Παρασκευή, 20 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοFast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: "Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου...

Fast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: “Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας”

|

Την ένταση της επιθετικής πολιτικής και το 2025 της Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου στις ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου καταγγέλλει εκ νέου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Fast Ferries, ακτοπλοϊκή εταιρεία με συμβατικά πλοία που εκτελεί δρομολόγια στις Κυκλάδες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του “Οικονομικού Ταχυδρόμου”, η Fast Ferries συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επανέρχεται με νέες καταγγελίες προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις πρακτικές της Seajets στα δρομολόγια των Κυκλάδων που όπως υπογραμμίζει:  «Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας», αναφέρει η Fast Ferries και συνεχίζει: «Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Οι νέες καταγγελίες της Fast Ferries σε βάρος της Seajets

Σύμφωνα με την επιστολή που έχει στη διάθεση του ο ΟΤ, η Fast Ferries δεν είναι η πρώτη φορά που καταγγέλλει τη Seajets στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Είναι ενδεικτική η αναφορά στην αρχή της επιστολής: «Σε συνέχεια προηγούμενης αλληλογραφίας μας επανέρχομαι σε επικοινωνία μαζί σας, προκειμένου να σας ενημερώσω ότι δυστυχώς, τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σχετικά με τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τον οποίο σταθερά ασκεί η Seajets στις ακτοπλοϊκές γραμμές των Κυκλάδων, όχι απλά εμφανίζονται και το 2025, αλλά έχουν ενταθεί, καθώς βάλουν πλέον σε πολύ σημαντικό βαθμό και τα συμβατικά πλοία, που αποτελούν τον κύριο κορμό των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας μας», περιγράφει η Fast Ferries προς την αρμόδια ανεξάρτητη διοικητική αρχή περί ανταγωνισμού.

Εκτός δρομολογίων το Thunder 

Η Fast Ferries στην επιστολή της, η οποία σύμφωνα με πηγές του ΟΤ βρίσκεται σε γνώση κι άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών, περιγράφει τον στόχο της Seajets να πετάξει εκτός δρομολογίων συγκεκριμένο πλοίο της:  «Σας υπενθυμίζουμε ότι μέσα στο 2024 κατ’ επανάληψη σας ενημερώσαμε και τεκμηριώσαμε με συγκεκριμένα στοιχεία το είδος του ανταγωνισμού, τον οποίο άσκησε η συγκεκριμένη εταιρεία απέναντι στο ταχύπλοο πλοίο μας ΘΑΝΤΕΡ προκειμένου να  το αποδρομολογήσουμε και να εξασφαλίσει μονοπωλιακή εκμετάλλευση συγκεκριμένων γραμμών».

Πίεση σε ταχύπλοο

Όπως σημειώνει η Fast Ferries στην επιστολή της για το συγκεκριμένο ταχύπλοο της: «Το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ ήταν έως και τον Σεπτέμβριο του 2024 δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιά – Σύρου – Τήνου – Μυκόνου -Πάρου – Ίου – Θήρας- Ηρακλείου Κρήτης. Και στις 42 αυτές διαφορετικές συνδέσεις μεταξύ των λιμένων, ασκήθηκε ασφυκτική ανταγωνιστική πολιτική από την Seajets, καθώς μόνον τις ημέρες και ώρες που εκτελούσε κάποια σύνδεση το πλοίο μας, ένα πλοίο της Seajets που εκτελούσε το ίδιο δρομολόγιο σε παραπλήσιο ωράριο με το δικό μας, είχε ναυλολόγιο έως και 50% φτηνότερο από των υπολοίπων δρομολογίων της ίδιας εταιρείας, την ίδια ημέρα ή άλλες ημέρες», καταγγέλλει η Fast Ferries.

Thunder - Fast Ferries
Thunder – Fast Ferries

Η σοβαρή οικονομική ζημιά

Η εταιρεία συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επισημαίνει την οικονομική ζημιά που υπέστη από την επιθετική πολιτική της Seajets: «Αποτέλεσμα αυτής της ασφυκτικής και αθέμιτης πίεσης ήταν, όπως άλλωστε είχαμε προβλέψει και σας είχαμε πληροφορήσει, να υποχρεωθούμε να προβούμε στην αποχώρησή μας από τις γραμμές ταχυπλόων πλοίων στις Κυκλάδες και εν τέλει και στην πώληση του πλοίου μας το Σεπτέμβριο του 2024. Η εκμετάλλευση του πλοίου ΘΑΝΤΕΡ, προκάλεσε σοβαρή οικονομική ζημιά στην εταιρεία μας αλλά, επιτρέψτε μας να σημειώσουμε, ότι αποχώρηση του προκαλεί και θα προκαλέσει σημαντικότερη ζημιά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων με την ύπαρξη μονοπωλιακής εκμετάλλευσης συγκεκριμένων γραμμών», σημειώνει παραθέτοντας και τις επιπτώσεις συνολικά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων.

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και η εκτίναξη του κόστους

Στην επιστολή της η Fast Ferries γίνεται πιο σαφής ως προς τις επιπτώσεις στο κόστος των δρομολογίων μετά την αποχώρηση του ΘΑΝΤΕΡ αποστέλλοντας μάλιστα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και σχετικά στοιχεία αναφορικά με τις τιμές: «Εν παραδείγματι, αν σήμερα θέλει κάποιος ενδιαφερόμενος να αγοράσει εισιτήριο για την φετινή θερινή περίοδο από Ηράκλειο για τη Σαντορίνη θα μπορεί να αγοράσει μόνον με την Seajets με τιμή εισιτηρίου ανά άτομο 92,70€. Τονίζουμε ότι το 2024 τις ημέρες που υπήρχε δρομολόγιο της εταιρείας μας με το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ και της Seajets παράλληλα, το εισιτήριο και για τις δύο εταιρείες κόστιζε ανά άτομο 59,00€, ενώ τις ημέρες που υπήρχε μόνον δρομολόγιο της Seajets 92,70€. ( Σχετ. 1, 2, 3, 4). Ανάλογη εικόνα θα διαπιστώσει κανείς και στις υπόλοιπες διαδρομές/συνδέσεις που εξυπηρετούσε το ΘΑΝΤΕΡ».

Και η Fast Ferries διερωτάται κατά πόσο η πρακτική της Seajets είναι υπέρ του ανταγωνισμού: «Αδυνατούμε συνεπώς να αντιληφθούμε πώς θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η αυτή πρακτική της Seajets το 2024 ήταν εντέλει υπέρ του ανταγωνισμού, της ανάπτυξης της αγοράς και του δημόσιου συμφέροντος».

Η Seajets εντείνει την επιθετική πολιτική της, σύμφωνα με τη Fast Ferries

Η Fast Ferries με την επιστολή της προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού τονίζει ότι η ίδια πρακτική ακολουθείται και το 2025 από τη Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου: «Με πολύ μεγάλη μας λύπη παρατηρούμε ότι και φέτος, το 2025 η εταιρεία Sea Jets εφαρμόζει ανάλογη πολιτική έναντι της εταιρείας μας και μάλιστα, αυτή τη φορά εις βάρος των συμβατικών μας πλοίων».

Πώς το κάνει αυτό η Seajets; Η Fast Ferries δίνει τις απαντήσεις μέσα από την υφιστάμενη νομοθεσία: «Εκμεταλλευόμενη το γεγονός της πληθώρας πλοίων της και της  ευνοϊκής νομοθεσίας περί δρομολόγησης και στελέχωσης των ταχυπλόων πλοίων έναντι των συμβατικών, η Seajets έχει στοχοποιήσει τα δρομολόγια των πλοίων μας και εφαρμόζει ειδική τιμολογιακή πολιτική στα δρομολόγιά της που είναι σε παραπλήσια ωράρια με τα δικά μας, από ό,τι στα υπόλοιπα δρομολόγια της κατά την διάρκεια της ημέρας, κι ας πρόκειται για τη ίδια ακριβώς σύνδεση. Στα σχετικά 5, 6 ,7 και 8 (σ.σ. αποδεικτικά έγγραφα) αναφέρουμε ενδεικτικά τις απεικονίσεις από ιστοσελίδα πώλησης εισιτηρίων τις διαδρομές Μύκονος -Νάξος, Πάρος -Μύκονος, Νάξος – Μύκονος και Νάξος – Τήνος».

Αδύνατος ο ανταγωνισμός απέναντι σε μία τέτοια επίθεση

Σύμφωνα με τη Fast Ferries πλέον είναι αδύνατος ο ανταγωνισμός: «Είναι αδύνατον το συμβατικό πλοίο να μπορεί να ανταγωνιστεί μία τέτοιου είδους «επίθεση» από μία εταιρεία που κυριαρχεί στην αγορά με πλήθος πλοίων και δρομολογίων στους ίδιους προορισμούς. Να σημειωθεί ότι τα συμβατικά πλοία που αναπτύσσουν μέσο όρο ταχύτητας  18 – 19 ναυτικών μιλίων δεν δύνανται να εξυπηρετήσουν περισσότερα από τρία νησιά στο ημερήσιο δρομολόγιο τους. Αντίθετα, τα ταχύπλοα μπορούν να συμπεριλαμβάνουν περισσότερους προορισμούς λόγω υπερδιπλάσιας ταχύτητας και το σκέλος στο οποίο μπορούν να λειτουργούν κάτω του κόστους – με σκοπό να «διώξουν» τον ανταγωνιστή τους – να  αποτελεί ένα μικρό και ίσως αδιάφορο μέρος του συνολικού δρομολογίου τους», υποστηρίζει η Fast Ferries.

