Οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου επιμένουν ότι προχωρούν κανονικά τα θέματα σχετικά με την ανάπτυξη υδατοδρομιών στο Νότιο Αιγαίο αλλά το 2015 δεν δόθηκε καμία νέα άδεια…
Η υπόθεση με τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα έχει όπως όλα δείχνουν πολύ ψωμί… Τα μηνύματα που έρχονται από την κεντρική ηγεσία μιλούν για πάγωμα των διαδικασιών και προχθεσινό δημοσίευμα του «Βήματος» ανέφερε ότι «η γραφειοκρατία πάγωσε τα υδατοδρόμια» και πρόσθεσε «δύο χρόνια με την ψήφιση του νόμου για τις στρατηγικές επενδύσεις, με τον οποίο θεσμοθετήθηκε το νομικό πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων, μόλις ένα υδατοδρόμιο, αυτό της Κέρκυρας, έχει λάβει άδεια λειτουργίας, ενώ οι υπόλοιπες 15 αιτήσεις έχουν πνιγεί στη «θάλασσα» της γραφειοκρατίας. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με απαντήσεις των υπουργείων Οικονομίας και Υποδομών σε γραπτή ερώτηση του βουλευτή Χίου της ΝΔ κ. Νότη Μηταράκη, ότι το 2015 δεν δόθηκε καμία απολύτως άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου, καθώς είτε δεν έχουν εκδοθεί οι αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων είτε οι φάκελοι των αιτήσεων είναι ελλιπείς. Έτσι, όπως αποκαλύπτει απάντηση του υπουργείου Υποδομών, εκπονείται νέο σχέδιο νόμου που θα επιχειρήσει να επιταχύνει τις αδειοδοτικές διαδικασίες των υδατοδρομίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών που διαβίβασε στον κ. Μηταράκη ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο κατάλογος των προς αδειοδότηση υδατοδρομίων περιλαμβάνει τις πόλεις Βόλο, Λαύριο, Ρέθυμνο, Πάτρα, Αγία Μαρίνα Γραμματικού, Ζάκυνθο, Σκύρο, Αλόννησο, Σκόπελο, Παξούς, Αμφιλοχία, Πάτμο, Τήνο και Θεσσαλονίκη».
Περιφέρεια
Απλά και όμορφα δηλαδή. Κοινώς Ελληνικά για να μην μπερδευόμαστε. Από εκεί και πέρα βέβαια η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δείχνει το αισιόδοξο πρόσωπό της και αναφέρει ότι προχωρούν κανονικά οι διαδικασίες για την δημιουργία του δικτύου υδατοδρομίων από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες Όπως δήλωσε ο εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Δημήτρης Σκιαδάς θα υλοποιηθούν οι προγραμματικές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τα Λιμενικά Ταμεία σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες. «Εμείς προχωράμε κανονικά στη δημιουργία του δικτύου υδατοδρομίων. Υλοποιούνται αρκετές προγραμματικές συμβάσεις και στις δυο Περιφερειακές Ενότητες, με την ανάθεση σε τεχνικούς συμβούλους της υποστήριξης για τη σύνταξη και προετοιμασία του φακέλου αδειοδότησης των υδατοδρομίων. Συμμετέχουν στη σχετική διαδικασία και οι δυο εξειδικευμένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας στο αντικείμενο αυτό» δήλωσε ο κ. Σκιαδάς και πρόσθεσε πως η Περιφέρεια συνεργάζεται με τα αρμόδια Υπουργεία ώστε να χορηγηθούν όλες οι απαραίτητες γνωμοδοτήσεις .
Ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας τόνισε ότι η δημιουργία του δικτύου υδατοδρομίων στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου θα συμβάλει καθοριστικά στον περιορισμό της απομόνωσης που βιώνουν οι νησιώτες.
«Έχω αναφέρει αρκετές φορές ότι το εγχείρημα θα αποτελέσει μοχλό στήριξης της τουριστικής επιχειρηματικότητας στα νησιά καθώς θα βελτιώσει σημαντικά τη δυνατότητα πρόσβασης των τουριστών σε αυτά», τόνισε ο κ. Σκιαδάς.
Πάτμος / Τήνος
Εμπλοκή υπάρχει όμως στην Πάτμο γιατί η θέση που επελέγη για τη δημιουργία υδατοδρομίου δεν εγκρίθηκε από το Λιμεναρχείο.
«Δεν εμπλέκεται η Περιφέρεια στην υπόθεση αυτή γιατί δεν έχει υπογραφεί σύμβαση με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πάτμου», εξήγησε ο κ. Σκιαδάς. Να σημειώσουμε εδώ ότι αντίστοιχο πρόβλημα υπάρχει με Παξούς (Ιόνιο) και Τήνο με το δεύτερο μάλιστα να εξελίσσεται σε σίριαλ χωρίς να γνωρίζουμε πότε θα ολοκληρωθεί…
Στη δημιουργία υδατοδρομίου στη Ρόδο αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου.
«Έχουμε υπογράψει προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Τώρα θα εκπονηθούν όλες οι μελέτες που χρειάζονται και να εγκριθούν από όλα τα αρμόδια υπουργεία. Είμαστε σε καλό δρόμο. Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφέρεια και με την εταιρεία που ανέλαβε να εκπονήσει την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων», δήλωσε ο κ. Χριστοδούλου. Σε ερώτηση σχετικά με τον χρόνο λειτουργίας των υδατοδρομίων στα Δωδεκάνησα ο κ Χριστοδούλου δήλωσε: «Δεν θα είναι δυνατό να λειτουργήσουν φέτος τα υδατοδρόμια. Πιστεύω ότι μέσα στα επόμενα χρόνια θα υλοποιηθούν τα σχέδια που έχουν γίνει».
Πρόβλημα
Η υπόθεση που έχει να κάνει με τα υδροπλάνα χάθηκε σε κεντρικό επίπεδο λόγω της πολιτικής αστάθειας, ενώ η επιβολή των capital controls το περασμένο καλοκαίρι απέτρεψε και την τελευταία σκέψη επένδυσης στη χώρα. Μάλιστα πρόσφατα δημοσιεύτηκε ότι Κινέζικο Fund θέλει να επενδύσει στο συγκεκριμένο τομέα με αρχικό ποσό της τάξης των 50 εκατομμυρίων ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο για την αδειοδότηση υδατοδρομίων ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2013, οι διευκρινιστικές αποφάσεις πήραν ΦΕΚ τον Ιανουάριο του 2014, ενώ η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2014. Με το θέμα των υδατοδρομίων ασχολείται εντατικά και το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου), το οποίο έχοντας στην ιδιοκτησία του και 12 Οργανισμούς Λιμένων, επιχειρεί να διαμορφώσει συνθήκες επιτάχυνσης των διαδικασιών αδειοδότησης.
Με πληροφορίες από ηλεκτρονικές σελίδες «tovima.gr» και «dimokratiki.gr»