Τετάρτη, 2 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοCycladic - Λυκιαρδόπουλος: Επιμονή στην επένδηση παρά τα "αγκάθια" της γραφειοκρατείας

Cycladic – Λυκιαρδόπουλος: Επιμονή στην επένδηση παρά τα “αγκάθια” της γραφειοκρατείας

|

Ένα project που άνοιξε φτερά μόλις τον περασμένο Οκτώβριο, ως η πρώτη ελληνική ενδονησιωτική αερογραμμή που θα διασυνδέει νησιά του Αιγαίου με οκτώ προορισμούς μέσα στον χειμώνα, τώρα, στην εκκίνηση της θερινής σεζόν, αντιμετωπίζει προβλήματα στον προγραμματισμό των καλοκαιρινών της δρομολογίων.

Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Νικόλας Λυκιαρδόπουλος, ο κύριος επενδυτής -προερχόμενος από τη ναυτιλία- πίσω από το project της Cycladic, προχωρά παρά τις αντιξοότητες ένα βήμα παρακάτω έχοντας υπογράψει στρατηγική συμφωνία με εξειδικευμένη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο για την πλήρη μετατροπή του υφιστάμενου στόλου των αεροσκαφών σε ηλεκτροκίνητα μηδενικών ρύπων. «Το όνειρό μας για την εξέλιξη της εταιρείας μεσοπρόθεσμα είναι συγκεκριμένο», δηλώνει ο ίδιος στο «business stories». «Θέλουμε να μεγαλώσουμε τον στόλο μας σε μέγεθος, να διασυνδέσουμε όσο περισσότερα ελληνικά νησιά μπορούμε, να είμαστε καινοτόμοι διαθέτοντας έναν στόλο με ηλεκτρικά αεροπλάνα μηδενικών ρύπων, να δώσουμε προστιθέμενη αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν και όλα αυτά μέσα από μία οικονομικά βιώσιμη επιχειρησιακή λειτουργία».

Συνεχιστής ο ίδιος της παραδοσιακής εφοπλιστικής οικογένειας με ιστορία αιώνων στον χώρο της ναυτιλίας, μας λέει ότι «η ιδέα δημιουργίας της πρώτης ελληνικής ενδονησιωτικής αερογραμμής υπήρχε για καιρό και έγινε πραγματικότητα με κινητήρια δύναμη την αγάπη για την αεροπλοΐα και τα ελληνικά νησιά. H Cycladic αποτελεί ένα προσωπικό όραμα για την ουσιαστική και αποτελεσματική διασύνδεση των ελληνικών νησιών. Είναι μια επένδυση με ψυχή, η οποία βασίζεται σε βιώσιμο οικονομικό μοντέλο, διατηρώντας ταυτόχρονα έναν έντονα κοινωνικό χαρακτήρα συνεισφοράς.

Μια επένδυση που σχεδιάσαμε προσεκτικά, υλοποιήσαμε μόνοι μας χωρίς κάποια κρατική στήριξη ή επιδότηση σε τοπικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτή τη στιγμή ο στόλος μας αριθμεί τρία νέα αεροσκάφη τύπου Cessna Grand Caravan 208, χωρητικότητας έως 12 επιβατών, τα οποία επιχειρούν με βάση την Πάρο. Στην πλήρη ανάπτυξη του επιχειρησιακού μοντέλου της η εταιρεία θα αριθμεί συνολικά 75 άτομα προσωπικό».

Το ξεκίνημα

Ακολουθώντας μία περίοδο «προσεκτικής», όπως δηλώνει ο ίδιος ο κ. Λυκιαρδόπουλος, προετοιμασίας, η Cycladic ξεκίνησε το πτητικό της έργο τον Οκτώβριο του 2022 «πραγματοποιώντας με απόλυτη επιτυχία τόσο προγραμματισμένες όσο και charter πτήσεις” Δρομολόγια ξεκίνησαν σε οκτώ προορισμούς: Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Σύρο, Νάξο, Χανιά, Ηράκλειο και Ρόδο. «Από την πρώτη κιόλας στιγμή η ανταπόκριση που είχαμε από τις τοπικές κοινότητες ήταν εντυπωσιακή, με τη δυναμική κρατήσεων για κάθε προορισμό να είναι σύμφωνη με τις αρχικές προβλέψεις, όπως και η αυξημένη ζήτηση των charter πτήσεων, επιβεβαιώνοντας με τον πιο έμπρακτο τρόπο την ορθότητα του business plan της Cycladic.

Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο, τα δρομολόγια με τη μεγαλύτερη ζήτηση κατά τους χειμερινούς μήνες είναι αυτά της Σύρου και της Ρόδου δεδομένου ότι πολλές υπηρεσίες βρίσκονται στα δύο αυτά νησιά. Αυτό που πρέπει να παραδεχτώ, ωστόσο, είναι ότι από τον Μάρτιο και μετά το επιχειρηματικό μας ταξίδι δεν είναι τόσο ανέφελο. Και αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στα γραφειοκρατικά προσκόμματα κατά τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών μας δρομολογίων», αναφέρει ο κ. Λυκιαρδόπουλος.

Το μεγάλο «αγκάθι» και η νέα συμφωνία

«Ως Cycladic έχουμε υποβάλει από τον Οκτώβριο του 2022 το πρόγραμμα των πτήσεών μας για τους καλοκαιρινούς μήνες του 2023. Εχουμε ακολουθήσει σε όλες μας τις ενέργειες κατά γράμμα αυτά που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο. Από τον Νοέμβριο του 2022 έχουμε ζητήσει γραπτώς την απόδοση Διαθέσιμου Χρόνου Πτήσης (Starting and Landing Operation Time – SLOTs) και παρ’ όλα αυτά μέχρι και σήμερα δεν έχουμε λάβει κάποια γραπτή απάντηση από τον αρμόδιο Εθνικό Οργανισμό Συντονισμού Πτήσεων, κάτι αρκετά παράδοξο, δεδομένου ότι κάθε δημόσια αρχή θα όφειλε να απαντά στα αιτήματα που δέχεται».

Ο κ. Λυκιαρδόπουλος υποστηρίζει ότι «παρά την απόλυτα επιτυχημένη υλοποίηση του χειμερινού πτητικού μας προγράμματος, οι αρμόδιες αρχές δεν μας δίνουν την -τυπική- έγκριση για το αντίστοιχο καλοκαιρινό. Ειλικρινά δεν το χωράει ο νους ότι κάποιος μπορεί επιλεκτικά να δίνει έγκριση σε μια αερογραμμή για τους χειμερινούς μήνες και να αγνοεί τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών. Δεν έχει μπει κανείς στον κόπο να μας απαντήσει επισήμως και υπεύθυνα, απευθυνόμενος στην εταιρεία, γιατί δεν μας εγκρίνουν τα δρομολόγια. Αυτό που με στεναχωρεί περισσότερο είναι ότι είμαι σίγουρος ότι οι αρμόδιες αρχές κατανοούν ότι αυτή η γραφειοκρατική απραξία στραγγαλίζει οικονομικά μια μικρή αερογραμμή».

Επισημαίνεται εδώ ότι τον περασμένο Φεβρουάριο για το θέμα διατύπωσε σε επίσημη επιστολή προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την πλήρη στήριξή της και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου μέσω του περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου, με το σκεπτικό ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών είναι αυτό της συγκοινωνίας και ιδιαίτερα της ενδοσυγκοινωνίας μεταξύ των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου. 

Αυτό που ζητείται ουσιαστικά είναι η τροποποίηση της σχετικής αερολιμενικής διάταξης για τη θέσπιση δυνατότητας συντονισμού VFR (Visual Flight Rules), δηλαδή εξ όψεως πτήσεων που υποστηρίζουν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη μεταξύ των αεροδρομίων των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε η εταιρεία να προσγειώνεται και να απογειώνεται και τους καλοκαιρινούς μήνες στα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Πάρου και της Ρόδου. Η συγκεκριμένη διάταξη τώρα εμποδίζει την παραχώρηση SLOTs για ορισμένα αεροσκάφη στους παραπάνω συντονισμένους αερολιμένες.

