Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways κος Αγαπητός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με την Blue Star Ferries – Το άνοιγμα προς …Ανατολάς
Η ακτοπλοΐα σε νέα αχαρτογράφητα νερά… Οι αλλαγές μοιάζουν δεδομένες και το προσεχές καλοκαίρι έρχεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα. Η ακτοπλοϊκή εταιρία Hellenic Seaways έδωσε στη δημοσιότητα πριν από δύο ημέρες τα δρομολόγια των ταχύπλοων και εντύπωση προκάλεσε τόσο η αποχώρηση της Νάξου από το δρομολόγιο της Ραφήνας προς τις κεντρικές Κυκλάδες όσο και η δημιουργία ειδικού δρομολογίου Πειραιά – Πάρου, το οποίο όμως είναι μόλις δύο φορές την εβδομάδα…
Ενδιαφέρον πάντως είχε η συζήτηση που έγινε σήμερα στη διάρκεια συνάντησης με τους εκπροσώπους των ΜΜΕ του Διευθύνων Σύμβουλου της εταιρείας Αντώνη Αγαπητού… Και εκεί βγήκε η μεγάλη είδηση: Ναι στο ενδεχόμενο συνεργασίας με άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία ακόμη κι εάν αυτή είναι η Blue Star Ferries. Επίσης έγινε αναφορά και στο … προς Ανατολάς άνοιγμα της Hellenic τη νέα χρονιά που φτάνει έως τη Σμύρνη…
Στην αρχή είπε ότι το 2015 ήταν πολύ καλή χρονιά και ότι η HSW έχει περάσει πλέον στην περίοδο κερδοφορίας με παράλληλη διευθέτηση του δανεισμού με βάθος χρόνου το 2022. «Η Hellenic Seaways είναι από τις πρώτες εταιρείες που αναδιάρθρωσε δάνεια εν μέσω κρίσης και σήμερα πληρώνει ανταγωνιστικά επιτόκια σε συμφωνία με τις τράπεζες για αποπληρωμή του δανεισμού έως το 2022. Αυτό μας δίνει ασφάλεια για τα επόμενα χρόνια, ειδικά ως προς την ανάπτυξη της εταιρείας». Και πρόσθεσε ««Είμαστε πλέον σε θέση, παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν, να χρηματοδοτούμε με ίδιες δυνάμεις το αναπτυξιακό μας πρόγραμμα. Σκοπός είναι να δημιουργήσουμε νέες υπηρεσίες για το κοινό και να αναπτύξουμε νέους προορισμούς, σε περιοχές που δεν έχουν σημειώσει μεγάλη ανάπτυξη, όπως το Βόρειο και το Ανατολικό Αιγαίο»
Και περνάμε στους …στόχους. Αναφέρθηκε στο σενάριο για μία πιθανή συνεργασία με την Blue Star Ferries απαντώντας στην ερώτηση εάν υπάρχει προοπτική για να συνεργαστεί η HSW με άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία «όπου έγιναν συνεργασίες τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλά. Η HSW είναι ανοικτή σε συνεργασίες» και απαντώντας σε άλλη ερώτηση εάν θα ήταν δυνατή μία συνεργασία με την Blue Star είπε: «Βεβαίως. Είναι από τους καλούς ανταγωνιστές. Βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο.» Όσο αφορά την πρόθεση που ανακοίνωσε επίσημα πριν από λίγες εβδομάδες, μέσω του Πρώτου ΘΕΜΑτος ο Εμάνουελ Γκριμάλντι για εξαγορά της HSW στην οποία είναι μεγαλομέτοχος, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας επεσήμανε: «Σχολιάζω θετικά την πρόθεση του Εμ. Γκριμάλντι να αγοράσει την εταιρεία. Πριν από τρία χρόνια κανείς μέτοχος δεν είχε τη διάθεση να το κάνει. Και αυτό δείχνει την πρόοδο της εταιρείας, η οποία από αρνητικό έξι εκατομμυρίων ευρώ πριν από τρία χρόνια, πέρασε σε θετικό τζίρο 23 εκατομμυρίων ευρώ».
