Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοFast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: "Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου...

Fast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: “Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας”

|

Την ένταση της επιθετικής πολιτικής και το 2025 της Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου στις ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου καταγγέλλει εκ νέου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Fast Ferries, ακτοπλοϊκή εταιρεία με συμβατικά πλοία που εκτελεί δρομολόγια στις Κυκλάδες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του “Οικονομικού Ταχυδρόμου”, η Fast Ferries συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επανέρχεται με νέες καταγγελίες προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις πρακτικές της Seajets στα δρομολόγια των Κυκλάδων που όπως υπογραμμίζει:  «Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας», αναφέρει η Fast Ferries και συνεχίζει: «Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Οι νέες καταγγελίες της Fast Ferries σε βάρος της Seajets

Σύμφωνα με την επιστολή που έχει στη διάθεση του ο ΟΤ, η Fast Ferries δεν είναι η πρώτη φορά που καταγγέλλει τη Seajets στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Είναι ενδεικτική η αναφορά στην αρχή της επιστολής: «Σε συνέχεια προηγούμενης αλληλογραφίας μας επανέρχομαι σε επικοινωνία μαζί σας, προκειμένου να σας ενημερώσω ότι δυστυχώς, τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σχετικά με τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τον οποίο σταθερά ασκεί η Seajets στις ακτοπλοϊκές γραμμές των Κυκλάδων, όχι απλά εμφανίζονται και το 2025, αλλά έχουν ενταθεί, καθώς βάλουν πλέον σε πολύ σημαντικό βαθμό και τα συμβατικά πλοία, που αποτελούν τον κύριο κορμό των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας μας», περιγράφει η Fast Ferries προς την αρμόδια ανεξάρτητη διοικητική αρχή περί ανταγωνισμού.

Εκτός δρομολογίων το Thunder 

Η Fast Ferries στην επιστολή της, η οποία σύμφωνα με πηγές του ΟΤ βρίσκεται σε γνώση κι άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών, περιγράφει τον στόχο της Seajets να πετάξει εκτός δρομολογίων συγκεκριμένο πλοίο της:  «Σας υπενθυμίζουμε ότι μέσα στο 2024 κατ’ επανάληψη σας ενημερώσαμε και τεκμηριώσαμε με συγκεκριμένα στοιχεία το είδος του ανταγωνισμού, τον οποίο άσκησε η συγκεκριμένη εταιρεία απέναντι στο ταχύπλοο πλοίο μας ΘΑΝΤΕΡ προκειμένου να  το αποδρομολογήσουμε και να εξασφαλίσει μονοπωλιακή εκμετάλλευση συγκεκριμένων γραμμών».

Πίεση σε ταχύπλοο

Όπως σημειώνει η Fast Ferries στην επιστολή της για το συγκεκριμένο ταχύπλοο της: «Το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ ήταν έως και τον Σεπτέμβριο του 2024 δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιά – Σύρου – Τήνου – Μυκόνου -Πάρου – Ίου – Θήρας- Ηρακλείου Κρήτης. Και στις 42 αυτές διαφορετικές συνδέσεις μεταξύ των λιμένων, ασκήθηκε ασφυκτική ανταγωνιστική πολιτική από την Seajets, καθώς μόνον τις ημέρες και ώρες που εκτελούσε κάποια σύνδεση το πλοίο μας, ένα πλοίο της Seajets που εκτελούσε το ίδιο δρομολόγιο σε παραπλήσιο ωράριο με το δικό μας, είχε ναυλολόγιο έως και 50% φτηνότερο από των υπολοίπων δρομολογίων της ίδιας εταιρείας, την ίδια ημέρα ή άλλες ημέρες», καταγγέλλει η Fast Ferries.

