Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΚυκλάδες και Δωδεκάνησα …τσιζζζζ

Κυκλάδες και Δωδεκάνησα …τσιζζζζ

|

Το κακώς συντηρημένο οδικό δίκτυο στα νησιά του Αιγαίου και η  αύξηση της κυκλοφορίας λόγω τουριστών αιτίες για ατυχήματα 

Λίγο πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου δόθηκε στη δημοσιότητα η έκθεση του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης  σχετικά με την επικινδυνότητα των νομών της χώρας (πίνακας) ανάλογα με τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων. Και το Νότιο Αιγαίο έχει τη τιμητική του λόγω ..εποχικότητας. «Το πρόβλημα των ατυχημάτων, όπως διαπιστώθηκε και πέρυσι στην ετήσια έκθεση, μεταφέρθηκε στις περιοχές όπου το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά, όπου το καλοκαίρι δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα δίκυκλα και το οδικό δίκτυο είναι κακώς συντηρημένο (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα)».

Αυτό επισημαίνει μιλώντας στο «Βήμα» ο καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης, μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών Επιστημών της Ισπανίας και επισκέπτης καθηγητής του Audencia Nantes School of Management κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης αναφορικά με την ετήσια έρευνα όπου πήραν ακόμη μέρος ο διδάκτωρ του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχαήλ Νικολαράκης και ο μεταπτυχιακός ερευνητής κ. Νικόλαος Γιανναράκης. Ο κ. Ζοπουνίδης τόνισε επιπλέον ότι «οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί πρέπει να μπουν σε πρώτη προτεραιότητα γιατί τα ατυχήματα εκεί δυσφημούν τη χώρα και οι τουρίστες στα ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν για την ικανοποίησή τους ανεβάζουν την οδική ασφάλεια στις πρώτες θέσεις δυσαρέσκειας. Η κρίση σε έναν μεγάλο βαθμό βοήθησε στη μείωση των τροχαίων. Αλλά διαπιστώνεται ότι παρά την αύξηση της κίνησης, ιδιαίτερα το δεύτερο εξάμηνο λόγω και της άφιξης μεγάλου αριθμού τουριστών, τα ατυχήματα δεν αυξήθηκαν».

Επιπροσθέτως εξέφρασε την άποψη ότι «χρειάζεται μια κεντρική καθοδήγηση και ένας συντονισμός για το τι πρέπει να γίνεται κάθε χρονική περίοδο και από ποιους. Αυτά που προτείνονται πρέπει να εκτελούνται σωστά, να υπάρχει λογοδοσία και τελικός έλεγχος. Σε αυτή την κατεύθυνση, πρωτοβουλία πρέπει να πάρει η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής που ως τώρα περιοριζόταν μόνο σε καταγραφικό ρόλο του προβλήματος, με ακροάσεις και χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις και λύσεις».

Σύμφωνα με τα στοιχεία και την περυσινή χρονιά καταγράφηκε μείωση σε όλες τις κατηγορίες, τόσο των ατυχημάτων όσο και των παθόντων. Σημειώνεται επίσης ότι συνεχίστηκε η καθοδική πορεία των τελευταίων ετών και έτσι σε σχέση με το 2010 έχουμε περίπου 5.000 λιγότερους παθόντες και 3.400 λιγότερα ατυχήματα. Παράλληλα «έσπασε» προς τα κάτω και το όριο των 800 νεκρών (799) ενώ πριν από πέντε χρόνια το 2009 είχαν καταγραφεί 1.463 νεκροί. Η σημαντικότερη μείωση παρουσιάζεται στα σοβαρά ατυχήματα (-19,2%) και στους σοβαρά τραυματίες (-18,8%). Στην έρευνα αναφέρεται ακόμη ότι «στη Λευκάδα δεν είχαμε κανένα θύμα τροχαίου, ενώ είχαμε ένα στην Ευρυτανία και στη Ζάκυνθο. Οι μειώσεις δεν ήταν βέβαια ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος. Σε τρεις περιφερειακές ενότητες διαπιστώθηκαν αυξήσεις (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Ιωάννινα). Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε νεκρούς καταγράφηκε στις Σέρρες, 147% (17 από 7) και η μεγαλύτερη μείωση στην Εύβοια, -51% (17 από 35) και στη Λάρισα, -44% (19 από 34)».

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «τα αρμόδια υπουργεία και η κεντρική εξουσία γενικότερα πέρυσι αλλά και εφέτος έχουν σημαντικότερα πράγματα να ασχοληθούν, βλέπε οικονομία, και αφήνουν την οδική ασφάλεια σε δεύτερη μοίρα. Οι 800 νεκροί όμως και οι 14.300 τραυματίες δεν είναι δευτερεύον θέμα». Τονίζεται ακόμη ότι «η κρίση των τελευταίων ετών βοήθησε στη μείωση των τροχαίων. Βοήθησε όμως και την αλλαγή νοοτροπίας των οδηγών οι οποίοι σκέπτονται πλέον οικονομικά όχι μόνο για τα χρήματα αλλά για την εξοικονόμηση καυσίμων οδηγώντας συντηρητικά και οικολογικά, αποφεύγοντας να κάνουν παραβάσεις σκεπτόμενοι ότι δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν τις κλήσεις της τροχαίας και επιλέγουν τη συνετή οδήγηση ώστε να προλάβουν τυχόν παραβάσεις των άλλων οδηγών που θα είχαν ως αποτέλεσμα τη σύγκρουση με απρόβλεπτες συνέπειες και οικονομική επιβάρυνση στην οποία δεν θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν».

