Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑιγαίοΚυκλάδες και Δωδεκάνησα …τσιζζζζ

Κυκλάδες και Δωδεκάνησα …τσιζζζζ

|

Το κακώς συντηρημένο οδικό δίκτυο στα νησιά του Αιγαίου και η  αύξηση της κυκλοφορίας λόγω τουριστών αιτίες για ατυχήματα 

Λίγο πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου δόθηκε στη δημοσιότητα η έκθεση του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης  σχετικά με την επικινδυνότητα των νομών της χώρας (πίνακας) ανάλογα με τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων. Και το Νότιο Αιγαίο έχει τη τιμητική του λόγω ..εποχικότητας. «Το πρόβλημα των ατυχημάτων, όπως διαπιστώθηκε και πέρυσι στην ετήσια έκθεση, μεταφέρθηκε στις περιοχές όπου το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά, όπου το καλοκαίρι δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα δίκυκλα και το οδικό δίκτυο είναι κακώς συντηρημένο (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα)».

Αυτό επισημαίνει μιλώντας στο «Βήμα» ο καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης, μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών Επιστημών της Ισπανίας και επισκέπτης καθηγητής του Audencia Nantes School of Management κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης αναφορικά με την ετήσια έρευνα όπου πήραν ακόμη μέρος ο διδάκτωρ του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχαήλ Νικολαράκης και ο μεταπτυχιακός ερευνητής κ. Νικόλαος Γιανναράκης. Ο κ. Ζοπουνίδης τόνισε επιπλέον ότι «οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί πρέπει να μπουν σε πρώτη προτεραιότητα γιατί τα ατυχήματα εκεί δυσφημούν τη χώρα και οι τουρίστες στα ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν για την ικανοποίησή τους ανεβάζουν την οδική ασφάλεια στις πρώτες θέσεις δυσαρέσκειας. Η κρίση σε έναν μεγάλο βαθμό βοήθησε στη μείωση των τροχαίων. Αλλά διαπιστώνεται ότι παρά την αύξηση της κίνησης, ιδιαίτερα το δεύτερο εξάμηνο λόγω και της άφιξης μεγάλου αριθμού τουριστών, τα ατυχήματα δεν αυξήθηκαν».

Επιπροσθέτως εξέφρασε την άποψη ότι «χρειάζεται μια κεντρική καθοδήγηση και ένας συντονισμός για το τι πρέπει να γίνεται κάθε χρονική περίοδο και από ποιους. Αυτά που προτείνονται πρέπει να εκτελούνται σωστά, να υπάρχει λογοδοσία και τελικός έλεγχος. Σε αυτή την κατεύθυνση, πρωτοβουλία πρέπει να πάρει η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής που ως τώρα περιοριζόταν μόνο σε καταγραφικό ρόλο του προβλήματος, με ακροάσεις και χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις και λύσεις».

Σύμφωνα με τα στοιχεία και την περυσινή χρονιά καταγράφηκε μείωση σε όλες τις κατηγορίες, τόσο των ατυχημάτων όσο και των παθόντων. Σημειώνεται επίσης ότι συνεχίστηκε η καθοδική πορεία των τελευταίων ετών και έτσι σε σχέση με το 2010 έχουμε περίπου 5.000 λιγότερους παθόντες και 3.400 λιγότερα ατυχήματα. Παράλληλα «έσπασε» προς τα κάτω και το όριο των 800 νεκρών (799) ενώ πριν από πέντε χρόνια το 2009 είχαν καταγραφεί 1.463 νεκροί. Η σημαντικότερη μείωση παρουσιάζεται στα σοβαρά ατυχήματα (-19,2%) και στους σοβαρά τραυματίες (-18,8%). Στην έρευνα αναφέρεται ακόμη ότι «στη Λευκάδα δεν είχαμε κανένα θύμα τροχαίου, ενώ είχαμε ένα στην Ευρυτανία και στη Ζάκυνθο. Οι μειώσεις δεν ήταν βέβαια ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος. Σε τρεις περιφερειακές ενότητες διαπιστώθηκαν αυξήσεις (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Ιωάννινα). Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε νεκρούς καταγράφηκε στις Σέρρες, 147% (17 από 7) και η μεγαλύτερη μείωση στην Εύβοια, -51% (17 από 35) και στη Λάρισα, -44% (19 από 34)».

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «τα αρμόδια υπουργεία και η κεντρική εξουσία γενικότερα πέρυσι αλλά και εφέτος έχουν σημαντικότερα πράγματα να ασχοληθούν, βλέπε οικονομία, και αφήνουν την οδική ασφάλεια σε δεύτερη μοίρα. Οι 800 νεκροί όμως και οι 14.300 τραυματίες δεν είναι δευτερεύον θέμα». Τονίζεται ακόμη ότι «η κρίση των τελευταίων ετών βοήθησε στη μείωση των τροχαίων. Βοήθησε όμως και την αλλαγή νοοτροπίας των οδηγών οι οποίοι σκέπτονται πλέον οικονομικά όχι μόνο για τα χρήματα αλλά για την εξοικονόμηση καυσίμων οδηγώντας συντηρητικά και οικολογικά, αποφεύγοντας να κάνουν παραβάσεις σκεπτόμενοι ότι δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν τις κλήσεις της τροχαίας και επιλέγουν τη συνετή οδήγηση ώστε να προλάβουν τυχόν παραβάσεις των άλλων οδηγών που θα είχαν ως αποτέλεσμα τη σύγκρουση με απρόβλεπτες συνέπειες και οικονομική επιβάρυνση στην οποία δεν θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν».

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι «η Πολιτεία αυτή την εποχή δίνει στο πλαίσιο του κοινωνικού μερίσματος ηλεκτρονικές συσκευές (υπολογιστές, tablet, κ.λπ.). Το επόμενο έτος θα προτείναμε να δοθεί κοινωνικό μέρισμα για να αλλάξουν ελαστικά, να περάσουν από ΚΤΕΟ, να κάνουν έλεγχο φρένων κ.λπ., όλα τα σαραβαλάκια που κυκλοφορούν από ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα κάνουν και θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο τους εαυτούς τους ή τις οικογένειές τους αλλά και τους πεζούς ή τους υπόλοιπους οδηγούς».

Πηγή: ΒΗΜΑ 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Μητσοτάκης σε Λιανό “Είναι δέσμευσή μου το φράγμα αυτό επιτέλους να ολοκληρωθεί “

Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα προβλήματα που υπάρχουν στα νησιά και δη στη Νάξο - Φθηνό ρεύμα και καλό, ποιοτικό, καθαρό νερό για τα νησιά μας

Μονογυιού: “Σημαντική η δέσμευση του Πρωθυπουργού για την ολοκλήρωση του φράγματος Τσικαλαριού”

Κατερίνα Μονογυιού: Στην εκδήλωση για την υπογραφή σύμβασης για τη σύσταση του Ταμείου Απανθρακοποίησης Ελληνικών Νησιών

Νάξος: Ο Γ. Λεονταρίτης στην τελετή υπογραφής της σύμβασης σύστασης Ταμείου Απανθρακοποίησης Νησιών

Η συμφωνία αποσκοπεί στην επιτάχυνση της απεξάρτησης των ελληνικών νησιών από τις εκπομπές άνθρακα κάνοντας πράξη την πράσινη μετάβαση και κλιματική προσαρμογή τους.

Νάξος – Στ. Γκίκας: “Θα αλλάξει η εικόνα των νησιών μας, στο σύνολό τους”

Μιλώντας για «το μοντέλο των “έξυπνων” και ”πράσινων” νησιών» ο Στέφανος Γκίκας δήλωσε πως «δημιουργεί σημαντική προστιθέμενη αξία για τα νησιά μας»

Νάξος – Μητσοτάκης: “Στεκόμαστε δίπλα στους νησιώτες” (video)

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και πως η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες

Blue Star Ferries: Δίωρη καθυστέρηση στην αναχώρηση του “Paros”

Στις 7.30 το απόγευμα θα αναχωρήσει σήμερα (21/11) το Blue Star Paros από τον Πειραιά για το ταξίδι στις Κυκλάδες

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Μ. Ψαράκης: Ενας 81χρονος μαραθωνοδρόμος εξομολογείται …

Ο Μανούσος Ψαράκης μιλάει για την εμπειρία του ως μαραθωνοδρόμος ... Και δηλώνει "Έτρεχα μαραθώνιο και τραγουδούσα Βέρντι"

ΣΥΡΙΖΑ: Ανεξαρτητοποιήθηκαν οι βουλευτές Τζάκρη και Πούλου

Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου - Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ και αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης