασία και δεν πρέπει να υφίσταται κανενός είδους διαχωρισμός ανάμεσα τους".

Χ. Κόκκινος: “Κρίση των Ιμίων”… 27 χρόνια μετά: Τιμάμε τους ήρωες, επαγρυπνούμε για την ασφάλεια της πατρίδας μας!

"Οι τρεις(3)  ήρωες μας παραμένουν πάντα ζωντανοί  στη μνήμη μας και η θυσία τους στέλνει το μήνυμα της διαρκούς επαγρύπνησης και υπεράσπισης της πατρίδας μας".

Στα 40 ευρώ ανά μεγαβατώρα η επιδότηση για τον Φεβρουάριο

Επιδότηση ρεύματος μόνο για καταναλώσεις έως 500 κιλοβατώρες ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Αποκτά (επιτέλους) η Ελλάδα Εθνικό Δίκτυο Μονοπατιών

Χρηματοδότηση 30 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία εθνικού δικτύου μονοπατιών και διαδρομών πεζοπορίας - Τι λένε οι αρμόδιοι υπουργοί

Eurovision 2023: Πάμε Λίβερπουλ με τον 16χρονο Βίκτωρα Βερνίκο

Ο 16χρονος Βίκτωρας Βερνίκος (καταγωγή από τις Κυκλάδες) θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον φετινό διαγωνισμό με το «What They Say»

Πρέβελης: Στο δρόμο για την Μήλο και τον Πειραιά

Το επιβατικό πλοίο "Πρέβελης" ταξιδεύει προς Μήλο - Πειραιά - δεν μπόρεσε να πιάσει Κάσο

Ανεκτέλεστο το σημερινό (26/01) δρομολόγιο του “Blue Star Naxos”

Οι καιρικές συνθήκες αλλάζουν τα δρομολόγια... Ποιες αλλαγές δρομολογήθηκαν από την Blue Star Ferries

Γ. Βρούτσης: Από την Κυριακή ενεργοποιείται η γραμμή Νάξος (Αγία Αννα) – Πάρος (Πίσω Λιβάδι)”

Γ. Βρούτσης: “ Υπογράφτηκε και ξεκινάει άμεσα η ακτοπλοϊκή σύνδεση Νάξου - Πίσω Λιβάδι Πάρου για τους Νεφροπαθείς Πάρου-Αντιπάρου” - Ποιο πλοίο αναλαμβάνει

Αλλαγή στο αυριανό (27/01) δρομολόγιο του “Blue Star Naxos” από Πειραιά

Λόγω καιρικών συνθηκών έχουμε τροποποίηση σε δρομολόγια της Blue Star Ferries

Εξασφάλιση χρηματοδότησης για την CaptainBook

CaptainBook: Το success story της startup που εξασφάλισε χρηματοδότηση €250.000 από κορυφαίο ευρωπαϊκό επενδυτικό Δίκτυο

Δονούσα – Ειρ. Πρασίνου: “Η ΕxcellenSeas αποτελεί πλέον μια δεύτερη οικογένεια”

Υποτροφίες ExcellenSeas: Η θάλασσα ως μέσο ώθησης και όχι ως εμπόδιο - Τι λένε Ευγενία Τζαννίνη, η Ειρήνη Πρασίνου από τη Δονούσα και η Μάλαμα Γιάννου από τον Αγιο Ευστράτιο

Λειψοί: Αλλαξαν το λιμάνι και πήραν … βραβείο

Ο Δήμος Λειψών στο πλαίσιο του θεσμού των Best City Awards 2023 τιμήθηκε για τη ριζική ανάπλαση του λιμένα του νησιού

Springer Reisen: Επιστρέφει και φέτος στη Πάρο με απευθείας πτήση από τη Βιέννη

Ο Αυστριακός τουρ οπερέιτορ Springer Reisen έρχεται και φέτος στη Πάρο (και Νάξο) με απευθείας πτήσεις από τη Βιέννη - Από 27 Μαϊου έως τέλη Σεπτεμβρίου

Κάλεσμα αύριο (27/01) στο Δημαρχειακό Μέγαρο για τις εκδηλώσεις των Αποκριών

Πρόσκληση για κατάθεση προτάσεων αύριο Παρασκευή για το Διονυσιακό δρώμενο που παραδοσιακά γίνεται την Παρασκευή, πρώτη ημέρα του τριημέρου των Αποκριών

Blue Star Ferries: Οι αλλαγές στα δρομολόγια του διημέρου 8-9 Φεβρουαρίου

Η 48ωρη απεργία αλλάζει τα δεδομένα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυκλάδων - Τι προβλέπει η ανακοίνωση από την Blue Star Ferries