Τετάρτη, 23 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΑΔΜΗΕ – Καλώδιο μήκους 560 χλμ. θα ηλεκτροδοτήσει τα Δωδεκάνησα

ΑΔΜΗΕ – Καλώδιο μήκους 560 χλμ. θα ηλεκτροδοτήσει τα Δωδεκάνησα

|

Με γοργούς ρυθμούς τρέχει ο ΑΔΜΗΕ το πρόγραμμα των νησιωτικών ηλεκτρικών διασυνδέσεων, με τη σκυτάλη να παίρνουν τα Δωδεκάνησα.

Σύμφωνα με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το Ηπειρωτικό Σύστημα» που έχει στη διάθεσή του το ypodomes.com, αφορά συγκεκριμένα στη διασύνδεση σε Υψηλή Τάση των νησιών Κω, Ρόδου και Καρπάθου και μέσω αυτών με διασυνδέσεις Μέσης Τάσης τα νησιά Κάσος, Χάλκη, Κάλυμνος, Ψέριμος, Τέλενδος, Νίσυρος, Τήλος, Λέρος, Λειψοί, Γυαλί, Πάτμος, Αρκιοί, Μαράθι και Σύμη.

Με βάση το πρόσφατο 10ετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2024-2033, που έχει υποβάλει ο ΑΔΜΗΕ προς έγκριση στη ΡΑΑΕΥ, ο προϋπολογισμός του συνόλου της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων ανέρχεται σε 2,026 δισ. ευρώ. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης όλου του πρότζεκτ είναι το 2028.

Ειδικότερα, το έργο αφορά στη διασύνδεση των νήσων Κω και Ρόδου με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και περιλαμβάνει τα ακόλουθα επιμέρους τμήματα:

– Νέα εναέρια γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας υπερυψηλής τάσης 400kV Ε.Ρ. στην Π.Ε. Κορίνθου, μήκους 25km περίπου.

– Νέο Σταθμό Μετατροπής Εναλλασσόμενου Ρεύματος/ Συνεχούς Ρεύματος (ΣΜ ΕΡ/ΣΡ) Κορίνθου, σε περιοχή έκτασης 233 στρεμμάτων.

– Κατασκευή Υπόγειας Γραμμής Μεταφοράς Υπερυψηλής Τάσης έως ± 525kV Συνεχούς Ρεύματος (ΣΡ) από τον ΣΜ Κορίνθου έως το σημείο προσαιγιάλωσης Κόρφου, μήκους 7km περίπου. Η υπόγεια διασύνδεση περιλαμβάνει καλώδια υπερυψηλής τάσης, καλώδια οπτικών ινών και καλώδιο επιστροφής (DMR).

– Υποβρύχια Γραμμή Μεταφοράς Υπερυψηλής Τάσης ΣΡ (HVDC) έως ± 525kV ΣΡ (HVDC) Συνεχούς Ρεύματος (HVDC) για την υποθαλάσσια διασύνδεση Κόρινθος – Κως, συνολικού μήκους περίπου 440km και τους αναγκαίους θαλάσσιους συνδέσμους αυτής. Η υποβρύχια διασύνδεση περιλαμβάνει καλώδια Υπερυψηλής Τάσης, καλώδια οπτικών ινών, καλώδιο επιστροφής και τους Συνδέσμους.

– Μετάβασης στα σημεία προσαιγιάλωσης, για την μετάβαση από υπόγεια Γ.Μ. ΣΡ σε υποβρύχια Γ.Μ. ΣΡ και αντιστρόφως.

– Υπόγεια Γραμμή Μεταφοράς Υπερυψηλής Τάσης έως ± 525kV Συνεχούς ρεύματος από το σημείο προσαιγιάλωσης Μαστιχαρίου (διασύνδεση Κόρινθος-Κως) στον Σταθμό Μετατροπής Εναλλασσόμενου Ρεύματος/ Συνεχούς Ρεύματος Κω, μήκους 3km περίπου. Η υπόγεια διασύνδεση περιλαμβάνει καλώδια υπερυψηλής τάσης, καλώδια οπτικών ινών και καλώδιο επιστροφής (DMR).