Thunder - Fast Ferries
Thunder – Fast Ferries

Η σοβαρή οικονομική ζημιά

Η εταιρεία συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επισημαίνει την οικονομική ζημιά που υπέστη από την επιθετική πολιτική της Seajets: «Αποτέλεσμα αυτής της ασφυκτικής και αθέμιτης πίεσης ήταν, όπως άλλωστε είχαμε προβλέψει και σας είχαμε πληροφορήσει, να υποχρεωθούμε να προβούμε στην αποχώρησή μας από τις γραμμές ταχυπλόων πλοίων στις Κυκλάδες και εν τέλει και στην πώληση του πλοίου μας το Σεπτέμβριο του 2024. Η εκμετάλλευση του πλοίου ΘΑΝΤΕΡ, προκάλεσε σοβαρή οικονομική ζημιά στην εταιρεία μας αλλά, επιτρέψτε μας να σημειώσουμε, ότι αποχώρηση του προκαλεί και θα προκαλέσει σημαντικότερη ζημιά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων με την ύπαρξη μονοπωλιακής εκμετάλλευσης συγκεκριμένων γραμμών», σημειώνει παραθέτοντας και τις επιπτώσεις συνολικά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων.

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και η εκτίναξη του κόστους

Στην επιστολή της η Fast Ferries γίνεται πιο σαφής ως προς τις επιπτώσεις στο κόστος των δρομολογίων μετά την αποχώρηση του ΘΑΝΤΕΡ αποστέλλοντας μάλιστα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και σχετικά στοιχεία αναφορικά με τις τιμές: «Εν παραδείγματι, αν σήμερα θέλει κάποιος ενδιαφερόμενος να αγοράσει εισιτήριο για την φετινή θερινή περίοδο από Ηράκλειο για τη Σαντορίνη θα μπορεί να αγοράσει μόνον με την Seajets με τιμή εισιτηρίου ανά άτομο 92,70€. Τονίζουμε ότι το 2024 τις ημέρες που υπήρχε δρομολόγιο της εταιρείας μας με το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ και της Seajets παράλληλα, το εισιτήριο και για τις δύο εταιρείες κόστιζε ανά άτομο 59,00€, ενώ τις ημέρες που υπήρχε μόνον δρομολόγιο της Seajets 92,70€. ( Σχετ. 1, 2, 3, 4). Ανάλογη εικόνα θα διαπιστώσει κανείς και στις υπόλοιπες διαδρομές/συνδέσεις που εξυπηρετούσε το ΘΑΝΤΕΡ».

Και η Fast Ferries διερωτάται κατά πόσο η πρακτική της Seajets είναι υπέρ του ανταγωνισμού: «Αδυνατούμε συνεπώς να αντιληφθούμε πώς θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η αυτή πρακτική της Seajets το 2024 ήταν εντέλει υπέρ του ανταγωνισμού, της ανάπτυξης της αγοράς και του δημόσιου συμφέροντος».

Η Seajets εντείνει την επιθετική πολιτική της, σύμφωνα με τη Fast Ferries

Η Fast Ferries με την επιστολή της προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού τονίζει ότι η ίδια πρακτική ακολουθείται και το 2025 από τη Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου: «Με πολύ μεγάλη μας λύπη παρατηρούμε ότι και φέτος, το 2025 η εταιρεία Sea Jets εφαρμόζει ανάλογη πολιτική έναντι της εταιρείας μας και μάλιστα, αυτή τη φορά εις βάρος των συμβατικών μας πλοίων».

Πώς το κάνει αυτό η Seajets; Η Fast Ferries δίνει τις απαντήσεις μέσα από την υφιστάμενη νομοθεσία: «Εκμεταλλευόμενη το γεγονός της πληθώρας πλοίων της και της  ευνοϊκής νομοθεσίας περί δρομολόγησης και στελέχωσης των ταχυπλόων πλοίων έναντι των συμβατικών, η Seajets έχει στοχοποιήσει τα δρομολόγια των πλοίων μας και εφαρμόζει ειδική τιμολογιακή πολιτική στα δρομολόγιά της που είναι σε παραπλήσια ωράρια με τα δικά μας, από ό,τι στα υπόλοιπα δρομολόγια της κατά την διάρκεια της ημέρας, κι ας πρόκειται για τη ίδια ακριβώς σύνδεση. Στα σχετικά 5, 6 ,7 και 8 (σ.σ. αποδεικτικά έγγραφα) αναφέρουμε ενδεικτικά τις απεικονίσεις από ιστοσελίδα πώλησης εισιτηρίων τις διαδρομές Μύκονος -Νάξος, Πάρος -Μύκονος, Νάξος – Μύκονος και Νάξος – Τήνος».

Αδύνατος ο ανταγωνισμός απέναντι σε μία τέτοια επίθεση

Σύμφωνα με τη Fast Ferries πλέον είναι αδύνατος ο ανταγωνισμός: «Είναι αδύνατον το συμβατικό πλοίο να μπορεί να ανταγωνιστεί μία τέτοιου είδους «επίθεση» από μία εταιρεία που κυριαρχεί στην αγορά με πλήθος πλοίων και δρομολογίων στους ίδιους προορισμούς. Να σημειωθεί ότι τα συμβατικά πλοία που αναπτύσσουν μέσο όρο ταχύτητας  18 – 19 ναυτικών μιλίων δεν δύνανται να εξυπηρετήσουν περισσότερα από τρία νησιά στο ημερήσιο δρομολόγιο τους. Αντίθετα, τα ταχύπλοα μπορούν να συμπεριλαμβάνουν περισσότερους προορισμούς λόγω υπερδιπλάσιας ταχύτητας και το σκέλος στο οποίο μπορούν να λειτουργούν κάτω του κόστους – με σκοπό να «διώξουν» τον ανταγωνιστή τους – να  αποτελεί ένα μικρό και ίσως αδιάφορο μέρος του συνολικού δρομολογίου τους», υποστηρίζει η Fast Ferries.

Fast Ferries: «Το μοναδικό εμπόδιο για το μονοπώλιο είναι η εταιρεία μας»

Και συνεχίζει στην επιστολή της η Fast Ferries για τις πρακτικές της Seajets και πού αποσκοπούν:  «Όπως φαίνεται και στις επισυναπτόμενες αποτυπώσεις της ιστοσελίδας πώλησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις συγκεκριμένες διαδρομές που αναφέρουμε, το μοναδικό «εμπόδιο» στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας. Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Και τι σημαίνει αυτό για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια; Η Fast Ferries εξηγεί:  «Και αν με βάση το σχετικό 8, προς στο παρόν μπορεί να πάει κάποιος επιβάτης από τη Νάξο στην Τήνο με 49,70€ αν επιλέξει πρωινό δρομολόγιο, είτε με 25€ αν διαλέξει μεσημβρινό δρομολόγιο (με συμβατικό, αλλά και με το ταχύπλοο σύμφωνα με την πρακτική που σας αναδεικνύουμε), είναι βέβαιο ότι εφόσον το συμβατικό πλοίο της γραμμής αναγκαστεί να αποχωρήσει και αυτό, τότε η τιμή θα είναι μόνον η 49,70€ και μόνον με μία εταιρεία, σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας».

Και η Fast Ferries καταλήγει στην επιστολή της πως στόχος των πρακτικών της Seajets είναι να πεταχτούν εκτός των δρομολογίων όλα τα συμβατικά πλοία: «Επιπλέον, σε μία τέτοια περίπτωση είναι δεδομένο ότι πέραν της σταθερής υψηλής τιμής ο αριθμός των προσφερόμενων δρομολογίων θα μειωθεί, έτσι ώστε να εξυπηρετούν ακριβώς τις ανάγκες της Seajets και να επιτευχθούν μεγαλύτερες πληρότητες. Άλλωστε, κάποια ωράρια δρομολογίων της Seajets έχουν επιλεχθεί από την ίδια με τρόπο τέτοιο, όχι για να ικανοποιήσουν κάποια επιπλέον ανάγκη της αγοράς, αλλά απλώς για να μην αφήσουν κανένα περιθώριο στον ανταγωνισμό για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου».