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι «η Πολιτεία αυτή την εποχή δίνει στο πλαίσιο του κοινωνικού μερίσματος ηλεκτρονικές συσκευές (υπολογιστές, tablet, κ.λπ.). Το επόμενο έτος θα προτείναμε να δοθεί κοινωνικό μέρισμα για να αλλάξουν ελαστικά, να περάσουν από ΚΤΕΟ, να κάνουν έλεγχο φρένων κ.λπ., όλα τα σαραβαλάκια που κυκλοφορούν από ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα κάνουν και θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο τους εαυτούς τους ή τις οικογένειές τους αλλά και τους πεζούς ή τους υπόλοιπους οδηγούς».

Πηγή: ΒΗΜΑ 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Γιώργος Λάνθιμος – “Bugonia”: Από την Ακρόπολη στην Μήλο για γυρίσματα

Μετά την απορριπτική απόφαση του ΚΑΣ για γυρίσματα στην Ακρόπολη, ο Γιώργος Λάνθιμος στράφηκε στο πανέμορφο νησί των Κυκλάδων για τη ταινία «Bugonia»

Τήνος: Σε τροχιά υλοποίησης το νέο λιμάνι – Θετικές ανακοινώσεις μετά την επίσκεψη Κικίλια

Ο Δήμαρχος Τήνου Παναγιώτης Κροντηράς ενημερώνει για τις εξελίξεις στα έργα του λιμένα – Δεσμεύσεις για χρηματοδότηση και χρονοδιάγραμμα μελέτης έως τον Αύγουστο

Στην Ίο ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων – Επαφές με επιχειρήσεις και ανοιχτή εκδήλωση για τις προκλήσεις του νησιού

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων επισκέφθηκε την Ίο στις 6–7 Μαΐου, με επαφές με επιχειρήσεις, φορείς και τον Δήμαρχο, καταγράφοντας ανάγκες και προοπτικές του νησιού ενόψει της τουριστικής περιόδου.

Νάξος: Διακοπή κυκλοφορίας στην παραλιακή την Τετάρτη 14/5 λόγω ασφαλτόστρωσης

Εργασίες στο πλαίσιο αποκατάστασης ζημιών στο κρηπίδωμα έναντι της Μυρτιδιώτισσας – Αλλαγές στην κυκλοφορία από τις 07:30 έως τις 14:00

Αναπτυξιακός Νόμος: Νέα 5άστερη ξενοδοχειακή επένδυση στη Φολέγανδρο

Η επένδυση της Varsity Hellas Investments εντάχθηκε στο καθεστώς «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022

Απευθείας πτήσεις Θεσσαλονίκη – Σύρος από 3 Ιουνίου: Νέα σελίδα για τη συνδεσιμότητα των Κυκλάδων

Η Zela Aviation και η Aegean Airlines φέρνουν πιο κοντά τη Βόρεια Ελλάδα με την «καρδιά» των Κυκλάδων – Η πρώτη πτήση ανοίγει νέους τουριστικούς ορίζοντες

ΓΕΛ Νάξου “Μανώλης Γλέζος”: Υποδέχθηκε μαθητές από την Ιταλία στο πλαίσιο του Erasmus+

Ένα εναλλακτικό ταξίδι στη Μεσόγειο με όχημα την Τεχνητή Νοημοσύνη, τη φιλοξενία και τη βιωσιμότητα

Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος: Ο «Άνθρωπος ορχήστρα» μιλά για τη μουσική άνοιξη των Κυκλάδων (video)

Μια ιστορική εμφάνιση της Φιλαρμονικής του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων στο 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικών Συνόλων και το όραμα για ένα μουσικό Αιγαίο

Η Κέα “ταξιδεύει” στον προαστιακό: Δεύτερη συνεχής προβολή του νησιού στην καρδιά της Αθήνας

Ο Δήμος Κέας συνεχίζει τη στρατηγική του τουριστική καμπάνια μέσα από 11 σταθμούς του προαστιακού, προσεγγίζοντας χιλιάδες επιβάτες καθημερινά. (video)

Κραυγή αγωνίας από τη Φολέγανδρο: Ανεπαρκής η ενδοκυκλαδική ακτοπλοϊκή σύνδεση ενόψει τουριστικής σεζόν

Ο Σύλλογος Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων του νησιού καλεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να δώσει άμεση λύση – Αποκλεισμός σε περίοδο αιχμής

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Μια δεύτερη ζωή για το “Πρέβελης”; Μετατρέπεται σε πλωτό ξενοδοχείο;

Το ιστορικό πλοίο της ΑΝΕΚ ίσως μετατραπεί σε πλωτό ξενοδοχείο στη Σάμο, χαρίζοντας του έναν νέο ρόλο γεμάτο μνήμες και φιλοξενία.

Θλίψη στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την απώλεια του Κώστα Αρτσάνου, το “αντίο” από τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό

Συγκλονισμένος ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αποχαιρετά τον ακούραστο υπάλληλο του Δήμου και αγαπητό συμπολίτη

Εκτακτο: Τέλος στα σουβλάκια της θείας Τασίας, ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι

Ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι Με catering και τιμολόγιο, το κοψίδι πλέον θα έχει και ΦΠΑ...

Μ. Κατσούλης: “Οταν πάρω σύνταξη θα μετρήσω τα Κύπελλα που έχουμε πάρει”

Ο γυμναστής του ΓΕΛ Νάξου Μανώλης Κατσούλης μιλάει για την πορεία του, τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τις αθλητικές επιτυχίες του σχολείου και την «αθλητομάνα» Νάξο

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Νάξος – Lennart Neubauer: Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που έγινε το πρόσωπο του νέου windsurfing

Μια ζωή πάνω στα κύματα, ένα μέλλον γεμάτο διακρίσεις – Ο Lennart από τη Νάξο εμπνέει με ταλέντο, ήθος και διεθνή αναγνώριση