Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΔιεθνήΠερνάει στην ιστορία το 50αρι παπάκι;

Περνάει στην ιστορία το 50αρι παπάκι;

|

Με τίτλους τέλους – ελέω αυστηρότερων ελέγχων στους ρύπους –  απειλείται ο θρυλικός  κινητήρας των πενήντα κυβικών εκατοστών, στον οποίο στηρίχτηκε η εταιρεία Honda Motor και εκτοξεύτηκε με τα θρυλικά «παπάκια» στη θέση της μεγαλύτερης κατασκευάστριας μοτοσικλετών στον κόσμο.

Μα είναι δυνατόν; Τα.. παπάκια να χαθούν; Να εξαφανιστούν; Και εμείς πως θα ζήσουμε; Πως θα μεταφέρουμε στις επόμενες γενιές την ιστορία των δίκυκλων… Γιατί κακά τα ψέματα από τις αρχές της δεκαετίας του 80 τα 50αρια, τα περίφημα «παπάκια» κατέκλυσαν την αγορά και έφτασαν στο σημείο ακόμη και να αντικαθιστούν τα γαϊδούρια στην καθημερινότητα των αγροτών… Εικόνες που σίγουρα δεν θα ξεχάσει κανείς.

Και σήμερα; Διαβάζουμε ότι με τίτλους τέλους απειλείται ο θρυλικός  κινητήρας των πενήντα κυβικών εκατοστών, στον οποίο στηρίχτηκε η εταιρεία Honda Motor και εκτοξεύτηκε με τα θρυλικά «παπάκια» στη θέση της μεγαλύτερης κατασκευάστριας μοτοσικλετών στον κόσμο. Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg,  η ύπαρξη αυτών των θρυλικών σκούτερ απελείται από τους αυστηρότερους κανονισμούς για τους ρύπους, που θα ισχύσουν από το 2020. Η αυτοκρατορία της Honda χτίστηκε πάνω στις μηχανές των 50 κυβικών. Το Honda Super Cub 50, το γνωστό μας 50άρι «παπί» θεωρείται το σημαντικότερο δίτροχο όλων των εποχών, με την παραγωγή του να συνεχίζεται ακατάπαυστα από το 1958. Πλησιάζοντας σε πωλήσεις τα 100 εκατ. κομμάτια σε 160 χώρες, κατέχει το ρεκόρ παραγωγής όχι μόνο στα δίτροχα αλλά σε όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα. Όμως οι μέρες του είναι πλέον μετρημένες, καθώς η ύπαρξή του απειλείται από τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων που θα ισχύσουν από το 2020.

Η Honda, η Yamaha και η Suzuki αποσύρουν φέτος αρκετά μοντέλα 50 κυβικών και προειδοποιούν ότι θα τα καταργήσουν όλα, καθώς το κόστος προσαρμογής τους στους νέους κανονισμούς είναι ασύμφορο. Οι φετινές απώλειες περιλαμβάνουν το μίνι μηχανάκι Ζ50  – γνωστό ως Monkey στο εξωτερικό, «ζετάκι» ή «μπόμπος» στην Ελλάδα. Ύστερα από 50 χρόνια, τα μοντέλα που θα βγουν από τα εργοστάσια τον Αύγουστο θα είναι τα τελευταία.

 «Μέχρι στιγμής τα έχουμε καταφέρει να περάσουμε τα τεστ των κανονισμών, αλλά τεχνολογικά έχουμε φτάσει το όριό μας και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω από εδώ και πέρα», δήλωσε ο Νοριάκι Άμπε, διευθυντής του τμήματος μοτοσυκλετών της Honda. Η εταιρεία θα ανακοινώσει αύριο τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου και το λειτουργικό κέρδος αναμένεται να έχει πέσει 13% σε σχέση με πέρυσι, στα 231,5 δισ. γιεν (1,78 δισ. ευρώ).

Οι πωλήσεις των μοτοσυκλετών 50 κυβικών έχουν πέσει κατακόρυφα στην Ιαπωνία. Πέρυσι πουλήθηκαν 162.130 κομμάτια, 94% λιγότερα από το ζενίθ των πωλήσεων το 1982, που ήταν περίπου 2,8 εκατ. Περίπου το 60% αυτών των μοτοσυκλετών ήταν Honda, με τα υπόλοιπα να προέρχονται από τη Yamaha και τη Suzuki.

Οι ρύποι ταφόπλακα

Την ταφόπλακα έρχονται να βάλουν οι αυστηρότεροι κανονισμοί για εκπομπές ρύπων. Η τέταρτη εκδοχή τους, που θα ισχύσει από το φθινόπωρο, απαιτεί ενσωματωμένα συστήματα αυτοδιάγνωσης που θα εξασφαλίζουν ότι οι μηχανές λειτουργούν χωρίς να ρυπαίνουν για τουλάχιστον 20.000 χλμ. Ο συγκεκριμένος κανονισμός ευθύνεται για τον τερματισμό της σειράς Ζ της Honda και του «παπιού» Little Cub.

Η πέμπτη εκδοχή των κανονισμών, που θα ισχύσει από το 2020, επεκτείνει τις παραπάνω απαιτήσεις σε όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος – κάτι που θα προσθέσει 111 ευρώ στο κόστος κατασκευής του, σύμφωνα με περυσινή μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για κάποια ιαπωνικά μοντέλα το παραπάνω ποσό αντιστοιχεί στο 10% της τιμής τους. «Προς το 2020 τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα, τα όργανα θα γίνουν πιο περίπλοκα και τα κόστη θα ανέβουν», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Χιρογιούκι Γιανάγκι.