«Θεωρούμε απαράδεκτο από κάθε οπτική το ότι συγκεκριμένες πράξεις ή παραλείψεις έχουν αφήσει μια μικρή αερογραμμή -την πρώτη ελληνική ενδονησιωτική αερογραμμή- ουσιαστικά εκτός αγοράς. Σκοπεύουμε να παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την αποκατάσταση της λογικής. Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε να διεκδικήσουμε αυτό που όλες οι υπόλοιπες μικρές αερογραμμές στην Ευρώπη έχουν κεκτημένο: την απρόσκοπτη πρόσβαση σε SLOTs χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια και καθυστερήσεις. Το να στερείται μια ενδονησιωτική αερογραμμή τη δυνατότητα να προγραμματίσει δρομολόγια κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη αφαιρεί πολύτιμα για τη βιωσιμότητά της έσοδα και της στερεί την προοπτική ως παρόχου πτήσεων στην καρδιά της τουριστικής σεζόν».

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Λυκιαρδόπουλος δηλώνει αποφασισμένος να υλοποιήσει στο ακέραιο το αρχικό του πλάνο «όσο ρομαντικό και αν ακούγεται και ανεξάρτητα από οποιοδήποτε γραφειοκρατικό πρόσκομμα», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει. «Το επενδυτικό πρόγραμμα κινείται ανεξάρτητα από βραχυπρόθεσμες γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και υπό αυτό το πρίσμα μόλις τον προηγούμενο μήνα υπογράψαμε στρατηγική συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο για την πλήρη μετατροπή του υφιστάμενου στόλου αεροσκαφών σε ηλεκτροκίνητα μηδενικών ρύπων. Σε αυτό το πλαίσιο εκτιμούμε ότι σε αρκετά κοντινό χρονικό ορίζοντα θα έχουμε τα πρώτα ηλεκτρικά αεροπλάνα στην ελληνική επικράτεια όντας πρωτοπόροι στην ανατολική Μεσόγειο.

Όπως είναι πρόδηλο, αυτή η εξέλιξη τεκμηριώνει έμπρακτα τη δέσμευση ότι έχουμε τόσο την τεχνογνωσία όσο και τη θέληση να κάνουμε πράξη το πρόγραμμά μας. Τα γραφειοκρατικά εμπόδια μας πηγαίνουν πίσω και μας αναγκάζουν να ασχολούμαστε με μη παραγωγικές δραστηριότητες αντί να επικεντρώνουμε όλη μας την ενέργεια στο να μεγαλώσουμε την εταιρεία και να επεκτείνουμε τα δρομολόγιά της σε περισσότερους νησιωτικούς προορισμούς. Επιπλέον, πέραν του ότι πηγαίνουν πίσω την εταιρεία σε λειτουργικό επίπεδο, αντίστοιχα πηγαίνουν πίσω και το έργο της απευθείας διασύνδεσης των ελληνικών νησιών. Υποβαθμίζουν την καθημερινότητα των τοπικών κοινοτήτων που ήξεραν κατά τους χειμερινούς μήνες ότι έχουν την επιλογή απευθείας πτήσεων μεταξύ νησιών. Μία επιλογή που πλέον δεν υφίσταται μέχρι να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια».

*“Μετά την παραχώρηση της συνέντευξης του κ. Λυκιαρδόπουλου στην ιστοσελίδα newmoney.gr, ο ίδιος ενημερώθηκε και μας ενημέρωσε άμεσα ότι υπήρξε μεν τυπική απάντηση του Εθνικού Οργανισμού Συντονισμού Πτήσεων στο αίτημα απόδοσης χρόνου πτήσεων στην Cycladic, χωρίς ωστόσο πρακτικά να έχει ικανοποιηθεί ακόμη το σχετικά αίτημα”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμερική: Εφυγε από τη ζωή ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ

Πέθανε ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ σε ηλικία 65 ετών - Φόρεσε τη πανοπλία του Μπάτμαν και τραγούδησε ως άλλος Μόρισον

“Express Skopelitis”: Παράταση ακινησίας για μερικές ακόμη ημέρες

Μικρές Κυκλάδες – “Express Skopelitis”: Παράταση ακινησίας για μερικές ακόμη ημέρες

Ο Ντιν Σπανός φέρνει τo NFL στην Ελλάδα   

Η Ελλάδα προστέθηκε στο πρόγραμμα το 2025, με τους Los Angeles Chargers να είναι η πρώτη ομάδα που αποκτά τέτοια δικαιώματα στη χώρα.

Μετάθεση της έναρξης του ψηφιακού δελτίου αποστολής

Παρατείνονται οι προθεσμίες για την ψηφιακή αποστολή δελτίων αποστολής στο myDATA – Αναλυτικά οι ημερομηνίες για Α' και Β' Φάση ανά κατηγορία επιχείρησης.

