Η Ελλάδα των νησιών, των γραφικών ακτογραμμών και της πλούσιας θαλάσσιας ιστορίας δεν θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς τις ακτοπλοϊκές της αρτηρίες. Από τη Σαντορίνη και τη Νάξο μέχρι τη Ζάκυνθο και την Κέρκυρα, τα ελληνικά λιμάνια μεταφέρουν καθημερινά χιλιάδες επισκέπτες, διατηρώντας ζωντανή τη νησιωτικότητα και στηρίζοντας άμεσα τον τουρισμό και την τοπική οικονομία.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η επιβατική κίνηση στους ελληνικούς λιμένες παρουσίασε αύξηση 4,8% το δ’ τρίμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, συνεχίζοντας μια αυξητική τάση που διαμορφώθηκε μετά την πανδημία.
Τα λιμάνια με την υψηλότερη επιβατική κίνηση:
Τα πρωτεία κρατά το Πέραμα με 836.184 επιβάτες, ακολουθούμενο από τα Παλούκια Σαλαμίνας (802.581) και τον Πειραιά (656.145). Ωστόσο, τα νησιωτικά λιμάνια που διαχειρίζονται τις τουριστικές ροές του καλοκαιριού έχουν επίσης σημαντική παρουσία:
-
Ηράκλειο Κρήτης: 154.247 επιβάτες
-
Θήρα (Σαντορίνη): 115.571
-
Πάρος: 109.124
-
Μύκονος: 93.473
-
Νάξος: 65.445
-
Τήνος: 63.441
-
Σύρος: 56.999
Η Πάρος, η Νάξος και η Σαντορίνη εμφανίζουν αυξημένη κινητικότητα, αποτυπώνοντας τον δυναμισμό της γραμμής Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη, η οποία συγκαταλέγεται στις πιο δημοφιλείς διαδρομές της χώρας.
Οι πιο πολυσύχναστες γραμμές:
Η γραμμή Πέραμα – Παλούκια Σαλαμίνας καταγράφει την κορυφαία επιβατική δραστηριότητα, ενώ έπεται η Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα και το Ρίο – Αντίρριο. Στο Αιγαίο, οι εξής γραμμές ξεχωρίζουν:
-
Πειραιάς – Αίγινα
-
Πειραιάς – Ηράκλειο Κρήτης
-
Κυλλήνη – Ζάκυνθος
-
Ραφήνα – Τήνος – Μύκονος
-
Πειραιάς – Ρόδος – Κως
Η γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη ξεχωρίζει όχι μόνο για την επιβατική της κίνηση, αλλά και για τη στρατηγική της σημασία ως τουριστικός άξονας υψηλής ζήτησης, καθώς συνδέει κορυφαίους κυκλαδικούς προορισμούς.
Μαρτυρίες και εμπειρίες επιβατών
Παρά τις καλές επιδόσεις σε αριθμούς, οι εμπειρίες των επιβατών ποικίλλουν. Οι τουρίστες αναγνωρίζουν την ομορφιά του ταξιδιού με πλοίο στο Αιγαίο, αλλά και την ανάγκη για βελτίωση στις υποδομές, βελτιωμένη εξυπηρέτηση, ψηφιακές υπηρεσίες και συνθήκες αναμονής στα λιμάνια.
Ορισμένα λιμάνια, όπως αυτό της Νάξου, παρά την υψηλή κίνηση, αντιμετωπίζουν πιέσεις στις υποδομές, καθώς δεν έχουν επεκταθεί αναλόγως της αυξανόμενης τουριστικής ροής. Η ανάπτυξη νέων έργων, όπως το υπό εξέλιξη νέο αεροδρόμιο της Νάξου, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των λιμανιών, αναμένεται να ανακουφίσουν την κατάσταση τα επόμενα χρόνια.
Συμπέρασμα:
Η ακτοπλοΐα παραμένει βασική πύλη για τον τουρισμό της νησιωτικής Ελλάδας. Με λιμάνια όπως της Πάρου, της Νάξου, της Μυκόνου και της Σαντορίνης να πρωταγωνιστούν στον χάρτη, η ανάγκη για επενδύσεις σε υποδομές και εξυπηρέτηση επιβατών γίνεται όλο και πιο επιτακτική, ώστε να διασφαλιστεί η ποιοτική εμπειρία των επισκεπτών – και η βιώσιμη ανάπτυξη των νησιών.
Με πληροφορίες από τη σελίδα news247.gr