Για «αδιαλλαξία» και για «συνεχιζόμενη επιθετικότητα των εφοπλιστών σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών» έκαναν λόγο σε ανακοίνωσή τους, τα ναυτεργατικά σωματεία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ)
Η υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας για ένα ακόμα χρόνο στα πληρώματα των πλοίων ακτοπλοΐας και των διεθνών γραμμών, εξετάστηκε σε νέα συνάντηση που είχε χθες το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με τη διοίκηση της ΠΝΟ.
Η προηγούμενη σύμβαση που είχε υπογραφεί το 2016 μεταξύ των δύο πλευρών, ήταν για ένα έτος και προέβλεπε μηδενικές αυξήσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνάντηση οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων ζήτησαν την υπογραφή σύμβασης χωρίς αλλαγές στους όρους αμοιβής των ναυτικών στα πλοία της ακτοπλοΐας, ενώ τα ναυτεργατικά σωματεία έθεσαν από την πλευρά τους το θέμα της υπερωριακής απασχόλησης των ναυτικών.
Για «αδιαλλαξία» και για «συνεχιζόμενη επιθετικότητα των εφοπλιστών σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών» έκαναν λόγο σε ανακοίνωσή τους, τα ναυτεργατικά σωματεία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ), της Πανελλήνιας Ένωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ένωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), καταγγέλλοντας ότι «οι εφοπλιστές με τη κάλυψη του υπουργείου Ναυτιλίας, παραβιάζουν τις Συμβάσεις Εργασίας».
Τονίζουν επίσης, ότι «πολλοί ναυτικοί εργάζονται 14 με 16 ώρες τη μέρα, χωρίς ανάπαυση, υπονομεύοντας ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».
«Αγωνιστική διεκδίκηση» πρότεινε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού(ΠΕΝΕΝ)
«Αγωνιστική διεκδίκηση» πρότεινε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού(ΠΕΝΕΝ) ενώ ο πρόεδρός της τόνισε ότι «σε πολλά πλοία αναπτύσσονται φαινόμενα υπερεργασίας, εντατικοποίησης της δουλειάς και καταστρατήγησης της νομοθεσίας».
Σημειώνεται ότι η ΠΕΝΕΝ έχει προαναγγείλει, από 01/08 έως 03/08, την κήρυξη προειδοποιητικών 24ωρων απεργιακών κινητοποιήσεων σε συγκεκριμένα πλοία στο λιμάνι της Ραφήνας για τους ναύτες- μέλη των πληρωμάτων, καταγγέλλοντας ότι συγκεκριμένες εταιρείες κάνουν υπερβάσεις των ωραρίων εργασίας και χρόνου ανάπαυσης των ναυτικών χωρίς να καταβάλουν υπερωριακή απασχόληση. Αν κάποιοι από τους ναύτες που εργάζονται στα συγκεκριμένα πλοία αποφασίσουν να απεργήσουν τότε δεν αποκλείεται να υπάρξουν προβλήματα στα δρομολόγια και στις μετακινήσεις των επιβατών καθώς το πλοία δεν θα μπορούν να αναχωρήσουν λόγου ελλιπούς σύνθεσης τους πληρώματος.