Σάββατο, 31 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΑνοίγουν τα φτερά τους…

Ανοίγουν τα φτερά τους…

|

Τα υδροπλάνα είναι έτοιμα για δρομολόγια charter κυρίως σε Ιόνιο και Κρήτη. «Αγκάθι» αποτελεί η Αττική. Μόνο η Σίφνος από τις Κυκλάδες δηλώνει έτοιμη για υποδοχή υδροπλάνων 

Η ώρα των υδροπλάνων έφτασε….. Μετά από περίπου μία εξαετία αναμένεται και πάλι να ανάψουν οι μηχανές και τα υδροπλάνα να ξεκινήσουν τις πτήσεις με δρομολόγια charter κυρίως σε Ιόνιο και Κρήτη. Με τις Κυκλάδες πάντως να είναι σε ρόλο θεατή καθώς ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την προκήρυξη διαγωνισμών για την κατασκευή υδατοδρομίων. Βέβαια για να μπορέσουν να πετάξουν τα υδροπλάνα σε Ιόνιο και Κρήτη θα πρέπει να έως τις αρχές του καλοκαιριού να έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των πρώτων τεσσάρων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, τους Παξούς, το Λαύριο και το Ρέθυμνο. Παράλληλα για τις πτήσεις charter θα χρησιμοποιηθούν και τα υδάτινα πεδία όπου θα μπορούν να γίνονται από-προσθαλασσώσεις. Ήδη, ο ιδιοκτήτης της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας Κ2 Smart Ανδρέας Καροτσιέρης, που συμμετέχει κατά 50% στην εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια, ετοιμάζεται να φέρει στην Ελλάδα τα δύο πρώτα υδροπλάνα (Twin Otter) που θα χρησιμοποιηθούν για τις πτήσεις αυτές.

Πρόβλημα

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα ακούει στο όνομα… Αττική. Κι αυτό γιατί κρατάει το κλειδί όσον αφορά τις τακτικές πτήσεις των υδροπλάνων, οι οποίες… μετατίθενται για την ερχόμενη χρονιά. Πολύ απλά γιατί παραμένει σε σοβαρή εκκρεμότητα το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Αθήνας. Η δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου στην Αθήνα (μεταξύ ΣΕΦ και Αγίου Κοσμά), το οποίο θα χρησιμοποιείται από όλες τις εταιρείες και θα είναι εύκολα προσβάσιμο με ΙΧ ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, θεωρείται ιδιαίτερης σημασίας για το ουσιαστικό ξεκλείδωμα των επενδύσεων στον χώρο των υδροπλάνων και την έναρξη τακτικών δρομολογίων προς τα νησιά του Αιγαίου. Αν και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) είχε εξαγγείλει πριν από ένα χρόνο τη λειτουργία υδατοδρομίου εντός του λιμένα (στην Ακτή Βασιλειάδη) το όλο σχέδιο …πάγωσε, έπειτα από την απόφαση της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση ολόκληρου του λιμανιού πάγωσε.. Παράλληλα, ούτε για τις άλλες εναλλακτικές τοποθεσίες του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και της μαρίνας του Αγίου Κοσμά υπάρχει ακόμα οποιοδήποτε σχέδιο από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και την εταιρεία Ελληνικό ΑΕ, αντίστοιχα, που να προβλέπει την κατασκευή υδατοδρομίου στην παραλιακή ζώνη της Αθήνας.

Λαύριο

Επίσης, η επαναλειτουργία του υδατοδρομίου του Λαυρίου από την εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια δεν λύνει το πρόβλημα της έλλειψης κεντρικού υδατοδρομίου στην Αθήνα. Και αυτό καθώς το υδατοδρόμιο του Λαυρίου, πέραν του ότι είναι αρκετά μακριά από το κέντρο της πρωτεύουσας και άρα απαιτείται αρκετός χρόνος για την προσέγγισή του από τους επιβάτες, προορίζεται κυρίως για τη φιλοξενία της τεχνικής βάσης επισκευής και συντήρησης των υδροπλάνων. Στα σχέδια του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου και των επιχειρηματιών που ανέλαβαν την αδειοδότηση και λειτουργία του υδατοδρομίου είναι η δημιουργία μιας μεγάλης τεχνικής βάσης συντήρησης όλων των υδροπλάνων που θα πετούν στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Κατασκευές

Πάντως, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια Τάσο Γκόβα, «είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι δεν υπάρχει πλέον καμιά εκκρεμότητα σε θεσμικό επίπεδο, δεδομένου ότι από τα υπουργεία Μεταφορών και Ναυτιλίας έχουν εκδοθεί όλες οι αποφάσεις που προέβλεπε ο σχετικός νόμος». Η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει αναλάβει την αδειοδότηση συνολικά 14 υδατοδρομίων. «Μόλις πρόσφατα αναθέσαμε στη συγκεκριμένη εταιρεία την αδειοδότηση του κεντρικού υδατοδρομίου Αργοσαρωνικού, στον Πόρο» λέει εκ μέρους του τοπικού Λιμενικού Ταμείου ο Δημ. Συξέρης. Επιπλέον, η ίδια εταιρεία διαχειρίζεται τους φακέλους των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Παξούς, Οθωνούς, Ερείκουσα, Λαύριο, Ρέθυμνο, Χανιά, Ηράκλειο, Χερσόνησο, Ραφήνα, Σίφνο, Πάτρα και στη λίμνη Βεγορίτιδα. Από την πλευρά της, η εταιρεία Hellenic Seaplanes έχει αναλάβει τα υδατοδρόμια του Βόλου, της Σκύρου, της Ζακύνθου, της Αλοννήσου και της Αμφιλοχίας.