Με πληροφορίες από τη σελίδα OT.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Χώρα Νάξου: Συνεδρίαση (19/09) Δημοτικής Κοινότητας — Στο τραπέζι αφαλάτωση, «οικόπεδα αεροπορίας» και πεζοδρόμια

Μετά από 20 μήνες αιτημάτων, τέσσερα κρίσιμα θέματα μπαίνουν στην Η.Δ. — Κάλεσμα στους πολίτες να δώσουν το «παρών»

Λοβέρδος στη Νέα Δημοκρατία: Επίσημη προσχώρηση, παρασκήνιο και επόμενα βήματα

Συνάντηση στο Μαξίμου, μήνυμα διεύρυνσης προς το κέντρο και αντιδράσεις από τη Χ. Τρικούπη — Υποψηφιότητα στον Νότιο Τομέα Αθηνών

Σίκινος: Εθελοντική αιμοδοσία 18–19 Σεπτεμβρίου στο σχολείο

Εθελοντική αιμοδοσία 18–19 Σεπτεμβρίου στο σχολείο της Σικίνου με την Ομάδα Αιμοδοσίας του Ερυθρού Σταυρού - Δύο ημέρες, τέσσερα ωράρια – «δίνουμε αίμα, δίνουμε ζωή» στο νησί

Βρούτσης: Οι Δήμοι μπορούν οποτεδήποτε να εκδίδουν άδειες λειτουργίας των αθλητικών τους εγκαταστάσεων

Επιστολή Γιάννη Βρούτση σε ΚΕΔΕ, Περιφέρειες και Ομοσπονδίες: χωρίς βεβαίωση απογραφής δεν ανανεώνονται άδειες και χάνεται η τρέχουσα χρηματοδότηση προσεισμικών ελέγχων.

Ρευματοκλοπές στις Κυκλάδες: Μύκονος πρώτη – «Κόκκινος συναγερμός» σε Τήνο, Σαντορίνη, Πάρο

Στοιχεία ΔΕΔΔΗΕ από τη ΔΕΘ: 15.554 περιστατικά το 2025 (+67%), πρόστιμα 58,5 εκατ.€. Έλεγχοι σε ξενοδοχεία–εστίαση–σούπερ μάρκετ, επιτάχυνση «έξυπνων» μετρητών ως το 2030.

ΥΠΑ: Ισχυρή άνοδος στη Σύρο (+105%) και δυναμική Νάξου (+19%) – Σταθερά ψηλά και η Πάρος

Σύμφωνα με τα στοιχεία Ιαν–Αυγ. 2025 της ΥΠΑ, τα αεροδρόμια των Κυκλάδων «τρέχουν» με αυξημένη ζήτηση. Ρεκόρ Αύγουστου για Σύρο, διψήφια άνοδος στη Νάξο, υψηλές επιδόσεις Πάρου.

Σύρος: Ξεκινάει η υποδοχή ασθενών στη νέα Μονάδα Χημειοθεραπείας του Γ.Ν. Σύρου

Aπό αύριο Τετάρτη 17/09/2025 η Ογκολογική του νοσοκομείου δέχεται ασθενείς για προγραμματισμό θεραπειών – Χωρίς ραντεβού στην παρούσα φάση, στον 2ο όροφο.

Ρόμπερτ Ρέντφορντ: Πέθανε στα 89 ο θρύλος του Χόλιγουντ και ιδρυτής του Sundance

Σταρ των «Butch Cassidy», «The Sting» και «All the President’s Men», Οσκαρικός σκηνοθέτης του «Ordinary People» και καταλύτης του ανεξάρτητου σινεμά, αφήνει πίσω του μια τεράστια παρακαταθήκη.

Ίος: Τριήμερη (20-22/09) εθελοντική αιμοδοσία στο Δημαρχείο (αφίσα)

Ενισχύεται η τράπεζα αίματος του νησιού· αναλυτικά οι ώρες και τι χρειάζεται να έχουν μαζί τους οι αιμοδότες.

Άνδρος – Φωτιά στην Παλαιόπολη: Ήχησε το 112, ισχυρές επίγειες και εναέριες δυνάμεις στη μάχη

Σε δύσβατο σημείο μεταξύ Κάτω Παλαιόπολης και Απροβάτου, με ισχυρούς ανέμους. 17 πυροσβέστες, πεζοπόρο της 1ης ΕΜΟΔΕ, 5 οχήματα, 2 αεροσκάφη & ελικόπτερο. Σε επιφυλακή κάτοικοι – δεν απειλούνται κατοικίες.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική