Στη προσεχή συνεδρίαση του ΣΑΣ (21/10) θα ανέβουν οι τόνοι καθότι αρχίζει η μάχη για την δρομολόγηση πλοίων ενόψει της νέας χρονιάς
Το προσεχές Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) αναμένεται καυτό. Όπως είναι γνωστό θα συζητηθεί η πρόταση της NEL Lines για δρομολόγηση πλοίου (βλ Μυτιλήνη) στη γραμμή του Βορείου Αιγαίου ήτοι Πειραιά – Σάμο – Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο – Καβάλα για ένα χρόνο χωρίς επιδότηση (!!!) Πρόταση που εάν περάσει αλλάζει τα δεδομένα της Ελληνικής Ακτοπλοΐας. Βέβαια, ο Υπουργός Αιγαίου κ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας στην Ελληνική Βουλή χθες (13/10) τόνισε ότι στόχος της πολιτικής του Υπουργείου είναι η τακτική σύνδεση του Β. Αιγαίου με τη Β. Ελλάδα, όσο και η ενίσχυση της τουριστικής περιόδου από την επόμενη χρονιά. Και δήλωσε ότι «δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να επιστρέψουμε στο παρελθόν» και πως, αναλαμβάνοντας ο ίδιος την πολιτική ευθύνη, δε θα επιτρέψει η έκπτωτη εταιρεία, η οποία αν και μέχρι τώρα επιδοτείτο δεν μπορούσε να εκτελέσει τα δρομολόγια προφασιζόμενη οικονομικές δυσκολίες, να δρομολογήσει τα ίδια πλοία και μάλιστα χωρίς επιδότηση αυτή τη φορά, δεσμεύοντας εκ νέου τους κατοίκους των νησιών του Β. Αιγαίου σε τόσο κακής ποιότητας ακτοπλοϊκές υπηρεσίες.
Επόμενο θέμα έχει σχέση με τις Δυτικές Κυκλάδες, καθώς μετά την αποχώρηση της Ventouris Sea Lines, έρχεται η Zante Ferries να καλύψει το κενό του «Αγιος Γεώργιος» και να κρατήσει τη γραμμή μόνη της. Κατέθεσε αίτημα για τη δρομολόγηση του «Διονύσιος Σολωμός», το οποίο βέβαια χρειάζεται πολλές εργασίες ακόμη για να ολοκληρωθεί η μετασκευή του που θα του επιτρέψει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της γραμμής καθώς τώρα είναι σαφές ότι αδυνατεί. Την ίδια στιγμή, δυναμικά μπαίνει στο παιχνίδι και η «Hellenic Seaways» με το «Εξπρές Πήγασος», ένα πλοίο έτοιμο για τη γραμμή και ιδιαίτερα αγαπητό στους κατοίκους των Δ. Κυκλάδων. Πλοίο το οποίο έχει συνδέσει το όνομα του και με την τρομοκρατία . Το καλοκαίρι του 1995 κατά την επιστροφή του στον Πειραιά στην καμπίνα 53 βρέθηκε νεκρός ο Χ. Μαρίνος , κατηγορούμενος για τρομοκρατική δράση. Είχε πυροβοληθεί από άνδρες των ειδικών δυνάμεων. Παράλληλα για τις ανάγκες της σύνδεσης της Μήλου με την Κρήτη πιθανολογείται ότι θα δρομολογηθεί το πλοίο «ΕΛΛΗ –Τα» , το οποίο είχε … εμφανιστεί στη γραμμή Πειραιά – Ρέθυμνο παλιότερα για μικρό χρονικό διάστημα.
Κι από τις Δυτικές Κυκλάδες, στην Ραφήνα και τις Βόρειες Κυκλάδες, όπου έχουμε το αίτημα δρομολόγησης του «Άγιος Γεώργιος» στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος με αναχώρηση στις 07:30. Και εδώ τα πράγματα δεν είναι απλά καθώς υπάρχουν ήδη δύο παίκτες στη γραμμή, η «Fast Ferries» με τα πλοία «Θεολόγος Π» και η «Αικατερίνη Π» και η Golden Star Ferries με το «Superferry II». Ερωτηματικό, αποτελεί η στάση της Blue Star Ferries για το εάν θα συνεχίσει να δρομολογεί τα πλοία της στη γραμμή αυτή… Για τη Blue Star Ferries να σημειώσουμε ότι μετά τη συνεργασία της με την ANEK – SUPERFAST έχει τη δυνατότητα δρομολόγησης πλοίου και από την δεύτερη εταιρία και δεν αποκλείεται μέσω αυτής να καλύψει το επερχόμενο κενό με τη πώληση του Ithaki στον Καναδά…
Τέλος, υπάρχουν και οι καθαρά …καλοκαιρινές κόντρες με σημείο αιχμής τα ταχύπλοα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ετοιμάζονται να καταθέσουν προτάσεις οι Sea Jets και η Hellinic Seaways με νέα ταχύπλοα στη γραμμή της Παροναξίας αλλά με σύνδεση Κρήτη και Ραφήνα. Η μεν Sea Jets λέγεται ότι θα βάλει το Tera Jet (μήκος 145.94 μ. πλάτος 22 μ. και μεταφορική ικανότητα 1.784 επιβατών και 460 οχημάτων) από το Ηράκλειο για Θήρα – Ίο – Νάξο – Πάρο – Μύκονο ώστε να μπει στο μάτι της Hellenic με τα High Speed καθότι αποδείχτηκε πετυχημένο το πείραμα. Και η δε Hellenic αναμένεται να προχωρήσει στη δρομολόγηση του Hellenic Wind (μήκος 100 μ., πλάτος 17 μ. μεταφορική ικανότητα 800 επιβάτες και 175 οχήματα με ταχύτητα 35 κόμβους) από Ραφήνα για Τήνο – Μύκονο – Νάξο – Πάρο και Σαντορίνη.