Τα υδροπλάνα είναι έτοιμα για δρομολόγια charter κυρίως σε Ιόνιο και Κρήτη. «Αγκάθι» αποτελεί η Αττική. Μόνο η Σίφνος από τις Κυκλάδες δηλώνει έτοιμη για υποδοχή υδροπλάνων
Η ώρα των υδροπλάνων έφτασε….. Μετά από περίπου μία εξαετία αναμένεται και πάλι να ανάψουν οι μηχανές και τα υδροπλάνα να ξεκινήσουν τις πτήσεις με δρομολόγια charter κυρίως σε Ιόνιο και Κρήτη. Με τις Κυκλάδες πάντως να είναι σε ρόλο θεατή καθώς ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την προκήρυξη διαγωνισμών για την κατασκευή υδατοδρομίων. Βέβαια για να μπορέσουν να πετάξουν τα υδροπλάνα σε Ιόνιο και Κρήτη θα πρέπει να έως τις αρχές του καλοκαιριού να έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των πρώτων τεσσάρων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, τους Παξούς, το Λαύριο και το Ρέθυμνο. Παράλληλα για τις πτήσεις charter θα χρησιμοποιηθούν και τα υδάτινα πεδία όπου θα μπορούν να γίνονται από-προσθαλασσώσεις. Ήδη, ο ιδιοκτήτης της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας Κ2 Smart Ανδρέας Καροτσιέρης, που συμμετέχει κατά 50% στην εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια, ετοιμάζεται να φέρει στην Ελλάδα τα δύο πρώτα υδροπλάνα (Twin Otter) που θα χρησιμοποιηθούν για τις πτήσεις αυτές.
Πρόβλημα
Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα ακούει στο όνομα… Αττική. Κι αυτό γιατί κρατάει το κλειδί όσον αφορά τις τακτικές πτήσεις των υδροπλάνων, οι οποίες… μετατίθενται για την ερχόμενη χρονιά. Πολύ απλά γιατί παραμένει σε σοβαρή εκκρεμότητα το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Αθήνας. Η δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου στην Αθήνα (μεταξύ ΣΕΦ και Αγίου Κοσμά), το οποίο θα χρησιμοποιείται από όλες τις εταιρείες και θα είναι εύκολα προσβάσιμο με ΙΧ ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, θεωρείται ιδιαίτερης σημασίας για το ουσιαστικό ξεκλείδωμα των επενδύσεων στον χώρο των υδροπλάνων και την έναρξη τακτικών δρομολογίων προς τα νησιά του Αιγαίου. Αν και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) είχε εξαγγείλει πριν από ένα χρόνο τη λειτουργία υδατοδρομίου εντός του λιμένα (στην Ακτή Βασιλειάδη) το όλο σχέδιο …πάγωσε, έπειτα από την απόφαση της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση ολόκληρου του λιμανιού πάγωσε.. Παράλληλα, ούτε για τις άλλες εναλλακτικές τοποθεσίες του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και της μαρίνας του Αγίου Κοσμά υπάρχει ακόμα οποιοδήποτε σχέδιο από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και την εταιρεία Ελληνικό ΑΕ, αντίστοιχα, που να προβλέπει την κατασκευή υδατοδρομίου στην παραλιακή ζώνη της Αθήνας.
Λαύριο
Επίσης, η επαναλειτουργία του υδατοδρομίου του Λαυρίου από την εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια δεν λύνει το πρόβλημα της έλλειψης κεντρικού υδατοδρομίου στην Αθήνα. Και αυτό καθώς το υδατοδρόμιο του Λαυρίου, πέραν του ότι είναι αρκετά μακριά από το κέντρο της πρωτεύουσας και άρα απαιτείται αρκετός χρόνος για την προσέγγισή του από τους επιβάτες, προορίζεται κυρίως για τη φιλοξενία της τεχνικής βάσης επισκευής και συντήρησης των υδροπλάνων. Στα σχέδια του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου και των επιχειρηματιών που ανέλαβαν την αδειοδότηση και λειτουργία του υδατοδρομίου είναι η δημιουργία μιας μεγάλης τεχνικής βάσης συντήρησης όλων των υδροπλάνων που θα πετούν στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Κατασκευές
Πάντως, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια Τάσο Γκόβα, «είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι δεν υπάρχει πλέον καμιά εκκρεμότητα σε θεσμικό επίπεδο, δεδομένου ότι από τα υπουργεία Μεταφορών και Ναυτιλίας έχουν εκδοθεί όλες οι αποφάσεις που προέβλεπε ο σχετικός νόμος». Η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει αναλάβει την αδειοδότηση συνολικά 14 υδατοδρομίων. «Μόλις πρόσφατα αναθέσαμε στη συγκεκριμένη εταιρεία την αδειοδότηση του κεντρικού υδατοδρομίου Αργοσαρωνικού, στον Πόρο» λέει εκ μέρους του τοπικού Λιμενικού Ταμείου ο Δημ. Συξέρης. Επιπλέον, η ίδια εταιρεία διαχειρίζεται τους φακέλους των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Παξούς, Οθωνούς, Ερείκουσα, Λαύριο, Ρέθυμνο, Χανιά, Ηράκλειο, Χερσόνησο, Ραφήνα, Σίφνο, Πάτρα και στη λίμνη Βεγορίτιδα. Από την πλευρά της, η εταιρεία Hellenic Seaplanes έχει αναλάβει τα υδατοδρόμια του Βόλου, της Σκύρου, της Ζακύνθου, της Αλοννήσου και της Αμφιλοχίας.
Μαγνήτης
Σημειώνεται ότι η έναρξη πτήσεων με υδροπλάνα στην Ελλάδα λειτουργεί σαν μαγνήτης και για τους τουρίστες, όπως δείχνει εκτενής αναφορά της εφημερίδας «The Guardian» στο θέμα, πριν από λίγες ημέρες. Το ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας περιλαμβάνει και δηλώσεις του υπευθύνου της εταιρείας Hellenic Seaplanes Ν. Χαραλάμπους, ο οποίος επισήμανε ότι «στόχος είναι να δημιουργηθεί δίκτυο 112 κεντρικών και περιφερειακών υδατοδρομίων έως τα τέλη του 2015». Και όπως τονίζει η βρετανική εφημερίδα η ακτογραμμή της Ελλάδας είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη και έχει περισσότερα νησιά, είτε από τις Μαλδίβες είτε από τις Παρθένες Νήσους.