– Σταθμό Μετατροπής Εναλλασσόμενου Ρεύματος/ Συνεχούς Ρεύματος Κω, σε έκταση 223 στρεμμάτων περίπου, όπου προτείνεται και ο νέος Υποσταθμός GIS Μαστιχαρίου (Κως).

– Υπόγεια Γραμμή Μεταφοράς 150kV Εναλλασσόμενου Ρεύματος (διασύνδεση Σάμος- Κως) από το σημείο προσαιγιάλωσης Μαστιχαρίου – Υ/Σ GIS Μαστιχαρίου, η οποία περιλαμβάνει ένα μονό ενεργειακό κύκλωμα με 2 οδεύσεις εκτιμώμενων μηκών 1,6km και 6 km περίπου, οι οποίες θα κατασκευαστούν σε διαφορετικές φάσεις και καλώδια οπτικών ινών. Στην προτεινόμενη θέση προσαιγιάλωσης του υποβρύχιου καλωδίου από Σάμο, προβλέπεται η σύνδεση των υποβρύχιων καλωδίων με τα υπόγεια καλώδια.

– Υπόγεια Γραμμή Μεταφοράς 150kV Εναλλασσόμενου Ρεύματος Υ/Σ GIS Μαστιχαρίου – σημείο προσαιγιάλωσης Καρδάμαινας τριών τριφασικών ενεργειακών κυκλωμάτων, ένα μονό και ένα διπλό (διασύνδεση Κως- Ρόδος) και καλωδίων οπτικών ινών. Το μονό κύκλωμα της υπόγειας Γ.Μ. έχει εκτιμώμενο μήκος όδευσης 15,4km ενώ το διπλό, λόγω ελλειπών προδιαγραφών της υφιστάμενης οδοποιίας, αφού οδεύσει για περίπου 10km, διασπάται σε 2 μονές οδεύσεις συνολικού μήκους 7,2km. Στην προτεινόμενη θέση προσαιγιάλωσης στην Καρδάμαινα προβλέπεται η σύνδεση των υπόγειων καλωδίων με τα υποβρύχια καλώδια.

– Υποβρύχια Γραμμή Μεταφοράς 150kV Εναλλασσόμενου Ρεύματος Κως – Ρόδος μήκους 120km περίπου. Προβλέπονται υποβρύχια καλώδια μόνωσης XLPE με μανδύα και οπλισμό και καλώδια οπτικών ινών.

– Η θέση προσαιγιάλωσης στη Ρόδο χωροθετείται στην παραλία μπροστά από τον ΑΗΣ Σορωνής. Τα καλώδια μετά τη συναρμολόγηση των συνδέσμων μετάβασης θα εισέλθει απευθείας στον Υ/Σ GIS Σορωνής που χωροθετείται εντός του γηπέδου του ΑΗΣ Σορωνής με εκτιμώμενο μήκος όδευσης από το σημείο προσαιγιάλωσης τα 0,7 km περίπου.

Γεωγραφική θέση έργου

Σύμφωνα με την ΜΠΕ, στην Π.Ε. Κορίνθου η αρχή της εναέριας γραμμή μεταφοράς 400kV βρίσκεται νότια του οικισμού Αλαμάνος, στη συνέχεια το έργο διέρχεται ανατολικά του οικισμού Χιλιομόδι, νότια του οικισμού Άγιος Ιωάννης, βόρεια του οικισμού Αγγελόκαστρο και καταλήγει στον Κόρφο.

Η υποβρύχια γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας Κορίνθου-Κω διέρχεται νότια της νήσου Αγκίστρι και βόρεια της χερσονήσου των Μεθάνων, νότια της Αίγινας, νότια της Σερίφου και βόρεια της Σίφνου, βόρεια της Πάρου και της Νάξου και καταλήγει στην Κω στην περιοχή ΝΔ του Μαστιχαρίου.

