Τα πεταμένα λεφτά από το Δημόσιο προς τις ακτοπλοϊκές εταιρίες για τη μεταφορά μεταναστών με αποκορύφωμα το Tera Jet που κοστίζει 43.000 ευρώ την ημέρα και είναι δεμένο στο λιμάνι της Χίου
Η επιβεβλημένη αλληλεγγύη στους πρόσφυγες είναι η μια όψη του νομίσματος για το νησί μας. Μέχρι σήμερα, σε πολύ μεγάλο βαθμό, έχει αναδείξει ανθρωπιστικές αρετές που ξαφνιάζουν ακόμα κι εμάς τους ίδιους.
Οι επιπτώσεις του προσφυγικού στην τοπική οικονομία, κυρίως οι επερχόμενες, είναι η δεύτερη, αθέατη προς το παρόν όψη. Θα τις ζήσουμε το καλοκαίρι, με την προδιαγεγραμμένη απόλυτη πια κατάρρευση του, ούτως ή άλλου, πολύ μικρού τουριστικού ρεύματος. Οι αφίξεις από Βόρεια Ευρώπη θα φλερτάρουν με το μηδέν και οι επιχειρήσεις του νομού που δεν έχουν αναπτύξει … αλισβερίσι με το ρεύμα των Τούρκων επισκεπτών θα δοκιμαστούν υπέρμετρα, μέχρι σημείου να τεθεί θέμα βιωσιμότητάς τους.
Υπολογίζεται ότι οι πραγματικές απώλειες αλλοδαπών ή εγχώριων τουριστών της μιας ή των δυο εβδομάδων διαμονής στη Χίο θα ανέλθουν περίπου στις 10.000. Αριθμός αμελητέος για νησιά που έχουν τον τουρισμό ως οικονομική ναυαρχίδα, ζωτικός όμως για μια σειρά επιχειρήσεων της ήπιας μορφής τουρισμού για το νησί μας. Είναι τόσο δύσκολο να αναπληρωθεί;
Πεταμένα λεφτά
Το Ελληνικό Δημόσιο για να έχει εναλλακτικές λύσεις ανθρώπινης προσωρινής φιλοξενίας στα νησιά και το λιμάνι του Πειραιά ναυλώνει εδώ και καιρό τρία πλοία. Για το «Tera Jet» που βρίσκεται αγκυροβολημένο και αχρησιμοποίητο, επί ημέρες, στο λιμάνι της Χίου η δαπάνη, κατά πληροφορίες, ανέρχεται σε 43.000 ευρώ ημερησίως. Ένα κόστος το οποίο κανείς δεν ξέρει γιατί δαπανάται όταν οι προσφυγικές ροές δεν είναι αυξημένες, όπως των προηγούμενων ημερών και οι υποδομές προσωρινής φιλοξενίας επαρκούν.
Ο υπολογισμός
Με μέσο όρο ναύλου τα 42 ευρώ (τα 84 μετ’ επιστροφής) το κόστος δωρεάν μετακίνησης 10.000 επισκεπτών από το λιμάνι του Πειραιά στη Χίο τους καλοκαιρινούς μήνες ανέρχεται συνολικά στις 840.000 ευρώ. Σε μια ενδεχόμενη συμφωνία με τη «Blue Star» για έκπτωση 50% σε προαγορασμένα εισιτήρια από το Ελληνικό Δημόσιο η δαπάνη θα έφτανε τις 420.000 ευρώ. Και η πληροφορίες αναφέρουν ότι στο πλαίσιο της εταιρικής της ευθύνης η «Blue Star» θα συζητούσε μια τέτοια προοπτική.
Με αυτό το ποσό, όσο 10 ημέρες ναύλωσης του «Tera Jet» δηλαδή, και μια διαφημιστική εκστρατεία κάλυψης του κόστους μεταφοράς για διακοπές στο νησί μας με απαρέγκλιτη προϋπόθεση την επίδειξη προεξόφλησης του κόστους διαμονής σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο κατάλυμα του νομού για τουλάχιστον μια εβδομάδα, πρακτικά καλύπτονταν οι τουριστικές απώλειες της Χίου και στηρίζονταν η βιωσιμότητα των δεκάδων μικρών επιχειρήσεων τουρισμού. Ποια ελληνική οικογένεια της Αθήνας δεν θα δελεάσει μια τέτοια προσφορά;
Πόσο κοστοβόρα ή πολύπλοκη φαντάζει μια τέτοια διεκδίκηση; Αν μάλιστα συνδυαστεί με μια διαφημιστική εκστρατεία τόνωσης της καλοκαιρινής περιόδου βασισμένης σε σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα, είναι εφικτό οι εγχώριες αφίξεις να αποτελέσουν το φάρμακο για την τοπική οικονομία.
Θυμίζουμε ότι μέσα στο καλοκαίρι:
# επίκεινται τα εγκαίνια του Μουσείου Μαστίχας
# εκκρεμεί η υλοποίηση της εξαγγελίας της Χρ. Καλογήρου να φιλοξενηθεί στο Συνεδριακό Κέντρο «Γ. Καλουτάς» η έκθεση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Λέσβου για τη γέννηση του Αιγαίου
# βρίσκεται στο συρτάρι της δημοτικής αρχής πρόταση του Στ. Μιχαηλίδη να ρυμουλκηθεί στο λιμάνι της Χίου το «Ελλάς Λίμπερτι».
# Τρία γεγονότα που, εφόσον υλοποιηθούν, θα μπορούσαν να στρέψουν στη Χίο το ενδιαφέρον της ελλαδικής κοινής γνώμης, προσελκύοντας εγχώριο τουρισμό επιπέδου.
Οι συνεδριάσεις και οι επαφές των αιρετών μας εκπροσώπων όσο απλά αποδέχονται τα ευχολόγια δεν δίνουν απάντηση στο κρίσιμο θέμα της αναπλήρωσης των απωλειών της τοπικής οικονομίας. Σκέψεις και λύσεις πρακτικές και εφαρμόσιμες απαιτούνται εδώ και τώρα. Ειδάλλως, εκτός από τουρίστες, το 2017 θα ψάχνουμε με το κιάλι και τις τουριστικές επιχειρήσεις που θα τους προσελκύσουν.
Πηγή: Politischios.gr