Κυριακή, 11 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοFast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: "Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου...

Fast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: “Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας”

|

Την ένταση της επιθετικής πολιτικής και το 2025 της Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου στις ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου καταγγέλλει εκ νέου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Fast Ferries, ακτοπλοϊκή εταιρεία με συμβατικά πλοία που εκτελεί δρομολόγια στις Κυκλάδες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του “Οικονομικού Ταχυδρόμου”, η Fast Ferries συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επανέρχεται με νέες καταγγελίες προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις πρακτικές της Seajets στα δρομολόγια των Κυκλάδων που όπως υπογραμμίζει:  «Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας», αναφέρει η Fast Ferries και συνεχίζει: «Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Οι νέες καταγγελίες της Fast Ferries σε βάρος της Seajets

Σύμφωνα με την επιστολή που έχει στη διάθεση του ο ΟΤ, η Fast Ferries δεν είναι η πρώτη φορά που καταγγέλλει τη Seajets στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Είναι ενδεικτική η αναφορά στην αρχή της επιστολής: «Σε συνέχεια προηγούμενης αλληλογραφίας μας επανέρχομαι σε επικοινωνία μαζί σας, προκειμένου να σας ενημερώσω ότι δυστυχώς, τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σχετικά με τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τον οποίο σταθερά ασκεί η Seajets στις ακτοπλοϊκές γραμμές των Κυκλάδων, όχι απλά εμφανίζονται και το 2025, αλλά έχουν ενταθεί, καθώς βάλουν πλέον σε πολύ σημαντικό βαθμό και τα συμβατικά πλοία, που αποτελούν τον κύριο κορμό των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας μας», περιγράφει η Fast Ferries προς την αρμόδια ανεξάρτητη διοικητική αρχή περί ανταγωνισμού.

Εκτός δρομολογίων το Thunder 

Η Fast Ferries στην επιστολή της, η οποία σύμφωνα με πηγές του ΟΤ βρίσκεται σε γνώση κι άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών, περιγράφει τον στόχο της Seajets να πετάξει εκτός δρομολογίων συγκεκριμένο πλοίο της:  «Σας υπενθυμίζουμε ότι μέσα στο 2024 κατ’ επανάληψη σας ενημερώσαμε και τεκμηριώσαμε με συγκεκριμένα στοιχεία το είδος του ανταγωνισμού, τον οποίο άσκησε η συγκεκριμένη εταιρεία απέναντι στο ταχύπλοο πλοίο μας ΘΑΝΤΕΡ προκειμένου να  το αποδρομολογήσουμε και να εξασφαλίσει μονοπωλιακή εκμετάλλευση συγκεκριμένων γραμμών».

Πίεση σε ταχύπλοο

Όπως σημειώνει η Fast Ferries στην επιστολή της για το συγκεκριμένο ταχύπλοο της: «Το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ ήταν έως και τον Σεπτέμβριο του 2024 δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιά – Σύρου – Τήνου – Μυκόνου -Πάρου – Ίου – Θήρας- Ηρακλείου Κρήτης. Και στις 42 αυτές διαφορετικές συνδέσεις μεταξύ των λιμένων, ασκήθηκε ασφυκτική ανταγωνιστική πολιτική από την Seajets, καθώς μόνον τις ημέρες και ώρες που εκτελούσε κάποια σύνδεση το πλοίο μας, ένα πλοίο της Seajets που εκτελούσε το ίδιο δρομολόγιο σε παραπλήσιο ωράριο με το δικό μας, είχε ναυλολόγιο έως και 50% φτηνότερο από των υπολοίπων δρομολογίων της ίδιας εταιρείας, την ίδια ημέρα ή άλλες ημέρες», καταγγέλλει η Fast Ferries.

Thunder - Fast Ferries
Thunder – Fast Ferries

Η σοβαρή οικονομική ζημιά

Η εταιρεία συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επισημαίνει την οικονομική ζημιά που υπέστη από την επιθετική πολιτική της Seajets: «Αποτέλεσμα αυτής της ασφυκτικής και αθέμιτης πίεσης ήταν, όπως άλλωστε είχαμε προβλέψει και σας είχαμε πληροφορήσει, να υποχρεωθούμε να προβούμε στην αποχώρησή μας από τις γραμμές ταχυπλόων πλοίων στις Κυκλάδες και εν τέλει και στην πώληση του πλοίου μας το Σεπτέμβριο του 2024. Η εκμετάλλευση του πλοίου ΘΑΝΤΕΡ, προκάλεσε σοβαρή οικονομική ζημιά στην εταιρεία μας αλλά, επιτρέψτε μας να σημειώσουμε, ότι αποχώρηση του προκαλεί και θα προκαλέσει σημαντικότερη ζημιά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων με την ύπαρξη μονοπωλιακής εκμετάλλευσης συγκεκριμένων γραμμών», σημειώνει παραθέτοντας και τις επιπτώσεις συνολικά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων.

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και η εκτίναξη του κόστους

Στην επιστολή της η Fast Ferries γίνεται πιο σαφής ως προς τις επιπτώσεις στο κόστος των δρομολογίων μετά την αποχώρηση του ΘΑΝΤΕΡ αποστέλλοντας μάλιστα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και σχετικά στοιχεία αναφορικά με τις τιμές: «Εν παραδείγματι, αν σήμερα θέλει κάποιος ενδιαφερόμενος να αγοράσει εισιτήριο για την φετινή θερινή περίοδο από Ηράκλειο για τη Σαντορίνη θα μπορεί να αγοράσει μόνον με την Seajets με τιμή εισιτηρίου ανά άτομο 92,70€. Τονίζουμε ότι το 2024 τις ημέρες που υπήρχε δρομολόγιο της εταιρείας μας με το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ και της Seajets παράλληλα, το εισιτήριο και για τις δύο εταιρείες κόστιζε ανά άτομο 59,00€, ενώ τις ημέρες που υπήρχε μόνον δρομολόγιο της Seajets 92,70€. ( Σχετ. 1, 2, 3, 4). Ανάλογη εικόνα θα διαπιστώσει κανείς και στις υπόλοιπες διαδρομές/συνδέσεις που εξυπηρετούσε το ΘΑΝΤΕΡ».

Και η Fast Ferries διερωτάται κατά πόσο η πρακτική της Seajets είναι υπέρ του ανταγωνισμού: «Αδυνατούμε συνεπώς να αντιληφθούμε πώς θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η αυτή πρακτική της Seajets το 2024 ήταν εντέλει υπέρ του ανταγωνισμού, της ανάπτυξης της αγοράς και του δημόσιου συμφέροντος».

Η Seajets εντείνει την επιθετική πολιτική της, σύμφωνα με τη Fast Ferries

Η Fast Ferries με την επιστολή της προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού τονίζει ότι η ίδια πρακτική ακολουθείται και το 2025 από τη Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου: «Με πολύ μεγάλη μας λύπη παρατηρούμε ότι και φέτος, το 2025 η εταιρεία Sea Jets εφαρμόζει ανάλογη πολιτική έναντι της εταιρείας μας και μάλιστα, αυτή τη φορά εις βάρος των συμβατικών μας πλοίων».

Πώς το κάνει αυτό η Seajets; Η Fast Ferries δίνει τις απαντήσεις μέσα από την υφιστάμενη νομοθεσία: «Εκμεταλλευόμενη το γεγονός της πληθώρας πλοίων της και της  ευνοϊκής νομοθεσίας περί δρομολόγησης και στελέχωσης των ταχυπλόων πλοίων έναντι των συμβατικών, η Seajets έχει στοχοποιήσει τα δρομολόγια των πλοίων μας και εφαρμόζει ειδική τιμολογιακή πολιτική στα δρομολόγιά της που είναι σε παραπλήσια ωράρια με τα δικά μας, από ό,τι στα υπόλοιπα δρομολόγια της κατά την διάρκεια της ημέρας, κι ας πρόκειται για τη ίδια ακριβώς σύνδεση. Στα σχετικά 5, 6 ,7 και 8 (σ.σ. αποδεικτικά έγγραφα) αναφέρουμε ενδεικτικά τις απεικονίσεις από ιστοσελίδα πώλησης εισιτηρίων τις διαδρομές Μύκονος -Νάξος, Πάρος -Μύκονος, Νάξος – Μύκονος και Νάξος – Τήνος».