Fast Ferries: «Το μοναδικό εμπόδιο για το μονοπώλιο είναι η εταιρεία μας»

Και συνεχίζει στην επιστολή της η Fast Ferries για τις πρακτικές της Seajets και πού αποσκοπούν:  «Όπως φαίνεται και στις επισυναπτόμενες αποτυπώσεις της ιστοσελίδας πώλησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις συγκεκριμένες διαδρομές που αναφέρουμε, το μοναδικό «εμπόδιο» στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας. Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Και τι σημαίνει αυτό για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια; Η Fast Ferries εξηγεί:  «Και αν με βάση το σχετικό 8, προς στο παρόν μπορεί να πάει κάποιος επιβάτης από τη Νάξο στην Τήνο με 49,70€ αν επιλέξει πρωινό δρομολόγιο, είτε με 25€ αν διαλέξει μεσημβρινό δρομολόγιο (με συμβατικό, αλλά και με το ταχύπλοο σύμφωνα με την πρακτική που σας αναδεικνύουμε), είναι βέβαιο ότι εφόσον το συμβατικό πλοίο της γραμμής αναγκαστεί να αποχωρήσει και αυτό, τότε η τιμή θα είναι μόνον η 49,70€ και μόνον με μία εταιρεία, σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας».

Και η Fast Ferries καταλήγει στην επιστολή της πως στόχος των πρακτικών της Seajets είναι να πεταχτούν εκτός των δρομολογίων όλα τα συμβατικά πλοία: «Επιπλέον, σε μία τέτοια περίπτωση είναι δεδομένο ότι πέραν της σταθερής υψηλής τιμής ο αριθμός των προσφερόμενων δρομολογίων θα μειωθεί, έτσι ώστε να εξυπηρετούν ακριβώς τις ανάγκες της Seajets και να επιτευχθούν μεγαλύτερες πληρότητες. Άλλωστε, κάποια ωράρια δρομολογίων της Seajets έχουν επιλεχθεί από την ίδια με τρόπο τέτοιο, όχι για να ικανοποιήσουν κάποια επιπλέον ανάγκη της αγοράς, αλλά απλώς για να μην αφήσουν κανένα περιθώριο στον ανταγωνισμό για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου».

Με πληροφορίες από τη σελίδα OT.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Όταν τα Raptor συνάντησαν τη Νάξο – Μια τριήμερη εξόρμηση γεμάτη περιπέτεια και Κυκλαδίτικη ψυχή

Με 18 οχήματα και 70 μέλη, το Raptor Club Greece εξερεύνησε τις ομορφιές της Νάξου σε ένα μοναδικό Summer Tour γεμάτο εικόνες, προκλήσεις και φιλοξενία

Αμοργός – Κατάπολα: Η Γιορτή του Ψαρά, μία νύχτα με φως, θάλασσα και παράδοση

Το Σάββατο 21 Ιουνίου στα Κατάπολα, η Αμοργός τιμά τους ανθρώπους της θάλασσας με μουσική, ψυχή και την υπογραφή του Amorgorama

Σφοδρή διαμαρτυρία του Δήμου Κύθνου προς τον ΣΚΑΪ για δυσφημιστική εκπομπή

«Δημόσιος λιθοβολισμός ενός ολόκληρου νησιού» – Η επιστολή του Δήμου για τον τρόπο παρουσίασης της Κύθνου στην εκπομπή «Όπου υπάρχει Ελλάδα»

Μέχρι 50% έκπτωση στα ακτοπλοϊκά για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Πρωτοβουλία στήριξης από τα Υπουργεία Παιδείας και Ναυτιλίας για τη διευκόλυνση της επιστροφής των εκπαιδευτικών στον τόπο διαμονής τους μετά το πέρας της σχολικής χρονιάς

Ζαχαράκη: «Ανοιχτός διάλογος για το Εθνικό Απολυτήριο – Καμία αλλαγή στις Πανελλαδικές για τη Δευτέρα Λυκείου»

Σημαντικές δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας για το μέλλον των εξετάσεων, τα ιδιωτικά ΑΕΙ, το IB και τις υποδομές στα σχολεία – Τι αλλάζει και τι μένει σταθερό

3D Contouring προσώπου: Η σύγχρονη απάντηση στα σημάδια της γήρανσης

Το αποτέλεσμα του 3D Contouring προσώπου είναι εμφανές άμεσα μετά τη θεραπεία και περιλαμβάνει αποκατάσταση του όγκου, επαναφορά των αναλογιών,

ΔΕΔΔΗΕ: Προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος (23/06) σε περιοχές της Νάξου