 «Οι μηχανές των 50 και των 100 κυβικών πιθανότατα θα εξαφανιστούν» είχε προειδοποιήσει τον περασμένο Μάιο ο 87χρονος πρόεδρος της Suzuki, Οσάμου Σουζούκι. «Τα 125 ή τα 150 κυβικά θα είναι πλέον το κατώτατο όριο για μικρά οχήματα».

Ως εναλλακτική λύση, οι Ιάπωνες στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση. Η Yamaha και η Suzuki έχουν ήδη ρίξει στην αγορά 50άρια ηλεκτρικά σκουτεράκια, και η Honda θα ακολουθήσει με το δικό της μέσα στο 2018. Ενώ τον ερχόμενο Σεπτέμβρη η Honda και η Yamaha θα δοκιμάσουν ένα πρόγραμμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στη Σαϊτάμα.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πένυ Ρόγκα: Ανακοίνωσε ότι έχει καρκίνο και σημειώνει “Η μάχη μόλις ξεκίνησε”

Η λίμπερο του Παναθηναϊκού, Πέννυ Ρόγκα, γνωστοποίησε ότι έχει καρκίνο και έχει ξεκινήσει χημειοθεραπεία

Πάσχα χωρίς γιατρούς και νοσηλευτές στη νησιωτική χώρα

Παρά τα όποια κίνητρα που ανακοινώνονται τα νησιά στην Ελλάδα δεν έχουν επαρκές νοσηλευτικό προσωπικό - Τι φταίει;

Εκτακτο – Μεγάλη Πέμπτη: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Naxos από τον Πειραιά

Το Blue Star Naxos αναμένεται να αναχωρήσει από τον Πειραιά απόψε Μεγάλη Πέμπτη στις 20:30 το βράδυ για Σύρο - Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες

SKY Express: Μεταφέρει το Αγιο Φως σε Σαντορίνη – Μύκονο

Πως θα μεταφερθεί το Αγιο Φως το Μεγάλο Σάββατο στις Κυκλάδες

Πιτταράς – Τυροκομείο: Προσφορά γαλακτοκομικών προϊόντων σε δομές της Νάξου

Μία ακόμη κίνηση αγάπης από την επιχείρηση "Τυροκομείο Πιτταράς" προς την τοπική κοινωνία και τις δομές της

Νάξος – Kerras Cruises: Εκδρομή στο Κουφονήσι για την εορτή του Αγίου Γεωργίου

Μονοήμερη εκδρομή από τη Νάξο προς Κουφονήσι για τον εορτασμό του Αγίου Γεωργίου

Νάξος – Μεγάλη Πέμπτη: Η Κωμιακίτισσα θα κάνει το βάψιμο των αυγών με ρίζες από το Καψάλι

Μικρές ιστορίες από την Μεγάλη Εβδομάδα μέσα από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής

Νάξος – Κόρωνος: Τα πασχαλινά έθιμα της «ρουκάνας» και της μεταφοράς των εικόνων

Μέσω του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ μεταφέρθηκαν σε όλη την Ελλάδα τα έθιμα της Κορώνου

Νάξος – Μέλανες: Αγία Παρασκευή και οι “Περιφάνες” κάνουν την εμφάνισή τους (video)

Παραδοσιακό δρώμενο «περιφάνες» στις Μέλανες. Μεγάλη Παρασκευή 2 Μαϊου 2024, μετά τον εσπερινό. Ιερός Ναός Αγίων Αποστόλων. Πολιτιστικός Σύλλογος Κοινότητας Μελάνων Νάξου «Κούρος ο Έλληνας»

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Μήλος: Νέο 5αστερο ξενοδοχείο … έρχεται

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

Blue Star Ferries: Εκτακτη προσέγγιση σήμερα και αύριο στη Νάξο του “Blue Star 2”

Ενα ακόμη έκτακτο δρομολόγιο απόψε από τον Πειραιά για Πάρο - Νάξο και Σαντορίνη

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Stoiximan AegeanBall Festival 2024: Ανοιξαν οι έγγραφές

Κορυφαία διοργάνωση 3Χ3 με 13 βραβεία σε πολλαπλές κατηγορίες - Το χρονοδιάγραμμα

Νάξος – “Λαϊκή Συσπείρωση”: Ανακοίνωση για Πρωτομαγιά, καταγγελία για επικείμενη αύξηση δημοτικών τελών

Η ανακοίνωση που εξέδωσε η "Λαϊκή Συσπείρωση" Νάξου σχετικά με την Πρωτομαγιά - Γιατί καταγγέλλει τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Νάξου: Πάει στη βουλή με παρέμβαση του Φίλιππου Φόρτωμα

Ο Φίλιππος Φόρτωμας φέρνει στη Βουλή το στεγαστικό πρόβλημα του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Νάξου

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Play Offs: Ε όχι έτσι, να αποκλειστείς από τον τελικό Πανναξιακέ (!!!)

Απίστευτη εξέλιξη στον σημερινό αγώνα με τον Ηλυσιακό... Δέχτηκε σερί 12 -1 στις τελευταίες φάσεις και έχασε 67-65... Με ψηλά το κεφάλι αποχαιρετά τα πλέι οφ η ομάδα του Πανναξιακού ΑΟΚ

Πανναξιακός ΑΟ: Πρώτη θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου στη Μήλο (επιδόσεις)

Συγχαρητήρια στην ομάδα στίβου για την 1η θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου