Ενα ακόμη χαμένο στοίχημα… Το Seabourn Odyssey δεν μπόρεσε να αποβιβάσει τους 500 περίπου επιβάτες στη προγραμματισμένη στάση του ταξιδιού στη Νάξο και πήρε το δρόμο για την … Πάρο
Πριν από δύο ημέρες, με το πέρας του Ιουλίου εμφανίστηκε μία όμορφη … πριγκίπισσα (club med II) στο λιμάνι της Νάξου… Ομορφο σκαρί, ωραία κατάρτια και ουκ ολίγοι επισκέπτες… Ε βοήθησε και ο καιρός και η εμφάνιση του κρουαζιερόπλοιου… Σήμερα, με το καλημέρα του νέου μήνα και επιστρέψαμε στις … ομορφιές. Το Seabourn Odyssey ήρθε όμορφο και καμαρωτό στο λιμάνι… Ξέρετε έξω. Αρόδου που λένε και οι ναυτικοί. Όμως, μετά από μία ώρα παραμονής σηκώθηκε και έφυγε. Ο λόγος; Μα το γεγονός ότι ελέω κυματισμού δεν μπόρεσε να κατεβάσει τις βάρκες για να επιβιβαστούν οι επιβάτες και να έρθουν στο λιμάνι της Νάξου… Και πήρε το δρόμο για την … Πάρο. Εκεί που έχουν ένα ασφαλέστερο λιμάνι και το κυριότερο, ψάχνουν τρόπους συνέχεια να βελτιώσουν τις υποδομές τους… Εμείς; Ε.. τα λέμε,
Και τι χάσαμε; Εντάξει; Ετσι κι αλλιώς σούπερ δεν πηγαίνει η σεζόν φέτος; Οπότε το να χάσουμε 500 επισκέπτες σιγά το θέμα… θα σκέφτηκε κάποιος. Ναι σωστά. Εάν είναι θέμα αριθμητικής, ο μήνας ξεκινάει με – 500 επισκέπτες.
Όμως, υπάρχει μία τεράστια διαφορά.
Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει από το 2016 τη Νάξο στο πρόγραμμα των επισκέψεων της σε εκδρομές. Και οι άνθρωποι αυτοί ενδεχομένως να έχουν κλείσει τα εισιτήρια εδώ και αρκετό καιρό. Και αντί για τη Νάξο θα δουν την … Πάρο. Νησί το ένα, νησί και το άλλο, έτσι δεν είναι;
Ναι αλλά η εταιρεία γιατί να ξαναβάλει την Νάξο στο πρόγραμμα; Η μήπως θα πρέπει να ρωτάει τον καιρό για να επιλέξει το νησί μας… Εάν δεν το λύσουμε θα χάνουμε τη μία ευκαιρία μετά την άλλη. Και όταν λέω «λύσουμε» δεν εννοούμε τον καιρό ή τα όποια μετεωρολογικά φαινόμενα, αλλά το θέμα του λιμανιού. Χωρίς ικανό λιμάνι να δέχεται κρουαζιερόπλοια ή μεγαλύτερα πλοία δυστυχώς δεν πάμε πουθενά…
Και πρέπει να το καταλάβουμε. Η Κρουαζιέρα αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια του τουρισμού. Και αυτό γιατί απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν …χρήματα στη τσέπη τους. Οπότε; Δεν γίνεται να το αφήνουμε το …κορμί να χάνεται πατριώτες.
Δεν γίνεται να έχουμε μόνο το μικρό αλλά πάντα χρήσιμο «Άρτεμις» με το δίδυμο αδελφάκι του… και κάθε χρόνο από τα αρμόδια υπηρεσιακά γραφεία η Νάξος να έχει μία ..σταθερή κίνηση: 15 έως 25 κρουαζιερόπλοια που όμως δεν είναι ικανά να φέρουν χαμόγελα στους επιχειρηματίες. Η Κρουαζιέρα είναι μία δραστηριότητα που μπορεί να φέρει πολλά χρήματα από τη στιγμή που εμπλέκονται περισσότεροι από ένας τομέας οικονομίας. Όμως χρειάζεται προγραμματισμός. Και κυρίως υποδομές. Αλλά και θέληση.. Και για του λόγου τω αληθές μας το είχε επιβεβαιώσει άνθρωπος της κρουαζιέρας σε υψηλά ιστάμενη θέση… «Ξέρεις εάν ενδιαφέρεστε να ενταχθείτε στο πρόγραμμα της κρουαζιέρας; Για να εντάξουμε έναν προορισμό πρέπει να το θέλει και ο ίδιος. Όχι μόνο η μία πλευρά. Η Κρουαζιέρα στηρίζεται σε μία αμφίδρομη σχέση εταιρείας – προορισμού. Ξέρεις ότι όλοι θέλουν να πάνε Σαντορίνη. Αυτό που δεν ξέρεις είναι ότι το σύνολο των επισκεπτών αποχωρεί απογοητευμένο. Ο λόγος; Δεν υπάρχει λιμάνι, η ταλαιπωρία με το τελεφερίκ είναι τεράστια και ουσιαστικά μένουν στο νησί για λιγότερο από μία καθαρή ώρα…. Γιατί να πάνε εκ νέου; Η Νάξος έχει πολλά πλεονεκτήματα που θα μας λύσουν τα χέρια. Οι υποδομές δεν είναι πάντα το πρώτο ζητούμενο. Αυτό που σκεφτόμαστε είναι εάν το θέλει ο ίδιος ο προορισμός. Και επαναλαμβάνω: εσείς θέλετε;»
Το ίδιο είχε πει και ο Μπέρντ Χόφμαν – διευθυντής Τύπου για τις διεθνείς αγορές του ομίλου TUI – λέγοντας «Θεωρούμε σημαντικά λιμάνια για τα συμφέροντά μας αυτά της Σαντορίνης, του Πειραιά, της Ρόδου, της Νάξου, της Σκιάθου και της Κέρκυρας».
Αααα και να σημειώσουμε ότι με βάση τον προγραμματισμό το Seabourn Odyssey θα εμφανιστεί και πάλι στο νησί (τέλη Αυγούστου και Σεπτεμβρίου) οπότε ας κάνουμε το σταυρό μας να έχει καλύτερο καιρό…