Υπεγράφη η ΚΥΑ για την ασθένεια του λογιστή

Υπεγράφη η ΚΥΑ για την προστασία λογιστών-φοροτεχνικών λόγω ασθένειας – Ανακοίνωση Πιερρακάκη σε συνάντηση με το ΟΕΕ

Η Πορτάρα… Viral σε Ghibli style

Η Πορτάρα «ντύνεται» με τα χρώματα της φαντασίας και μεταμορφώνεται σε σκηνή βγαλμένη από ταινία του Studio Ghibli, μαγεύοντας το ελληνικό και διεθνές κοινό.

Κακοκαιρία – Μύκονος: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το “νησί των Ανέμων”

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η Μύκονος μετά τις καταστροφικές πλημμύρες

Νάξος – Προστασία Αγριας Ζωής: Εβδομήντα φοινικόπτερα απολαμβάνουν την ηρεμία τους στην Αλυκή (video)

Απρόσμενη επίσκεψη φοινικόπτερων (Φλαμίγκ) στην Αλυκή της Νάξου - Δείτε το σχετικό video από τον Σύλλογο Προστασίας Αγριας Ζωής Νάξου

Ανάφη: Πρόβλημα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις και το 2ο ενδοκυκλαδικό που αγνοείται

Προβλήματα και λύσεις στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Ανάφης - Τι συμβαίνει με τα δρομολόγια και οι υποσχέσεις που πήρε ο Δήμαρχος κος Ρούσσος

Γ. Πολυχρονάκος: Η κυβέρνηση της «ατομικής ευθύνης» κρύβεται πίσω από τη λάσπη”

Γ. Πολυχρονάκος: “Πάρος και Μύκονος στο έλεος των πλημμυρών – Η κυβέρνηση της «ατομικής ευθύνης» κρύβεται πίσω από τη λάσπη”

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Βαλέτας

Ο αγαπημένος φούρναρης των παλιών χωραϊτών, ο Μιχάλης Βαλέτας έφυγε από τη ζωή - Τι αναφέρει στην ανάρτησή του ο Στράτος Φουτάκογλου

Νάξος – Σκαδό: Πένθος με την απώλεια του Νίκου Φάρκωνα

Φτωχότερη από σήμερα η τοπική κοινωνία του Σκαδού Νάξου - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Φάρκωνα

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ανανεωμένο ανοίγει …πύλες την Δευτέρα 31 Μαρτίου (Photos)

Το Αεροδρόμιο "Απόλλων" της Νάξου ανοίγει τις.. πόρτες από την Δευτέρα 31 Μαρτίου - Τα έργα που γίνονται κι έρχονται (Photos)

Πάρος – Νάουσα: Καταστροφικό πέρασμα βροχής, ήχησε και το 112 (video)

Μεγάλες ζημιές από την κακοκαιρία στην Πάρο: Ορμητικοί χείμαρροι οι δρόμοι, μήνυμα του 112 για απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων

Πάρος: Η έντονη βροχόπτωση στη περιοχή της Νάουσας παρασύρει αυτοκίνητα (video)

Η έντονη βροχόπτωση παρασύρει αυτοκίνητα στην Νάουσα της Πάρου - Προσοχή (video)

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...

Εκτακτο – Αμοργός: Ισχυρός σεισμός 4.5 R με μικρό εστιακό βάθος

Σεισμός 4,5 Ρίχτερ στο γνωστό ρήγμα Ανύδρου πιο κοντά όμως στην Σαντορίνη - Το εστιακό βάθος του σεισμού εντοπίζεται στα 5,6 χιλιόμετρα

Τζώρτζια Αργυροπούλου: “Εφυγε” από τη ζωή η σύντροφος του Μανώλη Γλέζου

Σε ηλικία 79 ετών έφυγε πριν από λίγο από τη ζωή η "Τζώρτζια", το στήριγμα του Μανώλη Γλέζου...

Κυκλάδες – Δόμηση 2024: Πρωταθλήτρια η Πάρος, εντυπωσιακή αύξηση σε Μήλο, Τήνο και Σύρο

Εντυπωσιακή πτώση παρατηρήθηκε στη Μύκονο, όπου εκδόθηκαν μόλις 23 άδειες, πιθανότατα λόγω του κορεσμού της αγοράς ακινήτων και των πολύ υψηλών αξιών της γης.