Μαγνήτης

Σημειώνεται ότι η έναρξη πτήσεων με υδροπλάνα στην Ελλάδα λειτουργεί σαν μαγνήτης και για τους τουρίστες, όπως δείχνει εκτενής αναφορά της εφημερίδας «The Guardian» στο θέμα, πριν από λίγες ημέρες. Το ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας περιλαμβάνει και δηλώσεις του υπευθύνου της εταιρείας Hellenic Seaplanes Ν. Χαραλάμπους, ο οποίος επισήμανε ότι «στόχος είναι να δημιουργηθεί δίκτυο 112 κεντρικών και περιφερειακών υδατοδρομίων έως τα τέλη του 2015». Και όπως τονίζει η βρετανική εφημερίδα η ακτογραμμή της Ελλάδας είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη και έχει περισσότερα νησιά, είτε από τις Μαλδίβες είτε από τις Παρθένες Νήσους.
 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

42 εκατομμύρια ευρώ επιστρέφονται στους νησιώτες μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Ξεκινούν οι πληρωμές

Δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ για το Μ.Ι. – Από Δευτέρα στους λογαριασμούς 325.405 πολιτών η επιστροφή του κόστους μετακίνησης για το 2024.

Νέο πλωτό ασθενοφόρο στους Φούρνους: Σημαντική ενίσχυση για την υγειονομική ασφάλεια του ακριτικού νησιού

Πραγματοποιήθηκε ο αγιασμός του υπερσύγχρονου περιπολικού σκάφους–ασθενοφόρου που ενισχύει τις διακομιδές από Φούρνους και Θύμαινα. Παρών ο Υφυπουργός Στέφανος Γκίκας.

Μάνος Κόνσολας: Υπέρ της κοινής διεκδίκησης για κρίσιμα νησιωτικά ζητήματα

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου στηρίζει συντονισμένες πρωτοβουλίες για ΦΠΑ, ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δημόσια υγεία – Πρόταση για νέες παροχές και κίνητρα σε γιατρούς στα νησιά.

Καινοτόμο έργο διαχείρισης όμβριων υδάτων από το ΕΜΠ στη Νάξο

Η Νάξος στο επίκεντρο ερευνητικού έργου του ΕΜΠ με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Horizon – Πιλοτική εφαρμογή συστημάτων συλλογής και αξιοποίησης ομβρίων υδάτων για την καταπολέμηση της λειψυδρίας.

Μύκονος 2025: Ρεκόρ τιμών τον Ιούλιο, αλλά με “κενά” στον Σεπτέμβριο

Παρά τη δυναμική εκκίνηση της σεζόν και τις υψηλές τιμές στα πεντάστερα, η περιορισμένη ζήτηση του φθινοπώρου επαναφέρει το ζήτημα της εποχικότητας

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Πύργος Μπαζαίου: Ξεκινάει σήμερα η διήμερη συνάντηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη (πρόγραμμα)

Ειδικοί επιστήμονες, φορείς και πολίτες συνδιαμορφώνουν τις προτάσεις για το μέλλον του νησιού – 31 Μαΐου & 1 Ιουνίου 2025 (πρόγραμμα)

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στο ΕΕΕΕΚ Νάξου

Η ομάδα της Cyberno παρουσιάζει εφαρμογές AI στην τάξη και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα THINKSAFE – Ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς του νησιού

Κυκλάδες – “Μαριέττα Γιαννάκου”: Ξεκινά η ανακαίνιση 17 σχολείων μέσω του προγράμματος (πίνακας)

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε 426 σχολικές μονάδες πανελλαδικά – Εργασίες και σε σχολεία Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Σύρου, Τήνου, Θήρας και Ίου

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Γ. Παπαδόπουλος: “Μειωμένη κατανάλωση και έλλειψη προσωπικού, αλλάζουν τα δεδομένα στην εστίαση”

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου και περιφερειάρχης της ΠΟΕΣΕ στο Νότιο Αιγαίο μιλά για τις νέες τουριστικές συνήθειες, τις προσαρμογές των επιχειρήσεων και την πίεση που δέχεται ο κλάδος ενόψει καλοκαιριού.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Γεύσεις Ναξιώτικες, με υπογραφή: Η συνεργασία του “Φάρου του Αλυκού” με τη “Φάρμα Ρώτα”

Με αγάπη για την τοπική παραγωγή και αφοσίωση στη γαστρονομική ποιότητα, το εστιατόριο του Αλυκού ξεκινά δυναμικά τη σεζόν με πρώτες ύλες από τη φημισμένη φάρμα της Νάξου

Πάρος: «Διακομιδές ντροπής»: Δύο ημέρες ταλαιπωρίας για ηλικιωμένη ασθενή που ταξίδεψε στη Σύρο (!!!)

Σφοδρή κριτική από τον Κώστα Αργουζή για την άρνηση ενεργοποίησης του υγειονομικού ελικοπτέρου Πάρου – Τι καταγγέλλει για την αλυσιδωτή διακομιδή και το κόστος για κράτος και ασθενή

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.