Ταχύπλοα
Κινήσεις που έγιναν φέτος; ΗHSW προχώρησε στην αγορά του Ionian Queen που θα μετονομαστεί σε «Νήσος Σάμος» και θα δρομολογηθεί εντός του 2016. Αποτελεί ένα στολίδι για την ακτοπλοΐα με εξαιρετικές ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, με δυνατότητα φιλοξενίας 2000 επιβατών. Σε επίπεδο ταχύπλοων, δεν προσανατολιζόμαστε σε νέες αγορές άμεσα, καθώς το νέο έτος θα δρομολογηθούν:
-Το «Highspeed 5» το οποίο μετά από τις εργασίες ανακατασκευής θα είναι ένα εντελώς καινούριο πλοίο, θα μετονομαστεί σε «Highspeed 7» και θα πραγματοποιεί τα γνώριμα δρομολόγιά του από την Κρήτη στις Κυκλάδες.
-Το «Hellenic Wind» που στο παρελθόν, ναυλωμένο σε ξένη εταιρεία, εκτελούσε δρομολόγια στην Πορτογαλία, το μετονομάζουμε σε Hellenic Highspeed και εισέρχεται σε τακτική δρομολόγηση από το λιμάνι της Ραφήνας προς Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Ίο, Θήρα.
Και το Βόρειο Αιγαίο
Όμως, ο μεγάλος στόχος όπως όλα δείχνουν για την Hellenic Seaways είναι δρομολόγια και περιοχές με δυνατότητες ανάπτυξης όπως τα νησιά του Β. Αιγαίου. Το 2016 θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην εξυπηρέτηση επιβατικού κοινού από την Βόρειο Ελλάδα, προκειμένου να συμβάλουμε στην ενίσχυση του εισερχόμενου τουρισμού από την περιοχή. Ειδικότερα η εταιρεία προγραμματίζει τη σύνδεση Μυτιλήνης-Λήμνου και Θεσσαλονίκης αλλά και Μυτιλήνης – Μεστών Χίου. Πιο αναλυτικά θα υπάρχουν 3 δρομολόγια ημερησίως από την Καβάλα και ένα από τη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα θα γίνονται 4 συνδέσεις της Καβάλας με τη Λήμνο Επιπλέον με σαφές αναπτυξιακό πρόσημο συζητά με τις αρμόδιες αρχές της Ελλάδας και της Τουρκίας για τη διασύνδεση Σμύρνης και των νησιών του Β. Αιγαίου με τακτικά δρομολόγια Η ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία παρουσίασε στους αρμόδιους φορείς της γειτονικής χώρας ένα πλήρες συγκοινωνιακό δίκτυο, το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες και των δύο χωρών. Όπως σημειώνεται, προϋπόθεση όλων είναι η δημιουργία ευνοϊκών και κατάλληλων προϋποθέσεων από την πλευρά των τουρκικών λιμενικών αρχών. Πάντως, ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Σμύρνης δεσμεύτηκε να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, προκειμένου να ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες. Να σημειώσουμε εδώ ότι πριν από αρκετά χρόνια το πλοίο «Αριάδνη» εκτελούσε το δρομολόγιο Πρίντεζι (Ιταλία) – Πάτρα – Πάρο – Σάμο – Κουσάντασι (Τουρκία) και ήταν ένα από τα πιο πετυχημένα στα χρονικά της εταιρίας.
Τέλος η Hellenic Seaways με έντονο το αίσθημα υπευθυνότητας και κοινωνικής προσφοράς είναι η μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία που δρομολογεί τα πλοία της δωρεάν, χωρίς καμία επιδότηση από την Πολιτεία για τη μεταφορά μεταναστών/προσφύγων, χωρίς καμία διάκριση, με τον ίδιο ναύλο που ισχύει για όλους τους επιβάτες.
Ακόμη η εταιρεία συνεργάζεται με ανθρωπιστικές ΜΚΟ για την αντιμετώπιση των όποιων δυσκολιών αντιμετωπίζουν οι μετανάστες/πρόσφυγες και για τη μέγιστη δυνατή ανακούφισή τους και στηρίζει έμπρακτα τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται, με ιδιαίτερη έμφαση στα ακριτικά νησιά αναγνωρίζοντας το ρόλο των κατοίκων στην ανάπτυξη της εγχώριας ακτοπλοΐας.
Με πληροφορίες από protothema.gr και reporter.gr