Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΌλα τα βλέμματα στις Κυκλάδες

Όλα τα βλέμματα στις Κυκλάδες

|

Πως διαμορφώνεται το σκηνικό στην ακτοπλοΐα από το Αιγαίο έως την Αδριατική για το 2015 

Με παρατεταγμένους τους στόλους, από το Αιγαίο έως την Αδριατική, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ετοιμάζουν να μετατρέψουν το 2015 σε πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά για τον κλάδο. Ο ανταγωνισμός θα αγγίξει το «κόκκινο» και ήδη άρχισαν τα όργανα στην Αδριατική. Τράπεζες, πόλεμος τιμών, συμμαχίες, χρέη και επιχειρηματικά κτυπήματα δημιουργούν μία «σύνθεση χρωμάτων» μοναδική. Η κυβέρνηση έχει σκοπό να παίξει τον ρόλο της, όμως, προς το παρόν, έχει να αντιμετωπίσει το «μείζον» που είναι διαπραγμάτευση με τους Ευρωπαίους εταίρους για τις δανειακές υποχρεώσεις.

Οι προσδοκίες για το 2015 που έχουν τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών Ομίλων είναι ότι θα υπάρξει αύξηση της επιβατικής κίνησης κυρίως λόγω της έλευσης μεγαλύτερου αριθμού ξένων τουριστών. Ακριβή πρόβλεψη δεν μπορούν να κάνουν αφού λόγω των πολιτικών-οικονομικών εξελίξεων στην Ελλάδα που έχει φρενάρει τον ρυθμό κρατήσεων στα ξενοδοχεία. Όμως αισιοδοξούν ότι οι επιβάτες που θα μετακινηθούν θα αγγίξουν τα 14 εκατομμύρια. Πόλος έλξης είναι οι Κυκλάδες που θα τραβήξουν το ακτοπλοϊκό άρμα.

Το 2014 υπήρξε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 4,7% με τη σημαντικότερη άνοδο να παρουσιάζουν οι ανατολικές Κυκλάδες και ακολούθησε το Ηράκλειο της Κρήτης και τα Δωδεκάνησα. Ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν έφθασε 13,3 εκατομμύρια. Το 65% με σκοπό του ταξιδιού τους τον τουρισμό και το 35% ήταν για επαγγελματικούς λόγους καθώς και μετακινήσεις νησιωτών. Από το 65% των τουριστών το 35% ήταν Έλληνες και το 305 αλλοδαποί. Ο εσωτερικός τουρισμός σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις μειώθηκε το 2014.

Την ίδια χρονιά διακινήθηκαν 1.700.000 ΙΧ αυτοκίνητα και 600.000 φορτηγά ή 7.500.000 τόνους εμπορευμάτων. Για την εξυπηρέτηση του παραπάνω μεταφορικού έργου εκτελέστηκαν το 2014 39.000 δρομολόγια, χωρίς κανένα πρόβλημα, πλην ίσως ελαχίστων εξαιρέσεων που δεν ξεπερνούν τις 10.

Στις γραμμές Αιγαίου και Κρήτης, το 70% των επιβατών ταξιδεύει με πλοία μέσου όρου ηλικίας μικρότερου των 15 ετών, γεγονός που καθιστά τον ελληνικό ακτοπλοϊκό στόλο εκ των νεώτερων παγκοσμίως. Στις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας, στις οποίες εκτελέστηκαν το 2014 3.350 δρομολόγια και διακινήθηκαν: 1.360.000 επιβάτες, 307.000 ΙΧ αυτοκίνητα, 292.000 φορτηγά. Είναι δρομολογημένα επίσης νεότευκτα πλοία μέσου όρου ηλικίας μικρότερου των 10 ετών.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης επισήμανε στο «b.s.»: «Ο ΣΕΕΝ έχει πρόθεση να συνεργαστεί με την κυβέρνηση προς επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος ώστε να εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του. Ήδη είχαμε μία πρώτη συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος είναι γνώστης των θεμάτων αφού παρακολουθούσε από κοντά τα τεκταινόμενα τα τελευταία χρόνια. Θα υπάρξουν και άλλες συναντήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.»

Η κυβέρνηση θα πρέπει να διαχειριστεί τόσο τις προκλήσεις των υπερχρεωμένων εταιρειών της ακτοπλοΐας που έχουν συσσωρεύσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο υποχρεώσεις όσο και τον μειωμένο προϋπολογισμό για τις άγονες γραμμές ύψους 70 εκατομμυρίων ευρώ, σε σύγκριση με τα 130 εκατομμύρια ευρώ. Με εξαίρεση τα δύο νεότευκτα του Ομίλου Attica που παραδόθηκαν δύο χρόνια μετά την έναρξη της κρίσης, το Blue Star Delos, το 2011 και το Blue Star Patmos, το 2012, δεν υπάρχει καμία νέα προσθήκη στον στόλο. Ειδικότερα, οι τέσσερις εισηγμένες εταιρείες ΑΝΕΚ, Attica, Minoan Lines, NEL και η μη εισηγμένη Hellenic Seaways έχουν πουλήσει στη διάρκεια της κρίσης συνολικά 16 πλοία με αποτέλεσμα ο στόλος τους να μειωθεί στα 65 πλοία έναντι 81 το 2008.

δρομολόγια

Για το 2015 οι περισσότερες εταιρείες έχουν δηλώσει τα δρομολόγιά τους και έχουν ανοίξει τα πλάνα τους για κρατήσεις. Ο αριθμός των δρομολογίων θα είναι ο ίδιος με το 2014 ενώ θα υπάρξει ενίσχυση στις Κυκλάδες με επιπλέον δρομολόγια για Παροναξία τόσο με συμβατικά πλοία όσο και με ταχύπλοα. Επίσης, θα προκηρυχθούν τις προσεχείς ημέρες τρεις άγονες γραμμές για το βορειοανατολικό Αιγαίο, με σύνδεση των Ψαρών από Πειραιά με τη Χίο και τη Μυτιλήνη και των δύο αυτών νησιών με την Καβάλα. Η τρίτη γραμμή θα προβλέπει τη σύνδεση της Πάτμου και της Σάμου με τη βόρειο Ελλάδα.

 

Ανταγωνισμός 

 

Με την είσοδο του 2015 ο Όμιλος Γκριμάλντι αποφάσισε να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία του στην Αδριατική επιτείνοντας τον ανταγωνισμό, ενώ δρομολογεί πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Από τις 16 Φεβρουαρίου, επανέφερε τη γραμμή που συνδέει τα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και της Ραβέννας. Η δρομολογιακή γραμμή εξυπηρετείται από το επιβατηγό – οχηματαγωγό «Catania», με ιταλική σημαία, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2003. Εκτός από τη γραμμή που συνδέει τη Ραβέννα με την Ελλάδα, το Catania κάθε Σάββατο θα εξυπηρετεί και το λιμάνι της Τεργέστης. Μέσω της Grimaldi Lines και της Minoan Lines, ο όμιλος Grimaldi έχει τρεις εβδομαδιαίες αναχωρήσεις από και προς τη Βόρεια-Aνατολική Ιταλία (Τεργέστη), δύο αναχωρήσεις από/προς τη Βόρεια-Κεντρική Ιταλία (Ραβέννα), έξι αναχωρήσεις από/προς την Κεντρική Ιταλία (Αγκώνα) και καθημερινές αναχωρήσεις από και προς τη Νότια Ιταλία (Μπρίντιζι). Όμως το μέτωπο είναι διπλό και επεκτείνεται και στην Κρήτη. Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της Minοan Lines μέσω των οποίων είναι μεγαλομέτοχος στην Hellenic Seaways με 33,35% πιέζει τους Έλληνες ανταγωνιστές του, κυρίως στην Κρήτη. Στο πλαίσιο αυτό κάνει συνεχείς προσπάθειες για να δρομολογήσει πλοίο στα Χανιά.

Ως απάντηση αυτής της πίεσης η κοινοπραξία AtticaANEK διεύρυνε της συνεργασίας της τόσο στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας και στη γραμμή Πειραιάς –Ηράκλειο. Η κοινοπραξία διαχειρίζεται συνολικά 11 πλοία εκ των τέσσερα στην Κρήτη και επτά στην Αδριατική. Επίσης, υπάρχει κοινός σχεδιασμός για τα δρομολόγια των Χανιών όπου ήταν δρομολογημένα μόνο πλοία της ΑΝΕΚ και για τα ιταλικά λιμάνια Μπάρι όπου είχε πλοία μόνο η Superfast και Βενετία όπου δραστηριοποιείτο η ΑΝΕΚ.

Πηγή: newmoney.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς–Πάρος–Νάξος–Κουφονήσια–Κατάπολα για 6 & 13 Αυγούστου

Το “HIGHSPEED 4” θα εκτελέσει τα δρομολόγια του “HELLENIC HIGHSPEED” – Δείτε τις ώρες αναχώρησης και άφιξης

Βασιλική Κατερίνη: «Όταν τραγουδάω στο νησί μου, αυτό χτυπάει στην καρδιά!» (video)

Μια ειλικρινής συζήτηση για την οικογένεια, τη μουσική, τις ρίζες και το μέλλον μέσα από τη συχνότητα της Ραδιοφωνίας Κυκλάδων 101,3.

ΥΠΑ: Σε εξέλιξη οι αναβαθμίσεις σε αεροδρόμια Σύρου, Κυθήρων και Ιωαννίνων

Επιθεωρήσεις από τη Διοίκηση της ΥΠΑ σε κρίσιμες υποδομές της νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας – Στόχος η αναβάθμιση λειτουργίας, αισθητικής και τουριστικής διασύνδεσης

Γ. Πολυχρονάκος: «Η Δημόσια Υγεία στις Κυκλάδες είναι ο μεγάλος ασθενής»

Καταγγελία από τον Τομεάρχη Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ. για τεράστια κενά σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό στα νησιά – Προειδοποίηση για επιδείνωση το φθινόπωρο

Νάξος – Ο Γιάννης Κασιδάκης στα «Φανάρια»: Ενίσχυση με φόντο το μέλλον

Ο ΑΠ.Α.Σ. Νάξου υποδέχεται τον 20χρονο forward με εμπειρία και φιλοδοξίες – Χτίζει ομάδα που παίζει, διεκδικεί και εμπνέει!

Συρματόπλεγμα στην Πορτάρα: «Έκνομη ενέργεια» λέει ο Δήμαρχος Νάξου Δ. Λιανός (video)

Αντιδράσεις για την πρόχειρη περίφραξη στο εμβληματικό μνημείο – Τι είπε ο Δήμαρχος στην εκπομπή του OPEN και ποια μέτρα ζητά να ληφθούν άμεσα. (video)

Επίκαιρο ερώτημα αφελούς πολίτη: Ο τουρίστας βεβήλωσε την Πορτάρα; ή, οι αρχαιολόγοι την βεβηλώνουν διαχρονικά;

Εμείς βλέπουμε να εξαφανίζεται όλο  και πιο πολύ, από την αιολική ενέργεια, το κονίαμα της λιθοδομής θεμελίωσης. Μπορεί να μας διαβεβαιώσει η αρχαιολογική υπηρεσία ότι αδίκως ανησυχούμε;

«Νότες του Καλοκαιριού» στο Σαγκρί – Μουσικές διακοπές για παιδιά απόψε στα Δημήτρια

Διαδραστική μουσική εκδήλωση στο πλαίσιο των Θερινών Εργαστηρίων Μουσικής Νάξος 2025 – Από τις κατασκευές μέχρι τα τραγούδια και τα θαλασσινά παιχνίδια!

Ναός Απόλλωνα: Άμεση αντικατάσταση των συρματοπλεγμάτων με ένα καλαίσθητο καθορισμό του μνημειακού χώρου.

Ο Μιχάλης Φραγκίσκος γράφει για τον ναό του Απόλλωνα, την εικόνα που προσβάλει και τι πρέπει να γίνει ...

Μαρτυρία-στήριξη στο Νοσοκομείο Νάξου: «Χειρουργήθηκα και σώθηκα – Στηρίξτε το!»

Την ώρα που η ΠΟΕΔΗΝ καταγγέλλει ελλείψεις και «παύση χειρουργείων», ένας Ναξιώτης πολίτης μιλά για την εμπειρία ζωής στο Γενικό Νοσοκομείο Νάξου και απευθύνει έκκληση στήριξης

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Έκτακτο: Συλλήψεις υπευθύνων αρχαιολόγων και μελών της Εφορείας Κυκλάδων για τα πλέγματα στην Πορτάρα

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση προστασίας του μνημείου – Αντιδράσεις και επόμενες κινήσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.