Η υπόγεια γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Κω διέρχεται ανατολικά του οικισμού της Αντιμάχειας (το απλό κύκλωμα) και καταλήγει στην περιοχή της Καρδάμαινας. Το διπλό κύκλωμα διέρχεται δυτικά του αεροδρομίου και καταλήγει στην περιοχή της Καρδάμαινας.

Η υποβρύχια γραμμή μεταφοράς Κως – Ρόδος διέρχεται ανατολικά της Νισύρου, βόρεια της Τήλου και καταλήγει στη Ρόδο, στην περιοχή του Σταθμού Ηλεκτροπαραγωγής Σορωνής.

Πηγή: ypodomes.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σχέδιο «συγχώνευση»: Η Ελλάδα επανασχεδιάζει τη διαχείριση του νερού εν μέσω ξηρασίας

Μπροστά στο φάσμα της λειψυδρίας και των συνεχών καυσώνων, η χώρα ετοιμάζει τη μεγαλύτερη αναδιάρθρωση στον τομέα ύδρευσης εδώ και δεκαετίες – Τρεις υπερ-φορείς διαχείρισης, νέο ταμείο έργων και νέα στρατηγική.

Κυκλάδες: Δημοπρατούνται προσεχώς οι νέες μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων σε Σύρο, Μύκονο και Πάρο

Ένα έργο-ορόσημο για τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία στα νησιά μας – Με προϋπολογισμό 194,92 εκατ. ευρώ, κλείνει ο κύκλος των «σκληρών» υποδομών διαχείρισης αποβλήτων στο Νότιο Αιγαίο

Οζι Όσμπορν 1948–2025: Ο Πρίγκιπας του Σκότους έσβησε… με τα φώτα στραμμένα πάνω του

Αποχαιρετισμός σε μια από τις πιο ακραίες, αγαπημένες και ειλικρινείς μορφές της παγκόσμιας ροκ σκηνής – Ο Όζι Όσμπορν έφυγε στα 76 του, όπως έζησε: μέσα στο θρύλο.

Κύστη Κόκκυγος: Πώς αντιμετωπίζεται σήμερα με σύγχρονες μεθόδους όπως το λέιζερ

Κύστη κόκκυγος: Μία πολυπαραγοντική νόσος με πολλαπλές θεραπευτικές προσεγγίσεις

Σε πύρινο κλοιό η Κορινθία – Εκκενώνονται οικισμοί λόγω μεγάλης φωτιάς στο δάσος της Καστανιάς

Δραματικές ώρες για την ορεινή Κορινθία – Μπαράζ εκκενώσεων μέσω του 112, με τις πυροσβεστικές δυνάμεις να ενισχύονται συνεχώς

Αμοργός: Σε κατάσταση επιφυλακής λόγω λειψυδρίας, έκκληση του Δήμου για συνετή κατανάλωση νερού

Ο Δήμος Αμοργού καλεί πολίτες και επιχειρήσεις να αποφύγουν τη σπατάλη νερού ενόψει της δύσκολης θερινής περιόδου λόγω χαμηλών αποθεμάτων

Κυκλοφόρησαν τα εισιτήρια διαρκείας του ΑΠΑΣ Νάξου για τη σεζόν 2025-26

Η ομάδα των Φαναριών ετοιμάζεται για ένα δυνατό πρωτάθλημα στη National League 1 και καλεί τους φιλάθλους να σταθούν και φέτος στο πλευρό της

Καύσωνας στην Παροναξία: Ο Ιούλιος “βράζει” τις Κυκλάδες, στους 39 βαθμούς στον Δαμαριώνα, στους 45 στη Φθιώτιδα

Σαρωτική ζέστη σε Αιγαίο και Ελλάδα – Πού «χτύπησε κόκκινο» ο υδράργυρος σε Νάξο και Πάρο, ποια νησιά ξεπέρασαν τους 38°C, τι καταγράφει το meteo.gr για τις ακραίες θερμοκρασίες

Σύρος: Αποχώρηση Ισραηλινού κρουαζιερόπλοιου λόγω φιλοπαλαιστινιακής διαμαρτυρίας

Οι διαδηλώσεις στο λιμάνι της Ερμούπολης ανάγκασαν το “Crown Iris” με 1.700 Ισραηλινούς επιβάτες να αποχωρήσει πρόωρα από τη Σύρο. Πώς το κατέγραψαν τα διεθνή ΜΜΕ.