Αδύνατος ο ανταγωνισμός απέναντι σε μία τέτοια επίθεση

Σύμφωνα με τη Fast Ferries πλέον είναι αδύνατος ο ανταγωνισμός: «Είναι αδύνατον το συμβατικό πλοίο να μπορεί να ανταγωνιστεί μία τέτοιου είδους «επίθεση» από μία εταιρεία που κυριαρχεί στην αγορά με πλήθος πλοίων και δρομολογίων στους ίδιους προορισμούς. Να σημειωθεί ότι τα συμβατικά πλοία που αναπτύσσουν μέσο όρο ταχύτητας  18 – 19 ναυτικών μιλίων δεν δύνανται να εξυπηρετήσουν περισσότερα από τρία νησιά στο ημερήσιο δρομολόγιο τους. Αντίθετα, τα ταχύπλοα μπορούν να συμπεριλαμβάνουν περισσότερους προορισμούς λόγω υπερδιπλάσιας ταχύτητας και το σκέλος στο οποίο μπορούν να λειτουργούν κάτω του κόστους – με σκοπό να «διώξουν» τον ανταγωνιστή τους – να  αποτελεί ένα μικρό και ίσως αδιάφορο μέρος του συνολικού δρομολογίου τους», υποστηρίζει η Fast Ferries.

Fast Ferries: «Το μοναδικό εμπόδιο για το μονοπώλιο είναι η εταιρεία μας»

Και συνεχίζει στην επιστολή της η Fast Ferries για τις πρακτικές της Seajets και πού αποσκοπούν:  «Όπως φαίνεται και στις επισυναπτόμενες αποτυπώσεις της ιστοσελίδας πώλησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις συγκεκριμένες διαδρομές που αναφέρουμε, το μοναδικό «εμπόδιο» στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας. Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Και τι σημαίνει αυτό για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια; Η Fast Ferries εξηγεί:  «Και αν με βάση το σχετικό 8, προς στο παρόν μπορεί να πάει κάποιος επιβάτης από τη Νάξο στην Τήνο με 49,70€ αν επιλέξει πρωινό δρομολόγιο, είτε με 25€ αν διαλέξει μεσημβρινό δρομολόγιο (με συμβατικό, αλλά και με το ταχύπλοο σύμφωνα με την πρακτική που σας αναδεικνύουμε), είναι βέβαιο ότι εφόσον το συμβατικό πλοίο της γραμμής αναγκαστεί να αποχωρήσει και αυτό, τότε η τιμή θα είναι μόνον η 49,70€ και μόνον με μία εταιρεία, σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας».

Και η Fast Ferries καταλήγει στην επιστολή της πως στόχος των πρακτικών της Seajets είναι να πεταχτούν εκτός των δρομολογίων όλα τα συμβατικά πλοία: «Επιπλέον, σε μία τέτοια περίπτωση είναι δεδομένο ότι πέραν της σταθερής υψηλής τιμής ο αριθμός των προσφερόμενων δρομολογίων θα μειωθεί, έτσι ώστε να εξυπηρετούν ακριβώς τις ανάγκες της Seajets και να επιτευχθούν μεγαλύτερες πληρότητες. Άλλωστε, κάποια ωράρια δρομολογίων της Seajets έχουν επιλεχθεί από την ίδια με τρόπο τέτοιο, όχι για να ικανοποιήσουν κάποια επιπλέον ανάγκη της αγοράς, αλλά απλώς για να μην αφήσουν κανένα περιθώριο στον ανταγωνισμό για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου».