Χωρίς ρεύμα περιοχές όπως Πυργάκι, Μικρή Βίγλα, Αλυκό και Άνω Σαγκρί λόγω τεχνικών εργασιών στο δίκτυο – Σύσταση προσοχής από τον ΔΕΔΔΗΕ

Νάξος και Μικρές Κυκλάδες μπαίνουν στην εποχή του 1 Gbps, οπτικές ίνες σε 27 οικισμούς με το UFBB

Σε τροχιά ψηφιακού μετασχηματισμού το νησί – Πάνω από 2.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις αποκτούν υπερυψηλές ταχύτητες Internet μέσω FTTH

Η τέχνη της περιποίησης άκρων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για νύχια, μανικιούρ και θεραπευτικό πεντικιούρ

Η τέχνη της περιποίησης άκρων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για νύχια, μανικιούρ και θεραπευτικό πεντικιούρ

Αποχαιρετούμε την Ειρήνη Βλησίδου, το “τελευταίο αντίο” (21/06) στο Χαλκί της Νάξου

Η Ειρήνη Βλησίδου, κόρη του Ιωάννη του Μαθηματικού, υπάλληλος του ΟΤΕ, έφυγε πρόωρα από τη ζωή – Η εξόδιος ακολουθία το Σάββατο 21 Ιουνίου στην Πρωτόθρονη

Συνεχής Ενημέρωση: Μεγάλη Πυρκαγιά στην Ορεινή Νάξο, επίκεντρο τη Ράχη του Προφήτη Ηλία στη Μονή (video)

Εναέρια και επίγεια μέσα μάχονται με τις φλόγες στη ράχη της Μονής – Από όχημα που πήρε φωτιά η πιθανή αιτία της πυρκαγιάς (video)

Κόρωνος (Λυώνας) – Αντώνης Παπακωνσταντής: Έφυγε ξαφνικά, αλλά θα μείνει για πάντα δίπλα μας

Μια συγκινητική αποχαιρετιστήρια ανάρτηση του Γιώργου Κουφόπουλου για τον αγαπημένο φίλο, συνοδοιπόρο και πρώην πρόεδρο του συλλόγου

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στον Κυνίδαρο

Επιχειρούν επίγειες και εναέριες δυνάμεις – Συνδρομή από υδροφόρες των ΟΤΑ για την κατάσβεση της δασικής πυρκαγιάς

“O Χαρχαλιάς”: Η νέα ταβέρνα στη Μέση Ποταμιά που μαγειρεύει με καρδιά και μνήμες

Στην πράσινη καρδιά της Νάξου, μια αυθεντική ταβέρνα σερβίρει γεύσεις που μυρίζουν πατρίδα, με σεβασμό στην τοπική παράδοση και ζεστή φιλοξενία που σε κάνει να νιώθεις σαν στο σπίτι σου.

Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου: Η τελευταία κεντήστρα της παράδοσης στη Χώρα της Νάξου

Από τη Μικρά Ασία στη Νάξο, η κυρία Στέλλα υφαίνει με βελόνα και νήμα τις μνήμες, τις ρίζες και την ψυχή ενός τόπου που δεν ξεχνά.

Νάξος: Όταν τα σκουπίδια… μιλούν, μήνυμα με σακούλες σε ασυνείδητο οδηγό

Παρκάρισμα "καρφί" δίπλα στους κάδους και η πιο ευφάνταστη απάντηση των κατοίκων: δύο σακούλες σκουπιδιών στο καπό αυτοκινήτου. Νάξος, έχεις ταλέντο!

Europa Nostra: Διεθνής διάκριση για τον Πύργο “Κάμπονες 1615” στη Νάξο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ένα ζωντανό σύμβολο πολιτιστικής αναγέννησης και βιώσιμης αποκατάστασης από τις Κυκλάδες ανάμεσα στα κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς για το 2025

Guardian: Η παραλία στο Καστράκι της Νάξου ανάμεσα στις τρεις καλύτερες της Ευρώπης για το 2025

Διπλή διάκριση για την Ελλάδα – Το Καστράκι Νάξου και η Φακίστρα Πηλίου ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς για ήλιο, θάλασσα και αυθεντική απόλαυση

Κάλεσμα αλληλεγγύης από τη Νάξο για την Παλαιστίνη, συγκέντρωση την Κυριακή στην παραλία

Η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Παλαιστίνη συμμετέχει στο πανελλαδικό κάλεσμα «March to Gaza» με συγκέντρωση στις 8μμ, Κυριακή 15 Ιουνίου, στην κεντρική πλατεία παραλίας Νάξου

2ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου: Αποχαιρέτησε τη σχολική χρονιά με μια εκδήλωση που έκλεψε τις εντυπώσεις! (video)

Μια ξεχωριστή γιορτή στον αύλειο χώρο του σχολείου έκλεισε το εκπαιδευτικό έτος 2024-2025 με συγκίνηση, χαμόγελα και παρατεταμένο χειροκρότημα.