Υστεροσκόπηση: Ακριβής και Ασφαλής Διάγνωση & Θεραπεία για Παθήσεις της Μήτρας

Υστεροσκόπηση: Η σύγχρονη προσέγγιση στη διάγνωση και θεραπεία ενδομητρίων παθήσεων

Νάξος – «Τέλος στα πρόστιμα, Δήμαρχε – Πεζοδρόμηση τώρα»: Η κραυγή μίας πόλης που πνίγεται

Αδικημένοι επαγγελματίες κρεμούν πανό αγανάκτησης στην καρδιά της Νάξου και ζητούν κάτι απλό: Ίδιους όρους για όλους.

Έκτακτα μέτρα στη Σέριφο λόγω υπερκατανάλωσης νερού – Απαγορεύσεις και πρόστιμα

Ο Δήμος Σερίφου καλεί τους πολίτες να περιορίσουν τη χρήση νερού λόγω αυξημένης κατανάλωσης και περιορισμένων αποθεμάτων – Πρόστιμα έως και 1.000€ για παραβάτες.

Καμπανάκι Γιαννάκου για το Νοσοκομείο Σύρου: “Αν εφαρμοστεί το πρωτόκολλο, κλείνει”

Σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό – Η υπερπροσπάθεια των βοηθών νοσηλευτών κρατά όρθιο το νοσοκομείο αναφοράς των Κυκλάδων

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Αλυκό Νάξου: Κατεδαφίζεται το φάντασμα του ξενοδοχείου – Σώζεται το κεδροδάσος

Υπεγράφη η σύμβαση κατεδάφισης των ερειπίων στο Αλυκό – Ένα διαχρονικό «τραύμα» για τη Νάξο οδεύει προς θεραπεία μετά από δεκαετίες αδράνειας

Ηρακλειά: Ειρηνική διαμαρτυρία στο λιμάνι με επίκεντρο την μη έλευση του Tera Jet 2

Μεγάλη αναστάτωση στην Ηρακλειά λόγω της αιφνίδιας διακοπής του καθημερινού δρομολογίου της SeaJets. Εκατοντάδες επισκέπτες χωρίς εισιτήρια, καταλύματα με ακυρώσεις και οι κάτοικοι σε κινητοποιήσεις για να σωθεί η τουριστική σεζόν.

Η SEAJETS εξασφαλίζει δωρεάν μετακίνηση από και προς Ηρακλειά για όλους τους επιβάτες

Πρωτοβουλία ευθύνης από την εταιρεία και το Ίδρυμα Τάκης Ηλιόπουλος για τη στήριξη της τουριστικής σύνδεσης με τις Μικρές Κυκλάδες

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Θλίψη στη Σχοινούσα: Το ύστατο χαίρε στη Ρίτα Μούρτζη από τον Σύλλογο Σχοινουσιωτών

Μια αγαπημένη παρουσία του νησιού έφυγε πρόωρα – Συγκινητικό μήνυμα αποχαιρετισμού και κάλεσμα για στήριξη στη μνήμη της

Πανναξιακός ΑΟΚ: Μεταγραφικό restart με τέσσερα νέα πρόσωπα και στόχος η κορυφή

Νέα πρόσωπα, νέο πάθος, μία αποστολή: η επιστροφή στη National League 1 – Σβάρνας, Μαραβέγιας, Καλαμπογιάς και Μιλόσεβιτς έρχονται για τη μεγάλη ανατροπή