Με πληροφορίες από τη σελίδα OT.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δεν κλέβουν τα κινητά για να τα πουλήσουν

Στόχος τα προσωπικά σου δεδομένα για τους κλέφτες των κινητών τηλεφώνων

Τίτλοι τέλους για τον Ματίας Αλμέιδα στην ΑΕΚ

Το τελευταίο του παιχνίδι στον πάγκο της ΑΕΚ κόντρα στον ΠΑΟΚ

Τραγωδία στη Νάξο: 59χρονος εντοπίστηκε απαγχονισμένος στο σπίτι του

Σοκαρισμένη η τοπική κοινωνία από τον ξαφνικό θάνατο του αγαπητού δημοτικού υπαλλήλου – Ερευνώνται οι συνθήκες του περιστατικού

Υπερτουρισμός: Πρόβλημα στις Κυκλάδες!

Έρευνα του βρετανικού Which? αποκαλύπτει τις περιοχές με τη μεγαλύτερη «τουριστική πίεση» — κορυφή για τη Ζάκυνθο και Κυκλάδες!

Το έργο των Προγόνων: Ένα εργόχειρο, μια ζωή, μια αλυσίδα τιμής

Μια συγκινητική αφήγηση του Λεωνίδα Μαγκανάρη για τη δύναμη της μνήμης, την αξία της οικογένειας και τα ίχνη που αφήνει η θυσία στην καθημερινότητά μας

Σύρος: Βρέθηκε στο επίκεντρο της εθνικής μάχης κατά της παιδικής παχυσαρκίας (video)

Η αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη επισκέφθηκε το νησί στο πλαίσιο της Εθνικής Πρωτοβουλίας σε συνεργασία με τη UNICEF και παρουσίασε δράσεις για τη διατροφική εκπαίδευση και πρόληψη στα παιδιά

Ηλιοβασίλεμα στη Νάξο: Μοναδική AI φωτογραφία

Ανακαλύψτε την απόλυτη ομορφιά του Κυκλαδίτικου ηλιοβασιλέματος μέσα από μια μαγευτική AI εικόνα από τη Νάξο — με φόντο την Πορτάρα, τη θάλασσα και τα παραδοσιακά λευκά σπίτια της Χώρας.

Αεροδρόμιο Νάξου: Απογειώνεται σε επιδόσεις, ρεκόρ αφίξεων για τον φετινό Απρίλιο

Με αύξηση 45% στις αφίξεις επιβατών και εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης, ο «Απόλλων» της Νάξου δείχνει έτοιμος να φιλοξενήσει το μέλλον του νησιωτικού τουρισμού

Ισπανία: Tοξικό νέφος έκλεισε 160.000 Ισπανούς στα σπίτια τους

Περίπου 160.000 άνθρωποι στην Καταλονία της βορειοανατολικής Ισπανίας προειδοποιήθηκαν να παραμείνουν στα σπίτια τους λόγω πυρκαγιάς που ξέσπασε σε βιομηχανική περιοχή, προκαλώντας τοξικό νέφος χλωρίου

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Ταξίδεψε στη Σύρο, μία διήμερη γιορτή γνώσης, πολιτισμού και εμπειριών

Μαθητές και εκπαιδευτικοί της Γ’ Γυμνασίου Νάξου έζησαν ένα μοναδικό διήμερο στην «αρχόντισσα» των Κυκλάδων, γεμάτο ιστορία, τέχνη και συναισθηματική φόρτιση

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Στ. Φουτάκογλου: Το περίπτερο της πλατείας πρώην Δημαρχείου, που φεύγει σιωπηλά (!!!)

Μνήμες, άνθρωποι, ιστορίες δεκαετιών γύρω από ένα μικρό περίπτερο που αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για γενιές Χωραϊτών - Η τοποθέτηση του Στράτου Φουτάκογλου

Νάξος: Μία εικόνα που προκαλεί δέος, πραγματικότητα ή όχι;

Ένα βιομηχανικής κλίμακας έργο απειλεί το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο της Νάξου και των Κυκλάδων, με επιπτώσεις που ξεπερνούν την ενεργειακή "ανάπτυξη" - Δύο ομιλίες σήμερα και αύριο. Που; Πότε;

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Εκτακτο: Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου σήμερα Δευτέρα 5 Μαϊου

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία διακρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό φυσικής “Αρίσταρχος”

Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία κατέκτησε το 3ο βραβείο στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού φυσικής "Αρίσταρχος" φέρνοντας περηφάνια στη σχολική μας κοινότητα